20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 152852 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #450 på: 18. Aug. 2016, 11:20 »
https://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9bastien_Haller

Rykter om at vi er interessert i denne 22 år gamle franske spissen Sebastien Haller fra FC Utrecht. U-spiller, imponerende scoringssnitt i Nederland.

Le'Equipe som er kilden, via The Chronicle.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/sebastian-haller-transfer-newcastle-united-11766879

Ser ut til å være hold i dette. Klubben har kontaktet FC Utrecht vedrørende kjøp. Pris som nevnes er rundt 6 mill pund. Et eventuelt kjøp vil bane vei for utlån av Armstrong.
« Siste redigering: 18. Aug. 2016, 14:42 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #451 på: 18. Aug. 2016, 16:30 »
Er det forskjell på en god championship spiller og en god premier league spiller? Altså,, er det noen som egner seg bedre for championship mens andre egner seg bedre  for premier leage, men dårligere for championship, slik at vi burde kjøpe de beste "championship beregna" spillerne for å rykke opp? Hva med når vi da rykker opp, og har et krigersk bunnlag? Vil derimot tro at en av de beste i championship er en god pl spiller, og omvendt.... Hughes i Derby på midtbanen er vel en av de beste? Og Christensen i Fulham? Rhoades var suveren men er nå i PL og i Middlesbrough. Ince virker å være bare en hype..Har ikke så enorm oversikt, men denne Knirck,,, vingen er visst målfarlig hurtig teknisk, og pasningssikker... Burde være mulig å få alle spillerne over til oss, med mindre større klubber snuser på dem... Om vi ikke finner direkte forsterkninger her ser jeg gjerne vi henter noen spennende spillere fra for eksempel Sveits, Nederland, Belgia. etc...Fremfor middelmådige briter...

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #452 på: 18. Aug. 2016, 18:50 »
http://www.nufcblog.co.uk/2016/08/18/dummett-attracting-more-interest/

Dummett en populær fyr! Hvem skulle trodd det? Kan ikke tenke meg til at han blir sett på som noe annet enn en brukbar backup-spiller.
No fate but what you make

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #453 på: 18. Aug. 2016, 23:51 »
https://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9bastien_Haller

Rykter om at vi er interessert i denne 22 år gamle franske spissen Sebastien Haller fra FC Utrecht. U-spiller, imponerende scoringssnitt i Nederland.

Le'Equipe som er kilden, via The Chronicle.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/sebastian-haller-transfer-newcastle-united-11766879

Ser ut til å være hold i dette. Klubben har kontaktet FC Utrecht vedrørende kjøp. Pris som nevnes er rundt 6 mill pund. Et eventuelt kjøp vil bane vei for utlån av Armstrong.

Skrev en artikkel på hovedsiden nå ang Haller, og jo mer jeg gravde i historikken, desto mer giret ble jeg! Veldig bra snitt i Nederland, og veldig bra snitt for franske ungdomslag!
Veldig spennende, og ser på det som positivt at Arma da lånes ut!
Han virker jo forholdsvis lik Crouch i form av at hodedueller er hans store styrke, og vi to har jo vært litt gira på Crouch inn ;)
Blir antageligvis litt konkurranse om Haller, men håper vi er tidlig på'n og effektive, slik at vi signerer han relativt fort :)

Dummet er jeg egentlig for å selge, hvis vi får inn Galloway og en annen en permanent. Helst skulle jeg hatt inn Galloway permanent, men det ser vel heller vanskelig ut.
Kanskje vil det lønne seg å selge Dummet nå, leie Galloway og så kjøpe en god venstreback neste sommer. Har jo Clark, Anita, Gamez og evnt Galloway som kan spille vback.
« Siste redigering: 18. Aug. 2016, 23:53 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #454 på: 19. Aug. 2016, 05:29 »
Hva er det med at alle er så gira på å selge viktige squad spillere, som nesten kan kalles faste førstelagsspillere slik situasjonen er.. Haidara er alltid skadet.. Og om Anita til nød kan steppe inn der, betyr det at vi mister Anita som midtbanespiller... Dummet er til og med en solid stopper av det jeg har sett. Han har fart nesteen ingen vinger kan ta han på.. Han har en av lagets beste dødballøtter. en brukbar skuddfot brukbare innlegg..Ingen store svakheter defensivt. Ikke en verdensklassespiller, men en som jobber for laget, kan steppe inn flere plassser, og er svært fast invetar pga Haidaras helse...Alle klubber trenger dekning og bredde i stallen... Man kan ikke regne med å ha griseflaks og ha den samme 11eren frisk hele året, da en plutselig kan få en haug med skader... Da ser jeg ikke vitsen med å tynne ut stallen så mye at et par skader vil føre til krise, for noen småpenger for en spiller som neppe hever mye lønn.... Ikke at dette er hovedargumentet mitt, men at PL klubber er interesserte tyder vel på at han bør være god nok for osss... Jaja selg ivei all oppdekning, og så kan vi jo slenge våre beste spillere i hytt og pine på banen om det blir skader... Hva om vi trenger Anita sentralt,,, Dummet blir solgt, Haidara er som vanlig skadet... Skal vi da ofre en bedre spiller på en annen plass på gru av at vi på liv og død må kvitte oss med Dummet?... Han er også en ung spiller som godt kan ta noen steg med det potensiale han har i form av fart etc...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #455 på: 19. Aug. 2016, 09:59 »
Er det forskjell på en god championship spiller og en god premier league spiller? Altså,, er det noen som egner seg bedre for championship mens andre egner seg bedre  for premier leage, men dårligere for championship, slik at vi burde kjøpe de beste "championship beregna" spillerne for å rykke opp? Hva med når vi da rykker opp, og har et krigersk bunnlag? Vil derimot tro at en av de beste i championship er en god pl spiller, og omvendt.... Hughes i Derby på midtbanen er vel en av de beste? Og Christensen i Fulham? Rhoades var suveren men er nå i PL og i Middlesbrough. Ince virker å være bare en hype..Har ikke så enorm oversikt, men denne Knirck,,, vingen er visst målfarlig hurtig teknisk, og pasningssikker... Burde være mulig å få alle spillerne over til oss, med mindre større klubber snuser på dem... Om vi ikke finner direkte forsterkninger her ser jeg gjerne vi henter noen spennende spillere fra for eksempel Sveits, Nederland, Belgia. etc...Fremfor middelmådige briter...

Jeg tror vel at der endel tradisjonelle "murbrikker" som i større grad passer inn i Championship, men som ikke har tempo/teknikk til å hevde seg spesielt i PL.
Kan ta Gestede i Villa som et godt eksempel. Scoret bra med mål for Blackburn, men ikke god nok i PL. Starta med to mål allerede sålangt denne sesongen tilbake i Championship. Vår egen Shola Ameobi hadde et temmelig bra målsnitt når vi var nede sist, men var for svak i PL. Samtidig er det som du sier slik at de aller beste Championship-spillerne gjerne også er gode i PL. Vår egen Matt Ritchie kan vel lett dras frem her.

Vedrørende Haller, så er det spennende at han har de egenskapene jeg ønsker meg inn, ja. Og det er selvfølgelig mer spennende med en ung, lovende spiss inn enn Crouch på lån :)

De Jong på vei til PSV på lån. Foreløpig uvisst hvorvidt de vil ha opsjon på kjøp. Alt i alt er det vel ok, selv om vi meget mulig kunne hatt bruk for han utover sesongen. Men forståelig nok ønsker De Jong fast spill, noe Benitez ikke kunne garantere ham. Håper vel nesten det ikke er opsjon på kjøp, slik at dersom han skulle komme tilbake på godt nivå, så kan vi hente ham tilbake neste sesong.
« Siste redigering: 19. Aug. 2016, 12:56 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #456 på: 20. Aug. 2016, 18:07 »
Riktig. De Jong skadefri i form er ekstremgod...Og pr dags dato får vi neppe mye igjen for han..

Hmmmm. Ja er klar over at ligaene er litt forskjellige. I championship er de mer fysiske, direkte i spillestilen, mindre tekniske, generelt. Men uansett, vil det sterkeste laget stort sett vinne. Setter du Barcelona opp mot hvilket engelsk lag du vil, vil de antakelig slå dem greit...Uansett om de har en haug "murbrekkere" i championship stil, eller "typiske premier league spillere". Så hvorfor skal ikke de beste spillerne passe best inn? Det eneste jeg kan tenke meg er mangel på innsats, guts i duellene/motivsjon, men med dette på plass, og en god manager, som bruker spillerne riktig sammmen, og passer på at vi ikke undervurderer motstanderne, ser jeg dette som et sikrere kort enn å kjøre en haug "murbrekkere"... Om vi henter en uferdig spansk spiss, istedet for en kvalitetsspiller som har vist at han funker i Championship, så er det en større sjanse å ta. Men så lenge spillerne vi henter har bevist på et eller annet ganske høyt nivå,, som en toppdivisjon i en av de støre ligaene, så burde dette være et godt kjøp... Er nok noen gode spillere i Championship, sånn med tanke på hva vi faktisk realistisk kan lokke ned til Championsip... Knockhert er en klasseving, målfarlig, rask driblesterk, god pasningspiller, og tror fortsatt uttalelsene hans om å bli er for å forholde seg profesjonell til en eventuell overgang er i boks....

Har ikke stor oversikt dessverre, men vi skulle være det dominerende laget til å lokke spiller fra hvilket som helst lag i championship så lenge ingen PL klubber viser interesse..Og et opprykk må skje i år med tanke på alle de tapte inntektene nok et år nede ville gitt... Rhodes var en spiller som hvert eneste år var blant toppscorerne i divisjonen, men er nå i Boro og PL... Klarer vi hente direkte forsterkninger fra andre lag, er eneste utfordringen å komponere laget.. Er viktig å ikke endre for mye i sentrallinjen i et lag. Nå har vi et ganske ferskt stopperpar.. Ganske fersk sentral midtbane, brukt en helt ny spiss og keeper... Dette er ting som egentlig tar litt tid å  spile inn, og må gjøres mer gradvis...Men om det er kun avarage spillere tilgjengelig i championship ser jeg heller et spennende talent, eller en spennende spiller fra en utenlandsk liga som kan hevde seg i PL framfor noe vrak vi kan få bruk for i stallen....Uansett erfaring eller ikke fra PL/Championship...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #457 på: 21. Aug. 2016, 02:22 »
Hva hadde folk tenkt om å kjøpe Serge Gnabry? Fikk veldig lite tillit i WBA, men skal jo være et stort talent. Han har vel, etter det lille jeg har fått med meg, imponert i OL hvor han scoret en god del, men er linket bort fra Arsenal i sommer.

Spiller stort sett venstreving, og kontrakten går ut neste sommer. Vi har ikke blitt linket, men ser på han som en spennende spiller.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #458 på: 21. Aug. 2016, 21:51 »
http://www.gazzettaworld.com/news/transfer-market/rumour/inter-sissoko-2/

Hadde vært veldig nice både å få solgt han nå, samt få han ut av England. Vært så typisk om han hadde storspilt for f.eks. Everton.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #459 på: 22. Aug. 2016, 06:30 »
Hva hadde folk tenkt om å kjøpe Serge Gnabry? Fikk veldig lite tillit i WBA, men skal jo være et stort talent. Han har vel, etter det lille jeg har fått med meg, imponert i OL hvor han scoret en god del, men er linket bort fra Arsenal i sommer.

Spiller stort sett venstreving, og kontrakten går ut neste sommer. Vi har ikke blitt linket, men ser på han som en spennende spiller.

Har blitt brukt i korte perioder av Wenger, så spørs hvor keen han er på å selge han. Lånte han ut for å gi han spilletid..Absolutt et megatalent..God i alt offensivt...Arsenal har så sterk stall, at de har råd til å selge unna gode talenter.. Og om han ikke vil signere ny kontrakt, så blir de nærmest tvunget til å selge han, og attpåtil til en lav pris...Ja takk til kjøp, definitivt.. En grei spiller å låne om vi trenger dekning på vingene...

Ang. Sissoko, så ser det ut som han er på vei til Inter istedetfor ja...Men om Everton payer dyrt, kan det like være at han flopper, da Everton kunnne brukt disse pengene på en kvalitetsspiller som ville ødelagt langt mer for oss. Så den argumenteringen kan diskuteres mener jeg...

Hart er visst på vei til Everton etter at City vil satse på Caballero, og dette er en posisjon Everton trenger forsterkning.. Tenkte kjapt om Krul forsvinner er dette en klassekeeper, men Everton er nok langt mer attraktive, uansett om vi hadde vært i PL eller ikke...

Angående lån har jeg ingen konkrete vi er linket med,,,men burde da være lett å få lånt et par gode fra City/Chelsea som har en mega stor stall de pleier låne ut årlig... Er el lov å låne maks 3 spillere, 2 fra England, og er usikker på om du kan låne 2 fra samme lag...Men er jo gull for disse topplagene å¨få utviklet spillerne sine, samtidig som vi slipper kjøpe halvgode spillere for å rykke opp, men kan ha 2-3 kvalitetsspillere til å hevde oss. Husker vi lånte Van Aanholt fra Chelsea sist vi var i divisjonen under... Var klasse på venstrebacken...
« Siste redigering: 22. Aug. 2016, 06:36 av superswag »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 22. Aug. 2016, 11:48 »
Galloway-lånet gått til pokkers. WBA interessert i ham, kommer ikke til oss.
Sissoko linkes til Inter, i følge enkelte rykter skal han være enig med klubben. Det er dog ingen enighet mellom oss og Inter.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #461 på: 22. Aug. 2016, 14:34 »
Siste nytt er at Newcastle igjen prøver seg på Bas Dost. Det hadde vært litt av et statement om han kom inn dørene. Det han presterte i 2014/15 da han kom tilbake etter langt skadeavbrekk var jo helt vanvittig. At Wolfsburg vil høre på bud er sannsynlig ettersom Gomez er på plass, men så var det dette med spill i Championship da.

Synd at Galloway endte opp i WBA forøvrig, vi trenger en venstreback tross alt.
Black and white since 1996

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #462 på: 22. Aug. 2016, 16:51 »
Siem de Jong lånes ut til PSV for resten av sesongen. http://m.bbc.com/sport/football/37157725
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 22. Aug. 2016, 17:06 »
Ikke helt fan av det for å være ærlig. Tror han, forutsatt at han holder seg skadefri, kunne vært en meget viktig spiller for oss denne sesongen, litt som Nolan i 09/10. Men om han ikke er i planene til Rafa så er vel dette en grei løsning.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #464 på: 22. Aug. 2016, 19:07 »
http://talksport.com/football/deal-agreed-newcastle-midfielder-henri-saivet-seal-saint-etienne-loan-switch-160822207243

Ser ut til at Saivet forsvinner ut, på lån...... ::)

Viser vel egentlig hvor elendig stall vi har, når "alle" spillerne forsvinner ut på lån.