20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 827850 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Musikktråden
« Svar #1770 på: 07. Mars 2009, 19:49 »
Men musikk er en veldig personlig greie. For meg handler musikk om å få deg inn i stemninger og få følelser man ikke kan beskrive eller sette ord på. Kan være følelser du forbinder med minner eller lignende. Noen ganger sitter magien der, andre ganger ikke.

Mens jeg vil anta at for de som liker metal, handler musikken kanskje om å gi deg et størst mulig adrealinkick. Eller at det skal være intenst eller hva enn. Jeg vet ikke. Har aldri helt skjønt meg på metal. For å være ærlig har jeg aldri prøvd heller. Tror ikke den type musikk kler meg uansett.

Poenget er vel at så lenge musikken gjør det den skal, så er den god, uavhengig av hvor mainstream/underground den er. Selv om man selvfølgelig føler seg skikkelig kul om man finner et jævla bra band ingen du kjenner har hørt om før.  :P

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1771 på: 07. Mars 2009, 19:52 »
no har jeg vell aldri sagt at jeg ikke liker noe som helst av det som er på listene, men foretreker undergrunnds, men det finnes unntak! og på den tif\den der var det metal som var den mest populære sjangeren uansett så! dvs. metallica, iron maiden, motley crue, TNT osv....

FEIL :D

Disse ti artistene dominerte singlelista i samme periode (jan 89 - jan 09):

1. Madonna

2. Britney Spears

3. Roxette

4. Eminem

5. Metallica

6. Rihanna

7. Shaggy

8. Rednex

9. Celine Dion

10. Bryan Adams

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1772 på: 07. Mars 2009, 19:53 »
Er helt enig geordie-olav. Er bare så utrolig slitsomt med folk som tror de er så forbanna unike fordi de hører på noe "ingen" andre hører på...

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #1773 på: 07. Mars 2009, 19:54 »
no har jeg vell aldri sagt at jeg ikke liker noe som helst av det som er på listene, men foretreker undergrunnds, men det finnes unntak! og på den tif\den der var det metal som var den mest populære sjangeren uansett så! dvs. metallica, iron maiden, motley crue, TNT osv....

FEIL :D

Disse ti artistene dominerte singlelista i samme periode (jan 89 - jan 09):

1. Madonna

2. Britney Spears

3. Roxette

4. Eminem

5. Metallica

6. Rihanna

7. Shaggy

8. Rednex

9. Celine Dion

10. Bryan Adams

dominerte disse artistene lista på tidlig 90tallet??? har jeg litt vanskelig for og tro!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1774 på: 07. Mars 2009, 19:57 »
hei andy, synes egentli det virker som du bare sitter og prøver og være vanskelig nå! du må tåle at ikke alle har den samme meningen som deg!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1775 på: 07. Mars 2009, 20:01 »
80% på den lista er jo dritt. Beviser jo bare at popmusikk er dritt ;)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1776 på: 07. Mars 2009, 20:04 »
det vi egentli burde gå etter er musikk med sjel eller ikke! og listepop er ofte musikk uten sjel, men ikke alltid!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1777 på: 07. Mars 2009, 20:05 »
Musikk uten sjel? Åssen finner man ut om musikk har "sjel" eller ikke da?

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1778 på: 07. Mars 2009, 20:08 »
det hører du! finnes ikke bedre svar på det! du kan jo si det sånn, vist du hører ei låt på radioen, og prøv og forestille deg at du fortsatt liker låta om 5 år, vist ja musikk med sjell, vist nei crap!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1779 på: 07. Mars 2009, 20:09 »
hei andy, synes egentli det virker som du bare sitter og prøver og være vanskelig nå! du må tåle at ikke alle har den samme meningen som deg!

Er egentlig akkurat det jeg har prøvd å fortelle deg. Du må tåle at ikke alle hører på det DU hører på uten å rakke ned på folk. Innlegg som dette provoserer meg altså...

Så nu-metal er ikke metal fordi du sier så, Toralw? :P

nope, pinglete liste-pop dritt! en metal butikk i oslo som reklamere faktisk med at de er "kjemisk fri for nu-metal"!
for at det skal være metal må det være trøkk, ikke pusse musikk! som jeg ser det er nu-metal en under sjanger av hip-hop! en tannløs, pusete under sjanger!

BENSON: Hva hører du på som er så forbanna tøft og unikt og ikke listepop??

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1780 på: 07. Mars 2009, 20:12 »
det hører du! finnes ikke bedre svar på det! du kan jo si det sånn, vist du hører ei låt på radioen, og prøv og forestille deg at du fortsatt liker låta om 5 år, vist ja musikk med sjell, vist nei crap!

I så fall tror jeg det aller aller meste av popmusikk har "sjel", dersom eneste kravet er at noen skal like det 5 år etter det er utgitt.

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1781 på: 07. Mars 2009, 20:14 »
har aldri rakket ned på folk for noe som helst, at du blir provosert er ditt problem! og det kan du for selv! må gå ann å ha sterke meninger om ting uten at folk ska oppføre seg som idioter bare fordi de ikke er enige!!!!

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1782 på: 07. Mars 2009, 20:15 »

I så fall tror jeg det aller aller meste av popmusikk har "sjel", dersom eneste kravet er at noen skal like det 5 år etter det er utgitt.

det var bare et eksempel! la oss si det sånn da! God musikk blir aldri glemt!!!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1783 på: 07. Mars 2009, 20:20 »
har aldri rakket ned på folk for noe som helst, at du blir provosert er ditt problem! og det kan du for selv! må gå ann å ha sterke meninger om ting uten at folk ska oppføre seg som idioter bare fordi de ikke er enige!!!!

Hehe, jeg har da i det minste diskutert saklig imotsetning til deg som bare spyr ut påstander. Har jeg oppført meg som en idiot? Hvor da? Jeg har ikke noe problem med å bli provosert, er vel det hele forumet er laget for... Å diskutere! Får ikke jeg lov til å ha egne meninger? MÅ alle bare akseptere at du pisser på andre musikksmaker enn din egen?

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1784 på: 07. Mars 2009, 20:21 »
hvor har jeg vært uasakelig?