20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 829085 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anthony

• Gjest
Sv: Musikk tråden
« Svar #1275 på: 31. Okt. 2008, 17:17 »
Etter hva jeg har hørt av Radiohead, er det ikke så jævlig som noen skal ha det til (http://thetwominuteshate.blogspot.com/2005/11/radiohead-sux.html), dvs at bandet har sine små lyspunkter og gullkorn fra tid til annen, men også sanger som er direkte uinterresante og til tider har skuffet. Anbefaler Slanted and Enchanted av Pavement. En genistrek av et alternativt band som både slår så og si det beste av Radiohead. Coldplay, som har blitt nevnt i div. sammenhenger tidligere, er et ekstremt utvannet, tamt, uinspirert, oppkast- og narkolepsifremkallende, og intensjonelt "tilgjengelig" forsøk på en Radiohead kopi.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1276 på: 31. Okt. 2008, 17:41 »
Det som er med Radiohead er jo at albumene de lager er så ekstremt forskjellige fra hverandre. Derfor er det mange som bare liker deler av materialet deres. Etter min mening har de uansett laget verdens beste klassiske rockeskive (the bends), verdens beste prog-rock-album (ok computer) og verdens beste elektroniske album (kid a).

Amnesiac og Hail To The Thief er også fantastiske på sine måter, mens In Rainbows høres adskillig mer middelmådig ut. Samtidig må jeg få si at debutalbumet deres, Pablo Honey, rett og slett var rævva.

Etter min mening har de heller ikke små lyspunkter her og der. De har store lyspunkter hele veien igjennom.

Når det gjelder Coldplay syntes jeg de er et godt band, men det er nok ingen tvil om at de har hentet litt vel mye inspirasjon fra Radiohead ja... Og Muse hørte på sluttdelen av Radiohead-sangen "Exit Music (for a film)" og gjorde karriere ut av det.

Skal nok få lasta ned Slanted and Enchanted, men tviler steeeeeeeeeeerkt på at det kan måle seg med Radioheads beste (og da tenker jeg ikke på creep og andre sjeleløse popsanger). Ærlig talt folkens, dere burde lytte gjennom OK Computer og Kid A et par ganger til og innse at dette er verdens beste band.

Første gang jeg hørte på OK Computer f.eks likte jeg bare Karma Police. Tok en stund før jeg begynte å like albumet, men nå er det ingen tvil i mine ører om at dette er tidenes beste album.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1277 på: 01. Nov. 2008, 18:18 »
Jeg ser ikke problemet med at band henter inspirasjon fra hverandre, så lenge det ikke en dårlig kopi. Nå har ikke jeg hørt spesielt mye av Radiohead, men basert på det jeg har hørt synes jeg verken Coldplay eller Muse har gjort noe ulovlig. Coldplay har jo ikke akkurat bare hentet inspirasjon fra Radiohead heller. De har kopiert vel så mange gode ideer fra U2.
Men jeg synes de klarer seg bra som en slags mellomting.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1278 på: 01. Nov. 2008, 20:57 »
Etter hva jeg har hørt av Radiohead, er det ikke så jævlig som noen skal ha det til (http://thetwominuteshate.blogspot.com/2005/11/radiohead-sux.html), dvs at bandet har sine små lyspunkter og gullkorn fra tid til annen, men også sanger som er direkte uinterresante og til tider har skuffet. Anbefaler Slanted and Enchanted av Pavement. En genistrek av et alternativt band som både slår så og si det beste av Radiohead. Coldplay, som har blitt nevnt i div. sammenhenger tidligere, er et ekstremt utvannet, tamt, uinspirert, oppkast- og narkolepsifremkallende, og intensjonelt "tilgjengelig" forsøk på en Radiohead kopi.

Haha, bitter på at Coldplay er mer populære?  ;D

Har aldri skjønt hvordan folk kan provoseres så kraftig over andres musikksmak, helt utrolig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1279 på: 01. Nov. 2008, 21:28 »
Hehe, vel. Når en lever med mennesker som har en totalt annerledes musikksmak enn deg selv (les: herping av diverste 80-tallsklassikere, 50 Cent, Shitny Spears, and the list goes on), da kan det være litt hardt i lengda :P
Selv overrasket Coldplay meg stort med sistealbumet, absolutt verdt å høre på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1280 på: 01. Nov. 2008, 21:39 »
Jeg ser at det kan bli irriterende om du selv må plages med alt mulig dritt pga andre i lengden, men det er det vel de færreste som må.  :P På fest, vorspiel, osv må man kunne tåle alt uansett.  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1281 på: 01. Nov. 2008, 21:54 »
Hehe, jeg er i hovedsak egentlig nødt til å ha en viss prosent godmusikk på vors for å komme i god steming! Er jeg nødt til å sitte å høre på kjedelig, fæl trance-greier med ei fantastisk kjedelig kjerring som synger veldig banal tekst, samt 50 Cent og Akon - da blir jeg faen meg forbanna tilslutt.
Vors kan av og til være en kamp om musikken her i huset :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1282 på: 02. Nov. 2008, 14:26 »
Hehe, jeg er i hovedsak egentlig nødt til å ha en viss prosent godmusikk på vors for å komme i god steming! Er jeg nødt til å sitte å høre på kjedelig, fæl trance-greier med ei fantastisk kjedelig kjerring som synger veldig banal tekst, samt 50 Cent og Akon - da blir jeg faen meg forbanna tilslutt.
Vors kan av og til være en kamp om musikken her i huset :P

Er så jævla enig! Får vondt inni meg når folk setter på den drittmusikken! Endar alltid opp med at eg tar kontrollen og kjøre AC DC, Rolling Stones, Oasis osv. :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1283 på: 02. Nov. 2008, 14:32 »
Jeg får vondt når folk tror Rolling Stones er bra musikk :P

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1284 på: 02. Nov. 2008, 14:36 »

Kommentar overflødig!!! ;)

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1285 på: 04. Nov. 2008, 00:23 »

Jeg vil tro at det fins et par millioner mennesker som er uenige med deg der
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1286 på: 04. Nov. 2008, 00:27 »
Det er det ingen tvil om, jeg har bare aldri skjønt hva som er så fantastisk med Stones, synes de er kjedelige.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1287 på: 04. Nov. 2008, 02:14 »
Vel, Stones blanda vel blues og rock slik ingen har gjort før. Selv syns jeg blues er kjedelig, så..
Men det er ingen tvil om at Stones er et av tidenes viktigste band. Selv foretrekker jeg Beatles. Der har du et fantastisk band.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1288 på: 04. Nov. 2008, 10:46 »
Synes som regel blues er kjedelig eg og, men måten Stones gjer det på er genialt! Det er sånn med rolling stones at du må høre ein del på dei før du begynner å like musikken. The Beatles har eg og sansen for, men merka at eg fort blir ganske så lei av sangane deira. Med Stones er det omvendt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1289 på: 04. Nov. 2008, 12:12 »
Skal jeg forøvrig ikke påstå at jeg har hørt avskrekkende mye av Stones, har blitt med noen enkeltsanger som jeg syns er tøffe.