20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klanen  (Lest 18788 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebbster

• Gjest
Klanen
« Svar #60 på: 11. Nov. 2005, 16:13 »
Jeg har faktisk sett de fleste canal+-kampene i år og der prioriterer de ofte RBK, så jeg har sett Kvarme svært mye i år.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #61 på: 11. Nov. 2005, 19:26 »
Du har altså sett Kvarme mye sier du, og likevel ender du opp med denne konklusjonen.
Sitat
Bjørn Tore Kvarme er et produkt Kiwi-Bob burde sett på og fått gratis. Mannen er gått ut på dato.

Da kan jeg umiddelbart fortelle deg at du ser Rosenborgs kamper med anti-rosenborgske øyne. Ta en ringerunde til Harald Bredeli, Mini, Kenneth Fredheim, Dag Solheim, Nils Johan Semb, Drillo, Nils Arne Eggen, Arne Scheie, Kalle Løken og resten av fotball-Norge, og jeg tør nesten (uten at jeg har snakket med dem selv) garantere at de fleste vil argumentere MOT din påstand om at Kvarme er gått ut på dato. Kvarme har vært ENORM i RBKs midtforsvar i år, i de kampene han ikke har vært skadet, selvsagt. Og senest i hjemmekampen mot Real Madrid var han en av RBKs aller beste, bak Per Ciljan Skjelbred. Kvarme har stor rutine fra internasjonal fotball, og ifølge Norges suverent beste trener (ikke lagleder, må vite) Bjørn Hansen, er Kvarme en mye bedre spiller nå enn da han dro fra RBK.

Kvarme har fart, og kan fortsatt løpe om kapp med raske spisser. Han er sterk i kroppen, har god balanse og god kontroll på ballen. Han gjør ting enkelt, men er veldig trygg i det han foretar seg.
Man kan si hva man vil om stopperne i Tippeligaen, men at Kvarme er blant de aller beste, er det liten tvil om. Er det nødvendig skal jeg sørge for at dere får vite ordrett hva de som følger Kvarme på nært hold, Høgmo og Hansen, sier om Kvarme, så dere får vite hvor god han faktisk er.

Når det gjelder Hangeland, så er han også i toppsjiket. Ingen tvil. Og han er mye yngre, og skal således satses på av landslagssjefen. Men hvorvidt han egentlig er bedre enn Kvarme har jeg min tvil om.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Klanen
« Svar #62 på: 11. Nov. 2005, 22:16 »
Og det levner vel liten tvil om at du ser på Kvarme med pro-rosenborgske øyne?
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #63 på: 12. Nov. 2005, 14:00 »
Kanskje litt, men det er likevel liten tvil om at Kvarme FAKTISK er av Tippeligaens aller aller beste stoppere. Han er på et helt annet nivå enn sine konkurrenter/kamerater i RBK.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Klanen
« Svar #64 på: 14. Nov. 2005, 18:26 »
men det sier vel mest om RBK?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

• Gjest
Klanen
« Svar #65 på: 14. Nov. 2005, 18:44 »
Sitat fra: "Lasse Rødland Mikkelsen"

Hehe. Ja, det er det helt klart at det gjør.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #66 på: 14. Nov. 2005, 19:20 »

Tull!
Vidar Riseth, Alejandro Lago og Mika Koppinen er alle meget gode spillere, som holder et høyt nivå i norsk tippeliga. La der ikke være noen tvil. At Kvarme er såpass mye bedre enn disse sier mer om hvor god Kvarme er, enn hvor dårlig de andre er. For dårlige er de faktisk ikke.

Og det sier jeg ikke som RBK-supporter. Jeg ser da nok fotball til at jeg vet hva jeg snakker om. Og jeg ser da nok av RBK til at jeg vet hva disse spillerne står for.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Klanen
« Svar #67 på: 14. Nov. 2005, 22:32 »
joda, joakim. kvarme er en god spiller han. men det er soma OG sharner. og de er faktisk bedre. punktum finale. så får du diskutere på det hvor mye du vil, mens jeg lener meg tilbake og ler litt for meg selv.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #68 på: 15. Nov. 2005, 13:07 »
joda, joakim. kvarme er en god spiller han. men det er soma OG sharner. og de er faktisk bedre. punktum finale. så får du diskutere på det hvor mye du vil, mens jeg lener meg tilbake og ler litt for meg selv.

Ja bare le du, men verken Scharner eller Soma er bedre enn Kvarme.

plebbster

• Gjest
Klanen
« Svar #69 på: 15. Nov. 2005, 13:53 »
Sitat fra: "Joakim"

Idiotisk å si noe slikt, Joakim.

Paul Scharner utklasser Riseth. Ragnvald Soma er vel omtrent på samme nivå, dessverre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #70 på: 15. Nov. 2005, 16:37 »
Sitat fra: "plebbster"

Idiotisk å si noe slikt, Joakim.

Paul Scharner utklasser Riseth. Ragnvald Soma er vel omtrent på samme nivå, dessverre.

Når ble det idiotisk å si fakta? :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #71 på: 15. Nov. 2005, 21:56 »
Problemet, Kristoffer, er at både du og jeg vet at for bergenserne er det DERES mening som er sannheten. Og alt som kan bidra til å sverte Rosenborg er hjertelig velkommen som en sannhet der i gården. Og spesielt hvis det i tillegg får Brann til å fremstå som verdens beste fotballag.

Sannheten er at både Riseth, Kvarme, Lago og Koppinen er blant Norges beste midtstoppere, og at Kvarme kanskje er den beste.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #72 på: 15. Nov. 2005, 23:15 »
Problemet, Kristoffer, er at både du og jeg vet at for bergenserne er det DERES mening som er sannheten. Og alt som kan bidra til å sverte Rosenborg er hjertelig velkommen som en sannhet der i gården. Og spesielt hvis det i tillegg får Brann til å fremstå som verdens beste fotballag.

Sannheten er at både Riseth, Kvarme, Lago og Koppinen er blant Norges beste midtstoppere, og at Kvarme kanskje er den beste.

Når blei Lago og koppinen Norske ?

Lago har da så vidt vert i Norge i nokon få måneder. Litt tidligt å kalle ham Norsk. Han bør vel streng tatt kalles Argentiner.

Slik eg ser det er den enten

RBK fans kaller alle RBK spillere for nordmenn uansett om dei kommer fra Kongo, Sverige eller Hammerfest.

Eller der det står
 "Norges beste" er det egentligt meint å stå: "Tippeligaens beste."
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #73 på: 15. Nov. 2005, 23:29 »
Jeg tror nok han mente blant de beste stopperne som spiller innenfor Norges grenser da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #74 på: 15. Nov. 2005, 23:39 »
Ja det er nok det mest nærligjande alternativet.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]