20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 827659 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1200 på: 04. Sep. 2008, 23:01 »
Tja, mulig de hadde laget 20 gode låter, men sannsynligvis ville veldig mange vært for like. Det blir fort sånn når man skriver mange låter på kort tid. Dobbeltalbum fungerer vel egentlig veldig sjelden uansett er nå min erfaring.

Og for å irritere mr Eilertsen litt må jeg vel få si at jeg synes Achtung Baby er noe av det dårligste U2 har laget.  :P Liker veldig mange av deres album bedre. Boy er jo tidenes beste debutalbum. I tillegg er Joshua Tree, War og HTDAAB store klassikere.

Hehe, det er vel litt av greia med U2-fans. De har jo laget så mye variert at U2-fans kan jo ha svært ulik oppfatning av hva som er best :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anthony

• Gjest
« Svar #1201 på: 05. Sep. 2008, 13:25 »
U2 ... vel, bandet har jo Bono *frysninger oppover ryggen, mens jeg sier: tenk positivt -og- det er bare musikk*, ville mange sagt...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1202 på: 05. Sep. 2008, 14:07 »
Bono er sjef, driter totalt i hva folk måtte mene om han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1203 på: 06. Sep. 2008, 23:17 »
Jeg har aldri vært borti en levende sjel som respekterer U2 som band som mener at Achtung er et dårlig album. Og jeg har til gode å vite om en U2-fan som ikke liker Achtung. Med forbehold om at Berntsen kanskje måtte være U2-fan.

Men det er klart, hver sin smak, og Achtung er jo på ingen måte noe "klassisk" rockealbum.

Bono er og blir Bono, og ingen kan måle seg med den lille, store fyren.
Han er og blir en merkelig skrue, men jeg slutter aldri å beundre den mannen. Både for hans teft for gode melodier og gode tekster - og ikke minst for hans sterke samfunnsengasjement.

For øvrig er det ikke mange artister/band som kan vise til en så sterk debut som U2. Selv om andrealbumet ikke var helt av samme kvalitet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1204 på: 07. Sep. 2008, 00:49 »
Tja, vet ikke om jeg kan kalles U2-fan, liker nå det meste de har gjort, noe er VELDIG bra, så kan vel kanskje det. Skal nå sies jeg hadde enorme forventninger til Achtung da jeg hørte det første gang og da, hadde hørt veldig mye annet U2 først. Men det er nå ikke noe katastrofealbum i mine øyne, 5 av 10 poeng kanskje.

Nå visste ikke jeg hva som var U2s andrealbum før jeg sjekket albumlista deres nå, men October er jo konge. Jeg har vel hørt 5 av de 7 albumene de ga ut før Achtung Baby (ikke wide awake in america eller under a blood red sky), og alle er bedre enn det de er mest berømt for mener nå jeg... At AB blir rangert høyere enn Boy og war for eksempel er jo helt utrolig.  :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1205 på: 07. Sep. 2008, 15:13 »
Såpass.
Hva er egentlig galt med Achtung Baby?

Det er i mine øyne ikke det minste tvil om at det er et mye bedre album enn Boy og War - selv om jeg er veldig begeistret for de.

5 av 10 poeng? Det er katastrofe for et band som U2.

Anthony

• Gjest
« Svar #1206 på: 07. Sep. 2008, 15:47 »
et spørsmål...

er musikktråden så vid, at diskusjon av spesifikke band, artister osv. ikke får plass?...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1207 på: 07. Sep. 2008, 15:52 »
Såpass.

Synes vel albumet generelt sett er kjedeligere enn det U2 pleier å gi ut. De fleste U2-fans elsker sikkert One f.eks, mens jeg synes den blir for treig.

Sitat
et spørsmål...

er musikktråden så vid, at diskusjon av spesifikke band, artister osv. ikke får plass?...

Hæ? Er ikke de siste postene nettopp en diskusjon om et spesifikt band?

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1208 på: 07. Sep. 2008, 18:37 »
Såpass.

Synes vel albumet generelt sett er kjedeligere enn det U2 pleier å gi ut. De fleste U2-fans elsker sikkert One f.eks, mens jeg synes den blir for treig.
Skal ikke U2 være litt treigt da?

Noen som har hørt den nye skiva til Volbeat?
Her kan dere se videoen til den nyeste singelen deres:

Anbefales på det sterkeste til alle som liker rock!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Anthony

• Gjest
« Svar #1209 på: 07. Sep. 2008, 20:01 »

[/quote]

for min del blir det litt for generelt. men men...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1210 på: 08. Sep. 2008, 00:23 »
Såpass.

Sitat
et spørsmål...

Hehe. Men hvis One er treig, så må jo Sometimes You Can't Make It On Your Own, Kite, An Cat Dubh osv. være en ekstrem pine å høre på.
Og er det noe Achtung så absolutt ikke er, så er det kjedelig.
Hva er kjedelig med låter som Zoo Station og Mysterious Ways, bare for å nevne et par?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1211 på: 08. Sep. 2008, 18:43 »
Kite ER faktisk en pine å høre på, mens Mysterious Ways er mer eller mindre uinteressant i mine ører. Sometimes You Cant Make It On Your Own derimot er en av mine favoritt-låter fra U2.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1212 på: 08. Sep. 2008, 18:48 »
Kite syns jeg er en bra låt. Spesielt med tanke på at den er skrevet personlig til Bonos far. Syns opptreden på Slane der han synger den til minne om sin far er rørende.
Mysterious Ways er jo en knallåt av dimensjoner. Knallrå låt. Den og Even Better Than The Real Thing er skamtøffe låter.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1213 på: 08. Sep. 2008, 19:51 »
Hehe. Men hvis One er treig, så må jo Sometimes You Can't Make It On Your Own, Kite, An Cat Dubh osv. være en ekstrem pine å høre på.
Og er det noe Achtung så absolutt ikke er, så er det kjedelig.
Hva er kjedelig med låter som Zoo Station og Mysterious Ways, bare for å nevne et par?

Zoo Station og Mysterious Ways er kanskje de to beste Actung-sangene. Liker de godt faktisk. Når jeg sa at One er en treig låt mener jeg ikke bare tempomessig, mer at den er platt, uinteressant og lite fengende.

An Cath Dub er vel en av bandets aller beste sanger, sinnsykt kult lydbilde, fengende er den også.  Sometimes You Can't Make It On Your Own ligner kanskje mer på One, men har mer trøkk, mer variasjon og kulere refreng. Begge disse to sangene er konge.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1214 på: 08. Sep. 2008, 22:05 »
"One" er  en av mine favorittlåter: 5-6 pils og ei dame å danse med, så er kvelden fullkommen ;-)