20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klanen  (Lest 18786 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Klanen
« Svar #15 på: 12. Aug. 2005, 01:10 »
nja... :P kommer an på øyet som ser. regner med du er blind 8)  8)  8)  8) :p
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #16 på: 12. Aug. 2005, 16:30 »
Jeg hater å si det, men Klanen er bedre enn Bataljonen, og bedre enn alle andre norske supportergrupper.

Jeg vet ingenting om hvorvidt Klanen er størst og flest, men jeg kan kort oppgi noen grunner til at de er best.
- De lager et heidundranes liv på såvel hjemme- som bortekamper.
- Har sannsynligvis et større register av sanger og rop enn noen andre.
- De kan, i visse tilfeller, sette engelske supportergrupper fullstendig på sidelinja. Vi vet godt at selv Toon Army ble kraftig imponert over bøndene fra hovedstaden.

Men mitt viktigste argument er at jeg i nyere tid (etter at Apeberget ble Klanen og voldtektsmennene ble rydda av veien) så har jeg til gode å høre Klanen hetse egne eller motstanderens spillere. Det kan godt være tidligere VIF-spillere, som har forlatt klubben til fordel for en konkurrent, eller bare generelt drittunger fra et annet lag. Har aldri hørt at de har hetset noen som helst. Sånn smått rivaliserende, men vennskapelig ment mobbing tenker jeg ikke på. Det er alle supportergrupper ganske flinke til, og det bør man ha lov til. Ingen kan irritere seg over Klanens trøndermobbing på Lerkendal. Det var heller bare morsomt å høre hvor udødelige de gode, gamle slagordene er blitt.

Brann-bataljonen satte nylig seg selv langt pokker utenfor sidelinja, når man hetset sin tidligere helt Tore Andre Flo på den måten man gjorde, da han retunerte som Vålerenga-spiller. Og vi vet godt at det også er disse gutta som på midten av 90-tallet hetset Steffen Iversen ved å påminne han om hans fars dårligere sider. Det er dessverre altfor mange idioter i Brann-bataljonen, til at de engang kan vurderes som Norges beste supportergruppe.

Jeg er redd jeg må bite i et enda surere eple ved å plassere Kanari-fansen som nr.2.

Men det bør nevnes at lag som Fredrikstad og HamKam har svært lovende ting på gang. Og den oppslutningen som er om Fredrikstad står det stor respekt av. Selv om Plankehaugen har et aldri så lite stykke igjen til Klanen, så er det imponerende at de støtter så godt opp om klubben sin, til tross for en lang periode med svært dårlige tider.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Klanen
« Svar #17 på: 12. Aug. 2005, 18:06 »
Jeg tror så absolutt at Joakim har rett i det han sier. Bataljonen er jo også veldig god, men jeg tenker at den kan få en tredjeplass.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Klanen
« Svar #18 på: 12. Aug. 2005, 19:15 »
Min vurdering av Klanen:

Antall (by/størrelse tatt i betraktning): 6
--> Klanen runder snart 12000, noe som er et vanvittig imponerende tall, selv om laget er fra hovedstaden. Om jeg ikke tar helt feil så har Klanen flere medlemmer enn ALLE de store svenske Stockholms-lagene har tilammen. (AIK, Svenska Lyn og Bajen).

Hjemmebane: 5
-->Er noen ganger færre på tribunen enn antallet i Klanen, noe som ikke er bra. Skaper dog nesten utelukkende knallbra stemning på Ullevål og er på sitt beste i ypperste europaklasse.

Bortebane: 5
--> Det hører selvfølgelig med til medlemstallet, men Klanen er alltid mange på bortebane, uansett om det er Newcastle, Grazer eller Oslo Øst som er motstander. Suverene i Norge på dette feltet.

Sanger: 5
--> Som Joachim sier har Klanen flere forskjellige sanger og et stort repetoar. Veldig kult når Vestbredden og Cola synger annen hver strofe.

TIFO: 6
--> Her er klanen i ypperste Europa-klasse. Ingen kan påstå noe annet. Jeg refererer blant annet til arrangementene mot Lyn i det siste, samt kampene mot LSK på Åråsen, Grazer i Sveits osv.

Totalt: 27

Gidder ikke å skrive kommentar på de andre, men skal utdype dersom noen er sterkt uenige eller lurer på hva jeg har vektlagt.

KFL

Antall: 6
Bortebane: 4
Sanger: 4
TIFO: 3

Totalt: 22

Viking-Hordene

Antall: 4
Hjemmebane: 4
Bortebane: 3
Sanger: 3

Totalt: 17

BBB

Antall: 3
Bortebane: 4
Sanger: 5
TIFO: 2

Totalt: 19

Kjernen

Hjemmebane: 4

Totalt: 18

Stormen

Totalt: 19
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #19 på: 13. Aug. 2005, 01:11 »
Greit nok. Jeg er trønder. Greit nok jeg er RBK-fan. Greit nok, jeg hater Lillestrøm. Greit nok, jeg ser sjelden LSK-kamper. Men jeg har faktisk ALDRI sett et eneste dugelig TIFO-arrangement fra Kanarifansen.
Kjernen blir stadig bedre på TIFO. Greit, det skorter litt på flaggene og fargene, men bannerne er hyppige og som oftest ganske bra. Jeg kan forsåvidt være enig i å gi Kjernen 3 på TIFO, men jeg tror jeg vil se noen TIFO-bilder fra kanarifansen før jeg godtar treeren der i gården.
Men om Kjernen er god nok for en firer på sanger? Nja. Greit nok, man har et godt reportoar, men det skorter tidvis på sangen. Sliter med at mange står der uten å synge, og uten å kunne teksten på sangene.

Det er nok dessverre mange som står sammen Kjernen fordi det er litt tøft, og fordi de kanskje føler de får en litt annen "kontakt" med spillerne enn ellers.

Men når det gjelder web. Ja, da scorer Kjernen høyt, etter min mening.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #20 på: 14. Aug. 2005, 14:30 »
nordin, kan du være så venlig å utdype brann-bataljonen? skjønner ikke helt tankegangen din!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Klanen
« Svar #21 på: 14. Aug. 2005, 19:10 »
Kanarifansen er faktisk veldig bra, Jokke.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Klanen
« Svar #22 på: 14. Aug. 2005, 19:12 »
Kanarifansen er blant de beste ja!

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
Klanen
« Svar #23 på: 01. Nov. 2005, 12:16 »
kanari de beste? no way..er klanen som er  8)
*€Newcastle Utd & Vålerenga For Life€*

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #24 på: 01. Nov. 2005, 12:20 »
Disse kanarifuglene som lider litt av fugleinfluensaen er faktisk gode supportere, selv om det kan være vanskelig for den garva vif-supporter å godta. Klanen er selvsagt i en egen klasse i Norge.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #25 på: 01. Nov. 2005, 18:59 »
Kanarifansen lider helt klart av fugleinfluensa. De gjør jo ikke annet enn å stjele dårlige ideer fra andre norske klubber. Eller forresten, det gjør jo Klanen i enda større utstrekning. De rapper jo det meste fra sine influensasmittede naboer.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #26 på: 01. Nov. 2005, 20:23 »
Bergensere heile gjengen  :|
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebbster

• Gjest
Klanen
« Svar #27 på: 01. Nov. 2005, 21:44 »
Sitat fra: "Benson"
Bergensere heile gjengen  :|

Hvem?

Ikke de som kritiserer Kanarifansen her, ihvertfall. Jokke er trønder.

Aafks supportere er de verste bandittene når det gjelder sang og kamprop. Hvis du går på en Aalesund-kamp hører du at de bare har byttet ut et par-tre ord fra sangene Bataljonen har hatt i mange år.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #28 på: 07. Nov. 2005, 20:48 »
bataljonen er den grunnleggende fans-samlingen i hele fotballnorges historie. selv om ikke alle vil innrømme det, så ser samtlige av norges fans opp til oss.  :D

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Klanen
« Svar #29 på: 07. Nov. 2005, 20:54 »
Dere er ihvertfall ikke beskjedne.
Toon, Toon,
Black and white army