20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 827302 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Ole939

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1065 på: 30. Mai 2008, 18:05 »
Har nettopp skaffet meg albumet Incesticide av Nirvana og har forelsket meg bokstavelig talt i sangen Aneurysm.
Albumet er praktfullt, selv om jeg setter In Utero foran ennå.

Og tidenes beste band er forresten The Beatles, selv om jeg ikke hører så mye på de, så er de allikevel det beste man kan finne på markedet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1066 på: 30. Mai 2008, 19:31 »
Nå fikk jeg visst til å lage en skikkelig debatt her!

Kristoffer:
Jeg har ikke hørt på alt, men nesten alt av Foo Fighters. Hørte litt på dem noen år siden, som sagt.

Human:
Jeg er klar over at de er store i USA, men hvis du sier at Coldplay bare er store i Europa og ikke i verden, så har du ikke fulgt helt med. De er gigantiske i både Nord-amerika og i sør-amerika. Et av de få britiske bandene som virkelig har slått igjennom i USA!

Og jeg er klar over at de (foo fighters) er gode live, det skal de ha. Coldplay VAR svært gode live, men de klarte aldri helt sangene fra X&Y live... håper de kommer tilbake på nivået med sitt nye album.

Men ikke umulig at Bergen er en bedre konsert-by enn Oslo i år. Kan jo skjønne hvorfor artistene svinger unna vår "vakre" hovedstat. Også enig med den som sa at musikk ikke kan sammenlignes. Særlig når det er så to forskjellige genrer.

veit at dei er store i usa, men hovedsakelig størst i europa då dei er fra britania(letter å få sett i tillegg), men desse banda trekker endel forskjellig publikum. forøvrig så er vel qotsa større en foo fighters i usa.. men for min egen del så foretrekker eg foo fighters og qotsa før coldplay..
- carry on!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1067 på: 30. Mai 2008, 19:44 »
men for min egen del så foretrekker eg foo fighters og qotsa før coldplay..

Det hadde jeg gjort ANY DAY!

Og jeg foretrekker Rage Against the Machine foran FF og QOTSA også! (Ja, jeg er fortsatt i lykkerus!!!)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1068 på: 30. Mai 2008, 19:53 »
rage er vel en once in a liftime etter kvert så ja! hadde foretrukket det forran det meste!!
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1069 på: 30. Mai 2008, 21:01 »
Når det gjelder REM ble jeg litt skuffet over Accelerate. I starten elsket jeg albumet, men så gikk jeg ganske fort lei. REM er et stort band, men de skuffet meg denne gangen. Albumet fikk ros i media, men det er bare fordi kritikerne elsker rock.
Jeg er veldig positivt overrasket. Hadde ikke de høyeste av forventninger på forhånd, etter å ha lest litt blandede kritikker, og med et av bandets aller aller dårligste album friskt i minne (Around the Sun).

Etter de første to-tre gjennomhøringene var jeg usikker. Fikk ikke den helt store feelingen, men etter å ha tatt en pause, og deretter hørt på det igjen en tre-fire ganger så ble jeg veldig positivt overrasket. Albumet vokste i mine ører, og nå synes jeg det er fullt på høyde med noe av det bedre de har prestert.
På langt nær noe av det beste, men på langt nær dårlig heller.
Et terningkast på fire eller fem gjør nok susen, tror jeg. Mer fem enn fire i mine ører.

Jeg forventer å si det samme neste gang jeg hører gjennom albumet, og forventer meg en herlig opplevelse på Ullevaal 3. september.

Tidenes beste band er jo mye en smakssak, men The Beatles og U2 er band som absolutt hører hjemme der etter min mening.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1070 på: 31. Mai 2008, 00:55 »
Accelerate er myyye bedre enn masser av det R.E.M. har gitt ut siden midt på 90-tallet. Men jeg har vel forsåvidt enda ikke hørt nok på hele albumet. Foreløpig står det til en 4er.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1071 på: 09. Juni 2008, 03:56 »
Hørt igjennom Coldplays nye album "Viva La Vida or Death And All His Friends" en gang nå (inkludert ekstraspor). Kan vel med en gang slå fast at de vel kan oppfattes som mye mindre lettspiselig nå. Ingen åpenbare hits eller sanger som virker som åpenbare store hits. Samtidig merker en at de er veldig inspirert av Arcade Fire, som blant veldig mange kom ut med fjorårets beste album. Tror dette albumet kan vokse med flere gjennomlyttinger. Spennende. Hører at mesteren Brian Eno har vekket noe nytt i Coldplay!
« Siste redigering: 09. Juni 2008, 04:03 av Kristoffer Eilertsen »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1072 på: 09. Juni 2008, 17:06 »
"Viva La Vida" er nå hørt gjennom et par ganger, og jeg sitter igjen med en god del blandete følelser.

Det er ingen tvil om at denne skiva er litt vanskeligere å fordøye enn de tidligere som Kristoffer nevner, uten at det betyr at Coldplay har fornyet seg noe særlig. De revolusjonerer ikke akkurat denne gangen heller... Jeg må innrømme at jeg absolutt hatet albumet under de første gjennomlyttingene, men som vanlig vokser albumet på meg. Merker jeg har en del sanger på hjernen fra albumet nå.

Alle sangene holdt et forholdsvis bra nivå. Personlige favoritter er "Viva La Vida", "Lovers In Japan", "Strawberry Swing" og "Yes" som alle er virkelig fantastiske sanger. "Violett Hill" er helt OK, mens "Life In Technicolor" er en helt greit intro. Men Chris Martin lovet Coldplays beste sang hittil på dette albumet, og det føler jeg at vi ikke har fått.

De sangene som derimot gjorde det dårligst i mine ører var "Reign of Love", "Chinese Sleep Chant" og "Lost". Disse er drepende kjedelige, irriterende og ikke særlig fine heller. Sangen "42" er også LATTERLIG fra 1:42 og utover, noe som ødelegger veldig, for jeg elsket virkelig riffet like før sangen blir "ødelagt". Ei heller liker jeg åpningen på "Cemeteries of London".

Syntes ikke noe særlig om lyrikkene på albumet heller. Skjønner at Chris Martin har tatt bibelen godt i bruk da han skrev dem ned, og det finner jeg plagsomt. Dessuten finner man en del tåpelige linjer i de fleste sanger. Han er ikke verdens beste låtskriver selv om han treffer spikeren på rett sted en gang iblant.

Albumet får dog en svak femmer fra meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1073 på: 09. Juni 2008, 17:09 »
En svak femmer, også kommer du med såpass mye negativ kritikk :P
Selv syns jeg albumet blir bedre og bedre jo mer jeg hører på det, og jeg syns også de har endre lydbildet mye fra tidligere av. Det måtte også til dersom de skal fortsette å være interessante.
Selv holder jeg "Lost!" som en soleklar favoritt hittils. Fantastisk bra låt!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1074 på: 09. Juni 2008, 17:14 »
Hehe, jeg pleier som oftest å legge mest vekt på det negative, vet du.  ;)

Men som sagt, en del av sangene er brilliante, og når Chris Martin først får til å skrive gode lyrikker, så holder disse som oftest et veldig bra nivå. Elsket også de fleste av gitar-riffene på albumet, og likte veldig godt alt dette oriental-liknende. Til tider holder enkelte av disse sangene et vanvittig høyt nivå, men helhetsinntrykket blir litt ødelagt av en del dårlige biter og noen mindre imponerende lyrikker som er hamret inn her og der.
« Siste redigering: 09. Juni 2008, 17:17 av geordie-olav »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1075 på: 09. Juni 2008, 17:26 »
Var visst to andre sanger også som jeg enda ikke har lastet ned:

"Death And All His Friends" og "The Escapist".

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1076 på: 12. Juni 2008, 08:53 »
Noen som kan anbefale noen Kaiser Chiefs-låter utenom "Ruby", "Everything is average nowadays" og "angry mob"?

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1077 på: 12. Juni 2008, 11:16 »
her e någe goe Kaiser Chiefs sanger: everyday i love you less and less, i predict a riot, na na na na naa, oh my god, synes eg e kjempe sanger

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1078 på: 12. Juni 2008, 15:02 »
Flotte konserter i går! Både QOTSA og Foo Fighters var jævlig bra, spesiellt FF, som lerverte fullt ut! Dave Grohl er verdens festest fyr.

Anmeldelse:
http://www.ba.no/puls/musikk/konsert/storkonserter/article3601340.ece

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1079 på: 12. Juni 2008, 16:08 »
the best triangle player in the world !! haha var dritfett igår
- carry on!