20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 153051 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #255 på: 20. Juli 2016, 11:44 »
Pålitelige SSN skriver at vi har blitt enige med Blackburn om en overgangssum for Hanley, £5,5 mill.

http://www.skysports.com/football/news/11688/10506902/grant-hanley-set-for-newcastle-transfer-after-fee-agreed-with-blackburn

Aldri sett ham spille, noen som vet mer enn meg?

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 20. Juli 2016, 12:07 »
Ser gini er tatt ut fra troppen som skal spille i dag, ryktes han er klar for medic hos loserpoop senere i dag. Klopp vil ha han med seg til usa treningstur for Liverpool. Ingen bekreftet offentlig sum er ute, men Newcastle og Liverpool skal være enige om overgangsum. Så gjenstår det å se om Lucas kommer andre veien. Lucas er visstnok tiltenkt kapteinrollen i et nytt Newcastlelag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 20. Juli 2016, 12:23 »
Lucas vil nok helt klart være en god forsterkning i Championship. Det lukter da også at Tiote forsvinner i løpet av dette vinduet når vi da har Anita, Hayden, Shelvey og Colback av andre sentrale midtbanespillere.

Edit: Angåend Hanley, så husker jeg ham som et forholdsvis bra stoppertalent da Blackburn var i PL de siste årene. Kan vel neppe ha blitt så god som man hadde håpet på, men er vel en solid Championship-stopper. Er vel rimelig å kalle ham en tradisjonell britisk hardhaus?
« Siste redigering: 20. Juli 2016, 12:42 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #258 på: 20. Juli 2016, 13:29 »
Pålitelige SSN skriver at vi har blitt enige med Blackburn om en overgangssum for Hanley, £5,5 mill.

http://www.skysports.com/football/news/11688/10506902/grant-hanley-set-for-newcastle-transfer-after-fee-agreed-with-blackburn

Aldri sett ham spille, noen som vet mer enn meg?
Sjekka med en Blackburn-fan. Var visstnok god i fjor etter en tragisk sesong året før. Treig men sterk og god spillforståelse. Grei championship-spiller, ikke PL potensial.

Brimi

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #259 på: 20. Juli 2016, 13:55 »
Jeg har også forhørt meg med en kompis som holder med Blackburn. Han mente at det var deres beste spiller. Vi får se, jeg er optimist :)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 21. Juli 2016, 10:11 »
Vi har visstnok akseptert et bud på £25 millioner for Wijnaldum. Blir vondt å se Gini i Liverpooldrakt, men synes det er godt betalt for en spiller som varierer så mye som han gjør hjemme/borte. Hadde aldri regnet med å beholde Gini etter vi rykket ned. Liker at vi klarer å skvise Liverpool for så mye penger, samtidig som jeg frykter at han blir svært god under Klopp.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 21. Juli 2016, 10:36 »
Jeg er fornøyd med den summen. Gini er en god avslutter og er dyktig til å time løpene sine. På et lag som er flinke på overganger og som spiller bredt og på den måten sørger for innlegg i boks tror jeg Gini vil være en meget god spiller. Men for et lag som spiller smalt, eller som har dårlige kanter og backer (som vi hadde i fjor) tror jeg ikke Gini vil være en suksess.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #262 på: 21. Juli 2016, 11:05 »
25 millioner pund er bra for et lag som har rykket ned. Får vel noe tilsvarende for Sissoko. Blir neppe flere salg etter det tror jeg. Håper de 50 millioner punda vi evt får, investeres fornuftig av Rafa. Det er veldig tynt med kreativitet og hurtighet sentralt på midtbanen. Blir vanskelig å erstatte Wijnaldum og Sissoko i Championship, men vi bør allikevel klare å rykke opp med den stallen som er nå. Forventer uansett 3-4 nye spillere inn.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #263 på: 21. Juli 2016, 12:12 »
Vi trenger flere mål og assist fra midtbanen når Sissoko og Wijnaldum nå forsvinner.
Har ingen forslag til erstattere, men noen må inn.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 21. Juli 2016, 12:34 »
Janmaat og Thauvin er nok enda meget mulig at forsvinner. Janmaat tror jeg spesielt det ligger i korta at forlater da han enda har et ganske okei navn tross dårlig sesong som var. Vi har også handlet inn det som jeg tror er nytt førstevalg og mulig kaptein på høyreback.

Ellers helt åpenbart enig Anders. Spesielt Gini sine målbidrag må tettes. Vi får nok både endel assists og mål fra Ritchie, men mer må til. Det er også verdt å nevne seg at vår beste spiller i vår, Townsend også har forsvunnet. Han og Sissoko var bortimot de eneste som skapte noe for oss i vår. Tipper vi kjøper minst en offensiv midtbanespiller til. Usikker på hvem det kan være selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #265 på: 21. Juli 2016, 12:56 »
Om Hanley og Gini-overgangene går som planlagt, er klubben faktisk i pluss på ovegangsmarkedet hittil i sommer. Har brukt ca. 35 mill pund, solgt for ca. 38 mill pund om tallene i avisene stemmer? Går Sissoko og Janmaat i tillegg, kan det vel plusses på ca. 35 mill til. Bør være mulig å hente bra erstattere for de pengene der, samt ha en god slump til overs i januarvinduet om det trengs forsterkninger da.

Om det ikke hentes noen offensive midtbanespillere som kan spille sentralt, tipper jeg Shelvey får 10-rollen. 
No fate but what you make

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 21. Juli 2016, 12:57 »
Får vel noe tilsvarende for Sissoko.
The Guardian skriver at Juventus og Everton er klar til å møte priskravet vårt på £35m.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 21. Juli 2016, 12:58 »
Det vi trenger mener jeg er en sentral midtbanespiller som besitter fart,  teknikk og blikk. En slik spiller kan få i gang kantene med gode pasninger og  skjære gjennom motstanderens midtbaneledd.  Mye av årsaken mener jeg til at det gikk skeis forrige sesong var at vår sentrale midtbane var katastrofal. Alt for mye gikk sideveis eller bakover. Får vi på plass en slik spiller kommer mye av det andre spillet av seg selv. I tillegg skulle jeg ønske at vi fikk inn en bedre venstreback enn det vi har nå.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 21. Juli 2016, 13:02 »
Det vi trenger mener jeg er en sentral midtbanespiller som besitter fart,  teknikk og blikk. En slik spiller kan få i gang kantene med gode pasninger og  skjære gjennom motstanderens midtbaneledd.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 21. Juli 2016, 13:53 »
Litt morsomt hvordan et lag som rykket ned har spillere på laget som kan selges for 25-35 mill pund til storklubber.. :P Sier litt om viljen til disse spillerne forrige sesong..