20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 827800 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1815 på: 16. Mars 2009, 13:13 »
Ditto.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1816 på: 18. Mars 2009, 00:13 »
Så hva kaller dere det da?
Når er band som sa de aldri skulle gi ut musikkvideoer begynner å gjøre det, og skifter stil totalt til skuffelse for mesteparten av fansen deres.
Dere kan spørre ALLE som hører på metal og de vil si at metallica sold out.

Prøv å google "metallica sellout"

...  ;D
« Siste redigering: 18. Mars 2009, 00:16 av x1881x »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1817 på: 18. Mars 2009, 00:17 »
Veit du hva jeg kaller det - mot og evne til å gjøre noe nytt, tørre å gamble. Utfordre seg selv og publikummet sitt. Tegn på storhet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #1818 på: 18. Mars 2009, 00:52 »
vet ikke om denne bør postes på humor eller musikk! prøver begge jeg!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1819 på: 18. Mars 2009, 09:29 »
Det finnes jo band som bare gjør det samme igjen og igjen også. Da foretrekker jeg heller noen som prøver noe nytt. Ikke alt metallica har gitt ut er like bra, men de har i alle fall ikke funnet en generisk formel for musikk de bare gjentar.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1820 på: 18. Mars 2009, 14:22 »
Riktig Geir. Det er jo nesten mer "sellout" som folk sier - det å bare fortsette pumpe plater de veit funker uten noen form for utvikling eller utfordring av seg selv eller publikum. Man må tørre å prøve selv om en kanskje feiler.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1821 på: 18. Mars 2009, 15:26 »
AC/DC har vel aldri forandret seg nevneverdig mye, men ser ikke noe negativt med deg. Kongeband!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1822 på: 18. Mars 2009, 15:52 »
De finner et større publikum i den nye musikken de spiller. Dette gir mer penger i kassa. De kom ikke på vg-lista med thrash-sangene fra de 3 første albummene. Men det gjorde de etter.

Og de holdt seg ikke bare til det samme før heller, Fade to black er en ballade.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1823 på: 18. Mars 2009, 15:59 »
Det kan ikke være at de bare er blitt mer kjent etterhvert da?

Selv synes jeg Master of Puppets er det beste albumet, men jeg synes kanskje Kill em' All er det dårligste. Fade to Black er en av de beste Metallicasangene det. Fight Fire with Fire, Trapped Under Ice og Escape er derimot ikke bra i det hele tatt. Master of Puppets var som sagt høydepunktet, og Ride the Lightning har flere skikkelig bra sanger, men likevel var det ikke slik at de laget fantastisk musikk for så å gi ut 3 album i året med dritt for å tjene penger.

Forresten var det jo veldig sellout å skulle spille inn et album med symfoniorkester. For å sitere Lars Ulrich. "While the rap-rock were pretty popular in USA, with people listening to Limp Bizkit and Korn all the time, we were doing the complete opposite. We were playing with a fucking symphony orchestra!"

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1824 på: 18. Mars 2009, 16:00 »
Det var vel heller ingen garantier for at de ville selge mange plater med det nye de gjorde?
Veldig enig med Geir her. Metallica har gått sine egne veier, og turt ta sjanser! Respekt enten man er stor fan av de eller ei!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1825 på: 18. Mars 2009, 18:07 »
Blir for dumt å diskutere dette med folk som ikke hører på thrash metal.

Dere skal få lov til å ha deres meninger.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1826 på: 18. Mars 2009, 19:08 »
Jeg hørte mer på trash metal før, men opplever av mye av det blir mye likt. Som sagt synes jeg Master of Puppets er ei fantastisk skive, men hadde nok ikke likt den like godt om det hadde kommet 7-8 til i ettertida. Tror Metallica hadde hatt en stor fanbase i dag også om de hadde fortsatt den veien.

Kanskje heller ikke så rart at stilen deres endres når han som antagelig hadde mest ansvar for lydbildet deres døde. Som sagt synes jeg ikke Kill 'em All var så fantastisk bra, så sånn sett kan man vel si at Master of Puppets var sellout også, med den stilendringen de da gjennomgikk?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1827 på: 18. Mars 2009, 19:36 »
Jeg syns faktisk også masser av låtene fra Master of Puppets er glimrende.
Jeg bare liker ikke slike "musikknazier" som roper sellout eller lignende dersom en artist tør prøve noe nytt, og utfordrer publikummet sitt.

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #1828 på: 18. Mars 2009, 19:38 »
når vi er inne på thras metal hær! slayer, sadus og destruction!!! de får metallica til og se ut som skoleunger!!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1829 på: 18. Mars 2009, 20:48 »
når vi er inne på thras metal hær! slayer, sadus og destruction!!! de får metallica til og se ut som skoleunger!!

Syns du tar litt hardt i, men slayer og destruction er dritbra. Sadus har jeg ikke hørt nok av.