20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 828989 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #2400 på: 25. Nov. 2009, 12:43 »
Hehe, det går vel på det enhvers subjektive syn ja! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2401 på: 25. Nov. 2009, 13:17 »
Synes Coldplay er et mye bedre band enn U2 for øyeblikket. De har vel gitt ut 2 herlige album på kort tid nå, pluss Prospekt March. Sistealbumet til U2 ble fort veldig kjedelig. Muse har jeg aldri likt noe særlig. Kjedelig, ensformig musikk.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2402 på: 25. Nov. 2009, 13:26 »
2 første platene til Coldplay var meget bra, men sidan det har eg ikkje blitt imponert. Vart heller ikkje imponert over det siste til U2, mens Vertigo faktisk var meget bra. Ihvertfall ikkje i tvil om at eg ville heller sett U2, sjølv om eg soklart først og fremst ville hatt med meg Stones som gruser alt anna  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2403 på: 25. Nov. 2009, 13:37 »
Vertigo er muuuuuligens min all time favoritt live :P
Hehe, jeg syns det er omvendt med Coldplay, syns sisteplata deres var fantastisk bra faktisk!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #2404 på: 25. Nov. 2009, 13:45 »
Synes faktisk at Coldplay bare blir bedre og bedre for hver plate som kommer. Vet det er mange som mener det omvendte, men Coldplay kommer nærmere og nærmere min musikksmak i hvert fall :) Synes de to første platene kunne bli litt kjedelige, selv om det er mye bra der også.

Coldplay var forresten jævla rå live, når jeg så de nå i sommer.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2405 på: 25. Nov. 2009, 14:01 »
Coldplay BLIR bare bedre og bedre, de tok ihvertfall et svært sprang oppover fra Parachutes/A Rush of Blood til X&Y/Viva la Vida. Det til tross for at de to beste sangene deres fortsatt er Clocks og Yellow.

Enig i at de er jævlig rå live, selv om jeg ikke har sett de siden X&Y-touren. Var vel i Bergen nå i sommer? Er der man skulle studert...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2406 på: 25. Nov. 2009, 14:26 »
Ja, enig. Brian Eno har trylla bra med Coldplay også, så er spent på hva det neste blir. Jeg skulle gjerne ønska meg at Coldplay kunne laga noen sanger med litt mer tempo i da, det er det eneste jeg savner for at de skal bli litt mer "komplett".
Spør du meg er Coldplays beste låter kanskje Don't Panic og Viva La Vida. Viva La Vida er faktisk såpass råbra at jeg nesten kategoriserer den blant årtiets aller beste. Epis stykke låt.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2407 på: 25. Nov. 2009, 14:52 »
Fyffan, for en line-up! Nå suger Dylan rumpe for tida, men Zeppelin og Stones er to av de bandene jeg virkelig må se live før jeg drar på nachspiel i det blå.
Hehe, er vel mer sannsynlig at Zeppelin og Stones er på det nachspielet før deg da! Men enig ja!
Ikke Keith Richards. Han overlever alt.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #2408 på: 26. Nov. 2009, 18:05 »
Noen her som har hørt noe særlig på det skotske bandet Biffy Clyro? Begynte først nå akkurat å høre på de, og det er jo et sykt bra band :D Sjekk ut The Captain, Mountains og That Golden Rule fra det nyeste albumet. Så jævlig bra!
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2409 på: 26. Nov. 2009, 18:33 »
Brian Eno-preget var tydelig på Coldplays forrige plate, men Coldplay har stupt nedover på min rankingliste. Jeg har aldri fått helt tak på det siste av Coldplay, og mener at Eno kanskje har satt et litt vel personlig stempel på det, og føler vel at Coldplay har mistet seg selv litt i det hele.

Ingen sanger Coldplay har laget er i nærheten av Yellow. Den er helt magisk. Spesielt live.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2410 på: 29. Nov. 2009, 01:09 »
Jeg må si meg uenig med alle som sier at Coldplay bare er blitt bedre og bedre. De er kanskje blitt et bedre og bedre POPband, men de er blitt mer og mer blottet for alle andre kvaliteter. Jeg vil våge å si at en del av deres gamle B-sides er bedre enn de fleste sporene på Viva La Vida.

Nei, faktisk er jeg uenig i at de er blitt et bedre popband også.  De beste popsangene har de, som tidligere nevnt her, allerede laget.

A Rush Of Blood To The Head er fremdeles Coldplays beste album.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2411 på: 29. Nov. 2009, 02:13 »
Coldplay imponerte meg i starten med fantastiske album, no er det berre blitt ein parodi. Kvar gong eg høyrer viva la vida er eg i starten i tvil om det er Tone med Butterflies.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2412 på: 29. Nov. 2009, 04:11 »
Første albumet er bra. Resten = shait.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2413 på: 29. Nov. 2009, 13:51 »
Clocks og Dont Panic er for øvrig Coldplays beste låter.
Yellow er litt overvurdert.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2414 på: 29. Nov. 2009, 13:53 »
Anbefaler alle et band som heter Doves.

Utrolig undervurdert!