20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 153090 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #600 på: 01. Sep. 2016, 00:06 »
Og det gliset på han da :D Dauer! For en tulling..

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #601 på: 01. Sep. 2016, 00:07 »
Ble ingen overraskelseskjøp og det hadde jeg ikke trodd heller med erfaringen til Benitez.
Gledelig at Musa forsvant og til svimlende 30 mill! Nå har vi mye kroner til forsterkning neste sesong i pl.
Ting ser meget lyst ut for oss skjærer! god natt

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 01. Sep. 2016, 00:08 »

Ekstra kult han har uttalt før em at hjertet hans var i arsenal ;)

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #603 på: 01. Sep. 2016, 00:11 »

Ekstra kult han har uttalt før em at hjertet hans var i arsenal ;)

I know😅 haha.. Får satse på at det blir en del CL-spill på han de neste 5 åra!🙊

https://mobile.twitter.com/MoussaSissoko/status/771104537453232128

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #604 på: 01. Sep. 2016, 01:21 »
Fiksa seg 5 års kontrakt med Tottenham CL spill som han ønska seg blir det jo også så er bare å gratulere med kanonovergang.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #605 på: 01. Sep. 2016, 06:55 »
Veldig gode nyheter. Vi fikk 300 millioner for en spiller som jeg synes kun duger på overganger. Skjønner ikke hvordan Sissoko med sin dårlige teknikk skal trives i Tottenham.  Mange lag vil parkere bussen mot dem tror jeg, og Tottenham forsøker da å spille seg gjennom forsvaret (les de spiller smalt). Den spillestilen tror jeg ikke passer Sissoko i det hele tatt.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #606 på: 01. Sep. 2016, 07:04 »
Jeg tror han kommer til å bli god for Tottenham. Portugal spilte ikke akkurat feiende flott i EM-finalen og parkerte bussen. Det gikk helt greit. Flott overgang for oss for en spiller som ikke er verdt £30 millioner, men jeg er ganske sikker på at han blir en god spiller for Spurs.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #607 på: 01. Sep. 2016, 07:20 »
Jeg tviler sterkt på at han blir en suksess mer enn en gang i blant, men Pochettino klarte jo å lage en stabil arbeidsmaur av Lamela, kanskje klarer han det samme med Siss. Uansett storfornøyd med pengene vi fikk! Dette har utvilsomt vært et godt vindu for oss.

Vinduet i Russland stenger 6.sept. Da kan vel Tiote fortsatt dra dit, eller?

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #608 på: 01. Sep. 2016, 07:44 »
Skulle gjerne hatt McCarthy i retur, men det minsker jo prisen betraktelig. Og har vel ikke voldsomt stort behov for han.

Ikke bruk for? Ville være en soleklar forsterknnig rett inn på førstelaget. En spiller som holder høyt nivå, og like så godt kunne gått til en større klubb enn Everton...Hvprfor disse ryktene kom aner jeg ikke...Skulle visstnok være til salgs "hvis de fikk en spille først". Og de var jo linket med Witsel lenge.. Om Witsel skulle komme kan jeg se at han ikke er beste midtbanespiller i Everton, men uten en ny midtbane ville det være mystisk å kvitte seg med deres kanskje beste midtbanespilller(da regner jeg ikke vinger og offensive midtbanespillere som Barkley med)... En spiller som ville gått rett inn på et newcastle lag med vesentlig bedre spillere enn det vi har idag...

Kan være at du mener vi er tynt/svakt besatt på vingene først og fremst. Men en soleklar forsterkning, er en forsterkning uansett...

Hadde vi virkelig fått Mcchartey til Newcastle i i Championship på toppen av det hele, fra Everton, så hadde jeg fått sjokk...Lo litt og spøkte litt med kompis min på tlf da dete ryktet kom, siden han vet jeg er veldig begeistret for Mchartney..
« Siste redigering: 01. Sep. 2016, 07:46 av superswag »

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #609 på: 01. Sep. 2016, 07:58 »
Sportslig er det klart synd å miste Sissoko, en av de med virkelig potensiale i laget...

Men når nedrykket kom, og ønsket om å dra vekk ble så stort at forholdet var umulig å ordne, var denne summen en drøm å få...Tror Em finalen har gått litt i hodet på han, som hans siste gode kamp, sitter han med en god opplevelse(individuelt), og nok engang viser vi stahet og klarer å presse prisen opp dit vi vil, selv mot staheten tottenham, som riktignok har vesentlig mer penger å rutte mer enn  tidligere sesonger..

Som  nevnt har Pochetino klart å gjøre Lamela til en arbeidshest og lagspiller, fra en flopp fra Roma som skulle være den nye Riquelme... Og dette er en genial trener som ikke ville hentet Sissoko om han ikke så noe virkelig bra i han... Mulig han fikk sjokk etter 5-1 tapet der Sissoko var vår kanskje beste spiller.. Fra spøk til alvor,  er dette et sportslig tap for klubben, men med nedrykk og Sissokos spill i Em, ble vi som i de fleste tilfeller for små, og måtte akseptere en grei overgangssum..

La oss si vi hypotetisk hadde uendelig penger, og Sissoko ville bli, så er dette uten tvil en av spillerne jeg ville satset på..Om vi får inn en direkte erstatning på hans nivå tviler jeg sterkt på. Da må vi nok opp i denne prisklassen, spessielt slik markedet er nå, til tross for at vi hadde vært i PL, er dette en spiller som skal bli satset av et CL lag, som er ungt og kommer til å etablere seg blant top 4, og vi neppe kan finne en direkte erstatning for. Det vi kunne fått var 3 gode unge talenter, eller noe, men ingen med Sissoko sine kvaliteter.. Ja han har vært svak, men man må være  urettferdig for å ikke innrømme at han faktisk har "det lille ekstra", i forhold til de fleste spillerne våre...

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 01. Sep. 2016, 09:05 »
Spinnvilt. Blir gøy å se frustrerte Spurs fans utover sesongen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #611 på: 01. Sep. 2016, 09:57 »
Trur han kan verte bra, men sokalla "end-product" har han jo ikkje. Kan godt hende Pochettino kan greia endre på det.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 01. Sep. 2016, 11:38 »
Ekstremt god deal for både oss og sissoko. På grensen til svindel

Vil ikke utelukke at det kan Være en god del for spurs, men det aller meste taler jo i mot det. Mulig Pochettino har sett noe i han

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #613 på: 01. Sep. 2016, 13:30 »
Mulig Pochettino har sett noe i han

En skal ikke være noe fotballorakel for å se "noe" her. En snakker tross alt om EM-finalens kanskje beste utespiller. Men det blir spennende å se hva han får ut i Spurs og om dette "noe" kan bli alltid under en god manager. Han er ikke den første som har underprestert med de to engelske dinosaurene på sidelinjen. Bekymringsfullt nok er det da at Sissoko ikke sto mer frem etter at Rafa kom og han fikk kapteinsbindet.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #614 på: 01. Sep. 2016, 13:56 »
Han var utvilsomt EM-finalens beste utespiller, men det skal sies at årets EM-finale ikke akkurat holdt høyt nivå. Han var i mine øyne relativt god i den kampen, men ble veldig lagt merke til siden ingen andre leverte noe som helst, trolig pga. skaden til Ronaldo og et defensivt Portugal.