20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wigan - Newcastle, EFL Championship. 13.12.16 - 20:45 (TV-KAMP)  (Lest 5025 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Ikke lenge siden undertegnede sovnet på sofaen mens jeg hørte på seieren over Birmingham på radio! Men jaggu er det klart for nok en kamp allikevel!

Denne gangen drar vi til Wigan, for å spille kamp på DW Stadium. Hjemmelaget befinner seg 23. plass, med fattige 18p. Før kampen er de altså 25p bak oss.

Vertene må klare seg uten Reece Burke (ute med en hofteskade), men Everton-talentet Luke Garbutt kommer sannsynligvis inn som erstattet. Ellers virker det som om Wigan er nærmest skadefri, og det ventes at Will Grigg starter på topp. Kult-helten fra sommerens EM (som ikke spilte et eneste sekund) står med 6 scoringer på 21 kamper for Wigan denne sesongen.

Newcastle får tilbake Ayoze Perez fra sykdom (ute med feber i helga), mens Jack Colback fortsatt sliter med et øyeproblem.

Wigan har fått et røff start på adventstiden, hvor de allerede har møtt Derby (hjemme) og Aston Villa (borte). Begge de kampene endte med 0-1 tap.
Wigan er et forholdsvis gjerrig lag, slipper ikke inn masse mål. De har totalt sluppet inn 22 mål hittil i ligaen, bare 4 lag har sluppet inn mindre.
Dessverre for vertene har de bare scoret 16 mål, minst av samtlige 24 lag. Så det er lett å se hvor problemet ligger. På de siste 5 kampene har de bare scoret 2 mål, men står allikevel med 5p.
Hjemme har de ikke scoret siden 27. september(!), da Will Grigg sørget for 3p mot ulvene fra Wolverhampton.

Kode: [Velg]
- Wigan har vunnet 6 av de 7 siste ligakampene mot Newcastle hjemme på DW Stadium, den siste endte med tap (0-1 januar 2011).
- Newcastle har bare scoret 3 mål på de siste 7 ligakampene på DW, men aldri mer enn et.
- Hver gang Wigan har scoret på hjemmebane denne sesongen, har de tatt poeng (6-2 i målforskjell, 2 seire, 1 uavgjort. Tapt 4 av 11 hjemmekamper)
- Newcastle har vunnet 9 av de siste 11 bortekampene (tapt 2), men forrige bortekamp endte med tap (bortdømt!!).

Dette blir sannsynligvis nok en kamp hvor Newcastle må male på i 90 minutter for å bryte gjennom et overraskende tett forsvar. Blir nok langt vanskeligere enn man kanskje tror på forhånd, og jeg ser for meg at Wigan er fornøyd med uavgjort her. Kanskje satse på overganger. Lukter Mitro-kamp lang vei!

20:45

« Siste redigering: 14. Des. 2016, 01:44 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Vi har vel på 8 kamper på DW Stadium kun vunnet en eneste gang, så det er ingen favorittplass for vår del. Dog har ikke Wigan lengre en viss Ryan Taylor :)
Forventer vel et kampbilde som du beskriver, Anders. Denne bør vinnes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
På tide å snu vår dårlige statistikk på DW. Dette er ein kamp som skal vinnes!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Av alle arenaer og lag som har vært i PL, må Wigan og DW være det gråeste presentert der. Kan jo umulig være bærekraftig på dette nivået. Kun krydret med McManneman og Haidara, husker jeg ikke en dritt herfra...

Dog nynnet jeg som alle andre i fotball-Europa på en viss sang herfra i sommer.

Nå må det bli seier!
« Siste redigering: 14. Des. 2016, 09:35 av siddis »
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Satte en hundrings på Mitrovic som første målscorer, med 1-0 som resultat jeg! 😂
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Eneste kampen jeg har sett på St. James hvor Newcastle har vunnet var mot Wigan 😂 Satser på samme tall i dag til tross for bortebane, 3-0 til Toon!!!!!
« Siste redigering: 14. Des. 2016, 18:55 av Geordie »
No fate but what you make

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Nei.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Don't change a winning team☺
Det er vel første gang i år me kjører eksakt samme 11er?
Venter i spenning...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Flott mål! Godt å se Diame levere.
Nei.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Klasse Diame! Viktig at han våkner nå! :D
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Deilig
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

nufc88

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Jada! :D

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Oppgradert versjon av Sissoko! Sterk, godt driv og bra avslutter.

Are

• Supersub
    • Vis profil
Valgte å betale for Dplay, da jeg ikke vant noen særlig god stream. Var jo bare dumt, stopper på samme punkt i reklamen hver gang jeg prøver...

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Har du ikke Eurosport?