20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Solano på vei tilbake?  (Lest 15077 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Solano på vei tilbake?
« Svar #15 på: 30. Aug. 2005, 23:37 »
Not content with snapping-up Emre Belezoglu (£3.8m), Lee Clark (free), Tim Krul (undisclosed), Albert Luque (£9.5m), Craig Moore (free), Scott Parker (£6.5m) and Michael Owen (£16m), Newcastle are now trying to sign Liverpool target Nolberto Solano.

Liverpool tried to include Solano in the deal that saw Milan Baros sign for Aston Villa but wouldn't meed David O'Leary's £1.5m valuation. It is claimed that we offered £1m for the Peruvian but simply refused point blank to stump up another £500,000 although newspaper reports today suggested that Solano could still end up at Anfield after all.

Despite selling Milan Baros (£6.5m), El-Hadji Diouf (undisclosed), Alou Diarra (undisclosed) and Antonio Nunez (undisclosed), Liverpool have been pretty tight in the transfer market this summer.

Admittedly the board have financed moves for Peter Crouch (£7m), Mohamed Sissoko (£5m) and Jose Reina (£6m) which is reasonably impressive but considering the Champions League money, prize money and other revenues generated (including the recent Super Cup win), it makes you wonder where the money's gone. We've also qualified for the lucrative Champions League competition this season and are still owed around £4million by Real Madrid for Michael Owen.

The club will argue that they have also brought in other 'prospects' such as Antonio Barragan (undisclosed), Ramon Calliste (free) and Besian Idrizaj (undisclosed) and the more experienced Boudewijn Zenden (free). A proposed move for Mark Gonzalez (loan) collapsed due to the refusal of a work permit.

However supporters will have noticed the club get Igor Biscan, Bruno Cheyrou (loan), El-Hadji Diouf (undisclosed), Stephane Henchoz, Chris Kirkland (loan), Anthony Le Tallec (loan), Jon Otsemobor, Richie Partridge, Mauricio Pellegrino, Vladimir Smicer, Gregory Vignal and John Welsh (loan) all off the club's books saving an absolute fortune in wages.

Then there was talk of the club trying to cash in Djibril Cisse or Fernando Morientes to help finance moves for a winger, centre-back and striker. Unreal. There's obviously some money left in the kitty as the club are still trying to conclude deals but what can Rafa deliver within the next 24 hours?

We spoke to a source close to the accounting side of things at Anfield this evening and he claimed that the club's accounts were still in a complete mess. We were told this last year but you'd have expected the wonga raked in from our run in Europe to have helped a great deal. During our conversation with the said source we basically discussed why the Owen deal had been allowed to happen and why chief executive Rick Parry had teased fans into believing that it could happen.

It seems wrong to criticise the big cheese at Anfield so early into the new campaign but we have some genuine concerns that we're going to sit on for a while to see what develops.

Hopefully the club will satisfy us a little tomorrow, but if they don't, we're going to deem our activity in the market this summer as good but not good enough considering we're the European Champions.

We should be building on our success and buying players that will improve the squad. Not 'has-beens' or 'bench warmers'. Not every player can be an Alonso or a Gerrard but we could still do with another 3 or 4 top class players. So much for the chairman digging deep.

Koptalk
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Solano på vei tilbake?
« Svar #16 på: 30. Aug. 2005, 23:41 »
Hehe, virker som vi besvist prøver å stikke kjepper i hjulene for gutta på Anfield, noe som gleder meg stort. Håper Solano blir klar i mårra..har autografen hans (og 15 andre) liggende i skuffen, Nobby vil alltid være velkommen på SJP for min del :D

Bjørn - snart kveld nå
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Solano på vei tilbake?
« Svar #17 på: 30. Aug. 2005, 23:57 »
Ååååååååååååååh...Nobby! Dette ville vært helt utrolig. Fantastisk!
Toon, Toon,
Black and white army

molala

• Supersub
    • Vis profil
Solano på vei tilbake?
« Svar #18 på: 31. Aug. 2005, 00:38 »
Det ville ha vært flott!! Men det spøler vel for JJ, ikke at jeg har så veldig i mot det for tia;) Kanskje kan Dyer spille mer sentral midtbane slik at han blir glad igjen og:)

Come home Nobby!:D
ancs and Scousers, go to H***!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Solano på vei tilbake?
« Svar #19 på: 31. Aug. 2005, 00:41 »
Jeg antar at alt dette tyder på at Newcastle, med Luque og Owen med en eventuell Nobby-retur, vil gå tilbake til klassisk 4-4-2?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Solano på vei tilbake?
« Svar #20 på: 31. Aug. 2005, 04:12 »
A theory has arisen that Shearer wants to take a couple of years off from full-time dedication to football and play golf and work for Match of the Day. But the signings of Owen and Parker, though not solely down to Shearer, must make him and others realise the calibre of players Newcastle could attract with him as manager.

It was being said last night that Nolberto Solano was on his way back to Newcastle to supply the crosses for Shearer and Owen. It was also being said that the man calling Solano was Alan Shearer.

http://football.guardian.co.uk/comment/story/0,9753,1559571,00.html#article_continue
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Solano på vei tilbake?
« Svar #21 på: 31. Aug. 2005, 08:15 »
Ja takk , Solano eg vil ha! Eg simpelt elsker den mannen.

Men kor skal Jermaine Jenas spele når både Emre, Parker er friske? trur desverre Jenas blir solgt eg asso.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

DanMan

• Gjest
Solano på vei tilbake?
« Svar #22 på: 31. Aug. 2005, 09:35 »
Funderte over dette da Liverpool ble interessert: Vi ville ha Solano i januar. Villa sa de var villige til å selge nå. Var januar-interessen kun et spill for galleriet fra de høye herrer? Ble litt bekymret, men så ser det jammen meg ut til at de høye herrer nok en gang gjør det de skal, og faktisk HOLDER ORD.

Håper og håper.

emre

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Solano på vei tilbake?
« Svar #23 på: 31. Aug. 2005, 12:36 »
høret rykter om at villa hadde lyst til å leie milner 1 år mot at vi fikk solano! detter håper jeg newcastle er modne til å si nei takk til.. har veldig troen på milner, noe han viste veldig mot slutten av sist sesong.
etter

DanMan

• Gjest
Solano på vei tilbake?
« Svar #24 på: 31. Aug. 2005, 12:47 »
Ja, fytti helvete, leser også at Milner skal dra andre veien. Det må IKKE skje! Et ettårs lån: Til nød! Å la Milner gå permanent vil være håpløst. Håper bare vi kan kjøpe Solano uten at det skal føre til at Milner må dra. Vi trenger to høyrevinger. Et lån vil være bra for gutten, unner ham mer spilletid, men da må vi sørge for å kunne hente han tilbake på dagen om det skulle behøves. I tillegg betyr dette evt Bowyer (hvis skadefri) på høyreving i de neste to kampene, da Solano er suspendert.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Solano på vei tilbake?
« Svar #25 på: 31. Aug. 2005, 12:54 »
Husk på Kieron Dyer. Jeg håper selvsagt at Milner blir, men han vil få det tøft når han skal konkurrere mot Luque, Solano, Owen, Shearer og Dyer. Selv en mann av Milners potensiale vil slite da. Et lån kan være aktuelt, og ikke nødvendigvis veldig ille, dersom han shiner og vi henter ham tilbake. Samtidig har vi en mann mindre i backup.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
Solano på vei tilbake?
« Svar #26 på: 31. Aug. 2005, 13:03 »
Dyer er da skadet? Derfor jeg med viten og vilje lot være å nevne han.
Helt enig i det du sier, det er tøff konkurranse og en utleieavtale er ikke nødvendigvis så dumt, men for alt det er verdt: IKKE selg Milner.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Solano på vei tilbake?
« Svar #27 på: 31. Aug. 2005, 13:56 »
herregud for et par dager dette har vært???!!!?

Hvor gammel er egentlig solano??

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Solano på vei tilbake?
« Svar #28 på: 31. Aug. 2005, 14:46 »
Det var da litt av en deal Villa ville kjempe seg til!! kjøpssum + Milner!!
Jeg personlig går vertfall ikke med på å låne ut Milner, kommer ikke på tale! Da er det bedre med "litt" ekstra penger! Får være måte på kravstorhet fra Villa!

Nobby er selvsagt mer enn velkommen tilbake til SJP, men vi må ikke la Milner gå motsatt vei!!

Det er sant det asså, dersom Nobby kommer tilbake, vi klarer å beholde Milner, så er dette en strålende avslutning (bortsett fra JJ) på et transfervindu som så meget mørkt ut lenge! Har jo tatt helt av, og jeg må nok innrømme at jeg skal trekke tilbake noen av mine uttalelser om Shepards vilje til å bruke penger :)

Bjørn - fornøyd, tross alt
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Solano på vei tilbake?
« Svar #29 på: 31. Aug. 2005, 15:12 »
Nobby Nobby :)
Velkommen tilbake gamle ørn!