20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 153056 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #225 på: 12. Juli 2016, 15:14 »
Før EM var MS' markedsverdi rundt £12M. For meg virker det som NUFC spiller kortene sine riktig med å gå ut med £35M-prislapp. Spillerne i dette markedet har abnorme verdivurderinger. Pogba £100M? Payet £50-£100M? Newcastle trenger ikke selge, så hvorfor selge EM-finalens beste utespiller til £15M (som egentlig er en fair pris)? Ved å gå ut med £35M så skyves prisen automatisk opp, fordi startbudene ikke lenger vil være £12M eller £15M. Konkurransenivået i PL, og i Serie A, BL, L1 og LL er skyhøyt, og Newcastle vet noen klubber vil by på Sissoko omsider. Dette er bra business. Melk EM-kua, og skvis ut hver eneste £M av Sissoko. Startbudene på Sissoko vil være rundt £20M nå, og med nok klubber interessert, så kan det fort komme opp i £30M. Det er handel ala Carroll for Newcastle. For Sissoko! Haha.

Legg til salget av Townsend, Cisse og Cabella, og salgene av Thauvin, Janmaat, Wijnaldum, Krul, Tiote, Gouffran og Riviere, så skulle Newcastle har plenty å rutte med til å få et meget slagkraftig lag i CC. Spesielt m.t.p. hvordan overgangsvinduet har vært så langt. Dette blir bra! 
Black and white since 1996

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #226 på: 12. Juli 2016, 16:22 »
Leste på den "livebloggen" til Chronicle at noen mente vi burde spare pengene fra Sissoko, til vi evt er i Premier League igjen. I stedet for å kjøpe spillere bare for å kjøpe erstattere, burde vi heller se på lån. Selv med Rafa er det ikke til å komme bort ifra at vi hadde anskaffet  oss større stjerner og bedre spillere i PL. Så en likeverdig erstatter for Sissoko er det ikke sikkert vi klarer å få (snakker nå om toppnivået) der vi er i dag. Da lønner det seg kanskje å låne en Jon Toral fra Arsenal, og heller "spare" pengene til vi er tilbake i PL.

Men med det sagt, vi skal selvsagt ikke spare oss til fant heller. Trenger vi spillere fordi Sissoko drar, skal vi selvsagt hente inn spillere.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #227 på: 12. Juli 2016, 17:33 »
Vi må handle smart. Townsend ut, Ritchie inn er smart. Sissoko ut, Ibe inn f.eks. er smart. Selg dyrt, hente semi-dyrt, og spillere som er garantister til å bidra. Vi kan ikke hente på øverste hylle, men til å være i Championship handler vi fortsatt PL-standard, og det er oppsiktsvekkende.

Jeg håper klubben går med mange millioner i pluss på spillersalg, samtidig som det gjøres business som det har vært i sommer.
Black and white since 1996

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 12. Juli 2016, 21:00 »
Alt over £20 mill for den sutrekoppen som ikke klarer å slå en enkel innsidepasning under press mener jeg er fantastisk. Klarer vi å få £35 mill for ham må det være tidenes ran.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #229 på: 13. Juli 2016, 00:52 »
Jeg er fryktelig spent på dette vinduet. Per nå har vi allerede henta mange spillere. Vi må være forsiktige så vi ikke henter for mange også. Mange som har henta et mer eller mindre "nytt" lag uten å lykkes. Har uansett troa
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #230 på: 13. Juli 2016, 01:39 »
Fordelen er at stammen fra forrige sesong fortsatt er inntakt! :)
Townsend kom sent, og regnes derfor ikke som en av stammen. Sannsynligvis forsvinner Janmaat, Wijnaldum, Krul og kanskje Sissoko. Colo og Tayls var ikke store bidragsytere under Rafa, så de teller jeg heller ikke med.

Samtidig kommer mange av de nye inn tidlig, så de får samkjørt seg før seriestart. Og mange med erfaring fra Championship, så de er heller ikke nye på dette nivået.
Så jeg er ikke veldig bekymret. MEN, det kan fortsatt slå feil ut. Jeg har allikevel stor tro på Benitez og "nye Newcastle".. Derfor tror jeg vi gjør et godt vindu, og en god sesong.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 13. Juli 2016, 04:32 »
Sissoko i "beast-mode" eit par kampar i løpet av ein sesong er jo verdt minst £35 :P

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #232 på: 13. Juli 2016, 09:35 »
Håper Sissoko går etter pengene og stikker til Kina. De er sikkert klare for å betale 35m der borte. Disse Crouch-ryktene er jeg meget skeptisk til. Isåfall håper jeg det er en 1-års kontrakt. Vil nødig ha med han opp i PL!

Håper vi får solgt Siss, Janmaat, Wijnaldum og Krul snarlig (ettersom de uansett kommer til å gå) Tipper Tiote også blir solgt i løpet av sommeren. Thauvin går vel til Marseille. De har jo solgt hele laget sitt i sommer.

Vi trenger fortsatt back-up på begge backer. Om Dummett skal være stopper? En ny ving og, ser helst at Guffen pakker sakene sine. Vi har en ganske så smal stall PT om alle de overnevnte drar.
« Siste redigering: 13. Juli 2016, 09:44 av lefsen »

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #233 på: 13. Juli 2016, 11:34 »
Fordelen er at stammen fra forrige sesong fortsatt er inntakt! :)
Townsend kom sent, og regnes derfor ikke som en av stammen. Sannsynligvis forsvinner Janmaat, Wijnaldum, Krul og kanskje Sissoko. Colo og Tayls var ikke store bidragsytere under Rafa, så de teller jeg heller ikke med.

Jeg tenker at de du nevner der faktisk var stammen fra i fjor. En stamme som viste seg, i kombinasjon med fryktelig ledelse, å være pill råtten. Men det er jo et definisjonsspørsmål. Alikevel må jeg si vi handler klokt. Gode Championshipspillere som også viser seg å ha tolmodighet til å være inn og ut av laget i en PL-tropp. Om vi skulle rykke opp..

Hvordan er forresten ryktestrømmen rundt Shelvey? Er det noe? Hvis det som står i avisene stemmer, kommer han til å tjene uhorvelig etter nedrykket.
« Siste redigering: 13. Juli 2016, 11:38 av siddis »
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #234 på: 13. Juli 2016, 11:55 »
Forsåvidt enig i din definisjon av stammen, hvis man tenker de som starter. Men jeg tenker hele troppen. Og av de 4, var det 3 som spilte i fjor. Med meget varierende innsats/kvalitet i kampene. Derfor er jeg ikke så bekymret.
Og som du sier, vi erstatter de som forsvinner på en klok måte.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #235 på: 14. Juli 2016, 03:35 »
Salget at Townsend likte jeg av flere grunner... Ville i utgangspunket ikke ha en slik spiller,,, og føler vi har plenty av spillere i samme posisjon på samme nivå/potensiale... Og fikk tilbake samme som vi betalte.. Og at vi må satse på Thuvin antakelig, noe jeg har ønsket...

Sissoko,,, si til han "råtn på benken og fakk karrieren din,,, eller bli med på opprykket,,, og vis deg fram i både championhip og ikke minst pl neste år... han var en av de som ikke presterte nok, som forventet til å i det minste holde plassen, så han burde ikke føle at han er "for god"... dette funket med suarez før han ble topscorer i pl,,,

men om vi får ekstremt mye penger,,, hmmmm,,,,,,,,ja og nei,,,,,

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #236 på: 16. Juli 2016, 21:18 »
No fate but what you make

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #237 på: 17. Juli 2016, 13:54 »
Mye rykter i de mer glosserte mediene i dag!

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/crystal-palace-boss-alan-pardew-8434963 

Ohh, the irony!! Om Sissoko skulle ende i Crystal Palace, en liten klubb som antagelig aldri kommer til Champions League, med en manager som så og si konstant har brukt han i feil posisjon? Skal spontant legge meg ned i rekedans om dette skjer!  :P :P Av andre klubber som linkes rundtom er Dortmund, Liverpool og Arsenal.

Kanskje mer hold i denne:

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3693730/Everton-interested-signing-Georginio-Wijnaldum-battle-Tottenham-land-Newcastle-midfielder.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490

Uansett, håper ikke dette blir evigvarende ryktemas gjennom sommeren. Få de ut til en god pris i god tid, eller behod dem. Virker som Rafa er mann nok til å be disse 2 gutta sitte rolig i båten om han ikke får det som han vil.

« Siste redigering: 17. Juli 2016, 14:01 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 18. Juli 2016, 13:39 »
http://www.shieldsgazette.com/sport/newcastle-united/latest-nufc-news/gini-wijnaldum-due-on-merseyside-as-liverpool-close-in-on-deal-for-newcastle-midfielder-1-8019694

Trist, men ser ut som at Gini blir LFC-spiller. Vil tro det positive er at vi får en pen sum for ham. Trist fordi det fort kan bety at han virkelig slår igjennom i PL kommende sesong i en stygg drakt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 18. Juli 2016, 14:56 »
Hvilke realistiske alternativer har vi for en erstatter? Will Hughes har vel blitt linket.