20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stjele Kanoute fra Sevilla?  (Lest 6716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Stjele Kanoute fra Sevilla?
« Svar #15 på: 19. Aug. 2005, 15:20 »
Jeg er faktisk heller ikke så sikker på om Shola Ameobi er en bedre spiller enn Steffen Iversen. Så, skremmende nok, Steffen Iversen kunne faktisk forbedra stallen vår.  :?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #16 på: 19. Aug. 2005, 15:49 »
Sitat fra: "Noreng"
Sitat fra: "Hans Emil"
haha steffen Iversen er langt ifra god nok for newcastle. Ameobi er mykje bedre!

Aldri i verden om Ameobi hadde danka ut Ivers!

hmm.....snakker du om han som spelte for Wolverhampton og skårte to mål? nei Iversen er ikkje god nok nei.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #17 på: 19. Aug. 2005, 16:12 »
Er ganske sikker på at Ameobi hadde herja i Tippeligaen ja :)   mye mer en Ivers gjør for øyeblikket i hvertfall

Noreng

• Gjest
« Svar #18 på: 19. Aug. 2005, 20:27 »
hmmm, Iversen er uansett hvor mye dere hater VIF bedere enn Ameobi! Ameobi er knapt nok god nok for U21 landslaget, og U21 landslaget er vel ikke bedere enn Norge??

Noreng - Usakelig Ivers!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #19 på: 19. Aug. 2005, 20:34 »
???? Har ingenting med at eg hater Vålerenga å gjere, men fordi Iversen ikkje er verken er god nok for newcastle eller bedre enn Ameobi. Trur du misliker Ameobi sterkt Noreng, når du kommer med slike kommentarer.

Det er ein STOOR forskjell på premier league og Tippeligaen.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Noreng

• Gjest
« Svar #20 på: 19. Aug. 2005, 20:40 »
Selv om jeg ikke liker Ameobi er Ivers bedere uansett! Iversen holder et bedere nivå en alle spissene untatt kanskje Shearer når han er i nånlunde form. Iversen er bedere, dermed basta!

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #21 på: 19. Aug. 2005, 21:08 »
Det er vel en grunn til at Iversen spiller i Norge, og ikke i en storklubb ute i Europa??
Joda, Ivers er bra han, i norsk målestokk, men å begynne å antyde at han er på Shearer nivå blir for dumt.

Ameobi og Iversen scorer vel også omtrent lite mål. Ivers scorer riktignok en del på straffer, men ellers scorer han på langt nær nok. Jeg vil også si at Ameboi har bedre teknikk en Iversen, så jeg tror ikke jeg ville ha byttet Ameobi med Iversen nei...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 19. Aug. 2005, 23:55 »
Sitat fra: "Hans Emil"

hmm.....snakker du om han som spelte for Wolverhampton og skårte to mål? nei Iversen er ikkje god nok nei.

Regner med at du skjønner at det ikke er lett å gjøre det bra i en BÅNN klubb i PL, som Wolves. Tror Ivers ville gjort det bedre i NUFC.

Ikke det at jeg vil ha Ivers hit, men han er bedre enn Shola!!

djmattis

• Gjest
« Svar #23 på: 20. Aug. 2005, 00:59 »
HVORDAN MAN KAN SAMMENLIGNE AMEOBI MED IVERS I DET HELE TATT......
 det skjönner ejg ikke....

er ganske tydelig at ameobi er bedre enn iversen........

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 20. Aug. 2005, 12:18 »
Ameobi har mange flere strenger å spille på, og har et høyere høyestenivå enn Litj-Ivers. Akkurat det tror jeg jeg tør garantere. Iversen er en fantastisk hodespiller. Han kan slå hvemsomhelst i lufta. Er ikke mange som greier å henge i lufta og vente på ballen, som iversen klarer. En egenskap han har vært så heldig og arvet fra sin far. Men Iversen er ikke en god nok målscorer. Det er da også en grunn til at han på landslaget plasseres BAK John Carew.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 20. Aug. 2005, 12:33 »
Tror vi kan si det sånn at Ameobi og Ivers har forskjellige styrker som veier opp mot hverandre jeg!;)

Men når det er sagt, så må jeg si at jeg aldri har skjønt hvorfor Ameobi har en såpass "viktig" rolle for Nufc som han har. På sitt aller beste er han god. Men i lengden faller han gjennom å blir en svak PL spiller som jeg tipper aldri kommer til å slå gjennom stor i Premier League, Desverre.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #26 på: 20. Aug. 2005, 13:27 »
Hvem som er best av Ameobi og Iversen? Vanskelig spørsmål. Normalt sett ville ikke en spiller som Ameobi få spilletid i klubber som Olympiakos. Å si at Iversen ikke er god nok for annet en tippeligaen blir feil. Han har vært en klassespiss i Tottenham og Wolwerhapton. Nå er han ønsket av flere storklubber i Europa. Skulle vi ha kvittet oss med Ameobi, er jeg sikker på at han hadde endt opp i et nedrykkstruet lag, eller i 1.divisjon.

Iversen er en landslagspiller for Norge, som får spilletid hele tiden, Ameobi får aldri spille for England. Iversen spiller i en klubb som spiller i CL, Ameobi i en middelshavsfarende klubb (foreløpig) som ikke spiller i Europa i det hele tatt.

Hadde Iversen vært Newcastle-spiller hadde han vært prioritert før alle våre spisser, bortsett fra Shearer.

Ikke kom med at Norge er mye dårligere enn England. Ameobi hadde ikke fått mye spilletid for norges landslag.

Forskjellen mellom Tippeligaen og Premier League er faktisk ikke så stor som mange skal ha det til.

Noreng

• Gjest
« Svar #27 på: 20. Aug. 2005, 13:38 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Hvem som er best av Ameobi og Iversen? Vanskelig spørsmål. Normalt sett ville ikke en spiller som Ameobi få spilletid i klubber som Olympiakos. Å si at Iversen ikke er god nok for annet en tippeligaen blir feil. Han har vært en klassespiss i Tottenham og Wolwerhapton. Nå er han ønsket av flere storklubber i Europa. Skulle vi ha kvittet oss med Ameobi, er jeg sikker på at han hadde endt opp i et nedrykkstruet lag, eller i 1.divisjon.

Iversen er en landslagspiller for Norge, som får spilletid hele tiden, Ameobi får aldri spille for England. Iversen spiller i en klubb som spiller i CL, Ameobi i en middelshavsfarende klubb (foreløpig) som ikke spiller i Europa i det hele tatt.

Hadde Iversen vært Newcastle-spiller hadde han vært prioritert før alle våre spisser, bortsett fra Shearer.

Ikke kom med at Norge er mye dårligere enn England. Ameobi hadde ikke fått mye spilletid for norges landslag.

Forskjellen mellom Tippeligaen og Premier League er faktisk ikke så stor som mange skal ha det til.

Fantastikk, Olav!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 20. Aug. 2005, 20:34 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Hvordan vet du at Iversen ville blitt prioritert foran alle andre enn Shearer? Greit nok, slik Ameobi og Chopra fremstår i dag, og slik Iversen fremstår i dag, så kan jeg si meg enig. Men hvordan kan du være så sikker på at ikke Ameobi hadde fått spilletid for Norges landslag? Ameobi har et vanvittig stort talent. Jeg vil delvis skylde på Newcastle, for ikke å ha fått det talentet til å slå ut i full blomst. Ameobi har bedre forutsetninger for å kunne bli en mer stabil målscorer enn Iversen. Iversen er vanvittig god i lufta, og grei med ballen i beina. Ameobi er ingen super hodespiller, men han kan vinne hodedueller. Samtidig er han fantastisk med ballen i beina. Selv om han for enkelte fremstår som en hjulbeint klovn.

Jeg tror Ameobi kunne gitt Carew konkurranse om landslagsplassen, om det ikke hadde vært for at han aldri ser ut til å slå gjennom.

Men jeg håper at Ameobi etterhvert vil få sitt store gjennombrudd, og bli den spissen vi lenge har håpet på. Han har alle forutsetninger for å greie det.

Forskjellen på Tippeligaen og Premier League er likevel stor nok til at bunnlagene i Tippeligaen får store problemer med middelhavsfarere i Championship. Og jeg tror ikke verken Vålerenga eller Rosenborg kan hamle opp med Chelski.
RBK greide seg meget godt hjemme mot Arsenal, men var sjanseløse borte.
Men det er kun RBK og Vålerenga som kanskje kunne yppet seg mot de to nest beste i PL. Men begge ville fått bank på bortebane.

Middelhavsfarerne i Tippeligaen kunne kanskje hamlet opp med bunnen av PL, men ellers tror jeg det er for stor nivåforskjell.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 22. Aug. 2005, 16:40 »
Vålerenga hadde antakeligvis rykka ned i Premier League.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida