20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 827643 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1785 på: 07. Mars 2009, 20:24 »
Nei det var tåpelig sakt av meg :) Svar på spørsmålene mine!

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #1786 på: 07. Mars 2009, 20:31 »
ok, skal gå med på at jeg overreagerer litt hær, virker som jeg blir sett på som en idiot fordi jeg mener det jeg mener, men ok!

vill ikke si jeg har pisset på noens sjanger, har bare sagt hva jeg mener om det! grunnen til jeg påpekte at jeg ikke mener nu-metal ikker er metal var fordi jeg lurte på om flere på forumet hørte på metal. og når folk sier ja jeg liker limp bizkit og linkin park så anser jeg ikke det som metal! bruker kanskje noen sterke ord når jeg sier meningen min av og til, men det for folk bare tåle! og det e ingen ting å bli provosert over!!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1787 på: 07. Mars 2009, 20:34 »
Okej, greit! Tror vi begge har fått ut hva vi mener, så da legger jeg ballen død fra min side :) Nå skal det drikkes noen kalde med litt listepop ved siden av! Hehe

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1788 på: 07. Mars 2009, 20:35 »
hehe, god kald dahls med nye dia psalma til hær! ha en fin kveld!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1789 på: 07. Mars 2009, 20:35 »
hei andy, synes egentli det virker som du bare sitter og prøver og være vanskelig nå! du må tåle at ikke alle har den samme meningen som deg!

Er egentlig akkurat det jeg har prøvd å fortelle deg. Du må tåle at ikke alle hører på det DU hører på uten å rakke ned på folk. Innlegg som dette provoserer meg altså...

BENSON: Hva hører du på som er så forbanna tøft og unikt og ikke listepop??

Liker og høyrer på det meste eg ( rock,trance-buuren,country,, mykje 80 talls..) untatt hiphop og syngende pupper.. Men sjelden eg liker sangene som topper vg lista..

Tror det er litt sånn når ein ikkje har "peiling" på musikk så går ein på vg lista for og finna musikk og da liker ein den musikken pga den er jo så populær og alle andre liker den så den er sikkert bra...Når ein utforsker musikkens verden så finner ein jo fort ut at den består av meir enn vglista finner den musikken ein liker etc og da skal det litt til for at ein liker den enkle listepopmusikken som som regel ikkje består av kvalitet.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1790 på: 07. Mars 2009, 21:08 »
det hører du! finnes ikke bedre svar på det! du kan jo si det sånn, vist du hører ei låt på radioen, og prøv og forestille deg at du fortsatt liker låta om 5 år, vist ja musikk med sjell, vist nei crap!

I så fall tror jeg det aller aller meste av popmusikk har "sjel", dersom eneste kravet er at noen skal like det 5 år etter det er utgitt.

det var bare et eksempel! la oss si det sånn da! God musikk blir aldri glemt!!!

Hehe, det er jo "listepopen" som blir husket da, det er den folk kjøper og vet om, men... Greit nok. :)

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1791 på: 07. Mars 2009, 21:14 »
som jeg har sagt mange ganger, det finnes untak!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1792 på: 07. Mars 2009, 21:16 »
Jeg driter fullstendig i hva andre måtte mene om hva jeg hører på, og derefter også i om det ligger på 1. plass på VG-lista eller ei. Det å klare å være store og relevante over såpass mange år tyder for min del egentlig bare på storhet - enten jeg er fan av de eller ei. Digger U2 over alt på jord, og grunnen til at de regnes som det største bandet i verden enda er ikke fordi de kun har spydd ut plater for safe inn salg - de har faktisk søkt etter nye impulser gjennom hele karrieren og klart holde seg på topp på grunn av deres genialitet!
Alikevel - ja, jeg skal innrømme at jeg pleier mobbe min samboer for søppelsmak - grunnet Akon, 50 Cent og slike ting. Ja, jeg har problemer med slike mennesker...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1793 på: 07. Mars 2009, 21:22 »
men kan vi alle være enig om en ting? danseband er verdens verste musikk sjanger! hører mange omtaler black metal som "satan musikk" men ole ivars..... de er faktisk onde! for å lage så jævlig musikk må man være tvers igjenom ond!!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1794 på: 07. Mars 2009, 21:25 »
Hehe, selvsagt, men danseband over gutter som Akon og slike idioter som er så forbanna falske, og som ikke har et eneste vettugt ord å bidra med!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1795 på: 07. Mars 2009, 21:27 »
Jeg driter fullstendig i hva andre måtte mene om hva jeg hører på, og derefter også i om det ligger på 1. plass på VG-lista eller ei. Det å klare å være store og relevante over såpass mange år tyder for min del egentlig bare på storhet - enten jeg er fan av de eller ei. Digger U2 over alt på jord, og grunnen til at de regnes som det største bandet i verden enda er ikke fordi de kun har spydd ut plater for safe inn salg - de har faktisk søkt etter nye impulser gjennom hele karrieren og klart holde seg på topp på grunn av deres genialitet!
Alikevel - ja, jeg skal innrømme at jeg pleier mobbe min samboer for søppelsmak - grunnet Akon, 50 Cent og slike ting. Ja, jeg har problemer med slike mennesker...

Ja, at folk i det hele tatt ser på populariteten på et band for å avgjøre om det er bra eller ikke er jo i utgangspunktet ganske utrolig. Det samme gjelder å rakke ned på folks musikksmak. når det er sagt mobber jeg selvfølgelig også dama mi for techno- og hiphop-musikken hennes, DET må være lov ;D

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1796 på: 07. Mars 2009, 21:41 »

konge låt!

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1797 på: 07. Mars 2009, 22:05 »
Er veldig fan av Grunge og det meste som kommer fra seattle: Pearl Jam, Alice in Chains, Soundgarden, Stone Temple Pilots, Nirvana..

Hører mye på Progressive rock: TOOL, Pink Floyd, Porcupine Tree, Blackfield, APC, Rishloo

Andre favoritter er Deftones, Nine Inch Nails, dredg, Led Zeppelin, The Doors, Sigur Ros, Oceansize
« Siste redigering: 07. Mars 2009, 22:11 av wiigen »
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1798 på: 08. Mars 2009, 02:45 »
Det blir feil å si at alt som er på VG-lista er dritt.

Selv klarer jeg veldig greit å høre på popmusikk. Såkalt listepop.
Jeg mener selv at Madonna har laget veldig mange veldige gode poplåter, som jeg ikke har særlige problemer med å høre på. Jeg har faktisk en viss respekt for den dama.

Man kan si mye om Briney Spears. Men superprodusenten Max Martin har teft for gode poplåter. Og han har gitt en god del av dem til den godeste Britney. Det er mer totalpakken jeg har problemer med. Ikke hitlåtene i seg selv.

Jeg liker allsangvennlige rett frem-låter. Jeg liker DDE en gang iblant. Jeg har ingen store problemer med Ole Ivars. Og ja, jeg synger gjerne med på Rune Rudbergs "Ut mot havet", uten å trenge å være full.

Jeg opphøyer U2 i det høyeste. De har hatt en hel del låter på diverse hitlister verden over. Så også i Norge. Det gjør ikke U2 til et dårlig band, selv om onde tunger hevder det. Som Kristoffer sier, de har en evne til stadig å søke nye jaktmarker, søker stadig etter å fornye seg selv, uten at det skal være noen tvil om at det er U2 man lytter til. Samtidig så har de ikke så mange ulike stilperioder i sin karriere. Og jeg føler litt at de går rundt i en slags sirkel.

U2-fans flest har jeg inntrykk av at hater Coldplay. Jeg har aldri skjønt problemet med den gjengen. Der U2 ikke er så opptatt av å lage klare radiohits, er det riktignok langt mer viktig for Coldplay. Men hver sin smak. Coldplay følger i U2s fotspor. Det er greit nok. Men U2 fulgte også i noens fotspor.

Jeg har mye større problemer med de som digger 50 Cent og den gjengen der over alt på jord, enn jeg har med de som mener Celine Dion er guds gave til musikken og at J.Lo er en glimrende skuespiller med en fantastisk sangstemme. Likevel har jeg en forkjærlighet for de som tør å gå sine egne veier.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1799 på: 08. Mars 2009, 13:29 »
J.Lo har verdens beste gave - ei fin rompe. Det skal man ALLTID huske på!
Vil ikke påstå at samtlige U2-fans er så veldig negativ til Coldplay, det har ikke jeg inntrykket av. Men, de prøver jo så jævla på å være U2, at det kan jo bli litt overload i lengda.
Forøvrig fått VELDIG smaken på Maximo Park nå. Apply Some Pressure og Our Velocity samt Books From Boxes er fantastisk! De er jo også fra Newcastle :D