20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 152957 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #615 på: 01. Sep. 2016, 15:21 »
Mulig Pochettino har sett noe i han

En skal ikke være noe fotballorakel for å se "noe" her. En snakker tross alt om EM-finalens kanskje beste utespiller. Men det blir spennende å se hva han får ut i Spurs og om dette "noe" kan bli alltid under en god manager. Han er ikke den første som har underprestert med de to engelske dinosaurene på sidelinjen. Bekymringsfullt nok er det da at Sissoko ikke sto mer frem etter at Rafa kom og han fikk kapteinsbindet.

Skal ikke være et orakel dersom man utelukkende dømmer han for EM finalen, Norwich kampen eller 2 Chelseakamper. Dersom man har sett resten av kampene hans de siste sesongene derimot må man faktisk være et orakel. Det skal sies at det blir spennende å se hvordan han gjør det i et lag med mer offensive krefter enn det vi har hatt før, men han spilte jo jævlig mange kamper med Frankrike før Em finalen uten å få til noe som helst.

Kraftspiller av dimensjoner, men hva hjelper det når man ikke kan vekte en pasning og er blant PL's minst tekniske spillere.

Bra spiller å sette inn i et kampbilde hvor man vet man får mange overganger, men utenom det vet jeg ikke helt. Vil likevel ikke utelukke at han blir en hit, men bør få mye mer spiller for 300 mill

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #616 på: 01. Sep. 2016, 18:01 »
Potensialet til Sissoko er vel udiskutabelt. Mentaliteten derimot? Uansett om han slår til eller ikke for Tottenham, hva er sannsynligheten for at han hadde gjort det i Newcastle? Jeg tror liten. Godt å få han ut, en ødelegger for lagmoralen. Unner spillere som Gini, Krul, Riviere osv lykke til videre. Sissoko derimot, håper han feiler stort i Spurs.
No fate but what you make

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #617 på: 01. Sep. 2016, 19:01 »
Jeg kan omformulere den siste setningen: Du ska være rimelig korket for ikke å se at Sissoko har "noe". Så kan man jo diskutere verdi, stabilitet, mentalitet til en blir grønn både her og der.
Om spursfansen får se Sissoko i topp slag hver kamp er det fantastisk for dem (Gud faen forby). Hvis det skjer bør i tillegg klubbens mentale trener få Nobelpris i psykologi, hvis den finnes. Hvis den ikke finnes, må den lages...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #618 på: 01. Sep. 2016, 19:55 »
Jeg mener ikke Sissokos potensiale er udiskutabelt, jeg synes det er diskutabelt. Han kan ikke sentre under press, han klarer ikke å ofte å drible unna en mann når forsvaret er etablert,  til tross for sin fysikk er han tragisk på hodet, han er ikke særlig god til avslutte og han er heller ikke en fotballsmart spiller. Han er giftig hvis han brukes riktig, dvs. på overganger. Det er min bastante mening..hehe !

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #619 på: 01. Sep. 2016, 20:19 »
Hva ble det til med han Judge eller hva han het?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #620 på: 01. Sep. 2016, 21:04 »
Gikk vel rykter om at den overgangen skulle sees nærmere på i januar, da han ikke er tilbake før i november etter benbruddet. Kontrakten hans går ut neste sesong, så blir jo spennende å se hvor mange som kaster seg på i januar. Skulle helst sett at han ble signert i sommer.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #621 på: 01. Sep. 2016, 21:44 »
Jeg mener ikke Sissokos potensiale er udiskutabelt, jeg synes det er diskutabelt. Han kan ikke sentre under press, han klarer ikke å ofte å drible unna en mann når forsvaret er etablert,  til tross for sin fysikk er han tragisk på hodet, han er ikke særlig god til avslutte og han er heller ikke en fotballsmart spiller. Han er giftig hvis han brukes riktig, dvs. på overganger. Det er min bastante mening..hehe !

Dvs du ser "noe"... Herregud nå er jeg vanskelig, men det er litt digg og:)
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #622 på: 01. Sep. 2016, 22:02 »
Som  nevnt har Pochetino klart å gjøre Lamela til en arbeidshest og lagspiller, fra en flopp fra Roma som skulle være den nye Riquelme... Og dette er en genial trener som ikke ville hentet Sissoko om han ikke så noe virkelig bra i han...

Lamela var vel alt annet enn en flopp i Roma, scorte 15 mål på 33 kamper i sin andre sesong der kun slått av et knippe spisser i Serie A, og ble vel først og fremst solgt pga. at Roma ikke klarte europaspill samt Bale-penger.

Jeg tror Pochettino skal få sin fulle hyre med å hente en tredels milliard ut av Sissoko. Fysisk er han rå som få, men mentaliteten imponerer ikke meg og nærteknikk, spilleforståelse og pasningsfot er jo fraværende. Det krever som regel 2-3 gode touch for å skape "end-product", Sissoko klarer kun 1-2 gode touch. Ultrafrustrerende type.

Ja han truer bakrom, men hvor ofte er Tottenham presset lavt i banen? Kanskje det er et behov, men jeg ser andre områder der skoen trykker mer. Er eksempelvis Wanyama evnerik nok for et lag med Tottenham sine ambisjoner?

Tror vi skal være svært fornøyd med denne dealen. Her har vi håvet inn på en spiller jeg tror er både streikevillig og gift for moralen i vår nåværende situasjon. Hadde bare endt med å selge i januar/sommer igjen, men da for godt under det halve.

Tottenham har betalt mer enn det "pot odds" skulle tilsi, men de kan jo alltids dra i land straighten på river. Det må nevnes.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #623 på: 02. Sep. 2016, 06:22 »
Summasumarum så kan vi vel si at dette i teorien var et heidundranes overgangsvindu for vår del. I teorien står det til en 5+. Så får vi se hvordan det slår ut i praksis...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #624 på: 02. Sep. 2016, 09:09 »
Sissoko til 30 mill pund basert ene og alene på det han har vist hos Newcastle er en vits. Det er vel det vi må gå ut fra. Fyren har vel nesten siden sin første halve sesong i laget maset om å komme seg til en CL-klubb, og har aldri vist stabil klasse for oss.
Hans innstilling er vel en av faktorene til at vi rykka ned. Good riddance.

Sånn forøvrig er jeg ekstremt fornøyd med overgangsvinduet. Vi har handlet kvalitet i alle ledd, flere er spillere jeg tror kan bidra for oss også i PL. Har vi noensinne hatt en like balansert tropp? Dobbel dekning på hver eneste plass - spesielt er det merkbart at vi sjelden har hatt lignende konkurranse om stopperplassene. På tross av all handlingen går vi altså i pluss, og har fått unna veldig mye daukjøtt og Carr-tabber. Samt folk som har hjertet sitt fint plantet i galleblæra.
Utskiftningene gjør nok at laget bør trenge litt tid på seg før de er skikkelig samspilte, men starten på sesongen har jo allikevel vært helt okei, og vi har jo klart heng på toppen av tabellen. Endelig er overgangsvinduet over, og stallen er satt.
Dersom jeg kan peke på en skuffelse blir det Andros Townsend. Jeg fatter at han ville spille PL, men han gikk faktisk til CP. Kunne hatt is i magen og overlevd et år i Championship. Han var vår beste spiller under Rafa i PL sist sesong.
« Siste redigering: 02. Sep. 2016, 12:11 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #625 på: 02. Sep. 2016, 14:07 »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #626 på: 02. Sep. 2016, 14:36 »
Det er ikke mentaliteten som er hovedproblemt til Sissoko, det er svak nærteknikk og dårlig pasningsfot. Han er en rotete spillertype som er uegnet i det oppbyggende spillet. Pochettino har mye større oppgaver foran seg enn å klare å motivere Sissoko til å gi 100% i hver kamp.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #627 på: 02. Sep. 2016, 14:46 »
Takk Pontare :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #628 på: 02. Sep. 2016, 15:19 »
Ja, som sagt så er det fravær av både teknikk, pasningsfot og spilleforståelse. Fatter og begriper ikke hva Tottenham skal med han.

Men jeg mener også at mentaliteten er et stort problem da.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #629 på: 02. Sep. 2016, 17:53 »
Takk Pontare :)
Begynner å bli litt lei av go-to forklaringa til alle eksperter om "manglende innsats" når spillere varierer i prestasjonen. Det spiller sikkert inn, men Sissoko har vært alt for avhengig av at kampbildet passer spillestilen hans. Er for mange eksperter som mangler grunnleggende kunnskap og kun sitter og lirer av seg selvfølgeligheter og klisjeer.

Tror en god trener kan få mye ut av Sissoko, om han disponeres riktig. Det var framgang under Benitez, selv om han ble avslørt på svakhetene sine i noen av kampene. Hvor mye hadde han vært verdt uten sitt gode spill i EM? Tror prisen ble tredoblet.