20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 820769 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #4845 på: 27. Sep. 2012, 18:47 »
Ja, latterlig bra skive!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4846 på: 28. Sep. 2012, 11:49 »
Eg høyrer endel på Big Daddy Kane, Kool G Rap, Rakim & Eric B og Sunz of man fortida. Skikkeleg old shool kvalitet.

Var innom last.fm-profilen din her ein dag, og det virkar som om vi har ein god del favorittar til felles på hiphop-fronten. Kan supplere med ein fire-fem låtar frå same segment.

Inspectah Deck - Show N Prove

The D.O.C. - The Grand Finale

The GZA - Duel of the Iron Mic

Method Man & Redman - Cereal Killer

Gang Starr - Take it Personal

Ah, mykje bra her!
Liquid Swords er legendarisk. Solid album.
Når det kjem til Method Man & Redman, så må eg innrømme at eg likar betre soloalbumene til Method Man. Tical-albumet er så latterleg bra! Når det kjem til Redman har eg aldri heilt klart å digge, sjølv om "Dare iz a darkside" er eit flott album.

Digger denne låta av Redman:

Gang Starr er i ein særklasse for seg sjølv, meiner eg. Elskar alle albumene, men rangerer "Hard to Earn" høgst. Digg!

Forøvrig når det gjelder Green Day, så hadde eg håpa dei kunne gjennskape noko lignande materiale frå Dookie-tida, som er desidert BEST om du spør meg. Desverre og forventa er dei like dårlege som dei har vore dei siste åra. Ikkje kast bort tida!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Peter

• Gjest
« Svar #4847 på: 28. Sep. 2012, 15:06 »
Gang Starr er naturligvis legende. Fantastisk!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4848 på: 28. Sep. 2012, 16:20 »
Når det kjem til Method Man & Redman, så må eg innrømme at eg likar betre soloalbumene til Method Man. Tical-albumet er så latterleg bra!

Det kan eg vere einig med deg i. MM sin 'Iron Lung' kjem virkelig til sin rett på Tical! Enkelte låtar på Blackout! (inkl. Cereal Killer) er fullt på høgde med materialet på Tical, men andrealbumet til dei to var skuffande, spør du meg.

-
Kan vel også legge til A Tribe Called Quest i denne oppramsinga av legender. Q-Tip sin The Renaissance (2008) er antakeleg ein av mine favorittskiver frå sjangeren dei siste 4-5 åra.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4849 på: 28. Sep. 2012, 16:50 »
Hip hop-fethet:

Og selvfølgelig:

« Siste redigering: 28. Sep. 2012, 16:55 av boris. »
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4850 på: 28. Sep. 2012, 18:52 »
Når det kjem til Method Man & Redman, så må eg innrømme at eg likar betre soloalbumene til Method Man. Tical-albumet er så latterleg bra!

Det kan eg vere einig med deg i. MM sin 'Iron Lung' kjem virkelig til sin rett på Tical! Enkelte låtar på Blackout! (inkl. Cereal Killer) er fullt på høgde med materialet på Tical, men andrealbumet til dei to var skuffande, spør du meg.

-
Kan vel også legge til A Tribe Called Quest i denne oppramsinga av legender. Q-Tip sin The Renaissance (2008) er antakeleg ein av mine favorittskiver frå sjangeren dei siste 4-5 åra.

Vanskeleg å vere uenig, her!
Er forøvrig sjølv stor fan av A tribe called Quest. Beste album? Usikker. Eit godt teikn. Alt er så bra.

Å nemne alt bra hip hop ville tatt evigheter, men for å anbefale noko som ikkje er så kjent:
People without Shoes -  Thoughts of An Optimist
Blue Sky Black Death - The Holocaust

Av nyare hip-hop album så MÅ ein sjekke ut Public Enemy sitt nyaste album Most of my heroes still apear on no stamp. Sinnsjukt bra. DJ Premier & Bumpy Knuckles  sitt Kollexxxion er også verdt å sjekke ut.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4851 på: 28. Sep. 2012, 19:31 »
Av hip hop utgitt de siste 12 årene synes jeg disse er "må ha"-album:

Ghostface Killah - Supreme Clientele
The Roots - Phrenology
Promoe - Long Distance Runner
The Coup - Pick a Bigger Weapon
Jedi Mind Tricks  - Servants in Heaven, Kings in Hell
Swollen Members - Black Magic

De som er bolda ut anser jeg for å være de to absolutt beste hip hop-skivene de siste 12 åra. Jævlig bra saker!

Og The Coup kommer også med nytt album i år. Har troa!
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4852 på: 01. Okt. 2012, 22:08 »
Fyfader. Tror Green Day's nyeste album er det svakeste de noensinne har gitt ut. Seriøst så grusomt døllt det virker å være etter to gjennomlyttinger. Bortsett fra to forsåvidt ganske fengende singler syns jeg det er grusomt kjedelig. Etter de to digge rocke-operaene de har servert var dette mildt sagt en nedtur. Mulig de er nærmere Dookie-tiden, men det nytter ikke dersom låtene ikke eier det fnugg av hitpotensiale.

Fikk hørt gjennom en og en halv gang tidligere i dag, og er helt enig så langt dessverre. Lydbildet er for så vidt nærmere Dookie-tiden enn de siste albumene, men det er jo ingen stor fordel for meg. Den største nedturen er uansett hvor uinspirert vokalen og gitarriffene virker. Dritkjedelig så langt, men jeg håper i det lengste at albumet vokser med flere gjennomlyttinger.

Det er greit nok når band eller artister forsøker å "finne tilbake til røttene" når de har kjørt seg fast (utallige eksempler på det), men Green Day hadde jo funnet den perfekte formelen! Herlig kombinasjon mellom punk og glam-rock som i tillegg funket ekstremt bra live. Ingen grunn til å endre på noe da. Tipper at om de hadde gitt ut alle reject'ene fra arbeidsperioden med 21stCB ville det ha blitt et kjempealbum.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4853 på: 01. Okt. 2012, 22:39 »
Synd dette. American Idiot (spesielt) og 21st Century Breakdown er to av mine desiderte favorittalbum noensinne, uansett sjanger. En stor skuffelse med Uno!.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4854 på: 02. Okt. 2012, 04:46 »
Ja. Samme for meg American Idiot er helt klart et av de aller, aller beste albumene jeg veit om. Så dette føles sålangt som en gedigen nedtur. Og Green Day er jo et band hvis musikk vanligvis setter seg ganske kjapt - så dermed ser jeg litt mørkt på at jeg plutselig skal falle for Uno!.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #4855 på: 05. Okt. 2012, 14:28 »
https://www.recordunion.com/UserFiles/Previews/SEYOK1214617.mp3

hvor harry å lage en sang om et nettsted? 1-10?

er så glad jeg ikke har noen ting med den produksjonen der å gjøre

edit; finner den på spotify. styrer musikkbransjen
« Siste redigering: 05. Okt. 2012, 14:31 av plebUTG »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4856 på: 05. Okt. 2012, 17:09 »
Gotye - Somebody That I Used to Know - Old School Computer Remix
!

⚫ HP Scanjet 3C as the vocals
⚫ Amiga 600 Bass on left audio output + Guitar on right audio output
⚫ Each audio channel was feed into an oscilloscope
⚫ 2 Hard drives as the drums and cymbal
⚫ Xylophone as the Xylophone (duh)
⚫ Hard drive and Xylophone controlled by PIC16F84A micro-controller

Greit kreativt.

Robot Band covers Maroon 5 - Moves Like Jagger featuring Stephen Hawkings DECtalk Vocals

Blodfett!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4857 på: 06. Okt. 2012, 00:28 »

LITT catchy låt. Selve låta starter 1:10 inn i videoen. Fabelaktig!
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4858 på: 06. Okt. 2012, 01:21 »

En helt RÅ konsert med Oasis! Elsker når band er bedre live enn i studio. Anbefaler alle å se den - alle sangene er legendariske!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4859 på: 06. Okt. 2012, 02:17 »
Legendarisk bra konsert-DVD det derre. Fra et legendarisk band :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida