20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 825501 ganger)

0 medlemmer og 20 gjester leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #2175 på: 09. Sep. 2009, 18:20 »
Nei, Jay-Z var jo garantert den store artisten som var lovet. Ikke mye som blir større enn det spør du meg. Han er min favoritt innenfor sjangeren hip hop gjennom alle tider. Billettprisene på 700 kr er litt stive, men regner med at folk betaler for en av historiens største artist/gruppe i Trondheim.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2176 på: 09. Sep. 2009, 19:30 »
Var mange her i byen som tok av da nyheten om Jay Z kom. For min egen del synes jeg musikken hans er møkk kjedelig, og fikk egentlig bare bekreftet at UKA-programmet suger. :)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2177 på: 09. Sep. 2009, 19:33 »
Jay-Z er ikkje min "cup of tea" heller. Ellers aldri sett kva som er så bra med Arctic Monkeys!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Peter

• Gjest
« Svar #2178 på: 09. Sep. 2009, 20:22 »
Jay-Z er elendig. Kjedeligste rap/hip hop musikken jeg har hørt. Utrolig kjedelig stemme, skal det være rappere må det være Lil Wayne og 50.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2179 på: 09. Sep. 2009, 20:35 »
Jay-Z er elendig. Kjedeligste rap/hip hop musikken jeg har hørt. Utrolig kjedelig stemme, skal det være rappere må det være Lil Wayne og 50.

Prøv N.W.A. og Public Enemy ;)

Peter

• Gjest
« Svar #2180 på: 09. Sep. 2009, 21:23 »

Prøv N.W.A. og Public Enemy ;)

Det er verdt et forsøk! :D

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2181 på: 09. Sep. 2009, 23:44 »
Jay-Z var nok det store navnet, ja. Ikke umulig at det blir noen flere slipp, men neppe flere monsterslipp. Stort navn, men ikke my cup of tea.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2182 på: 10. Sep. 2009, 00:09 »
Er det en måte å få last.fm gratis? Jeg hadde det en stund, men så gikk "prøvetiden" ut, og er ikke noe jeg er interessert i å betale for egentlig....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2183 på: 10. Sep. 2009, 00:20 »
Det har da vel alltid vært gratis å scrobble musikk?
Jay-Z ja. Har respekt for han og alt det derre, i mye større grad enn øregangvoldtektsmennene Lil' Wayne og 50 Cent, men er vel ikke noe jeg gidder bruke 700 spenn på alikavel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2184 på: 10. Sep. 2009, 15:49 »
Jeg hadde ikke brukt 50 spenn på JayZ heller jeg da.
Enkelt og greit fordi jeg overhodet ikke klarer å høre på den type musikk.
I den grad det kan kalles musikk.

Innenfor sitt område er selvfølgelig JayZ en flink fyr, men om jeg så fikk betalt for å gå på konsert med ham, så hadde jeg nektet. Jeg hadde slått ned de som eventuelt måtte prøve å bære meg dit.

Skjønner at JayZ er et stort navn, men for meg var det ikke stort i det hele tatt. Skjønner ikke hva det er å juble for. Skjønner ikke at noen i det hele tatt gadd å prøve å booke fyren. Men det er bare meg da. Da kunne de like gjerne booka Gatas Parlament. Det hadde vært mye større for meg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2185 på: 10. Sep. 2009, 17:07 »
Damn, du får virkelig poengtert meningene dine til det fulle!

Om du ikke liker sjangeren skjønner jeg godt at du ikke vil dra på konserten. Jeg kunne heller aldri tenkt meg å dra på noen operakonsert, countryfestival eller noe som starter på "DJ"!

Jay-Z er i mine øyne helt spesiell kontra andre rapartister. Det er faktisk svært få hiphopere jeg liker. Kan nevne Jay-Z, Nas og Kanye West. Bortsett fra de tre er det nok ingen jeg liker noe spesielt. Nesten samtlige har dårlige beats og elendige tekster/tema. Derimot ser jeg på Jay-Z som en gud innen bransjen, og ingen når han til navlen. Langt mer voksen og dyktig enn alle elendige folk som kun sier: "Nigger, gangsta, homies, bitch, shit, fuck.....". Tekstene handler stort sett om hvor tøffe, rike, store de er, hvor mange damer de har pult, biler de har, smykker de har, dop de tar, politi de dreper osv.

Så når Peter sier at Jay-Z suger og 50 Cent er bra er han en lost cause. Når du har kommet så langt at du begynner med engelsk på skolen håper jeg for guds skyld du vil få litt mer innsikt...

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2186 på: 10. Sep. 2009, 17:15 »
Du vet, om man ikke kun hører på U2 og Dum Dum Boys så blir man ikke akseptert av Joakim. Om noen bryr seg da...

Peter

• Gjest
« Svar #2187 på: 10. Sep. 2009, 19:06 »

Om du ikke liker sjangeren skjønner jeg godt at du ikke vil dra på konserten. Jeg kunne heller aldri tenkt meg å dra på noen operakonsert, countryfestival eller noe som starter på "DJ"!

Jay-Z er i mine øyne helt spesiell kontra andre rapartister. Det er faktisk svært få hiphopere jeg liker. Kan nevne Jay-Z, Nas og Kanye West. Bortsett fra de tre er det nok ingen jeg liker noe spesielt. Nesten samtlige har dårlige beats og elendige tekster/tema. Derimot ser jeg på Jay-Z som en gud innen bransjen, og ingen når han til navlen. Langt mer voksen og dyktig enn alle elendige folk som kun sier: "Nigger, gangsta, homies, bitch, shit, fuck.....". Tekstene handler stort sett om hvor tøffe, rike, store de er, hvor mange damer de har pult, biler de har, smykker de har, dop de tar, politi de dreper osv.

Så når Peter sier at Jay-Z suger og 50 Cent er bra er han en lost cause. Når du har kommet så langt at du begynner med engelsk på skolen håper jeg for guds skyld du vil få litt mer innsikt...
¨

Det er da samma hvordan teksten er. Jeg forstår veldig lite av det Snoop Dogg, 50 cent, Lil Wayne, Xzibit, Ludacris, The Game, Kanye West, Ice cube og Eninem for å nevne de rapperne jeg hører mest på, poenget er at har de en bra, fengende stemme med litt liv i + en bra melodi. Da kan sangen godt være sunget på Kazakstansk med Indisk dialekt for min del. Men alle har forskjellig musikksmak.

Jay-Z

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #2188 på: 10. Sep. 2009, 19:14 »
Donkeyboy - Ambitions

Den sangen er ikke så  verst :) Norsk band og greier!
Ba Ba Ba!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2189 på: 10. Sep. 2009, 19:37 »

Jeg er helt enig. Jeg bare er ingen hiphop-fyr i utgangspunktet, men du treffer alikevel blink her. Kan høre enkeltsanger, og da er det spesielt Kanye West og Jay Z som funker. Er lissom noe mer enn de totalt hjernedøde tekstene til Akon og de derre andre du ramser opp som har den enorme trangen til å prate om hvor mye peng og damer de har i sirkulasjon.
Så må jeg få nevne at et band som N.E.R.D. er KONGE live - hiphop blandet med rock kan være sykt bra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida