20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 828401 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #885 på: 08. Feb. 2008, 16:36 »
Jeg skal få sendt over litt ordentlig RHCP til deg, Jokke! Kan ikke være bekjent av en slik holdning til et så fabelaktig band!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #886 på: 08. Feb. 2008, 16:46 »
Jeg skal få sendt over litt ordentlig RHCP til deg, Jokke! Kan ikke være bekjent av en slik holdning til et så fabelaktig band!

Eventuelt RATM  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #887 på: 08. Feb. 2008, 17:19 »
Hehe, RHCP kom inn fra en annen diskusjon, men begge disse to fabelaktige bandene, som har diverse likheter rent musikalsk må en sjekke ut!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #888 på: 08. Feb. 2008, 18:21 »
http://youtube.com/watch?v=NzykFZ5HKp0

For en syk syk start på en konsert! frysninger på ryggen!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #889 på: 08. Feb. 2008, 19:16 »
Sende meg RHCP? Å herre fred... Jaja, må vel kunne overleve det også.

Nøyaktig hva var så sykt med det der, Leffen? En vanvittig folkemengde som ventet på noe jeg aldri har ansett som spesielt stort (kanskje fordi jeg aldri har hatt et forhold til Metallica, annet enn at jeg liker en og annen gammel klassiker), men som for dem sikkert er veldig stort. Jeg ville heller vært en del av den folkemengden, hvis den folkemengden hadde ventet på U2.

Er det én konsert i verden jeg tror jeg kunne tenkt meg å vært på, så må det være Slane Castle-showet til U2, like etter Bob Hewsons død. Der var det en brukbar folkemengde også.

Hva angår irsk musikk, så har det kommet mye bra derfra. U2 er allerede nevnt. Irsk folkemusikk er utrolig livat. Irsk øl og folkemusikk høres langt mer fristende ut enn karsk og DDE.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #890 på: 08. Feb. 2008, 19:30 »
Irsk og skotsk folkemusikk er den råeste folkemusikken som fins!
Når det er sagt, trøndersk folkemusikk er jo også alltid en klassiker i festlig lag!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #891 på: 08. Feb. 2008, 22:19 »

« Siste redigering: 08. Feb. 2008, 22:22 av geordie-olav »

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #892 på: 08. Feb. 2008, 23:38 »
Olav: Anbefaller at du laster ned nokken sanger av de og hører godt etter på tekstene. Rage Against the Machine er et veldig venstreorientert band med sterke meninger, som kommer meget godt fram i tekstene. De mener bla. at folk er mer eller mindre hjernevasket av staten og at istedet for å gjøre som man vanligvis gjør, må man finne ut selv hva som er riktig og galt. Det kommer bla. godt fram i den mest kjente slageren Killing in the Name of.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #893 på: 09. Feb. 2008, 02:48 »
http://remhq.com/news_story.php?id=665

HØR!
R.E.M. sin nye singel Supernatural Superserious kan høres på deres hjemmeside, og det høres BRA ut!
Endelig mer rocka og muntert, dette lover meget bra for en mann som har blitt tidvis deprimert av de siste utgivelsene til Stipe og co!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #894 på: 09. Feb. 2008, 12:46 »
Olav: Anbefaller at du laster ned nokken sanger av de og hører godt etter på tekstene. Rage Against the Machine er et veldig venstreorientert band med sterke meninger, som kommer meget godt fram i tekstene. De mener bla. at folk er mer eller mindre hjernevasket av staten og at istedet for å gjøre som man vanligvis gjør, må man finne ut selv hva som er riktig og galt. Det kommer bla. godt fram i den mest kjente slageren Killing in the Name of.

Spennende tema!

Akkurat den filosofien der er jeg helt enig i (ikke at de er venstreorientert da, selv om det kanskje er positivt i forhold til USA). For jeg er av absolutt samme mening. Tror ikke vi akkurat blir hjernevasket av staten da, men av samfunnet og menneskene rundt oss. Vi tar ikke valgene selv, vi velger ikke å tro det vi selv vil, vi blir lært opp og hjernevasket til å få de holdningene og tankene vi har. Vi går gjennom en hjernevaskingsprosess helt fra fødselen av. Ytringsfriheten fins jo, men bare innenfor visse grenser. Og det er umulig i praksis å si eller gjøre svært mange ting som ikke kan aksepteres av samfunnet, selv om det er fullt lovlig.

En annen ting er jo at om man blir født og oppvokst i en kristen familie, i et kristent nabolag og samtidig går på en kristen skole, blir man mest sannsynlig kristen. Vokser man opp i Iran blir man vel muslim nesten uansett. Vokser man opp mye sammen med ikke troende der religion sees på som "den nye Tor med hammeren", noe jeg har gjort, blir man atheist.

Det er samtidig mye som ikke helt stemmer logisk rundt tankegangen og holdningene til samfunnet. F.eks at alle mennesker er likeverdige uansett intelligens, egenskaper, fysiske evner, utseendet og om man lider av syndrom eller ei. (Det er jeg selvfølgelig enig i fordi jeg er vokst opp i Norge). Samtidig går de aller, aller fleste menneskene i dette samfunnet rundt og anser menneskene som totalt overlegne alle dyr. Hvorfor er ikke dyrene like mye verdt som oss mennesker? De er jo det om vi skal tro på vår egen logistikk. Og det syntes jeg at de er. Folk flirer og ler hver gang jeg sier at dyr er like mye verdt som mennesker... Men når jeg sier at alle mennesker langt ifra er likeverdige, for at en person som er mer intelligent, mer sympatisk, er bedre fysisk skapt enn en annen osv, utvilsomt er mest verdt, reagerer folk som om jeg var en gal rasist. Selvfølgelig mener jeg at alle er like mye verdt, men det har hendt at jeg har måttet sette hele denne "teorien" på en liten prøve.

Merker meg også at lærere gir lavere karakterer når man skriver stiler som går imot samfunnets syn, mens man som oftest sanker inn toppkaraktere om man kopierer lærernes egne meninger (dvs samfunnets syn) på arket. En kristen lærer vil automatisk vippe opp karakteren om man skriver at man er kristen osv, mens det vil gå dårlig om man skriver at man bare tror at kristendommen er noe vås. Skriver man at man ikke tror på Gud overhodet, men at man har stor respekt osv, får man en middelmådig karakter. Det er skremmende, men sant. I ungdomskolen skrev jeg stort sett det jeg selv mente, og da gikk det ikke så bra med karakterkortet. På videregående har jeg hittil latet som at jeg har visse holdninger etter hvem som er lærer i hvert enkelte fag, og da har jeg forbedret snittet noe sykt (med 1,0 siden 10-klasse). Dessuten blir man jo hjernevasket gjennom absolutt ALLE filmer, tv-serier osv osv osv.

For å snakke musikk: RATM er vel et tungt rockeband? Sannheten er at jeg ikke er så begeistret for rock lenger overhodet, spesielt ikke et tungt rockeband fra USA. For å være ærlig hører jeg ikke på noe amerikansk musikk lenger. Vel, unntaket er vel Linkin Park, men de hører jeg på bare når jeg trenger en pause fra den engelske, alternative musikken som jeg liker så godt.
« Siste redigering: 09. Feb. 2008, 12:51 av geordie-olav »

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #895 på: 09. Feb. 2008, 20:38 »
Nøyaktig hva var så sykt med det der, Leffen? En vanvittig folkemengde som ventet på noe jeg aldri har ansett som spesielt stort (kanskje fordi jeg aldri har hatt et forhold til Metallica, annet enn at jeg liker en og annen gammel klassiker), men som for dem sikkert er veldig stort. Jeg ville heller vært en del av den folkemengden, hvis den folkemengden hadde ventet på U2.

Snakker ikke om folkemengden, snakker om opplevelsen av å starte en konsert på denne måten. Her har sikkert folk stått i mangfoldige timer og ventet på et band som de liker likemye eller mer en du liker U2, de vet at når "Ecstasy Of Gold" begynner å spilles over anlegget ja da er konserten igang. En fantastisk sang og en fantastisk måte og starte en uforglemmelig kveld alle pulikummerne! Det er det syke med det, og kan nesten ikke vente til den sangen ruger over Koengen den16.juli 2008. FRYSNINGER!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #896 på: 10. Feb. 2008, 00:58 »
Joda, jeg skjønner jo det. Men det er like fullt bare en enorm mengde mennesker som står og venter. Alle som har vært på konsert vet jo følelsen av å stå der og vente i den siste timen før bandet går på scenen. Ventetiden er jo uutholdelig. Her har du betalt store penger for å se et band du liker så godt. Samme hva slags band de venter på. Opplevelsen av å vente i spenning på Metallica er ikke noe mer spesiell, ihvertfall ikke for meg, enn å stå i timesvis å vente på U2, Muse eller hvem det nå måtte være.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #897 på: 11. Feb. 2008, 16:06 »
Jeg har nettopp oppdaga Neil Diamond faktisk, haha
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #898 på: 11. Feb. 2008, 16:29 »
Jazz?

http://www.warnerknask.no/rem/

R.E.M.s nye musikkvideo! Enjoy!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #899 på: 11. Feb. 2008, 17:43 »
Apropos REM.
Stipe, Mills og Buck kommer til Oslo og Bergen i høst, 3. og 4. september på Ullevaal Stadion og Bergenshus ferstning.
Billetter legges ut om en uke, mandag 18. februar.

Jeg kan faktisk være fristet til å bestille meg billetter til konserten på Ullevaal. På tide å se R.E.M. live også. Andre som sitter med slike planer?