20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Blackburn Rovers - Newcastle United, 02.01.17. kl. 16:00  (Lest 9379 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Årets første kamp er Tv-sendt og starter klokken 16.00 på Eurosport Norge. Vi møter eitt Blackburn i motgang, og Owen Coyle er under stort press før kampen. Før øyeblikket ligger dei på 22.plass i ligaen, og ting blir ikkje bedre av at årets første kamp er mot serielederen. Henter fram previewet som ligger på championshipnorge:

Blackburn Rovers ? Newcastle United
Kampstart: 16.00
Skader og Suspensjoner:  Ben Marshall, Tommie Hoban, Danny Guthrie, Elliott Ward, Adam Henley og Corry Evans er skadet hos vertene. Gjestene mangler Jonjo Shelvey som er suspendert, mens det er litt usikkerhet rundt Mo Diame, Christian Atsu og Chancel Mbemba som skal til Afrika.

Lørdagens kamp mellom Huddersfield Town og Blackburn Rovers minnet litt om de mange Olsenbanden-filmene som har rullet over TV-skjermen de siste dagene. Owen Coyle og hans Rovers hadde lagt en plan, og for å være ærlig virket det ikke som om den var særlig gjennomtenkt. Likevel klarte de få den til å fungere på en eller annen måte, og da Danny Graham sendte Rovers i ledelsen like før slutt trodde de fleste at Lancashire-klubben skulle ta alle poengene. Slik skulle det likevel ikke gå, ettersom Rovers i likhet med Egon Olsen klarte miste byttet/seieren på overtid. Fire minutter på overtid utlignet Nakhi Wells med et frispark, og dermed måtte Rovers-fansen nok en gang se sine spillere rote bort poeng i slutten av en kamp. Coyle & Co ligger dermed fortsatt på nedrykksplass, og nå har de seks kamper på rad uten seier. Hjemme på Ewood Park har de 3-4-5 denne sesongen, men ingen av de tre siste på eget gress har endt med seier.

Blackburns siste kamper:
Huddersfield ? Blackburn
Barnsley ? Blackburn 2-0
Blackburn ? Reading 2-3 (Graham, Brown)
Blackburn ? Brighton 2-3 (Gallagher x2)
Preston ? Blackburn 3-2 (Graham x2)

Newcastle United klatret til toppen av Championship-tabellen på fredag etter deres 3-1 seier hjemme mot Nottingham Forest. Brighton & Hove Albion ledet Championship i forkant av forrige runde, men deres kamp på fredag ble utsatt grunnet tåke. Newcastle tok tidlig ledelsen over Forest takket være Matt Ritchie, men Forest slo tilbake. Senere i kampen fikk Forest en spiller utvist på omdiskutert vis, før Dwight Gayle klemte til med scoring nummer 18 og 19 for sesongen. Newcastle har nå vunnet fire av sine fem siste kamper, og på bortebane har de 9-1-2 denne sesongen.

Newcastle siste kamper:
Newcastle ? Forest 3-1 (Gayle x2, Ritchie)
Newcastle ? Sheff Wed 0-1
Burton ? Newcastle 1-2 (Diame, Gayle)
Wigan ? Newcastle 0-2 (Atsu, Diame)
Newcastle ? Birmingham 4-0 (Gayle x3, Gouffran)

Spent på kva for eit lag Rafa plukker ut i dag. Savner virkelig Mitro på bana, men når Gayle putter slik som han gjer er det vanskelig å benke han. Kjør diskusjon!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

AHN

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Blackburn Rovers - Newcastle United, 02.01.17. kl. 16:00
« Svar #1 på: 02. Jan. 2017, 14:59 »
Litt synd, men jeg har nesten mistet all tro på Mitro og Ayoze. I alle fall sistnevnte har fått utallige muligheter til å overbevise, men selv i Championship blir det alt for sjelden noe sluttprodukt. Mitro har ikke tatt mulighetene når han har kommet innpå. Jeg skjønner at folk vil gi han flere sjanser, men han har virkelig ikke vist noen fremgang siden han kom til klubben i mine øyne. Hans største attribute er at han gir 100% og drar opp lagmoralen. Men jeg begynner å tvile på at han blir den nye superspissen vi alle håpte på for 1 år siden.

AHN

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 02. Jan. 2017, 15:07 »
Newcastle United (4-4-1-1): Karl Darlow; Vurnon Anita, Jamaal Lascelles (c), Ciaran Clark, Paul Dummett; Matt Ritchie, Isaac Hayden, Jack Colback, Yoan Gouffran; Mohamed Diame; Dwight Gayle

Substitutes: Matz Sels, DeAndre Yedlin, Achraf Lazaar, Chancel Mbemba, Christian Atsu, Ayoze Perez, Daryl Murphy

Ingen Mitro på benken en gang, ser ikke bra ut for serberen med mindre han er skadet. Blir spennende, setter min lit til Gayle og Ritchie i dag. Frykter det kan bli litt vel lite kreativ hjelp fra Hayden-Colback!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 02. Jan. 2017, 15:10 »
Mykje som ligger på skuldrene til Ritchie og Gayle i dag ja.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02. Jan. 2017, 15:16 »
Litt uenig i at Mitro ikke har levert, all den tid han har putta greit med mål når han har fått spille. Er nok imidlertid ikke en type spiller Rafa liker antar jeg, eller mulig Rafa ikke liker mentaliteten?
No fate but what you make

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02. Jan. 2017, 15:55 »
Trygt å spille på at Gayle ikke scorer?
Er vel annenhver kamp i målprotokollen og annenhver totalt usynlig?

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02. Jan. 2017, 16:09 »
Tja. Med 19 mål på 18 kamper synes teorien din å være litt tynn. Ja, jeg vet at han scoret to og tre mål i noen enkeltkamper. ;)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02. Jan. 2017, 16:16 »
Dør litt inni meg hver gang jeg ser Gouffran i lagoppstillingen. Hadde heller gitt Lazaar sjansen

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 02. Jan. 2017, 16:20 »
Tja. Med 19 mål på 18 kamper synes teorien din å være litt tynn. Ja, jeg vet at han scoret to og tre mål i noen enkeltkamper. ;)

Selvfølgelig imponert over Gayle og hans prestasjoner, men syntes det virker som om han scorer i annenhver kamp og da gjerne et par når han er i gang.

Tynt bak han når det gjelder å score mål syntes jeg, noe tapene våre denne sesongen har grundig bevist.

Dog holder det kanskje med 15 seire til for å sikre opprykk?
Unngår laget for mange uavgjort kan det godtas 7 tap tror jeg.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02. Jan. 2017, 16:21 »
Hadde fortjent bedre det skuddet der. Han er jævlig god på akkurat det der, Diame

Vi spiller bra og skaper mye, men får jo litt flashbacks til forrige kamp mot Bburn. Om vi ikke klarer å utnytte sjansene snart er det typisk at de flakser inn et mål og vinner 1-0 igjen. Vi pleier jo å tape ufortjent mot bburn
« Siste redigering: 02. Jan. 2017, 16:38 av Martin »

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02. Jan. 2017, 16:39 »
Reading under 1-0, passer bra
No fate but what you make

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02. Jan. 2017, 16:41 »
Synes  ikke Ritchie har vært stort annet enn en skuffelse denne sesongen.. Og jeg hadde ikke veldig høye forventninger til han før sesongen. Ugh. Burde heve seg noen hakk snart.
Nei.

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 02. Jan. 2017, 16:42 »
Håper virkelig det dukker opp noen gode forsterkninger nå i januar.

Dog slipper vi kanskje at noen viktige spillere forlater klubben til fordel Afrikamesterskapet en måned?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 02. Jan. 2017, 16:52 »
Hadde fortjent å lede her. Blackburn er nesten ikke over midtstreken.

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 02. Jan. 2017, 16:59 »
Satset på 1-0 til Blackburn. Minner meg litt for mye om hvordan det har blitt tap denne sesongen.