20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 827226 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #855 på: 02. Feb. 2008, 00:25 »
Føler ikke at det trengs hjelp overhodet!
Og i Norge føler jeg der fins mange flere bedre band.
Deriblant et band som begynner på M og slutter på ADRUGADA!
Raga Rockers skal forøvrig til Parken-festivalen her i Bodø til sensommeren/høsten, så da får man jo sett hvordan de duger!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #856 på: 02. Feb. 2008, 00:31 »
Nå blir det jo spennende å se hvordan det går med Madrugada, men har hørt at den nye cden skal være ganske så bra. Synd at en så talentfull musiker som Burås skulle ta livet av seg...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #857 på: 02. Feb. 2008, 00:39 »
Det nye albumet er jævla bra, men av åpenbare årsaker også et ganske mørkt og trist album!
Siste sangen - Our Time Won't Live That Long, er sunget av Burås, og er igrunn en av de tristeste sangene jeg har hørt. Teksten i seg selv er utrolig treffende med tanke på hva som senere skjedde, og han synger sangen med en fantastisk innlevelse. Håper vi hører mer fra Madrugada, men de befestet sin posisjon som landets per nå beste band!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #858 på: 02. Feb. 2008, 00:42 »
Ok, det skal nok prøvehøres om ikke så altfor lenge. Etter min mening slutta jo Norges beste band allerede i 1999 (Seigmen), selv om jeg regner med mange er uenige med meg i akkurat det.  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #859 på: 02. Feb. 2008, 00:44 »
Har hørt endel av Seigmen!
De blir nok litt ensformig og spesielle for meg, men de hadde fortsatt endel meget gode sanger! Döderlein tror jeg er min yndling!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #860 på: 02. Feb. 2008, 01:01 »
Har selv kjøpt den siste plata dems, og den er klasse... Det er bare det at musikken er littegrann kjedelig, spør du meg. Ikke noe fart overhodet. Men for all del - noe av det beste innen norsk musikk.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #861 på: 02. Feb. 2008, 11:40 »
Har selv kjøpt den siste plata dems, og den er klasse... Det er bare det at musikken er littegrann kjedelig, spør du meg. Ikke noe fart overhodet. Men for all del - noe av det beste innen norsk musikk.

Mulig jeg bare er veldig dum nå, men hvilket av bandene vi snakket om sikter du til? Madrugada?

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #862 på: 02. Feb. 2008, 15:46 »
Da var billetter til årets konsert, nemlig Metallica i Bergen i hus  :)
"The first 90 minutes are the most important"

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #863 på: 02. Feb. 2008, 18:35 »
Ikke for å mobbe dere stakkerser som har vært så uheldige å bo andre plasser en Guds By Bergen enda mer, men jeg må bare få sagt det:

Sommeren 2008 blir Bergen verdens beste by og bo i NOK EN GANG:D

Fire ord: Foo Fighters og Metallica.

Og det beste av alt? Jeg har billetter til begge:D Så go ahead, fryd dere på mine vegene ;D
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #864 på: 02. Feb. 2008, 20:31 »
Jeg misunner dere overhodet ikke. Hva så om dere får besøk av Foo Fighters og Metallica på en hel sommer? Ville ikke betale en eneste krone for å se noen av de bandene live. Har hørt på alle albumene til disse to artistene, og jeg er overhodet ikke imponert. Metallica har noe bra, det kan jeg innrømme, men alt i alt to møkkeband i mine øyne.

London blir nok beste musikkby i sommer, som de som oftest er.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #865 på: 02. Feb. 2008, 21:13 »

Mulig jeg bare er veldig dum nå, men hvilket av bandene vi snakket om sikter du til? Madrugada?

Lurer jeg og på!

Foo Fighters er HELT geniale. Alle prater om hvor gode Nirvana var, men det var jo en blessing in disguise at det blei slutt på det, og at Dave Grohl fikk realisere sitt soloprosjekt Foo Fighters etterhvert! Han var jo den geniale i Nirvana!
Nesten så jeg vurderer dra til Bergen for å se Foo Fighters i sommer. Dog er jo Maiden i Trondheim også spennende!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #866 på: 03. Feb. 2008, 00:38 »
Synst Foo Fighters er crap frå ende til annen. Pearl Jam som er tingen.  ;D

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Ole939

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #867 på: 03. Feb. 2008, 01:15 »

Lurer jeg og på!

Jeg må si meg uenig med at Foo Fighters er bedre enn Nirvana, MEN smaken er som baken, den er delt.
Husker første gangen jeg hørte All Apologies  (Home Demo) fra Silver Best of The Box albumet, fikk frysninger nedover ryggen. Cobain var en genial fyr

Foo Fighters er HELT geniale. Alle prater om hvor gode Nirvana var, men det var jo en blessing in disguise at det blei slutt på det, og at Dave Grohl fikk realisere sitt soloprosjekt Foo Fighters etterhvert! Han var jo den geniale i Nirvana!
Nesten så jeg vurderer dra til Bergen for å se Foo Fighters i sommer. Dog er jo Maiden i Trondheim også spennende!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #868 på: 03. Feb. 2008, 02:32 »
Digger Foo Fighters jeg! Albumet fra i fjor var blant de aller beste gitt ut i fjor! Herlig!
Foo Fighters har mange sintsanger du bare må elske!
Pearl Jam er vel ikke så verst, uten at jeg har hørt veldig mye av de, men tror jeg per nå kan slå fast at Foo Fighters er noen klasser bedre! :D
Når det er sagt, Notingman, Last Kiss og Wishlist er alldeles herlig låter!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #869 på: 03. Feb. 2008, 03:36 »
Foo Fighters har mange gode sanger.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]