20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 826270 ganger)

0 medlemmer og 9 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1890 på: 18. Mai 2009, 00:34 »
Hmm. Har aldri skjønt hva som er så fantastisk med Green Day. En del bra låter. For all del. Men det blir liksom aldri noe mer enn det. Jeg foretrekker vel helst original punk, skal jeg høre på punk. Men det gjør jeg sjelden. Jeg hører mest på mildere eller hardere varianter som har oppstått fra samme bevegelse.

Så kan vel ikke alle ha samme smak da! :P
Liker også gammelgutta som The Clash og Sex Pistols, jeg! Men jeg digger, Green Day, jeg. Og syns at deres to siste konseptalbum er helt geniale! Både hva tekster og tematikk angår, men også musikalsk. At folk mener de er blitt mer "kommers" (noe jeg i utgangspunktet hater at folk sier sånn generelt bare band oppnår svær suksess), syns jeg er tøv og tull. American Idiot fortjente all sin kudos for sin genialitet. Flere fantastiske låter, og et ganske komplett album spør du meg!
Hvorvidt dette er bedre eller ei blir selvfølgelig for tidlig å anslå, men så mye dårligere er det ihvertfall ikke spør du meg :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1891 på: 18. Mai 2009, 00:54 »
Green Day er rett og slett konge. Lite som slår Jesus of Suburbia på full guffe.

Har forresten sjekket ut en del gamle Hold Steady-album etter jeg tilfeldigvis var heldig nok til å snuble over det siste albumet deres for en stund sia. Herlig band.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1892 på: 18. Mai 2009, 01:14 »
Enig! Jesus of Suburbia er orgasmisk!
Og jeg må vel gjerne gjøre det samme hva The Hold Steady angår - den plata du tipsa om tidligere var meget god!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1893 på: 18. Mai 2009, 07:59 »
"We made you" sangen er den beste i albumet til Eminem.

Jeg syns 3am og Insane er bedre.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1894 på: 18. Mai 2009, 09:44 »
Hmm. Har aldri skjønt hva som er så fantastisk med Green Day. En del bra låter. For all del. Men det blir liksom aldri noe mer enn det. Jeg foretrekker vel helst original punk, skal jeg høre på punk. Men det gjør jeg sjelden. Jeg hører mest på mildere eller hardere varianter som har oppstått fra samme bevegelse.

Så kan vel ikke alle ha samme smak da! :P
Liker også gammelgutta som The Clash og Sex Pistols, jeg! Men jeg digger, Green Day, jeg. Og syns at deres to siste konseptalbum er helt geniale! Både hva tekster og tematikk angår, men også musikalsk. At folk mener de er blitt mer "kommers" (noe jeg i utgangspunktet hater at folk sier sånn generelt bare band oppnår svær suksess), syns jeg er tøv og tull. American Idiot fortjente all sin kudos for sin genialitet. Flere fantastiske låter, og et ganske komplett album spør du meg!
Hvorvidt dette er bedre eller ei blir selvfølgelig for tidlig å anslå, men så mye dårligere er det ihvertfall ikke spør du meg :)

Green Day gjør bare det de alltid har gjort, så å si at de har solgt seg er det største tullet som finnes.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1895 på: 18. Mai 2009, 15:54 »
solgt seg har de ikke gjort. De er ikke mer annerledes nå enn på 90-tallet. Låtene har forandret seg noe, og selv har de blitt "voksne" punkere, noe som ikke akkurat gjør at de bør vise trynet sitt på tv så fryktelig ofte. Green Day i 2009 er vel stort sett det samme som på 90-tallet. Men jeg liker det ikke stort bedre av den grunn. Grei muiskk, jeg liker flere av låtene. Men det gir meg ikke noe mer enn det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1896 på: 18. Mai 2009, 18:39 »
Fra å synge om seksuell frustrasjon og slike ting har de nå tatt opp store samfunnsmessige spørsmål! Vil påstå de har modnet seg en hel del siden 90-tallet. Syns også de har utvida lydbildet betraktelig siden den tid også, selv om basisen er tre-greps-punk.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1897 på: 18. Mai 2009, 18:50 »
Hør på The Ramones, dere.  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1898 på: 18. Mai 2009, 19:12 »
Det er jo fedrene av punk da - men jeg liker igrunn The Clash og Sex Pistols bedre :P

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1899 på: 18. Mai 2009, 19:52 »
Man er nok veldig avhengig av å digge vokalen til Billie Joe Armstrong for å virkelig like Green Day. Den skiller seg litt ut fra andre punkvokalister. Må bare skryte nok en gang av "21st Century Breakdown"! Utrolig bra album med masse potensielle singler. Usikker på hvilke sanger jeg vil trekke fram, men "See the light", "21 guns", "Before the lobotomy" og "Murder city" er noen som går rundt i hodet mitt dagen lang nå. Er ikke umulig at dette kan bli mitt favorittalbum fra Green Day.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1900 på: 18. Mai 2009, 20:03 »
Jeg trekker frem de to føstnevnte dine, samt tittelsporet og førstesingelen Know Your Enemy!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1901 på: 18. Mai 2009, 23:14 »
Kan ikkje seie meg alt for imponert over det nye albumet til Green Day for å vere ærlig. Know your enemy føler eg satt best av låtene, ellers så følte eg det var triste greier.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1902 på: 19. Mai 2009, 22:43 »
http://bit.ly/getlrlrl

Coldplay gir ut et gratis live-album!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1903 på: 19. Mai 2009, 22:46 »
Noen som hører på Isis her?? Fantastisk nytt album..

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1904 på: 19. Mai 2009, 23:04 »
Noen som hører på Isis her?? Fantastisk nytt album..

Skrev det på forrige side. ;) Å, som jeg elsker det bandet! :)