20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 829539 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1260 på: 30. Okt. 2008, 00:40 »
Hehe, har da hørt alle albumene til Oasis, inkludert det nyeste. Står som et av mine absolutte favorittband. Jeg mener dog at platene Heathen Chemistry og Standing On Shoulders of Giants var ganske varierende, og for få virkelig gode sanger. Syns derimot Don't Believe The Truth var et steg i riktig retning jeg.
Skal innrømme jeg ikke har fått hørt nok av den nyeste plata, men er litt småskuffa. Førstesingelen "The Shock of The Lightning" syns jeg ligner gammel storhet, flott drivende rockesang i ekte Oasis-stil. Men syns også de virker til å ha blitt "litt for voksne" på denne plata. Ikke like friskt som gode gamle Oasis er.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1261 på: 30. Okt. 2008, 00:41 »
Arctic Monkeys- og Oasis-albumene kunne jeg jo på forhånd fortalt at er alldeles brilliante plater! Har den siste tiden fått totalt dilla på en enkelt sang på What's the story..., nemlig Some Might Say. Orgasmisk bra, men det er jo forsåvidt hele albumet uansett da.
Hva slags type musikk er Alkaline Trio, noe som jeg kunne like på bakgrunn av at jeg digger de to andre albumene?

Nei, du liker ikke automatisk Alkaline Trio om du liker Arctic Monkeys og Oasis. Er mer et punkband. Men de deler jo noen likheter med AM blant annet med tekster som er kjappe, intelligente og frekke. Samt korte låter og fengende musikk. Den typen ting jeg digger for øyeblikket. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1262 på: 30. Okt. 2008, 00:44 »
Vel, punk skulle vel bety at der er veldig gode sjanser for at jeg kan like det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1263 på: 30. Okt. 2008, 00:45 »
Vel, punk skulle vel bety at der er veldig gode sjanser for at jeg kan like det.

I så fall høres det ut som om vi har jævlig lik musikksmak, og da må du skaffe deg Crimson med en gang! :P Den er nemlig den beste av de tre perlene jeg listet opp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1264 på: 30. Okt. 2008, 00:49 »
Var fornøyd med tipset ditt om The Hold Steady, så setter vel denne på nedlasting også. Har vel dog mine tvil om at den topper Oasis da, som i mine øyne er blant tidenes beste plater :D

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1265 på: 30. Okt. 2008, 11:14 »
Tror ikke du kommer til å bli skuffet av Crimson. Meget bra punk-album. Min favoritt av Alkaline Trio-albumene. Om du kan leve med Dan Adrianos stemme på noen av sangene så bør du like dette.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1266 på: 30. Okt. 2008, 11:49 »
OK Computer, OK Computer, OK Computer.

Alt jeg trenger å si.

Hva syntes folket om Massive Attack?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1267 på: 30. Okt. 2008, 14:51 »
Bortsett fra et par enkeltsanger har jeg enda ikke klart å fatte det veldig store med Radiohead.
Crimson virker meget bra ihvertfall! Straks hørt igjennom hele albumet, satt godt allerede på første gjennomlytting!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1268 på: 30. Okt. 2008, 16:31 »
Og hva er så disse enkeltsangene? Sier du Creep ler jeg.

Det eneste som slår en middelmådig sang etter Radioheads standard er en bedre Radiohead-sang.

Hørte på Pyramid Song her om dagen og tenkte: Ingen nåværende artister kan da sammenligne seg med dette? Jeg skjønner det bare ikke.

Syntes dog at In Rainbows var skuffende for Radiohead å være.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1269 på: 30. Okt. 2008, 22:51 »
Creep er jo faktisk en fantastisk sang og burde være minst like mye å skryte av som Nirvanas største hits er. Karma Police er også en fantastisk sang.
Har også hørt over Greatest Hits-samlinga til Radiohead, og det var ikke veldig mye jeg ble fantastisk imponert over. In Rainbows var jo direkte gørrkjedelig spør du meg. Slik jeg ser det blir Radiohead alt for spesielt, vel og merke sett ut fra det jeg har hørt av de. Jeg har jo da selvfølgelig ingen problemer med å ramse opp masser av artister jeg mener er bedre.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1270 på: 31. Okt. 2008, 00:17 »
Var fornøyd med tipset ditt om The Hold Steady, så setter vel denne på nedlasting også. Har vel dog mine tvil om at den topper Oasis da, som i mine øyne er blant tidenes beste plater :D

Hehe, bra du liker Hold Steady også! Selv har jeg bare hørt albumet Stay Positive, men skal nok få dykket litt lengre ned i deres arkiv også snart. :)

Sitat
Tror ikke du kommer til å bli skuffet av Crimson. Meget bra punk-album. Min favoritt av Alkaline Trio-albumene. Om du kan leve med Dan Adrianos stemme på noen av sangene så bør du like dette.

Enig! Alkaline Trio har mye andre bra kongesanger (This Could Be Love, Radio, Armageddon er noen få, fantastiske eksempler), men Crimson er det eneste albumet deres jeg har hørt hittil uten et eneste svakt punkt! Dessuten er jo Dan Adrianos stemme grisekul :)

Sitat
Bortsett fra et par enkeltsanger har jeg enda ikke klart å fatte det veldig store med Radiohead.
Crimson virker meget bra ihvertfall! Straks hørt igjennom hele albumet, satt godt allerede på første gjennomlytting!

Crimson sitter med en gang ja, men blir samtidig bare bedre og bedre.  ;)

Når det gjelder Radiohead er de forsåvidt greie, men det skal ikke mye musikk fra dem til før jeg må på desperat jakt etter variasjon...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1271 på: 31. Okt. 2008, 00:23 »
Har heller ikke hørt mer enn Stay Positive fra den kanten, men det var jo faktisk et meget bra album. Kom gjerne med flere anbefalinger :D

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1272 på: 31. Okt. 2008, 00:54 »
Hehe, joda, skal si ifra neste gang jeg snubler over noe. Er ikke den som bruker mest tid på å finne ny musikk, så går fort en stund mellom hvert album som virkelig er verdt å anbefale. Men har ihvertfall noen bra kilder på lur i noen virkelig musikkinteresserte kompiser. Der jeg får infoen min fra :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1273 på: 31. Okt. 2008, 10:33 »
Enig! Alkaline Trio har mye andre bra kongesanger (This Could Be Love, Radio, Armageddon er noen få, fantastiske eksempler), men Crimson er det eneste albumet deres jeg har hørt hittil uten et eneste svakt punkt! Dessuten er jo Dan Adrianos stemme grisekul :)

Har hørt mange som ikke liker Dan Adrianos stemme, men foretrekker Matt Skibas. Selv synes jeg begge er ganske kule. Minner meg på en fjern måte om Tim Armstrong og Lars Fredriksen i Rancid. Selv om Alkaline Trio aldri har vært i nærheten av et så bra album som ...And Out Come The Wolves.
« Siste redigering: 31. Okt. 2008, 17:04 av Geir »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1274 på: 31. Okt. 2008, 15:27 »
Creep er jo faktisk en fantastisk sang og burde være minst like mye å skryte av som Nirvanas største hits er. Karma Police er også en fantastisk sang.

Dette er de to sangene som går lettest under huden på deg. Men i mitt itunes-bibliotek ligger disse to laaaangt nede på mest-hørt-spillelista. Album-versjonen av Creep er jo ekstremt kjedelig, totalt blottet for følelser, og Karma Police går man lei av etter en stund.

På OK Computer-albumet våger jeg faktisk å si at Karma Police er en av de aller dårligste låtene.

Men joda, faktisk litt enig i at In Rainbows var litt kjedelig. Har ikke gått helt under huden på meg enda. Weird Fishes er vel den eneste sangen jeg virkelig klarte å elske der.

Sitat
Slik jeg ser det blir Radiohead alt for spesielt, vel og merke sett ut fra det jeg har hørt av de. Jeg har jo da selvfølgelig ingen problemer med å ramse opp masser av artister jeg mener er bedre.

Alt for spesielt? De er originale tenker jeg vi sier.