20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 152960 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #360 på: 03. Aug. 2016, 20:51 »
Tror vi stopper diskusjonen om punktsetting og komma der gutter :) Tegnsetting gjør innlegg enklere å lese innlegg. Men som Mats påpeker, om noen ikke er så flinke til det,  kan det komme av ulike årsaker, årsaker som vi vet ingenting om.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #361 på: 03. Aug. 2016, 21:12 »
En ting er å si på en pen måte. Det er greit, og forståelig.. En annen er å bruke et helt innlegg for å være frekk. Det er provoserende. Spessielt når man tilføyer at det jeg sier er en haug med tull uten å være mer konstruktiv. Jeg sitter ikke her for å irritere folk med punktumer og kommaer. Men enkelte er tydeligvis ute etter å være frekk over internett... Jeg er ferdig, så lenge ingen skal fortsette å skrive piss..

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #362 på: 03. Aug. 2016, 21:15 »
Tror vi stopper diskusjonen om punktsetting og komma der gutter :) Tegnsetting gjør innlegg enklere å lese innlegg. Men som Mats påpeker, om noen ikke er så flinke til det,  kan det komme av ulike årsaker, årsaker som vi vet ingenting om.
Er med på den. Skal tåle en del, men for min del var nok nok. Uansett hvem som sitter bak tastaturet finnes det ingen god grunn for å hamre løs på totalt unødvendige tegn når hensikten er å ha et saklig debattforum. Skrivefeil er helt ok, men ikke misbruk av tegn tilsynelatende bare for å irritere (i og med at det har blir poengtert før og blitt fullstendig ignorert).
Black and white since 1996

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #363 på: 03. Aug. 2016, 21:21 »
En ting er å si på en pen måte. Det er greit, og forståelig.. En annen er å bruke et helt innlegg for å være frekk. Det er provoserende. Spessielt når man tilføyer at det jeg sier er en haug med tull uten å være mer konstruktiv. Jeg sitter ikke her for å irritere folk med punktumer og kommaer. Men enkelte er tydeligvis ute etter å være frekk over internett... Jeg er ferdig, så lenge ingen skal fortsette å skrive piss..
Det fremstår som overlagt når du fint klarer deg nesten uten, sånn som i dette innlegget. Personlig synes jeg det er ganske frekt av deg å fortsette ufortrødent videre når mange uttrykker misnøye. Du klarer jo uten problemer å skrive normalt når du gidder, så hvorfor ikke bare kortfatte deg mer og bruke sunn fornuft når det gjelder tegnsetting?

(Legger ballen død for egen del. Sånn.)
Black and white since 1996

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #364 på: 04. Aug. 2016, 05:41 »
Ikke spill dum... " Gidder ikke, får bare 1 1/2 side med usammenhengende rør som svar........"

Du skal sitte gjøre narr av meg, og kalle innholdet i meningene mine "usammenhengende rør" istedet for å argumentere for at det er "rør" det jeg mener... Det er bare frekt, og lite konstruktivt... Det er helt greit om du sier jeg syns jeg har for mange tegn, men måten du gjør det på, er jo et forsøk på mobbing....Jeg ser også mye orddelingsfeil etc, eller kommafeil som gjør det veldig tungt å lese, men klarer forstå innholdet, og svarer på det som angår diskusjonen, om jeg føler for. Eller så ignorer jeg det... Har bedre ting å gjøre enn å sitte å rette på norsken til folk på forumet...  Si fra på en vennlig måte,,, så er nok jeg kul tilbake og prøver å skjerpe meg, men ikke kom med slike frekkheter en gang til, hvor ingenting i innlegget ditt har noe med diskusjonen transfers å gjøre...

Og om jeg uenig med noen, men går til angrep på gramatikken deres, fremfor å argumentere imot, er jeg bare en kvalm debutant som hverken skaper noe konstruktivt for noen,, eller bidrar med noe i mer i diskusjonen enn å rakke ned på folk......
« Siste redigering: 04. Aug. 2016, 05:43 av superswag »

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #365 på: 04. Aug. 2016, 08:02 »
Greit. Hadde tenkt å styre unna, men drit i. Vi er vel ca et snes aktive newcastlesupportere i dette landet. Vi trenger alle vi kan få tenker jeg. Jeg tenker også at det er lov å være uenige og komme med sine meninger, derav hele poenget med et forum.

Jeg vil si at jeg opplever newutd som en bra, og forsåvidt, eneste arena å diskutere Newcastle på mitt morsmål. Noe sier meg at de fleste  av oss er på ca samme alder, og har opplevd det samme med klubben vår. Vi er stort sett enige, med nyanser.

Men det må være lov med litt takhøyde. Det tror jeg de fleste er enige om. Personlig tenker jeg at hvis en får 1,5 side sammenhengende rør, er det lov til å ikke lese dette uten å gjøre et poeng av det. Herrejesus så selektiv jeg er på å lese innlegg. Alt etter interesse av tema, avsnitt, tiden jeg har mm.

Jeg mener også at om man får gjentatte tilbakemeldinger om tegnsetting eller lengde på innlegg, er det lov å ta dette til seg. En ting er hvis det er en ensom gjøk som leker politi. Jeg opplever ikke newutd som en plass der folk er ute etter å arrestere, snarere tvert imot. Internett er heller ikke rette plassen å være spesielt hårsår.

Med det vil jeg egentlig takke for denne plassen. Tenk å måtte diskutere transfers med kjerringa, kollegaer eller scumsupporteren som har mistet gangsynet fullstendig. Ser frem til fortsettelsen.

Howay the (forum) lads!
Any news?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #366 på: 04. Aug. 2016, 10:04 »
Jeg synes du ofte skriver fornuftige ting Superswag og takhøyden er stor for at man skal få melde hva, og hvor mye, man vil her inne. Men når det flere ganger hver sesong skjer at det blir diskusjon om din stil blant andre på forumet er det litt rart at du ikke kan ta noe av det til deg. Med all respekt så er det du som skriver de mest konfronterende innleggene når dette dukker opp. Du trenger ikke ta det så personlig. Det er høflig korreksjon.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #367 på: 04. Aug. 2016, 11:47 »
Mange rykter og historier i dag. Rafa har avslått 2 bud på Ayoze, ønsker ikke selge iflg. Bbc. Thauvin til Marseille for rundt 9 mill pund? Vil ikke til Lazio grunnet kjæresten, hehe... I følge litt mer ymse medier.
No fate but what you make

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #368 på: 04. Aug. 2016, 11:57 »
Det ene budet på Ayoze skulle visstnok være ganske stort også.. Godt å høre at vi avslår :D

Saivet nærmer seg visstnok Marseille også. thauvin skal visstnok være et lån, med opsjon om kjøp etter et visst antall kamper. Samme som Cabella. Den dealen skal etter sigende være avtalt.
« Siste redigering: 04. Aug. 2016, 11:59 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #369 på: 04. Aug. 2016, 12:28 »
http://www.nufc.co.uk/articles/20160804/thauvin-returns-to-marseille_2281670_5779204

Thauvin til Marseille.. den franske klubben har visstnok en "obligation to make the move permanent".. Da har vi altså sett det siste av Thauvin i Newcastle :(
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #370 på: 04. Aug. 2016, 18:42 »
Synd, men også bra. Talentfull spiller, men mangler noe mentalt virker det som.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 05. Aug. 2016, 00:29 »
Kanskje greit å få vekk disse "spøkelsene" etter McClaren-perioden nå ja.

Det som interesserer meg mest for øyeblikket er hva vi vil gjøre på spissplass. Vil Armstrong få sjansen, eller vil han lånes ut? Lånes han ut trenger vi en ekstra spiss. Husker forrice Championship-sesong hvor vi hadde Carroll, Shola, Harewood, Løvenkrands som alle fikk rikelig med spilletid. Å gå inn i Championship med færre en 4 spisser vil være galskap.

Personlig ser jeg gjerne at Rafa gir Armstrong sjansen. 20 mål i League 1 må da bety at han er klar for å bryne seg på CC-forsvar. At han er Geordie er vel også med på å forsikre meg om dette (drømmer vel fortsatt om en Carroll vol.2 historie her)  ;)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #372 på: 05. Aug. 2016, 00:48 »
har du en liste over de såkalte talentene han bare har kasta vekk? for å forsvare uttalelsene dine..

Han har tatt mange anerkjente talent og gjort de til storstjerner (Robben, Terry, Cech m.m) og sluppet andre til (Varane, Morata, Balotelli m.m). Alle disse hadde enten debutert for klubben før han kom eller var regnet som store talent før de ble hentet til klubbene, tidvis for mye penger.

For å ta hans to runder i Chelsea, som kanskje er den klubben som han har vært nærmest å skape et dynasti i. Følgende spillere fikk sin profesjonelle debut under hans to perioder i Chelsea:
Lewis Baker, Andreas Christensen, Dominic Solanke, John Swift, Steven Watt, Anthony Grant, Ben Sahar, Jimmy Smith, Michael Woods, Sam Hutchinson og Ruben Loftus-Cheek.
(Listen skal være komplett ifølge mine kilder, tilføy/stryk gjerne om det er feil)

Lukter ikke svidd av dette spør du meg. Men når det er sagt så vil jeg ikke holde det mot Mourinho. Om du har bunnløse lommer så er det lettere å la andre forme talentet og hente det når det er modent for storscenen enn å gjøre dette selv mens man kjemper på alle fronter. Ser man på tiden i Porto så ble det jo skapt endel der (Deco, Carvalho m.m.?). Ikke har han vært særlig lenge i noen klubber heller, så det er og en naturlig forklaring uten at det nødvendigvis er positivt. Han er en stor manager, men her har han fortsatt en hel del å bevise etter mitt syn. Om han blir 5 år eller mer i en klubb så kanskje?

Men om du mener at vi skal nevne listen over bortkastede talenter så blir jo denne enormt lang, som for alle managere. Hvor mange spillere er i gjennomtrekk i akademiene til klubber som Real Madrid og Chelsea årlig? Da er det lettere at du nevner spillere som Mourinho har gitt sin første sjanse fra eget akademi og som er blitt toneangivende i klubbene eller fotballverden forøvrig. Jeg sliter med å finne noen, iallefall etter tiden i Porto. Den bør være håndterlig om du vil forsvare din etterspørsel.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #373 på: 06. Aug. 2016, 10:35 »
Ser Sissoko igjen har vært ute i fransk media. Agenten er tydeligvis i prat med flere store klubber iflg Sissoko. Samtidig ryktes det igjen at Crystal Palace er i seriøse forhandlinger med Newcastle. Om idioten havner i Palace vet jeg ikke hvor hardt latteranfall jeg får. 😂

Ser flere også nevner Saivet til Marseille, som det nevnes tidligere i tråden. Får håpe det blir en avtale med cash denne gangen da. Litt smålei disse avtalene med lån som Cabella/Thauvin. Overgangen til Cabella er jo heller ikke offisielt bekreftet noe sted? Stusser og litt på at Saivet har fått så få muligheter? I de innhoppene jeg så han, virket han da å gjøre en grei figur.
« Siste redigering: 06. Aug. 2016, 10:38 av Geordie »

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 06. Aug. 2016, 16:23 »
Jeg håper virkelig Sissoko har mottatt en klekkelig bot fra klubben. Skulle det vise seg at han fortsatt er Newcastle spiller i september så får han enten godta å spille for kubben og virkelig BE om en tilgivelse og blø for drakta eller råtne på reservelaget. (Han har tross alt 3 år igjen av kontrakten, og om han fortsetter slik han gjør nå så får han ikke en krone utbetalt i lønn de neste tre år). Jeg håper ikke Newcastle tilslutt godtar bud som ikke tilsvarer hans verdivurdering, og heller forteller han hvor stå STÅR. Benitez: "Du er ikke større enn denne klubben, jakk deg ned og forstå virkeligheten".

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.