20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 826181 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1920 på: 28. Mai 2009, 17:32 »
Ska kjøpe det når feriepengene og skattepengene kommer :D Gleder meg!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1921 på: 28. Mai 2009, 20:47 »
Jeg er ferdig med eksamen og feiret med å kjøpe GH: Metallica. Digger det! :)

Tipper jeg kjøper det den 3 Juni, da har jeg siste eksamen!! :) Gleder meg ass.. Ferdig med møkkafaget operativ økonomistyring og nytt GH :D

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1922 på: 28. Mai 2009, 21:35 »
Ja, var på en måte en slags belønning til meg selv etter å ha hatt eksamen. Kom meg igjennom karrieremodusen på single-player i dag. Utrolig mange bra sanger. Irriterende at de sensurerte "Fuck You All" i starten av Beatiful Mourning med Machine Head :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1923 på: 01. Juni 2009, 22:05 »
Da er det bare å krysse av 24. august, da!

Sitat
Arctic Monkeys are pleased to announce they will be releasing their as-yet-untitled 3rd album on Monday 24th August 2009.

Produced by Josh Homme in the Mojave Desert and LA, and with James Ford in Brooklyn, the album features ten new Arctic Monkeys songs.

The tracklisting is as follows:

1. My Propeller
2. Crying Lightning
3. Dangerous Animals
4. Secret Door
5. Potion Approaching
6. Fire And The Thud
7. Cornerstone
8. Dance Little Liar
9. Pretty Visitors
10. The Jeweller’s Hands
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1924 på: 01. Juni 2009, 22:54 »
Produsert av Josh Homme? Da må det jo være shite.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1925 på: 03. Juni 2009, 11:14 »
Da er det bare å krysse av 24. august, da!

Nice. Få forresten med dere Vampire Weekend's debutalbum, steintøffe saker. Sjekk ut sangen "Mansard Roof" på spotify, den representerer bandet ganske bra.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1926 på: 08. Juni 2009, 04:39 »

Trenger jo ei sommerplaylist, så da vil jeg gjerne ha tips til sanger dere mener bør være med!
Sangen ovenfor mener jeg eksempelvis at er en selvfølge, sammens med De Lillos og Postgirobygget eksempelvis, samt Halvdans egen Kjærligheitsvise! Så fyr løs :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1927 på: 08. Juni 2009, 11:11 »

Trenger jo ei sommerplaylist, så da vil jeg gjerne ha tips til sanger dere mener bør være med!
Sangen ovenfor mener jeg eksempelvis at er en selvfølge, sammens med De Lillos og Postgirobygget eksempelvis, samt Halvdans egen Kjærligheitsvise! Så fyr løs :P

Björn Rosenström ? Het, Ravi - Tsjeriåu, Bryan Adams ? Summer of 69, Maroon 5 ? This love, Paperboys ? Barcelona, Swizz Beatz ? Top Down, Dire Straits ? Sultans of swing, Outkast ? Ms. Jackson, Aha ? take on me.

Noen jeg ville hatt med, men det er jo ganske personlig. Jeg tar liksom mine beste sommerminner og tenker på hvilke sanger jeg hørte på på den tiden :P

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1928 på: 08. Juni 2009, 12:41 »
Alt av The Roots! Utrolig undervurdert band. ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1929 på: 08. Juni 2009, 18:24 »

Björn Rosenström ? Het,
Er det fremdeles noen som hører på den sangen? Jeg tror jeg ville blitt splitter pine gal om jeg hadde hørt den igjen. Selv om jeg var full som faen. Det får da være grenser for hva man skal utsette ørene for.

Mungo Jerry - In The Summertime er jo en klassiker man ikke klarer seg uten på sommers tid.
Liker også Sunday People av The Monroes. Og med det samme vil jeg heller anbefale Cheerio enn Ravis Tsjeriåu.
Ellers ville jeg kanskje også tatt med Are og Odins sommerslager fra 2005 Klapp Klapp

Ellers har vi jo Åge Aleksandersens utrolig brede utvalg. Fire Pils og en Pizza er ingen sommerlåt i den forstand, men er det noe som passer til sommer og ferietider, så er det pils og pizza. Dessuten drar han og familien på ferie til Larvik i den sangen. Det får meg til å mistenke at det var en sommerferie han synger om.

De Lillos hører jo sommeren til, mer så enn PGB, og Neste Sommer er jo et must.
Smak av Honning er også en sommerlåt i mine ører.

Og til slutt så har vi jo U2 - No Line On The Horizon (albumet altså, minus et par/tre låter om man vil)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1930 på: 08. Juni 2009, 18:27 »
Hater også Bjørn Rosenstrøm intenst!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1931 på: 16. Juni 2009, 14:20 »
God nyhet jeg ikke hadde fått med meg før. Nytt Porcupine Tree-album i september. Flere enn meg som synes dette er genialt?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1932 på: 16. Juni 2009, 15:06 »
Aldri hørt før. Hva er det for noe??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1933 på: 16. Juni 2009, 15:12 »
Søkte akkurat opp det på Spotify, og fikk en aha-opplevelse til øverstelåta Trains, for den var jo jævla bra :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1934 på: 16. Juni 2009, 16:37 »
Trains er nydelig. Porcupine Tree er et engelsk prog-rock band. Gitarist og vokalist Steven Wilson er kanskje mest kjent for å ha produsert Opeths Damnation, Deliverance og Blackwater Park. Generelt altfor få som har hørt om dette glimrende bandet.