20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 242302 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #915 på: 19. Aug. 2017, 13:51 »
Gode innlegg her nå..

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #916 på: 19. Aug. 2017, 14:05 »
Meg du sikter til? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #917 på: 19. Aug. 2017, 15:38 »
Naturligvis 😉

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #918 på: 19. Aug. 2017, 17:00 »
Passe lange innlegg her nå.  ;)

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #919 på: 19. Aug. 2017, 17:12 »
+1

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #920 på: 19. Aug. 2017, 21:46 »
Naturligvis 😉

Gjerne utdyp 😜

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #921 på: 20. Aug. 2017, 18:15 »
Fortsetter jeg...

Newcastle scouts are at the Sampdoria game tonight to watch Dennis Praet. - (via @AlfredoPedulla) #NUFC

Vi skriker etter en kreativ midtbanespiller, ta byrden av Shelvey! Sier ja takk hvis vi får tak i Praet :)

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #922 på: 20. Aug. 2017, 18:35 »
Ser vi blir linja til Andy Carrol i dag. Read my lips, NEEEEEEIIIIIII!!!!!!!
No fate but what you make

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #923 på: 20. Aug. 2017, 18:39 »
En skadefri og i form carroll e et av ligaens farligaste spisser...JA takk! Til alt som veit kor måle står!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #924 på: 20. Aug. 2017, 20:13 »
Problemet er at Caroll er glad i alkohol, og som vi vet er det sammenheng mellom skadesannsynlighet/restitusjon og inntak.  Jeg tror ikke benitez vil ha en så uprofesjonell spiller i stallen sin

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #925 på: 21. Aug. 2017, 09:59 »
Jeg er enig med Filla sine poeng om unødvendig penegebruk i overgangsvinduet. Allikevel er det viktig å stikke fingeren i jorda angående troppen vår pdd.

Jeg tror de alle fleste med et objektivt utgangspunkt vil si seg enige i at den troppen vi har nå er svakere (ihvertfall på papiret) enn den vi rykket ned med. Wijnaldum, Sissoko, Krul, Townsend, Janmaat osv er kvalitetspillere som vi pr nå ikke er i nærheten av å besitte. All verdens positivitet vil ikke endre dette, men vi kan selvfølgelig håpe at Benitez klarer å gjøre mer ut av en dårligere tropp.

Og før folk kommenterer om Sissoko: JO HAN ER BEDRE ENN DE VI HAR NÅ. Enormt frustrerende til tider ja, men han kunne allikevel vinne kamper for oss på egenhånd når han hadde dagen (og holdt oss oppe en sesong også), det samme kan jeg ikke si om f.eks Atsu og Diame. Benken i Spurs er fortsatt et høyere nivå enn noen av våre spillere er på i dag. Når vi ikke bruker de 20 millionene vi fikk heller, blir vi dessverre sittende igjen med svarteper slik det ser ut nå.

Positivitet er greit, men man kan jo ikke annet enn å forstå Benitez sin frustrasjon. PL blir stadig bedre, og vi er dårligere enn da vi rykket ned. Jeg håper virkelig at noen av våre spillere vil ta steg denne sesongen og blir like viktige og gode i PL som de nevnte over (eller enda bedre, like gode og viktige som Nolan, Barton, Carroll, Enrique i 10/11). Dessverre har jeg ikke troa på det og setter min lit mest til Benitez denne sesongen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #926 på: 21. Aug. 2017, 10:07 »
Er dessverre helt enig med Andymag i analysen. Lite x-faktor ute og går over hele linja, det hele forsterkes av at vi har henta inn vrakgodset til Stoke som eneste spiss sålangt. God analyse av Sissoko. Hadde spasert inn i dagens lag, og han var vår beste spiller de kampene han spilte under Benitez sist vi rykka ned.

Hele transfersommeren og hele opptreden til Mike Ashley i sommer og på Sky-spesialen har attpåtil sørget for å forverre stemninga rundt klubben. Gikk ikke lange tida før optimismen for opprykk endra seg til frustrasjon over at ingenting egentlig er endra. Vi skal ikke være henvist til å utvise så ekstremt lavere ambisjonsnivå enn klubber som WBA, Stoke, osv. Per dags dato er vi ganske åpenbare nedrykkskandidater.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #927 på: 21. Aug. 2017, 10:55 »
Skal ikke sette igang en diskusjon om Sissoko, men er bortimot 100% sikker på at han hadde falt gjennom i gårsdagens kamp. God i en av seks kamper. Han hadde vandret rundt der og tenkt på CL-hymnen.

I prinsippet enig med Filla jeg og, i praksis er jeg usikker. Alle er jo selvfølgelig enige om at man ikke vil kaste penger ut av vinduet. Ingen i verdenshistorien har likt det. Markedet er crazy, klart er det det. Men det er også en realitet man må forholde seg til; vet ikke hvordan dealen Stoke har med PSG om Jese ser ut, men man kan se hvilken effekt en sånn overgang umiddelbart hadde. Mange spillere trenger tid på å venne seg til PL, men kvalitet trumfer ofte tid (middels ordtak). Vi må ikke la oss lure til å tro at stallen er bedre enn den er. Helt middelmådig pdd, og skriker etter kvalitet. Ikke alltid massiv pengebruk er løsningen, men jeg tror virkelig ikke vi har noe valg nå (vet at det ikke kommer til å skje altså)

Tillater meg å sakse dette lange utdraget fra The Guardian:
Alan Shearer thinks it is going to be another long season for Newcastle, and it is not necessary to be a goalscorer of his pedigree to see why. For a club with a proud tradition of imposing centre-forwards, Rafa Benítez?s side look alarmingly lightweight up front, and early indications are that the strikers who got them out of the Championship are going to struggle for goals in the Premier League. Newcastle have not managed to score in two matches, Dwight Gayle was brought off against Huddersfield, Joselu did little at Stoke to suggest he might be the answer to the Toon Army?s prayers, and even when Newcastle went behind Aleksandar Mitrovic did not make it off the bench. Benítez knows how to set up a team, but he must realise, and his weary expression indicates he might, that Newcastle need more aggression and a greater goal threat to stand a chance. ?We do some things well but we must improve,? he said. ?It doesn?t matter how well organised you are, you have to score goals.?
« Siste redigering: 21. Aug. 2017, 10:57 av lefsen »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #928 på: 21. Aug. 2017, 11:38 »
Om Sissoko hadde falt igjennom igår er hypotetisk. Det som derimot ikke er hypotetisk er at han har egenskapene til å vinne en slik kamp for oss. Ingen Newcastle-spillere på banen i går virket å ha den evnen, kanskje en Ritchie i form, men ellers nei. Huddersfield hadde det iform av Mooy, og det var nok.

Ser vi historisk på lag som holder plassen vil jeg si at man trenger minst to slike spillere, om man ikke har en eksepsjonell kollektiv kjemi (litt ala Burnley). Om vi ser på nedrykkskandidatene vil jeg si vi stiller relativt likt med lag som Huddersfield (Mooy og kanskje Mounie) og Brighton (Knockaert), med at vi har Shelvey (og kanskje Ritchie). Jeg skulle gjerne følt mer selvtillit på dette området, særlig med tanke på hvor ujevn Shelvey har vært tidligere på dette nivået.

Vårt største håp i kampen mot nedrykk slik jeg ser det akkurat nå er Benitez og hans evne til å skape et defensivt trygt lag som kjemper knallhardt. Pdd er vi dog dårligere på dette enn lag som Burnley og WBA og jeg spår allerede nå at vi vil kjempe mot lag som Swansea, Brigton og Huddersfield om nedrykket,. Hvilke av disse lagene som vil overleve ser akkurat nå ut til å avhenge av hvem som har spillere som kan stå frem iløpet av sesongen. Vi har absolutt spillere med potensiale til å gjøre dette (Ritchie, Murphy, Gayle og ja også Mitro), men det har dessverre også de andre (Huddersfield har også bevist at de kan score på dette nivået).

Avslutter med å si meg enig med Kristoffer om en deal som oppsummerer vår standing i PL i mine øyne. Ikke et vodnt ord om Joselu, og jeg håper han slår til, men Stoke selger altså unna sitt 3. valg og henter inn Jese som erstatter. Jeg er ikke i tvil om hvem av disse jeg ville hatt i laget (ja selv på lån).

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #929 på: 21. Aug. 2017, 12:30 »
Sitat fra: Andymag
Jeg er enig med Filla sine poeng om unødvendig penegebruk i overgangsvinduet. Allikevel er det viktig å stikke fingeren i jorda angående troppen vår pdd.

Jeg tror de alle fleste med et objektivt utgangspunkt vil si seg enige i at den troppen vi har nå er svakere (ihvertfall på papiret) enn den vi rykket ned med. Wijnaldum, Sissoko, Krul, Townsend, Janmaat osv er kvalitetspillere som vi pr nå ikke er i nærheten av å besitte. All verdens positivitet vil ikke endre dette, men vi kan selvfølgelig håpe at Benitez klarer å gjøre mer ut av en dårligere tropp.

Og før folk kommenterer om Sissoko: JO HAN ER BEDRE ENN DE VI HAR NÅ.

---

Om Sissoko hadde falt igjennom igår er hypotetisk. Det som derimot ikke er hypotetisk er at han har egenskapene til å vinne en slik kamp for oss. Ingen Newcastle-spillere på banen i går virket å ha den evnen, kanskje en Ritchie i form, men ellers nei. Huddersfield hadde det iform av Mooy, og det var nok.

Tror at dagens stall er noenlunde pari med stallen da vi rykket ned. Noen bedre  enkeltspillere den gang, men mer balanse i laget nå kanskje.  Kommer nok til å levere tilsvarende resultat tipper jeg, med forhåpentligvis  noe bedre poengfangs grunnet mer bredde og flere strenger å spille på. Vi får se.

Benitez > McClaren.

Uenig i dine vurderinger av Sissoko, uten at det har mye å si. I et Tottenham som leverte ekstremt godt i fjor med målscorere i alle bauger og kanter leverte han 3(!) skudd mål og to målgivende. 0 mål scort forøvrig. Det er harde fakta, hvorfor din hypotese om at han  kunne vunnet kampen for oss i går skal holde mer vann enn at han ikke hadde gjort det vet jeg ikke.

Laget må styrkes ytterligere, og det er enda tid. Hva som kommer gjenstår å se (om noe), men håper at det er noen som kan ta steget i år og at en signering eller tre slår til. Da går det bra tror jeg. Ender vi med spillere som leverer produktet til Sissoko (i en av PL sine beste lag) så går vi ned igjen som sist, det er iallefall fakta.