20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 152233 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #90 på: 12. Juni 2016, 09:39 »
Enig at sannsynligheten er større for at han kommer hit når vi har Rafa, enn hvis vi hadde hatt Carver (kunne faktisk ha skjedd). Selv om vi er i Championship.

Og det er ikke verdens mest usannsynlige overgang, men du etterlyser diskusjoner på hvorvidt spillerne passer inn. Både ferdighetsmessig, mentalt og andre ting. Der er jeg enig.
Men er mer gira på å diskutere spillere som blir linket, evt mer realistiske mål. Skal ikke nekte deg å foreslå spillere, det verken kan eller vil jeg :) Og blir gjerne med i en diskusjon, uavhengig av om du drar frem Zlatan eller Kolo Toure.

Men jeg ser større glede i av å diskutere spillere som bli linket, da de som speider/bestemmer i klubben neppe leser her ;)

Oppfordrer folk her inne til å diskutere alle slags spillere. Og unge gode free agents som garantert er på radaren bør absolutt falle under kategorien relevant. Det begynner å bli lenge siden det var noe særlig skapende diskusjon her inne. Det vanligste er folk som kommer med utsagn ala "det kommer aldri til å skje". Skal vi ha et levende forum må det være stor takhøyde! Jeg vil ha flere argumenter og flere begrunnelser for det man tenker. Foreslå spillere folkens! det er lov å drømme og klubben vår er fortsatt ganske magisk ;)

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 14. Juni 2016, 09:48 »
I følgje L'equipe har Hamburg SV lagt inn eit bud på Sissoko på 12 mill. For mi del er det nok for han, har hatt ein dårlig sesong, som gjer at prisen hans har falt ein del.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #92 på: 14. Juni 2016, 13:34 »
Enig, fint å få han bort fra England også. Ser for meg at han er typen som hadde storspilt i de 2 kampene mot Newcastle i ett annet PL-lag.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #93 på: 14. Juni 2016, 14:17 »
12 millioner for Sissoko. Kommer ALDRI til å skje.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #94 på: 14. Juni 2016, 14:33 »
Tipper de må opp mellom 15-20 mill før det blir akseptert av Rafa. Da er det bare å selge og etter mitt skjønn. Gidder ikke se en misfornøyd Sissoko gå å dasse rundt på bana og heve 60-70' pund i uka.

Ser det ryktes at Newcastle kommer til å kreve 30 mill pund for Gini. Synspunkter på dette? 20-25 er vel kanskje mer realistisk?
« Siste redigering: 14. Juni 2016, 14:35 av Geordie »
No fate but what you make

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #95 på: 14. Juni 2016, 16:28 »
Føler 14-18 er mest realistisk.. Ikke en god sesong, til tross for en del gode hjemmekamper på høsten. Ser på han som en av de spillerne som sviktet mest.. Selv om han var en favoritt en god stund.

Men prislappen på 30 sies vel for å drive prisen mest mulig opp, samt at Roma får inn mye penger disse dagene. Og det faktum at Rafa vil beholde og klubben ikke MÅ selge (sier de), vil bety blodpris for spillerne våre.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #96 på: 14. Juni 2016, 20:43 »
Trur du styret/rafa sitter å slenger ut tall for å presse prisen opp på Wijnaldum? Taktikk for å selge?
Trur ikkje rafa har noen planer om å selge wijnaldum.
Han er ein av våre beste spillere - om ikkje den beste. 11 mål og noen assist i tillegg (veit ikkje kor mangen assist han har) er absolutt godkjent i deby-sesongen hans i Premier League på eit pill råttent Newcastle-lag.
Til og med Messi hadde blitt smittet av den ukulturen og tapermentaliteten Newcastle har klart å lage dei siste åra. Eg syns altfor mange her inne er altfor kritisk til prestasjonene til Wijnaldum her inne, når det samme gjelder for heile troppen. Er ikkje berre-berre og komme til ein ny liga. Wijnaldum viser gode tekniske ferdigheter, smarthet i bevegelser og løp, og kan dra av ein mann og to og lage rom for andre spillere.
Slutt å syt på den lille død-perioden han hadde, som samtlige andre har hatt i mangen år nå, ALLE hadde vært lost i Newcastle hadde dei spelt der denne sesongen.
Har veldig lyst å ha med Wijnaldum med videre og håper han blir. Og trur ikkje styret driver med taktikk for å presse prisen opp for å selge han.
Eg håper tiden der me selger dei beste spelarane våras med ein gong da komme eit litt høgt bud e forbi, og at me beholder folk som Wijnaldum i eit langsiktig perspektiv for å faktisk bygge stein på stein og få ein sterk og konkurrerende tropp igjen.

Når det gjelder Sissoko så seier eg også selg, alt fra 15mill og over er godkjent. Grunnen til at eg vil selge Sissoko er rett og slett holdningene hans (forståelig siden Newcastle sikkert lovet han at om noen år spiller du for ein storklubb) da han signerte - og nautet trur på det sjølv og, og at det skjer automatisk sjølv om han har spilt rævva. I tillegg til sytingen til Sissoko, syns eg han som spillertype har svært svært lite å bidra med forutenom fysikk og fart - som isolert sett har liten betydning når du har mottak som ein blind hest. Drita lei av å sjå han gli forbi 2-3 mann, kun for å ta ein nicky butt-pasning rett i motstanderens føtter i trekket etterpå. Er vel cirka like kald som lava i avslutningsøyeblikk åleine med keeper gang på gang. Null sluttprodukt gjør at det han er sterk på ikkje har noken betydning uansett, og får me 15mill eller meir, selg!

Veldig synd at Agger legger skona på hylla da eg hadde håpet på litt rutine baki der.
Veit kje heilt om f.eks Kolo Toure er like god, trur kje eg ville tatt imot han.
Litt lunken til McCormack også, ja han kan bøtte inn mål og har Championship-erfaring - men det er fordi han er ein championship-spiller (u see my point)
Syns me har masse spennande i Mitro, Ayoze og Arma, og vil at desse tre skal få så masse spilletid som mulig for å fortsette å utvikle seg under Rafa, både som ensome spisser og i tospann.
Caulker f.eks hadde eg tatt imot med åpne armer, hadde vært midt i blinken baki der!
Vil og ha ein ny venstreback. Liker Dummet meir og meir som type - bunnsolid deffansivt i hvertfall. men må spe på med ein ny back som er meir offansiv-rettet. Det ER jo Haidara, problemet er berre at Dummet og Haidara som duo er skadet ca halve sesongen til sammen!
Mbabu kan være back-up til Janmaat i tillegg til Anita, på den siden fungerer det OK om ingen forsvinner.
Håper faktisk Tiote blir, for eg såg den gamle Tiote på slutten når Rafa tok over, passet godt ilag med Colback som to sittende midtbaner. Shelvey kan bare bli bedre og bør dominere neste år.
For å ta ein liten oppsummering av stallen og ka eg vil ha inn om ingen forsvinner ut:
Keeper - Krul, Elliot og Darlow, bunnsolid!
VB - Dummet og Haidara. Lovende og begynner å få litt erfaring, men altfor skade-utsatt. 1 ny
HB - Janmaat og Mbabu/Anita. Holder i massevis.
MS - Lascelles og Mbemba er eit super-spennende midtstopper-par eg håper det blfir satset på, som me får nyte i mangen år fremover. Colo og Tayls - kast til helvete. Trenger minst 1 ny men helst 2stk.
DM - Colback, Tiote, Shelvey og Anita - Bra championship-nivå. Ikkje heilt det mest spennende men. Ville gjerne hatt inn 1ny, men ingen krise visst ikkje.
OM - Sissoko/Ayose/De Jong/Wijnaldum - Spent på ka De Jong egentlig har å tilby, kan vær masse det! Om Sissoko forsvinner må me få ein ny offansiv midtbane Rafa har lyst på. Men denne plassen syns eg tilhører Wiljnaldum!
HV - Townsend/Sissoko/(Thauvin) Trur kanskje Thauvin blir solgt, men kan kanskje imponere når han kommer tilbake fra lånet og skal vise seg i pre-season. OM Sissoko blir regner eg med han skal spille sentralt. med offansive backer med høgrefotet på høgresiden og visa verca på venstresiden trur eg Rafa har lyst å spille med innovervendte vinger med motsatt godfot, men for dybdens og variasjonens skyld bør me ha reine kanter! 1NY
VV - Aarons/Ayoze/Townsend/(Thauvin). Kan Rafa få ut potensialet til Thauvin?? Aarons er superspennende, men kan ikkje regne med han pga skadehistorikken. Ayoze trur eg blir kastet på den vingen ganske mye, og det er ein plass han kan gjøre krav på! Townsend kan også spille der (variasjon med innovervinger og å legge inn med venstrefoten)Føler me trenger ein ny venstreving også.
SS - Cisse/Mitro/Ayoze/Arma. Arma håper eg virkelig klarer og imponere og får spille ein del neste sesong, men tviler sterkt på det. Cisse vil eg ha til helvete ut. Mitro og Ayoze håper eg det satses på! Men her må det altså inn ein ny.

Veit det er spillere eg ikkje har ramset opp, men har bare tatt for meg dei som er verdt og ha i tankene rundt ein 1.-ellver.
Konklusjonen blir da:
1 ny venstreback
1-2 nye midtstoppere (trenger kun 1 visst det er ein skamgod førstelags-midtstopper og me får opp ein frå akademiet, mbabu kan spille stopper, sterry osv. kanskje det kommer eit nytt talent)
1-2 nye vinger (alt ettersom om Ayoze er tiltenkt ein ving-rolle eller ikkje.
1 ny spiss. trenger ein målgjører, selv om eg sjølv på FM hadde vekslet på Mitro, Ayoze og Arma på ensom spissplass. Men dette er nok ikkje FM, så ein ny spiss må til.
Helst ein ny midtbane også. Anita er veik, og Tiote forsvinner kanskje.

Masse greier dette her blei no, men tok det berre på sparket. Gidder heller ikkje å sjå over å redigere noko, veit det er tung tekst som går i eitt, men leser du dette, så har du allerede rukket å komme igjennom det anyways =)
God sommar!
« Siste redigering: 14. Juni 2016, 21:01 av alop123 »
Venter i spenning...

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #97 på: 14. Juni 2016, 21:44 »
Thumbs up alop123! Ikke nødvendigvis enig i alt, men artig og bra innlegg!  :)

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/florian-thauvin-leave-newcastle-summer-11470509#rlabs=4%20rt$sitewide%20p$5

Thauvin ut i følge Chron.... Like greit om noen klarer å stable på plass noen pund for han.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #98 på: 15. Juni 2016, 08:40 »
En sulten og mer erfaren Abeid med kunnskap til klubben, ja takk!

Hva tenker dere om to "urokråker" ved navn Tony Vilhena og Sofiane Feghouli som begge kan fåes på free transfer i sommer?

Feghouli har signert for West Ham iflg Mirror

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 15. Juni 2016, 09:30 »
Thauvin sloss lett om tittelen som tidenes verste signering gitt. Luque fremstår jo som en genistrek i denne sammenhengen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 15. Juni 2016, 09:44 »
En sulten og mer erfaren Abeid med kunnskap til klubben, ja takk!

Hva tenker dere om to "urokråker" ved navn Tony Vilhena og Sofiane Feghouli som begge kan fåes på free transfer i sommer?

Feghouli har signert for West Ham iflg Mirror

Wow, at Feghouli går til West Ham sier litt om hvilken posisjon PL har fått.
Kjempesignering av dem, hadde vært fantastisk for oss.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #101 på: 16. Juni 2016, 14:48 »
http://www.birminghammail.co.uk/sport/football/transfer-news/inside-track-west-broms-latest-11480978

Kommer til å le så jeg dauer om Sissoko ender opp i en klubb som West Brom!  :P

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 16. Juni 2016, 16:58 »
Bytte han med Berahino...
Hadde vært kjekt for Sissoko med Pulis fotball.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 16. Juni 2016, 18:39 »
http://www.birminghammail.co.uk/sport/football/transfer-news/inside-track-west-broms-latest-11480978

Kommer til å le så jeg dauer om Sissoko ender opp i en klubb som West Brom!  :P

Husker Sessegnon gikk fra Sunderland til West Brom. Sessegnon var på den tiden LANGT bedre enn det Sissoko er.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 16. Juni 2016, 18:44 »
Bytte han med Berahino...
Hadde vært kjekt for Sissoko med Pulis fotball.

Aldri i livet om han ville gått med på å spille i Championship når han prøver å streike seg bort fra West Brom.. :P