20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Brighton-Newcastle 28.2.17 20.45 Eurosport Norge  (Lest 18652 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Brighton-Newcastle 28.2.17 20.45 Eurosport Norge
« Svar #105 på: 01. Mars 2017, 07:36 »
Colback er kanskje den dårligste sentrale midtbanespilleren jeg har sett i trøya vår noen sinne. Forhåpentligvis har Benitez funnet gull ved å sette Diame sentralt på midten. Greit Perez og Mitro har vært skuffende, men de har jammen meg ikke fått mye støtte av vår midtbane som til tider har vært tragikomisk.

Uten tvil den viktigste seieren vår i år. Bare Huddersfield taper sin kamp nå.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 01. Mars 2017, 07:44 »
Colback er helt grusom, og det har han alltid vært. Har aldri vært i nærheten av å være god nok for NUFC, noe som har vært åpenbart siden før han kom, allikevel jubla store deler av supporterne da han ble hentet. Fremdeles noe av det pinligste jeg noen gang har opplevd som fotballsupporter.
Nei.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #107 på: 01. Mars 2017, 08:03 »
Sutring eller ikke, massiv seier i dag, godt å se laget begynne å få evnen til å snu kamper! Imidlertid, jeg syns Rafa må begynne å vurdere inngangen til kampene. Vi er defensive, passive og blir til tider overkjørt av møkkalag på hjemmebane. Og denne evinnelige trillinga bak i forsvaret er greit om vi leder 2-0, ikke når vi ligger under.

Howay the lade!  :D
No fate but what you make

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 01. Mars 2017, 08:06 »
Utrolig viktige poeng igår, de kan bety alt når sesongen er over.

Men nok en gang forstår jeg ikke hvorfor Rafa tar grep tidligere, han slepper unna med det idag, men om det ikke hadde skjedd hadde han blitt korsfestet.

Colback fortsetter å være noe av det dårligste som har ikledd seg vår drakt og diame var totalt håpløs frem til han ble flyttrt tilbake.

Gouffran surrer og surrer og skulle vel hatt minst ett mål. Vi trenger virkelig en målfarlig spiss til der oppe, det MÅ kjøpes i sommer.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 01. Mars 2017, 08:43 »
Morsomt og ein smule tragisk lesa gjennom kamptråden i dag :D Eg forstår at ein verte frustrert, men å starta tvila på Benitez? Ja, Pardew er jo ledig.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #110 på: 01. Mars 2017, 08:48 »
Det er særdeles få målfarlige spisser som passer vår lommebok i moderne fotball. Her må det speides og kuppes. Målgarantister i PL koster jo mer enn troppen og stadion tilsammen for tiden. Og det er før lønn.

Jeg skjønner hvor du vil snkz, men jeg klarer ikke se hvordan. Men scouting og flaks kan være en resept. Når det er sagt så tror jeg Gayle ikke trenger å gjøre seg bort i PL. Ikke det mest sexy navnet, men til gjengjeld er det få ting i fotballen som er mindre sexy enn store navn som ikke scorer.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 01. Mars 2017, 08:52 »
Syns det er mye tåpelig forskjellsbehandling her inne blant våre egne spillere.
Dummett som var direkte strålende mot Brightons kanskje mest giftige spiller får pes for hver minste lille ting han ikke gjør rett. En av våre bedre spillere denne kampen.
Yedlin derimot, som blir voldtatt første del av kampen på sin back, kan jeg ikke huske at får et skeivt ord mot seg. Murphy gjorde som han ville lenge.
Likeledes så er både Shelvey og Colback håpløse første halvdel av førsteomgang. Når vi da faktisk snur kampbildet og tar over kampen er Colback faktisk en viktig del av det. Colback hadde overhodet ikke noen fantastisk kamp, men i mine øyne var han en viktig del av at vi evner ta over midtbanen og styre utover. Han distribuerer ballen enkelt og smart, og gjør arbeidsforholdene til eksempelvis Shelvey bedre. Alt i alt en godkjent kamp.
Ja, Colback er ikke god nok for PL. Men at han er for rævva for dette nivået også, det syns jeg faktisk at er relativt flaut å melde. Kan ikke se at jeg ville bytta ut Colback med eksempelvis Sidwell...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #112 på: 01. Mars 2017, 08:55 »
Morsomt og ein smule tragisk lesa gjennom kamptråden i dag :D Eg forstår at ein verte frustrert, men å starta tvila på Benitez? Ja, Pardew er jo ledig.

Å være newcastlesupporter i hverdagen kalles en "Boarderline Case" i psykologien. Å være newcastlesupporter i kampsituasjon er udiskutabelt bipolart. Det er bare å erkjenne for min egen del i alle fall. Og erfaringsmessig her inne stemmer det for flere av oss. Og da er avstanden fra giljotin til totempæl kort. Også for en hedersmann som Rafa. Det er ikke så lenge siden Fergie omtalte newcastlejobben som den vanskeligste i England.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 01. Mars 2017, 09:04 »
Enig, Kristoffer. Når man først skal sammenligne sentrale midtbanespillere med rødt hår, kommer Colback seirende ut. Sidwell hadde et par grusomme involveringer.
Dummett holdt seg unna de store brølerne han har hatt mer enn et par av og dermed er han god defensivt. Man skal ikke glemme at ikke engang Pep kunne tillate seg å kjøre to offensive backer i Barca. Uden sammenlikning for øvrig.

Ja jeg kritiserte Dummett i åpningsinnlegget, og det står jeg for. Men når jeg tenker meg om, kunne han nærmest punktert kampen i vårt disfavør i slutten av 1. omgang. Den tversoverpasningen kan du ikke gjøre i PL.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 01. Mars 2017, 10:25 »
Flott ball fra Ritchie og herlig mottak av Atsu. Men jeg skjønner ikke hvorfor du måtte sitere meg for å si det?

Fordi du stadig beskriver Ritchie medioker, selv om han sammen med Gayle og Shelvey har vært en av sesongens beste spillere. Perez og Mitrovic, on the other hand, er deilige, selv om de presterer på nivå med Titus Bramble i 8/10 kamper.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 01. Mars 2017, 11:00 »
Dummet var kanskje vår beste i går, hadde nesten full kontroll på det jeg mener kanskje er ligaens beste spiller.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #116 på: 01. Mars 2017, 11:13 »
Enig i at Dummett hadde god kontroll i går. Det er vel kanskje noe med hans manglende teknikk som gjør at han ofte ser fortapt ut. Ellers var det en herlig seier! Etter en svak førsteomgang tok det seg opp. Og det Diame-målet kommer jeg til å huske for alltid. Et klart eksempel på at minus og minus blir pluss😎

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #117 på: 01. Mars 2017, 12:38 »
Blessing in disguise med dommer som huddersfieldmann i går? Kunne fort gitt Ritchie et gult. Kjente han på presset mon tro?

Fatboy

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #118 på: 01. Mars 2017, 13:34 »
Enig i at det er mye sutring her inne. Også enig i at mange spillere får ufortjent mye kritikk. Dummet er ikke mannen for de spektakulære oppvisningene, men han rydder stort sett opp. Gouffran får også mye pepper, selv mener jeg han slett ikke er en av våre verste. Han er ikke direkte målfarlig, men det er sjeldent det står på innsatsen. Sistnevnte gjelder også Colback.

Tror ikke disse blir faste på banen hvis det blir PL neste sesong, men i wankership duger de.

Var en ubeskrivlig deilig seier i går, det er lenge siden jeg har sett en så frustrerende kamp med et så gledelig resultat.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #119 på: 01. Mars 2017, 14:49 »
Syns det er mye tåpelig forskjellsbehandling her inne blant våre egne spillere.
Dummett som var direkte strålende mot Brightons kanskje mest giftige spiller får pes for hver minste lille ting han ikke gjør rett. En av våre bedre spillere denne kampen.
Yedlin derimot, som blir voldtatt første del av kampen på sin back, kan jeg ikke huske at får et skeivt ord mot seg. Murphy gjorde som han ville lenge.
Likeledes så er både Shelvey og Colback håpløse første halvdel av førsteomgang. Når vi da faktisk snur kampbildet og tar over kampen er Colback faktisk en viktig del av det. Colback hadde overhodet ikke noen fantastisk kamp, men i mine øyne var han en viktig del av at vi evner ta over midtbanen og styre utover. Han distribuerer ballen enkelt og smart, og gjør arbeidsforholdene til eksempelvis Shelvey bedre. Alt i alt en godkjent kamp.
Ja, Colback er ikke god nok for PL. Men at han er for rævva for dette nivået også, det syns jeg faktisk at er relativt flaut å melde. Kan ikke se at jeg ville bytta ut Colback med eksempelvis Sidwell...

Dette må jeg bare sitere, kunne ikke vært mer enig.

Føler forøvrig at dette oppsummerer kampbildet greit: