20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klanen  (Lest 18739 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Klanen
« Svar #30 på: 07. Nov. 2005, 22:02 »
nei hvorfor være det? :P  

men må bite i det sure eple og si at selv om klanen er en gjeng med rævhål, så vet de hvordan de skal lage liv! men, det kan da for svarte vi og?!?!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #31 på: 07. Nov. 2005, 22:27 »
Klanen vet hvordan de skal lage liv? Tja. Men de er ikke spesielt gode i motgang. Bittelille, utskjelte Kjernen overdøvet jo Klanen i store deler av kampen da RBK slo Engen på Ullevaal. Men Klanen var jo i soleklart flertall. Så bøndene som hater seg selv er nok ikke så gode som enkelte vil ha det til.

Men Bataljonen? Den må du dra lenger ut på landet med. Mer tåpelige enn Klanen og med dårligere sanger enn Bastionen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Klanen
« Svar #32 på: 07. Nov. 2005, 22:32 »
dum du? hva er gale med sangene til bataljonen? og hvorfor I ALLE DAGER er vi tåpelig!??!?!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #33 på: 07. Nov. 2005, 22:36 »
Alle som heier på Brann er tåpelige. Det vet alle med litt vett i skallen.
Punkt to er at sangene (om dere har noen) stort sett går ut på å synge "heia Brann, heia Brann, heia Brann". Også denne tåpelige Brann-sangen da (jeg tenker altså på "byen er Bergen, laget er Brann"). Det dere skal ha er at når dere først synger, så synger dere høyt og godt.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Klanen
« Svar #34 på: 08. Nov. 2005, 16:40 »
Sitat fra: "Joakim"
Punkt to er at sangene (om dere har noen) stort sett går ut på å synge "heia Brann, heia Brann, heia Brann". Også denne tåpelige Brann-sangen da (jeg tenker altså på "byen er Bergen, laget er Brann"). Det dere skal ha er at når dere først synger, så synger dere høyt og godt.

Enormt gode arkument dette her eller? Alle brannfans er tåpelige. Er ikke brann fans men det er en veldig drøy påstand du slenger ut her.
God stemning på Brann stadion ja!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #35 på: 08. Nov. 2005, 17:03 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"

Enormt gode arkument dette her eller? Alle brannfans er tåpelige. Er ikke brann fans men det er en veldig drøy påstand du slenger ut her.
God stemning på Brann stadion ja!

Det er vel bare å innrømme at de å like Brann er et tegn på sinnsforstyrrelser.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #36 på: 08. Nov. 2005, 17:18 »
Jeg sa ikke at det var et seriøst og tungt argument dette med at brann-fans er tåpelige. Men det er jo et faktum. Det er en grunn til at vi IKKE heier på laget.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Klanen
« Svar #37 på: 08. Nov. 2005, 17:27 »
Har vel mer med geografisk spredning å gjøre. Liker ikke rosenborg, men trekker ikke slutningen at alle rosenborg suppoertere er tåpelige!
Faktisk ganske mange greie. Bare litt artig lesning, siden du joakim av mange betraktes som veldig saklig på begge disse Newcastle forumene!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #38 på: 08. Nov. 2005, 17:46 »
Må vel være lov å slå av en liten spøk iblant :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #39 på: 08. Nov. 2005, 20:15 »
Hva angår Brann og Bergen, så vil jeg alltid være nedlatende i mine kommentarer. Der vil jeg aldri kunne være helt seriøs. Jeg vet jeg er regnet som en av de mer seriøse brukerne på dette forumet, og det er vel og bra, men jeg overlever ikke uten å være litt sarkastisk iblant.

Det at jeg mener Brann-supportere er tåpelige har lite med den geografiske avstanden å gjøre. For all del, jeg har respekt for fotballaget og en del av deres helter. Men det er et faktum at bergensere er en tanke spesielle. Og det er et faktum at hele Brann tror de er verdensmestere straks de har vunnet over RBK eller vunnet en cupfinale. Som selvsagt var vel fortjent. Så er det dette med at jeg ikke er noen fan av Brann, og at jeg heller ikke er så begeistra for Bergen by. Men hovedgrunnen til at jeg kaller Brann-supportere tåpelige er den salige blandingen av en enorm og urokkelig tro på sine egne helter, til tross for klare begrensninger, og denne fotballgalskapen som herjer i Bergen. Du finner ikke en mer fotballgal by i Norge. Også vet vi alle at fotballaget Brann aldri har vært forbundet med ro og stabilitet, eller det vi i Trondheim kaller kontinuitet, og at de svært sjelden er det seirende laget når det virkelig gjelder.

Av den grunn kan jeg heller aldri hate Brann, slik Kristoffer gjør. Jeg misliker ikke Brann spesielt sterkt. Jeg ser bare på Brann som en mentalt og sportslig tilbakestående lillebror som jeg kan le av. Akkurat likedan som jeg ser på Sunderland.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Klanen
« Svar #40 på: 08. Nov. 2005, 22:22 »
Hva angår Brann og Bergen, så vil jeg alltid være nedlatende i mine kommentarer. Der vil jeg aldri kunne være helt seriøs. Jeg vet jeg er regnet som en av de mer seriøse brukerne på dette forumet, og det er vel og bra, men jeg overlever ikke uten å være litt sarkastisk iblant.

Det at jeg mener Brann-supportere er tåpelige har lite med den geografiske avstanden å gjøre. For all del, jeg har respekt for fotballaget og en del av deres helter. Men det er et faktum at bergensere er en tanke spesielle. Og det er et faktum at hele Brann tror de er verdensmestere straks de har vunnet over RBK eller vunnet en cupfinale. Som selvsagt var vel fortjent. Så er det dette med at jeg ikke er noen fan av Brann, og at jeg heller ikke er så begeistra for Bergen by. Men hovedgrunnen til at jeg kaller Brann-supportere tåpelige er den salige blandingen av en enorm og urokkelig tro på sine egne helter, til tross for klare begrensninger, og denne fotballgalskapen som herjer i Bergen. Du finner ikke en mer fotballgal by i Norge. Også vet vi alle at fotballaget Brann aldri har vært forbundet med ro og stabilitet, eller det vi i Trondheim kaller kontinuitet, og at de svært sjelden er det seirende laget når det virkelig gjelder.

Av den grunn kan jeg heller aldri hate Brann, slik Kristoffer gjør. Jeg misliker ikke Brann spesielt sterkt. Jeg ser bare på Brann som en mentalt og sportslig tilbakestående lillebror som jeg kan le av. Akkurat likedan som jeg ser på Sunderland.

Minner ikke disse ordene veldig mye på det som blir brukt om Newcastle og oss Newcastle supportere?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #41 på: 09. Nov. 2005, 14:23 »
Newcastle-supportere er ikke dumme. Det vet vi alle utmerket godt at Brann-supportere er. Vi har vel aldri trodd at vi var verdensmestere bare vi vant en fotballkamp? Vi trodde det kanskje i en kort periode etter vi banka scums 5-0 for ni år siden, men jeg kan ikke se at Toon Army noen gang har sett på sine helter som verdensmestere straks de vant en fotballkamp. Det er selvsagt enkelte som tror vi er verdensmestere, men de som har fått utdelt i det minste ørlitegrann vett i skallen, vet at det ikke er så enkelt. Vi er ikke verdensmestere selv om vi måtte slå Chelsea om et par uker. Brann tror de er verdensmestere straks de slår Rosenborg. Det tror faktisk hele Bergen. Det er der forskjellen ligger. Farlig å sammenligne Newcastle med Brann. Veldig farlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #42 på: 09. Nov. 2005, 14:26 »
Og når vi først snakker om supportere.
NTNUs egen fotballsosiolog Arve Hjelseth skrev i gårdagens Adresseavisen en kronikk om den moderne fotballens krasj med god, gammeldags supporterkultur, med bakgrunn i Kjernens protestaksjon de første 15 minuttene av Real-kampen i forrige uke.

Nesten så jeg vil si at den må leses, men jeg skal begrense meg til å si bør.
Kronikken finner du her.

plebbster

• Gjest
Klanen
« Svar #43 på: 09. Nov. 2005, 14:31 »

Alle som heier på Bran ner ikke tåpelige. Vi har mye bedre supportersanger enn " Kjernen " som er blitt sinnsykt sterkt redusert etter denne sesongen. Da RBK kom opp med hiten " Vi skal slokke Brann " måtte jeg bare le. Makan til misunnelse har jeg knapt sett. Hvis du hører Cupfinale-CD'en så vil du genierklære hele Den Tolvte Mann. Det at du ikke liker Brann har jo selvfølgelig en sammenheng med at du ikke kommer fra Bergen. Hvis du skjønner.  :roll:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #44 på: 09. Nov. 2005, 15:13 »
Det er ikke Kjernen som er ansvarlig for at Dag Ingebrigtsen har blitt verre med åra. Det er Dag Ingebrigtsen, ikke RBK, som har skrevet "Vi skal slukke Brann". Og jeg er helt enig i at det er en av tidenes verste RBK-låter. Men Kjernen synger ikke dårlige RBK-låter.

Petter Wavold derimot, står jo bak en klassiker og en av tidenes beste cupfinalelåter for RBK, med "Vi e stolt (av å vær RBK)", fra cupfinalen 2003.

Synes ikke sangene Bataljonen synger er særlig mye bedre enn sangene Kjernen synger. Heller tvert imot.

Men at Brann tidvis har vært heldigere med sine cupfinalesanger og andre supportersanger enn RBK, er det liten tvil om. Men så har dere heller ikke Dag Ingebrigtsen til å skrive sangene.
Men ingen får komme her og mobbe Rosenborgsangen, Champions League, Kongen av Lerkendal og en del andre RBK-låter, enten de er skrevet at Ingebrigtsen/Flakne eller Petter Wavold.