20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 825823 ganger)

0 medlemmer og 9 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #2100 på: 23. Aug. 2009, 17:26 »
Det er MENNESKET som har skapt dritet, og som har brukt det som en unnskyldning til å begå fæle ting. Dette gjelder alt av betydelige religioner og livssyn. De fleste kristne og muslimer holder troa på et personlig nivå, og plager ikke stort annet enn seg selv med sine innbilninger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2101 på: 23. Aug. 2009, 20:03 »
Assholes will use religion to be assholes and nice people will use religion to be nice people. Enkelt og greit.

Om du benytter troa di på at det ikke er noen gud til å brenne kirker som andre folk ser på som viktige i sin hverdag, eller som er en viktig del av historien og kulturen til et sted så er du en drittsekk. Selvfølgelig er det mye grums i fundamentalisme, men hvor mange religiøse fundamentalister kjenner du?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2102 på: 23. Aug. 2009, 20:05 »
Varg Vikernes er ihvertfall en.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Anthony

• Gjest
« Svar #2103 på: 23. Aug. 2009, 20:08 »
Sku ønske det va så enkelt ja

Hvordan er forholdet til foreldrene dine?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2104 på: 23. Aug. 2009, 23:06 »
Helt enig folkens, her synes jeg dere fokuserer altfor mye på fotballen.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2105 på: 23. Aug. 2009, 23:07 »
Wind-up? :p Sunderland-fan som har det artigt eller.  :P
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2106 på: 23. Aug. 2009, 23:17 »
Dere fokusere alt for mye på fotball virke det ut som, vel, hadde jo ikke foventa noe mer heller da egentlig, :-* forholdet til foreldran mine er kjempe bra den, hvorfor da ? :)

Vanskelig å fatte hva du mener her..?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2107 på: 24. Aug. 2009, 00:01 »
Interessant å vite at klemet hater meg og alt jeg står for av den enkle grunn at jeg er kristen, tror på Gud og ser på kirka som et hellig sted. Fordi jeg ser på satanister som galskap og ondskap, mener Varg Vikernes var/er en gal, gal mann og ikke hører på det jeg i dette tilfellet blir nødt til å kalle "satanrock".

Veldig interessant. Skulle gjerne ha forstått hva som får et menneske til å tenke på den måten, men det får så være.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2108 på: 24. Aug. 2009, 01:15 »
Haha, ja ikke sant at det va vanskelig å fatte hva du mener, men enda vanskeligere er det å fatte at jeg fatter ikke at jeg er på en feil forum når det gjeld å snakke om sånne ting, fatter du ?

Hehe. Tror du er på rett forum for å snakke om slikt - kanskje heller det at du har snakka for mye om det på de feile forumene ;)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2109 på: 24. Aug. 2009, 13:29 »
Neil Young - Cortez the killer, DEILIG låt!  :)
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2110 på: 24. Aug. 2009, 15:58 »
Da har nu ikke du fådd med deg særlig mye, jeg er jo ikke en teistisk satanist, forstår du hva det betyr å være teistisk satanist?? Filosofisk satanist er det jeg er, Satan er ingen engel, det er et symbol. Satanismen tror ikke på alt ondt her i verden, som vi hedrer, så det er sagt. Definisjonen av gud, blir sett på kreftene ute i naturen. Satan er et symbol på menneskesinnet og begrepet av helvete blir sett på som et mentalt helvete for den som har syndet mot det som strider mot alle menneskets naturlige iboende natur. Og det jeg tror på mest av alt er meg selv slik jeg som menneskedyr opptrer i det jeg definerer som sunn fornuft som har eksistert lenge før Jødedommen, kristendommen og Islam. Uten den sunne fornuft ville ikke mennesket videreføre verden slik vi kjenner den i dag!!! å hvorfor blir du nødt til å kalle det satanrock?
Jeg vet ikke om det å mene at Varg Vikernes var en snill og god mann som aldri har gjort en flue fortred kan kalles sunn fornuft, men det får så være.
Du har jo selv sagt at kristendommen er det verste på jord. Du sa rett ut at fordi Frode var uenig med deg, så måtte han være kristen. Og kristne mennesker eier visstnok ikke sunn fornuft. Kristne mennesker tenker bare som en flokk, ingen har selvstendige meninger, ingen kristne mennesker er selvstendige individer og kristendommen som religion er rota til at ondt i verden.

Jeg gidder ikke sette meg for mye inn i satanismen og nyanseforskjeller. Jeg baserer meg bare på det du selv sier på dette forumet. Og det er, indirekte, at du hater meg fordi jeg definerer meg selv som kristen. Fordi kristendommen og dens tilhengere er fæle mennesker som gjør fæle ting. I den grad de kan kalles mennesker da. For alt er jo religionens skyld, sier du.

Og det er jo like feil som at jødedommen som religion og dens tilhengere hadde skylda for den dårlige økonomiske situajsonen i europa på 30-tallet. Det er like feil som at Islam som religion er en terrororganisasjon, og at ALLE dens tilhengere er terrorister.

Dette er forøvrig første gang du påberoper deg noe som helst av sunn fornuft. Skjønner ikke hvorfor du ikke har gjort det tidligere. Hvis du faktisk tror på den sunne fornuft da.

Men det er langt fra sikkert at vi har samme syn på hva som faktisk er sunn fornuft.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2111 på: 24. Aug. 2009, 18:34 »
Godt forsøk på å få diskusjonen back on track. ;)
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2112 på: 24. Aug. 2009, 21:37 »
Godt forsøk på å få diskusjonen back on track. ;)

Ja veit! Folk bør sjekke ut Neil Young - Like a Hurricane, mesterverk av ein låt!
for a logical solution!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2113 på: 24. Aug. 2009, 22:01 »
Som ateist blir jeg flau på klemets vegne, som åpenbart syns det er bra at folk brenner kirker.

Jeg er overbevist om at alle religioner er 100 % menneskeskapte, og at dette er hovedfaktoren til splittelse (og dermed også konflikt) i verden.

Men jeg ønsker allikevel ikke at religion skal utryddes med makt, rett og slett fordi at dette strider imot det helt grunnleggende i moral-ateistisk og sekulær filosofi - nemlig at mennesker skal få lov til å tenke og tro hva de selv vil. I teokratier er det ikke religions- og tankefrihet, men det er det i sekulære samfunn, og det er kanskje vår viktigste verdi. En verdi som ikke tillater maktbruk for å presse sitt livssyn over på andre mennesker.

Som ateist har jeg ikke lyst til å brenne kirker/moskeer/synagoger og henrette/fengsle de som tror på gud. Hykleri er ikke nok til å beskrive slike bestialistiske handlinger, og dessuten ville dette bare ha gjort ateismen en del av den onde sirkelen. Ateismen ville i så måte blitt ENDA en slags "religion" som kun ville lagt rette for enda mer splittelse, hat og lidelse.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2114 på: 24. Aug. 2009, 22:17 »
Geordie-Olav er spot on.
Ellers så er eg drittlei dette pisset her. Er jo off-topic.
for a logical solution!