20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 153261 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #555 på: 30. Aug. 2016, 22:56 »
Looks like McManaman to #Nufc won't now happen. May be to do with *possibility* of Sissoko staying, player also has other options.

Ser ut som McManaman ikke kommer :/
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geir

• Kaptein
    • Vis profil

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #557 på: 31. Aug. 2016, 07:45 »
For guds skyld håper jeg at vi signerer den venstrebacken vi nå er koplet til, Lazaar. Jeg mener Dummet ikke holder som venstreback, spesielt når vi spiller med en targetspiss avhengig av kantspill og innlegg.

Nå er jo Dummet vår raskeste spiller,,,og har tidligere tatt dødballer pga god innleggsfot, så er vel ikke direkte dårlig offensivt... Haidara virket spennende, men bynte plutselig slå innlegg langt oppå tribunen og siden vært bare skadet... Men enig i at han kanskje ikke er den klassebacken vi burde ha hvertfall i PL. Men absolutt god å ha som backup på både venstreback og stopper, noe som er fordel at han kan bekle flere posisjoner, og får holdt seg varm...

Nå som vi er i championship har vi vært bortskjemt med overraskende gode kjøp, men la si vi hadde vært i PL, tror jeg Bertrand, Neil Taylor, som jeg kommer på i farta kunne vært bra spillere for oss...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #558 på: 31. Aug. 2016, 07:54 »
Nå begynner det å bli greit hastverk med å finne en ny klubb til Moussa. Hva i all verden skjer om han blir? Tipper hans motivasjon for å spille championship er ca. 4%. Så blir vi tvunget til å selge han billigere i januar.

Håper også en fransk bakgårdsklubb er villig til å overta Riviere. Skulle vi få solgt Guffen og er alt daukjøttet ute. Knockaert og Atsu inn, så er jeg meget fornøyd!!

Vel.... Selv sissoko må forstå at om vi ikke får akseptable bud på han, kan han ikke forvente å bli solgt... Liverpool nektet å selge Suarez, Everton Stones, Man Utd De Gea... Hva skjedde...Alle ble nødt til å prøve prestere på førstelaget, både for å vise seg fram for andre klubber, og ikke råtne bort på benken...Selv om Sissoko helst vil vekk foretrekker han nok heller å vise seg fram og utvikle seg enn å råtne på reservelaget, og ihvertfall ikke ha potensielle kjøpere i januar...Dette gjorde Suarez, Stones og De Gea(litt annen setting, men fortsatt samme greia)...Alle 3 spilte bra på a laget for å komme med på landslaget,,,vise seg fram til større klubber, og spille fotball og utvikle seg...Ville være idioti av Sissoko å råtne på benken... Han "streiker" nok litt nå frem til vindu stenget, men ser ut til at om ikke Spurs, som er den klare kandidaten til å kjøpe han nå, så er han nødt til å kutte "streikinga" si og vise seg fram...Kommer nok ikke flere intersserte kjøpere av å råtne på benken...Grunnen til oppstyret, den høye prisen var pga han viste seg fram i EM...Nettopp dette burde han også gjøre for sin egen karriere i Newcastle..Hva gainer han på råtne vekk? Siste alternativ er jo låne han vekk,,slik som Krul, men Sissoko er nok død for oss, mens Krul derimot virker å ville tilbake så fort vi rykker opp, men trenger å holde seg på landslaget...Om han altså nekter å spille for oss men kan øke verdien sin i et utlån, kan jo dette være en okey løsning...Tror mangelen på interesserte er at han ikke har vist jevn god form, noe han fort kan gjøre på et utlån, og vi dermed kan få enda mer for han...Er tross alt mange år igjen av kontrakten... Eneste som er blitt nektet å bli solgt og råtnet på benken er Beharino,,,men her er det riktignok Pulis som nekter la han spille, selv om Beharino er åpen for å spille...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #559 på: 31. Aug. 2016, 08:03 »
Newcastle United considering chance to sign West Brom's Callum McManaman

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-considering-chance-sign-11814250#ICID=ios_ChronicleNewsApp_AppShare_Click_Other

Chronicle linker oss til denne grisen. Håper ikke det skjer. Kan vel umulig være noe særlig steg opp for oss?

Grisen?

Husker han som en klassespiller, som bare "ble borte".Var meget spennende. Ikkke at for skremmende pris, og en ving er jo det vi er tynnest besatt av...Selge Goufran? Han har jo vært helt rå, og øker nok bare verdien sin, samtidig som han spiller meget bra om dagen... Dessuten er han et av svært få alternativer på vingplass der vi er såpass tynt besatt at jeg ser ikke vitsen med å selge han...Hvertfall når vi neppe får særlig med penger for han?

Dere som er så hypp på å selge halve stallen nærmest gratis. Skal vi ha en første 11er....Et par talenter da? Null bredde, null konkuranse, for å spare noen usle dollar i lønn, for å kvitte oss med greit gode spillere, som er gull å ha ved skader... Ja ok...Da gruer jeg meg til vi får en skade, og må grave enda lengre ned i stallen og bruke en u 18 spiller som er LANGT dårligre enn Goufran... GI MEG ET GODT ARGUMENT... For å selge unna spillere vi ikke får en dritt for,,,som hever minimal lønn....Så vi kan ha en enda tynnere stall? Spare opp penger,,,ved å få totalt en million kanskje for all "søpla"? Og hente klassespillere?  Lol. Dream on... Hva med å heller fokusere på å forsterke laget, og deretter kvitte oss med totalt overflødige spillere, fremfor spillere som er inn og ut av førstelagespillere...Om vi har overflødige spillere, med minimal lønn er faktisk ganske irrelevant for vår økonomi og våre prestasjoner..Skjønner ikke at folk bryr seg om Goufran fx er i stallen eller ikke...Han er ikke til skade for klubben akkurat...Sikkert en profesjonell spiller som ikke klager på sitte en del benk....Selger vi 10 stk Goufran, kanskje vi har råd til en god ving..

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #560 på: 31. Aug. 2016, 08:05 »
Mye som tyder på Atsu kommer. Positiv!
http://www.skysports.com/football/news/11678/10556756/chelseas-christian-atsu-set-to-join-newcastle-on-loan-sky-sources?

Ser det på noen blogger hevdes Tiote har feila medical i Tyrkia. FAEN!
http://www.nufcblog.com/2016/08/29/newcastle-midfielder-fails-his-medical/

Riviere på lån med opsjon om kjøp til Osasuna. Helt fint, ville dog foretrukket et rent salg.
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/manu-riviere-eyeing-newcastle-united-11814189?

Spørs jo helt hva denne opsjonen ligger på.... Om han finner tilbake til seg selv er han faktisk en brukbar spiller, og vil stige i verdi,,, eller bli aktuell for laget vårt... Så om han storspiller på utlån og opsjonen ikke er alt for lav, ser jeg dette som en bedre løsning enn å selge han for null og niks, noe han er verdt etter forrige sesong, og sesongen før der... Han viser tendenser men må få den oppløftende scoringen, som setter han i form...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #561 på: 31. Aug. 2016, 08:09 »
Ja er enig. Rykker ikke i skrittet av noen av dem.

Skulle ønske vi gikk for Montero fra Swansea. Kanonbra ving med masse teknikk og ikke minst hurtighet. Målteft har han også.
Tror det skal finnes muligheter å få lurt han til Newcastle også. Han er jo ute i kulden i Swansea.

Ellers hadde Nathan Dyer vært spennende eller Gnabry( toppscorer i ol)

Vi trenger en hurtig og ballsikker/fintesterk ventreving. Newcastles ventreside er jo død fremover. Hadde vært fint fått balansert litt der.

At Montero er ute i kulden  i Swansea er ganske naturlig i mine øyne... Ja,, hurtig er han, men thats it... En så hurtig spiller gjorde meg redd da jeg så han mot oss,,,for deretter se at han var en av disse vingene, som kunne vært tusen ganger bedre om han eide litt tekniske ferdigheter....En elendig spiller spør du meg... Gnabry ja takk, om Arsenal vil selge et av sine største talenter...Men er vel ikke spekulasjner om dette? Et lån kunne kanksje vært realitsisk, noe som kunne vært greit med tanke på at vi trenger vingdekning, og han trenger spilletid...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 31. Aug. 2016, 08:30 »
Looks like McManaman to #Nufc won't now happen. May be to do with *possibility* of Sissoko staying, player also has other options.

Ser ut som McManaman ikke kommer :/

Beste som har skjedd oss dette overgangsvinduet!

Fæl type som jeg aldri kommer til å glemme pga taklingen.

Hadde helt sikkert gjort det ok her i Championship, men er ikke noe jeg vil ha med opp i PL.

Da får vi nok en middelmådig spiller som egentlig ikke er god nok for PL med altfor stor lønning.
« Siste redigering: 31. Aug. 2016, 08:37 av snkz »

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 31. Aug. 2016, 09:39 »
BREAKING NEWS

Sky sources are telling us Tottenham have made a bid for Newcastle midfielder Moussa Sissoko.

Plenty of reports this morning suggesting the offer is £16m, however, Newcastle?s valuation has been reported to be as high as £30m.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 31. Aug. 2016, 09:43 »
Vi selger aldri for 16 mill!
Tror kanskje en deal blir i stand i løpet av dagen en plass mellom 15 og 30 mill. Tippe 23 mill?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 31. Aug. 2016, 09:56 »
Hadde det ikke vært for EM hadde vi vel solgt for under 20 mill. Er pissefornøyd om vi får 22-25 mill. Han er jo egentlig bare et uromoment.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 31. Aug. 2016, 09:59 »
Ja. Og latterlig overvurdert spør du meg. Rater han under Wijnaldum.

Riviere er forøvrig klar for Osasuna på lån, med opsjon på kjøp. Så får vi se om han makter få karrieren på rett kjøl. Syns i grunn veldig synd i fyren.

Sterry også utlånt til Coventry. Greit med tanke på at vi har handlet såpass med backer. Trenger fast spilletid.
« Siste redigering: 31. Aug. 2016, 10:37 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 31. Aug. 2016, 10:37 »
Markovic  og Ravel morrison er avkreftet av klubben. Noe jeg syns er meget bra.

Tiote linkes til Olympiakos.

Atsu skal være klar på lån ut sesongen med opsjon på kjøp! Det var hvertfall bra!!

Meget bra at Morrison og Markovic ikke kommer, men jubler over Atsu?

Ikke at jeg har sett noe særlig til sistenevnte, men blir 25 år rett før Afrikamesterskapet som han nesten garantert forsvinner til på nyåret med Ghana.
Var en annen her inne som nevnte at han slet veldig på utlån til både Bournemouth og Everton de siste sesongene og står med ingen eller veldig få kamper med dem.

Uansett er det verdt å nevne at han ble kåret til Afrikamesterskapets beste spiller i 2015 og turneringens flotteste mål. Står også med 92 i fart og 80 i dribleferdigheter på FIFA 16.  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 31. Aug. 2016, 11:00 »
Ifølge Lee Ryder har Newcastle bestemt at prisen på Sissoko blir 30 mill og kan deles opp i fem avbetalinger på 6 mill pund. Det er visstnok ikke diskuterbart.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #569 på: 31. Aug. 2016, 11:02 »
FM er nok bedre vurderingskilde enn FIFA hehe.. Veldig god oversikt over spillere på de øverste nivåene..

Men uanestt...Sissoko dropper visst frankrikes landskamp for å dra til London og fullføre en Spursovergang rimelig sikkert nå. Prisen ligger på rundt 15 mill....

Rangerer han i likhet med Kristoffer langt under Wijnaldum, men skal sies at han har et potensiale som gjør han verdifull også...

Den voldsomme "overprisinga" etter EM, var kanskje et salgstriks? Lage en stor hype, blir linket til Real, og klubber som han hadde faktisk vært god nok for om han spite som i EM finalen jevnlig...  Noe han riktignok overhodet ikke har gjort hele sesongen. Godt rykk enorm fysikk, men ikke så pasningssikker og god avslutter at jeg føler han har de nødvendige kvalitetene for en toppklubb... Var riktignok mot et portugal i en enkeltkamp noe som kanskje ikke er så imponerende, men at det var finale i EM gjorde oss litt sjokkerte...

Med tanke på prisen vi lot Wijnaldum gå for, så skjønner nok de fleste at Sissoko burde gå til under denne prisen. Med nedrykk noe som gjør at vi må forvente at en landslagspiller, som klarte sette ut kante og koman før em finalen, ønsker seg til et PL lag eller noe for å få spille landslagsfotball må vi bare finne oss i, dessverre. Blir nok underprisa også med tanke på at vi er rykket ned. Vi har alltid vært sta på prisen, men her ga vi oss plutselig veldig, fra å kreve 35-40 mill og så akseptere 15.... Mulig det var salgstriks for å prute opp prisen, og er han virkelig verdt mer enn Richie? Shelvey?... Vi fikk han for 2 noe som er irrelevant, da han såklart er verdt litt mer enn det per dags dato, og da vi kjøpte han. Men for 15-20 mill føler jeg vi har klart å snappe mange like spennende/gode spillere som Sissoko tatt i betraktning både hans potensiale og ustabile form....Så kanskje til syvende og sist noe vi bare må finne oss i. Men her ga vi oss uvanlig lett... Hadde vi klart å fx låne han ut et år, for å tilfredstille hans krav om bla  landslagsfotball, og solgt han etter opprykket(hopefully) og forhåpentlig en god sesong av Sissoko som kan øke verdien, ville gjort at vi fikk en rettferdigere pris på Sissoko,,,som om vi skulle solgt han fra PL til en annen PL klubb...Ser dessverre(?) ut som han går ganske sikkert nå til spurs. Prisen håper jeg er høyere enn nevnt, er neppe lavere hvertfall... Men får vi dette fort unna har vi penger til å kline til og få tak i en klasseving... En mer typisk moderne ving, innoverbent, god avslutter, god pasningsspiller, kjapp, gode innlegg(som gjør han til et alternativ som gammeldags ving, og bruke "riktig fot" og slå innlegg, om vi vil bombe Mitrovic med corssere, og generelt god teknisk til å dra unna en mann, så vi holder flyten i angrepet.

Sissoko manglet mange av disse typiske vingegenskapene, som avslutninger, pasningssikkerhet(sammenlignet med fx Wiljnaldum,), Wijnaldum kunne dra unna en mann og holde angrepet gående, score mål, solid og kjapp i pasningsspillet. Sissoko har mange mangler og blir til tider statisk og full av mangler, selv om han har sine øyeblikk,,,