20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 829484 ganger)

0 medlemmer og 7 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #2505 på: 13. Des. 2009, 19:04 »
Ja, jeg tror også det. Har ihvertfall forandre min musikksmak med årene, og føler jeg har fått en ganske mye bredere musikksmak nå enn før.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2506 på: 13. Des. 2009, 19:39 »
Helt enig med Geir og Kristoffer. Musikksmaken min er også betydelig bredere, men også hardere og tyngere jo eldre jeg har blitt. Legger vekt på helt andre ting i en god sang nå, enn jeg gjorde for 10 år siden. Platesammlingen min inneholder de fleste sjangere, og jeg kan nesten bli skremt av å bla i den selv! ;)

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #2507 på: 13. Des. 2009, 20:27 »
Når jeg var rundt 12 hørte jeg på Dr. Bombay og Ricky Martin. Etter hvert som jeg begynte på ungdomsskolen hadde jeg en Metallica-periode (hvem hadde ikke det på ungdomsskolen?), før jeg hadde en periode der jeg hørte på Good Charlotte, Sum 41 osv. Nå har jeg også fått en mye bredere musikksmak og hører på mye forskjellig.

Ute på byen hører jeg på hva som helst, bare jeg har hørt det før. Det verste jeg vet er når det spilles noe random DJ-dritt, som jeg aldri har hørt før og som samtidig er så høyt at det er umulig å snakke med noen. Da må jeg være jævla full for at jeg skal kose meg :P

Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2508 på: 13. Des. 2009, 20:31 »
Hehe. Men det stemmer ikke for alle da. Han jeg bor sammens med har seriøst samme musikksmak nå som da han var 12 år, og det er virkelig en belastning for meg :P
Jeg hadde forøvrig ikke noen Metallica- eller Nirvana-periode som de fleste andre! På ungdomsskola fikk jeg derimot en vedvarende U2, R.E.M. og RHCP-periode. Kan vel sies at de tre bandene har banet vei inn i rocken for mitt vedkommende. Nå føler jeg at musikksmaken min har gått i flere retninger, men i relativt stor grad har jeg tatt til meg hardere musikk etterhvert også. For noen år siden tror jeg ikke at jeg hadde kunne likt In Flames- eller Children of Bodom-låter :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2509 på: 13. Des. 2009, 20:38 »

Denne har vært yndlingsangen lenge nå.
Evigunge Bruce Springsteen - Youngstown.
Tror soloen til Nils lofgren må være en av de beste gjennom tidene. Soloen blir desto bedre når man ser Lofgren spille. Sangen bør høres i sin helhet med relativt høyt volum :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2510 på: 13. Des. 2009, 20:59 »
Hehe. Men det stemmer ikke for alle da. Han jeg bor sammens med har seriøst samme musikksmak nå som da han var 12 år, og det er virkelig en belastning for meg :P
Jeg hadde forøvrig ikke noen Metallica- eller Nirvana-periode som de fleste andre! På ungdomsskola fikk jeg derimot en vedvarende U2, R.E.M. og RHCP-periode. Kan vel sies at de tre bandene har banet vei inn i rocken for mitt vedkommende. Nå føler jeg at musikksmaken min har gått i flere retninger, men i relativt stor grad har jeg tatt til meg hardere musikk etterhvert også. For noen år siden tror jeg ikke at jeg hadde kunne likt In Flames- eller Children of Bodom-låter :P

Hører du på In Flames har du i alle fall lært noe.

Jeg er fremdeles sjokkert over at jeg ikke har sjekka ut Paradise Lost før nylig. For et fantastisk band.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2511 på: 14. Des. 2009, 01:17 »
Kan noen svare meg på hvorfor det er så forferdelig at noen andre liker en annen musikksmak enn dere selv? Skjønner ikke at det går an å la seg provosere over sånt jeg.

Jeg synes nesten tilogmed at Peter skal få like hva han vil.

Og som nevnt tidligere her; Om det irriterer dere at andre forteller om at de liker slik musikk på et forum må dere ha det helt jævlig ute på byen. Der må dere faktisk høre på den i tillegg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2512 på: 14. Des. 2009, 01:23 »
Grunnen til at jeg blir irritert er rett og slett at jeg hører den musikk daglig, pga han jeg bor sammens med. Sorry, men det er et jævla svært irritasjonsmoment :P

Dessuten, jeg har diverse problemer med endel av det enkelte artister står for også. Det må da vel være greit å mene spør du meg.
« Siste redigering: 14. Des. 2009, 01:27 av Kristoffer »

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2513 på: 14. Des. 2009, 01:28 »
Noen her som vet om en sang som er mer grusom enn denne?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2514 på: 14. Des. 2009, 07:29 »
Synes jo egentlig vi har vært tålelig nyansert i debatten, men som Kristoffer bor jeg også med en som hører på sånn musikk til daglig, og det er ikke alltid like lett.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2515 på: 14. Des. 2009, 10:15 »
Jeg er en av de som kan høre på alt. Dire Straits, Metallica, Maiden og ACDC har jeg hørt på i flere år, men kan lett høre på Guetta og andre dj'er. Spesielt når man har noen pils. Forskjellen er at man blir mye fortere lei av dj sangene. Men det kommer jo nytt uansett hele tiden. Levetiden er nok mye lengre på det dere kaller "bra" musikk.

Det å rakke ned på musikksmak er som å høre en United supporter rakke ned på andre fordi de ikke heier på det samme laget.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2516 på: 14. Des. 2009, 11:01 »

Tenk at dette er faktisk seriøst. Får ein god latter i alle fall!  ;D
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2517 på: 14. Des. 2009, 12:46 »
Nice! ;D
Er enig at man ikke skal rakke nedpå andres musikk smak, men det må jo være lov og mene at musikksmaken modnes etterhvert som man blir eldre. Er ganske sikker på at ingen hører på samme type musikk hele livet. Folk kan gjerne høre på hva de vil for min del, men jeg synes at det må være lov å si hva man syns om musikken. Er ganske sikker på at hvis jeg legger ut noen av mine favoritt sanger her, vil 80 - 90 % mene at det er dritt. Og det må de gjerne syns, men da må jeg også kunne si hva jeg ikke liker.
Dessuten er det jo kjent at musikksmaken daler i takt med antall øl man får i seg! :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2518 på: 14. Des. 2009, 13:33 »
Enig med Van_Goor. Jeg får da selv høre at jeg har bedriten musikksmak, men det takler jeg. Musikk er jo vannvittig subjektivt, og jeg syns igrunn det er morsomt å diskutere slikt, selv om det ofte kan bli jævla oppheta diskusjoner av det!
Chacarron er klassiker på fest, men jeg visste ærlig talt ikke at det var seriøst :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2519 på: 14. Des. 2009, 14:42 »
Enig med Van_Goor. Jeg får da selv høre at jeg har bedriten musikksmak, men det takler jeg. Musikk er jo vannvittig subjektivt, og jeg syns igrunn det er morsomt å diskutere slikt, selv om det ofte kan bli jævla oppheta diskusjoner av det!
Chacarron er klassiker på fest, men jeg visste ærlig talt ikke at det var seriøst :P

Du har jo ikke bedriten musikksmak, det er bare det at du hører på U2...