20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 152984 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #240 på: 18. Juli 2016, 14:58 »
Scott Sinclair har også blitt linket..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 18. Juli 2016, 15:17 »
Scott Sinclair har også blitt linket..
Er vel en ren ving?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #242 på: 18. Juli 2016, 16:41 »
Stemmer det. Og er klar over at Gini passer flere plasser. Men ser jo ut til at vi helst bruker han på vingen, og tenker på vinger som erstattere. Var jo snakk om at vi ville bytte Gini med Ibe, som også er en ving.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #243 på: 18. Juli 2016, 16:51 »
Trenger vi erstatter? de Jong is like a new signing - Alan Pardew hvis han var manager.

At Wijnaldum blir solgt kommer ikke akkurat som lyn fra klar himmel. £25M eller hva det er uansett meget pent, selv om han blir vanskelig å erstatte. Håper forsvarspillere kommer inn nå. En høyreback og to stoppere. Ellers trengs vel en sentral midtbane også. Og en spiss.
Black and white since 1996

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #244 på: 18. Juli 2016, 17:04 »
Talte igjennom troppen nå. Gitt at Janmaat, Tiote, Gouffran, Sissoko, Ameobi, Riviere, Bigirimana, Good, Gini, Vuckic og Krul forsvinner:
GK: Klar for sesong. 4/4
CB: 3/4 + Dummett. Trenger minst en. Good kan vel ikke medregnes som alternativ?
LB: 2/2+Anita
RB: 2/2 men Janmaat må erstattes.
CM: 4/5. Trenger en til.
AM: 5/6. Trenger en til. Og da er Thauvin medregnet.
ST: 4/5. Trenger en til.

Trenger altså fem spillere for å gå inn i sesongen med god dekning, og det trengs mtp alle skadene som garantert kommer. Hanley og Sinclair hadde vært en god start.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 18. Juli 2016, 17:10 »
Gini er en boks til boksspiller, som jeg mener ikke bidrar mye i oppbyggingen av spillet. Men han er vår beste avslutter og er god i boks. Så han kommer til å bøtte inn mål i Championship så fremt innleggene kommer.  På den andre side er denne sesongen en mulighet for oss til å bygge fremtidige spillere. Et salg av Gini kan gi oss kapital til å hente inn to eller tre meget god talenter som kan utvikle seg stort i løpet av denne sesongen. Det kan bety at stallen vil vår vil være bredere neste sesong. Dog er det selvsagt den usikkerheten at talenter ikke slår til. Men så har vi da også Rafa som jeg tror vil redusere den usikkerheten betraktelig :)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 18. Juli 2016, 17:19 »
Jeg regner med at vi kommer til å spille 4-2-3-1 neste sesong. Da har vi Aarons og enn så lenge Sissoko og Thauvin som kan bekle vingene. Ritchie er vel tiltenkt høyresiden. De Jong teller jeg ikke med og Ayoze synes jeg aldri har overbevist i tierrollen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #247 på: 18. Juli 2016, 17:31 »
Skal jeg gjette, kommer det inn en eller to stoppere, en ving, en spiss og kanskje en venstreback.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #248 på: 18. Juli 2016, 19:40 »
Skal jeg gjette, kommer det inn en eller to stoppere, en ving, en spiss og kanskje en venstreback.
Det er det jeg håper. Samtidig trengs det en til sentral midtbanespiller. Shelvey og Colback, sammen med Anita og Saivet (?) er for lite. Colback pådrar seg karantener, og skader kommer. Blir Tiote, så hjelper det, men han er stort sett skadet. Drar vel til Kina uansett...

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 18. Juli 2016, 19:51 »
Kan nå plusse på Hayden med.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 18. Juli 2016, 20:38 »
Snakk om £20 mill pluss Lucas og Flanagan. Hvis det stemmer er jeg fornøyd. Luca skadefri kommer til å herje i championship som defensiv midtbane.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #251 på: 19. Juli 2016, 07:46 »
Er vel ikke noe problem med kvantiteten,,, ei heller kvaliteten med tanke på at vi er i Championship og faktisk har henta bla . Richy og en solid keeper. Dummet Haidarda anita kan spille venstreback,, dummet lascelles, mbemba, mbabu stoppere,, janmaat, anita, høyreback,  colback, shelvey, anita, han nye talentet fra arsenal som er meget spennende på dm,,,,  nå har vi thouvin tilbake,, aarons kan blomstre,  ayoze kan brukes fint på venstrekant,, mitrovic spiss, med armstrong i bakhånd, og ayoze, riverie til nød, og så har vi alle disse, obertan, osv, som fort kan glimte til, richy er forrensten KLASSE ving,, de jong er bare god,,,ingen ekstrem spisskompetanse, men virker meget god, får litt lampard følelse,, har mistet litt oversikt over hvem som har dratt og blitt, men vi har jo en haug squad players vi nesten har glemt,, og fått inn en haug talenter,,, /squad playere,, og med salg av de dyreste spillerne vår,,, vil vi ha mer enn nok til å hente inn spennende erstattere,,,med prislappen på wijnaldum, som er en av våre bedre spillere,, men overhodet ikke uerstattelig,,,og en kunstig høy pris på sissoko etter et par gode kamper i vm,,, så er vi jo overgangsvinnere,,,spessielt med tanke på at vi er i førstedivisjon,,må vi regne med slikt,,, og at ayoze har en langtidskontrakt,, en spiller som alltid har vært solid god,,,og man ser er en blanding av zlatan og messi,,(riktignok ikke på det nivået enda...),, og kun trenger et par år på seg for å bli virkelig høy klasse,, og virker å ville bli..   tok ansvar på slutten av kampene da det var mest nervøsitet rundt nedrykket og skapte sjanser fra venstrekanten,, og er i tillegg en utrolig god ballvinner,,, stoppet vel bellerin 100 ganger mot arsenal... har vist i perioder at han har målteft når han er i form, ved å score i flere kamper på rad, men må bare stabilisere seg,,, som playmaker, og lagspiller er han herlig å se på,, og har noe ekstra ved seg.. wijnaldum er kanskje pr dags dato best, men er jo vesentlig eldre og ser ikke det store forbedringspotensialet som ayoze har..  solid til å styre spillet, men virket å dabbe litt av da det gjaldt som mest ifjor?..  sissoko derimot er god hvert lysår, og hvertfall med den holdningen han har,,og tror han er større en klubben,,, mye feilpasninger,, men enkelte ganger kan han komme som en tornado gjennom,,,men som sagt,, ayoze og wijnaldum langt bedre pasningsspillere,,og høyere lavestenivå,,

salget av townsend, gull... 2 grunner:  mener han er "for engelsk" altså,, ikke god nok på øverste nivå selv om han har vært ekstremt til tider,,,likte ikke kjøpet i utgangspunkjtet, og vi fikk tilbake det vi betalte...  det andre er at dette åpner for thuvin,,,en meget spennende spiller...

richie,, burde gåttt til en toppklubb,,,skjønner ikke at vi klarte sikre oss han... klassespiller...

shelvey kunne også vært i en toppklubb og innehar et enormt potensiale,,,om han blir lazy,,, har vi andre spillere i bakhånd, men her har vi gjort et kupp håper jeg,,,, en spiller jeg såpdde gå til en toppklubb...

så med thuvin, aarons, ayoze, richye på kantene, hvetfall 3 førstnevnte potensialmessig, høres jo gull ut,, og med mitrovic jeg føler bare ble bedre og bedre utover sesongen, og er en spiller som alltid gir alt,, og atpåtil kan skape variasjon i angrepspillet vårt, om vi trenger slå langt, eller slå innlegg,,, om vi ikke skulle lykkes spille oss gjennom med korte lave pasninger,,, en som er sterk med mann i rygg,,, slik manzucich var i bayern og skapte variasjon,,,,  rollen gomez fikk for tyskland i vm,, ikke fordi han er bedre enn gøtze, men fordi det ble for statisk med kun driblere når de ikke fikk det til...

tør ikke drømme om hvor god enkelte av disse kan bli. beste er at ingen virker mega sugne på å dra...

så har vi lascelles,, høy hodesterk,, spennende,,,  mbemba virket slurvete,, men om dette var colocini sin feil,,, eller om han kanskje burde hatt en høyrebackrolle,,siden han virker meget rå offensivt,,,så har jeg uansett troen på han..

dummet,,, en av pls raskeste spillere ifjor,, god skuddfot, god innleggsfot, god hodespiller, god som stopper og back,,,  haidara har potensiale men skuffet meg i starten av sesongen,,,

krul? hvordan blir han etter skaden? en ny keeper, med en prislapp som tilsier at han virekelig skal gi krul kamp om plassen,,, og i tillegg talentfulle darlow, og attpåtil kanskje vår beste spiller ifjor elliott,,

og han nye deffensive fra arsenal skal være et enormt talent,,, bigrimana minte tidlig om en ung modric,,men moden for alderen,, armstrong,,kan få sin første scoring og gjennombrudd?,,,

i tillegg har jeg mega troen på benitez,,, både i det å finne gode spillere,,,det har han vist tidligere,, det at han har godt scouting team fra før,,,at vi brukte mye penger,,, og rykket ned skal ikke disse klandres  for,, alle kjøpene føler jeg har verdi i seg, med unntak av townsend vi frikk igjen penga for,,, de fikk klare instrukser om å finne spillere som kunne stige i verdi,, og jeg vil ikke først og fremst klandre wijnaldum etc for nedrykket,,, kanskje vi kunne henta eldre spillere til overpris,,uten noen som helst garanti for at de lyktes, men jeg likte tanken på å hente noen av de mer spennende spillerne på markedet,,,

i tillegg til måten han organiserer, jeg vil rangere han i verdensklasse,, mente han var perfekt for real madrid,,, om han ikke hadde blitt offer for en president som ikke likte at han ville ha balanse i laget,,,,men så fort zidane gjorde det samme måtte han legge seg langflat,, og vips,,, vant real CL...

se hva han gjorde med liverpool...henta inn alonso, torres, macherano og gjorde dem til top 2 lag,,, og noe heldig CL mestere, og finalist,,,men har aldri sett så solid defensiv struktur,,, til å med mourinho har aldri klart å parkere bussen så mye...nå skal han også ha for at han har et godt nok offensiv,,,selv om han er flink å organisere defensivt,,, så fort han vinner ballen er det ikke snakk om å "parkere",,, så han har fått et ufortjent "defensivt kjedelig" stempel,, og jeg kan ikke takke gud mer for at han faktisk valgte å fortsette i newcastle... tror han fikk sine krav oppfylt,,, men er nok bra for klubben at ikke for mange personer skal blande seg inn i benitez sin jobb,,,

deretter en fin jobb i chelsea som caretaker til tross for at han ble forhatt fra første sekund,,,pga di matteo sparkinga,,, gjort en fin jobb i napoli,,,fikk ikke akkurat sjansen i real,,, vant ligaen med valencia,,,for en trener,,,,bedre investering,, om han tjener gull,,, enn å la mclaren handle en milliard i do,,,

spessielt etter richie signeringen, og dette arsenal talentet blant annet, og attpåtil en solid keeper,,  og at stort sett stammen av talenter blir, bare sissoko og wijnaldum som ventet som antakelig forsvinner,,, at vi faktisk satser, og ikke rakner fullstendig sammen,,,tror også vi kan ha godt av å miste et par tre "nøkkelspiillere" som aldri ga de 100 prosentene som er nødvendig for å rykke opp/holde plassen,,både for lagmoralen, og innsatsen på banen som en helhet,,,både smitteeffekten og de individuelle prestasjonene..

om vi får de summene vi krever og jeg forventer vi kommer til å kreve for sissoko og wijnaldum,,,da jeg vet hvor sta vi er i forhandlinger,,, og vet at de sitter på lange kontrakter, så benitez har ikke noe hast med å selge dem,, og de vil nok ikke råtne på benken,,,slik liverpool valgte å nekte la suarez gå,,, og han spilte bedre enn noengang i sitt liv,,,

ser veldig positivt på dette... spessielt med tanke på at vi rykket ned,,, jeg fryktet å miste benitez,,, en haug med nøkkelspillere,, ikke få inn mer enn vrakgods fra en inkopetent søppeltrener,,, er ikke uten grunn at oddsen er slashet ned kraftig etter benitez signerte...tror vi har sundt av en tur i championship med ny gnist i PL om vi rykker opp... og det er det spillere som richie som velger å satse på at dette skjer ser.... og med benitez i PL, 2 år igjen,  og litt satsning,,, tror jeg vi kan få noen av våre lysere tider på lang lang tid....

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #252 på: 19. Juli 2016, 15:12 »
Var vel bentiez som hentet lucas til liverpool..... en spilller som til tider har storspilt men ikke stabilisert seg,, men jeg tror kan ta et steg opp... og i og med at det var benitez zom hentet han, så vet han nokk akkurat hvordan han har tenkt å bruke han... følte de deffensive midtbanespillerne våre virker alt for veike.. anita viser til tider glimt av bra spill, mens colback som skal være krigeren,,, er ikke akkurat noen mur, i den grad jeg ser for meg lucas... flanagan alltid vært solid back, fortsatt ung,  og god på begge backene.. ikke noe verdensklasse, men grei sqaud player, til nød førstevalg..  med tanke på at vi kjøpte wijnaldum etter han ble årets spiller i nederland,,, var dette en spiller alle visste om, som ville bli dyr, men vi har alikevel,,om dette går gjennom fått overskudd, i tilleggg til 2 gode spillere... en meget god spiller, men ikke uerstattelig...får nok ingehn direkte like god erstatter nå som vi er i championship, men om vi rykker opp ser jeg ikke bort fra at for 15 mill, kan vi finne en spiller av like høy klasse...vi har så mange forskjellige offensive spillertyer at shelvey, thouvin, aarons, de jong, ayoze, mitrovic, kan blomstre på hver sin måte og få oss til å glemme wijnaldum ganske greit...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 20. Juli 2016, 09:48 »
Ser  The Chronicle skriver at dersom vi skal selge Thauvin skal vi ha tilbake de 12,5 millioner pundene vi brukte på ham. Dersom han skal lånes ut må det være med med lignende utkjøpsklausul som Cabella hadde.
Det er vel ikke helt usannsynlig at vi dermed priser Thauvin ut av markedet, og at han faktisk kan komme til å være Newcastle-spiller frem til nyttår i det minste. Det skal vel dog sies at Lazio og Spurs nevnes som interessenter. Og at Thauvin vel hadde en oppsving siste del av sesongen i Marseille. I følge det jeg leser har han vist bedre innstilling og oppførsel i sommer enn hva han gjorde da han forlot oss sist. Det kan da kanskje ikke være totalt umulig for ham å redde sin Newcastle-karriere?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #254 på: 20. Juli 2016, 10:45 »
Virker også som han har lagt på seg en god del muskler i forhold til hva han hadde da han ankom Newcastle sist.