20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 825850 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Musikktråden
« Svar #2190 på: 10. Sep. 2009, 19:51 »
Rappere som bare snakker om: Cash og damer og narkotika og slikt, det er det som er rappere. Det er ikke feige folk som synger om kjærlighet og annet boring dritt.
Akon er for det første ikke en rapper. For det andre: Han har hatt en jævla tøff oppvekst, kommer fra Senegal, har vært i gjenger, har gjort en del lovbrudd. Det er det " Konvickt" som alle sangene starter med kommer fra. Han har egen stil, egen historie og han skiller seg ut fra andre. Det er det som gjør han til bedre enn Jay-Z som sikkert har levd hele livet sitt i et trygt hjem.
My heart is beating for the westcoast!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2191 på: 10. Sep. 2009, 19:52 »
Du skal få for at du kun er 12 år, jeg hadde også elendig musikksmak den gang :P
Forøvrig ble Jay-Z forlatt av faren sin som liten, solgte kokain på gata og skjøt sin egen bror i skuldra. Trygg oppvekst i kjernefamilie, det :P
« Siste redigering: 10. Sep. 2009, 19:55 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #2192 på: 10. Sep. 2009, 19:57 »
Du skal få for at du kun er 12 år, jeg hadde også elendig musikksmak den gang :P

Elendig musikksmak? Det var litt drøyt, men jeg får trøste meg med at de er blant de mest populære sangerne i verden, og at jeg dermed ikke er alene om den dårlige musikksmaken. :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2193 på: 10. Sep. 2009, 19:58 »

Elendig musikksmak? Det var litt drøyt, men jeg får trøste meg med at de er blant de mest populære sangerne i verden, og at jeg dermed ikke er alene om den dårlige musikksmaken. :P

Okei, jeg skal presisere at jeg syns du har elendig musikksmak, og du syns vel helt sikkert det samme om meg :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Peter

• Gjest
« Svar #2194 på: 10. Sep. 2009, 20:00 »

Okei, jeg skal presisere at jeg syns du har elendig musikksmak, og du syns vel helt sikkert det samme om meg :P

Nei, faktisk ikke. Liker ikke du U2 eller noe sånt da? I så fall synes jeg at de er gode.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2195 på: 10. Sep. 2009, 20:35 »
Bare for å skille meg HELT ut fra mengden. Shadows of the Sun med Ulver er det kuleste albumet jeg har hørt på lenge!

Peter

• Gjest
« Svar #2196 på: 10. Sep. 2009, 20:49 »
Forøvrig ble Jay-Z forlatt av faren sin som liten, solgte kokain på gata og skjøt sin egen bror i skuldra. Trygg oppvekst i kjernefamilie, det :P

Jepp. Nesten som 50 cent det. Moren ble dopet ned og puttet i et rom med giftige gasser da 50 var 8 år. Flyttet til bestemoren etter det(for han hadde tydligvis ikke en veldig pålitelig far) solgte kokain på gate som 11 åring. Åket inn og ut av fengslet for ulovlig salg av narkotika. I 2000 ble han skutt ned utenfor bestemorens hus. Han var truffet av 3.
Slik har det også vært med Xzibit, Snoop dogg og Lil Wayne som jeg kommer på.
Ikke at Jay-Z har noe å stille opp med mot 50.

Peter

• Gjest
« Svar #2197 på: 10. Sep. 2009, 20:59 »

Se på den. DET er bra musikk.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2198 på: 10. Sep. 2009, 21:16 »

Fordi han ikke er like "hardcore"?
Please!

Jay-Z er et geni i musikkverdenen. Hvertfall på sitt felt. En artist jeg har enormt stor respekt for, og liker helt klart musikken hans. Men hører på mye annet også. Liker Muse en god del. Coldplay er fantastiske. Hører på all slags musikk :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Peter

• Gjest
« Svar #2199 på: 10. Sep. 2009, 21:21 »

Please!

Jay-Z er et geni i musikkverdenen. Hvertfall på sitt felt. En artist jeg har enormt stor respekt for, og liker helt klart musikken hans. Men hører på mye annet også. Liker Muse en god del. Coldplay er fantastiske. Hører på all slags musikk :)

Ja, derfor. I tillegg til at 50 rapper bedre. Jay-Z er skikkelig boring å høre på. Ikke at jeg vet hva man skal respektere Jay for, men man kan respektere folk uten å like dritten av hva de spiller.
Men vi alle har forskjellig smak.. :P

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2200 på: 10. Sep. 2009, 21:26 »
Endelig kommer du med et saklig argument. Du synes han rapper bedre. Det skal jeg akseptere. Er ikke enig, men det er en smak-sak.
Føler at 50 Cent alene ikke er bra nok, men sammen med andre rappere er han god. Eminem har jeg også sansen for, hvertfall noen av sangene.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Peter

• Gjest
« Svar #2201 på: 10. Sep. 2009, 21:30 »
Endelig kommer du med et saklig argument. Du synes han rapper bedre. Det skal jeg akseptere. Er ikke enig, men det er en smak-sak.
Føler at 50 Cent alene ikke er bra nok, men sammen med andre rappere er han god. Eminem har jeg også sansen for, hvertfall noen av sangene.

Endelig et saklig argument? Dette har jeg jo sagt hele tiden! Ellers delvis enig. 50 Cent er aller best sammen med andre. Spessielt når det er noen med litt "refreng" stemme. Men han er drit god alene også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2202 på: 10. Sep. 2009, 21:31 »

Please!

Ja, derfor. I tillegg til at 50 rapper bedre. Jay-Z er skikkelig boring å høre på. Ikke at jeg vet hva man skal respektere Jay for, men man kan respektere folk uten å like dritten av hva de spiller.
Men vi alle har forskjellig smak.. :P

Jeg sorterer i hvertfall ikke kulehull og antall gram kokain solgt utfra hvordan jeg rater en artist.
50 Cent skal få lov å stå med ståbæsjen sin å skryte av kulehullene sine, men Jay-Z har for min del langt mer stil.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2203 på: 10. Sep. 2009, 21:55 »

Ingen over, ingen ved siden (innen hip hop)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2204 på: 10. Sep. 2009, 23:22 »

Straight outta Compton, another crazy ass nigga
More punks I smoke, yo, my rep gets bigger
I'm a bad motherfucker and you know this
But the pussy ass niggaz don't show this
But I don't give a fuck, I'ma make my snaps
If not from the records, from jackin the crops
Just like burglary, the definition is 'jackin'
And when illegally armed it's called 'packin'
Shoot a motherfucker in a minute
I find a good piece o' pussy, I go up in it
So if you're at a show in the front row
I'm a call you a bitch or dirty-ass ho

Ja, her oser det virkelig kvalitet og klasse. Skjønner egentlig ikke at jeg gidder å la meg provosere, men det er noe med en liten vestkantgutt som hører på slik musikk og tenker "kvalitet" som bringer fram en følelse av oppgitthet...