20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00  (Lest 19821 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« på: 12. Mars 2016, 15:02 »
Det er med en betraktelig større optimisme jeg starter denne tråden, McClaren ut, Rafa inn! En anerkjent manager med vinnervilje, pondus, footballing knowhow, og en klar formening om hvordan lagene hans skal fremstå.

Forventer ingen mirakler til denne kampen, men forventer en bedring, og et lag som byr på innsats og kan be Leicester opp til dans. Ut fra hva jeg har lest om Rafa kan vi forvente følgende:
- Et lag som er langt mer aggresive i presset, noe jeg har savna lenge nå.
- Bedre struktur og klare rollefordelinger
- Et lag som nødvendigvis ikke er defensivt, men balanserte og noe mer forsiktig i sin tilnærming offensivt. "Sets his teams up not to be beat" er en gjenganger
- En manager som tar tak i de som ikke gjør jobben sin

En ting som går igjen hos støtteapparatet også er hardt arbeid, tempo og intensitet. Noe vi har manglet lenge.

Favorittformasjon er ut fra hva jeg leser en  4 - 2 - 3 - 1

Dessverre er ikke alternativene mange, sliter med en del skader, så kan vel forvente noe som dette vil jeg tro, helt som vanlig:

Elliot

Janmaat - Colo/Lascelles - Saylor - Colback/Anita

Saivet - Jonjo

Sissoko  -  Gini   -  Perez

Mitro

Forventer dog en eller annen overraskelse, kanskje i form av de Jong eller Doumbia??

Håper på et lag som presser hardt i alle deler, et lag som står på og jobber både offensivt og defensivt. Gjør seg spillbare, skaper rom og åpninger fremover, samt jobber hardt i press og ballgjenvinning på defensiven. Og gleder meg vilt til å se Sissoko få første skyllebøtte når han ikke gidder jobbe hjem igjen!!! Disse ingrediensene vil gjøre oss mye vanskeligere å slå, vil gjøre at motstanderen holder mer igjen. Vi har jo fremstått som rundingsbøyer i lt for mange kamper under Pardew/Carver/McClaren.

Leicester er vel som vanlige, presser som faen, kjappe på overgangene. Viktig at vi er oppi de så fort og hardt som mulig.

Håpe på en U?
« Siste redigering: 12. Mars 2016, 17:12 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Leicester - Newcastle Mandag 14.3.16 kl. 21.00
« Svar #1 på: 12. Mars 2016, 16:35 »
Håpar verkeleg på 1 poeng her. Me må jo nesten ha det og.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 12. Mars 2016, 17:27 »
Ett poeng er som seier. Er stygt redd for farten til Leicesterspillerne, ikke minst Varney. Vi har ikke akkurat tempo i forsvar.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12. Mars 2016, 22:46 »
Trur nok Rafa tenker under og etter kamp at dette verte vanskelegare enn å vinna CL med Liverpool ;)

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 13. Mars 2016, 00:06 »
Tror det kommer en megaskrell her. Spillemessig er ikke Leicester bedre enn mange, men de vinner til gjengjeld mye ball og er ekstremt gode kjapt angrepsspill. Kampen på mandag kan fort bli vanskelig for de når de plutselig skal ha mye ball og styre kampen. De klarte det godt mot WBA, men dårlig mot Norwich. Derfor tror jeg denne kampen blir langt mer åpen, men at Newcastle rett og slett drar i land en sjokkseier på ren "new manager effect".
Black and white since 1996

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 13. Mars 2016, 07:02 »
Ett poeng er som seier. Er stygt redd for farten til Leicesterspillerne, ikke minst Varney. Vi har ikke akkurat tempo i forsvar.

Jeg er ikke redd for Varney denne helgen!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13. Mars 2016, 07:57 »

Jeg er ikke redd for Varney denne helgen!

Pga Benitez-effekten eller fordi Varney er skada/suspendert?

orderud85

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 13. Mars 2016, 08:40 »
Snakker vi om vardy?

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 13. Mars 2016, 11:14 »
Mer engstelig for Vardy enn Varney  8)

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #9 på: 13. Mars 2016, 11:29 »
Utruleg spent, og håper å sjå Siem De Jong frå start igjen. Er ein ledartype som me treng i innspurten no. Sissoko vil eg ha på benk. Punktum.

Elliot

Janmaat  - Lascelles - S.Taylor  - Anita

Colback  -  Shelvey

Gini                 De Jong              Perez

Mitrovic

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 13. Mars 2016, 11:40 »
Når er Colo og Mbmba klare?

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #11 på: 13. Mars 2016, 12:05 »
Når er Colo og Mbmba klare?

Finner hele skadelista her: http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php#c16

Topper som vanlig skadelista med 11 spillere, imidlertid skjønner jeg ikke hvorfor Curtis Good står der, aldri vært en del av a-laget som jeg kan minnes.

Ser ut til at Townsend, Cisse, Colo og Tiote kanskje er med i troppen i morra. Mbemba rekker kanskje derbyet neste helg.

Må si jeg reagerer når jeg ser Rafa kommentere at spillere som "egentlig" var skadet, plutselig var med på den første treninga hans. Sier vel sitt om mentaliteten til enkelte av disse drittungene!
« Siste redigering: 13. Mars 2016, 12:08 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 13. Mars 2016, 12:06 »
so Colo kan kanskje vera klar til å starta?  Håpar verkeleg begge kan spela mot Mackems.

Oppdatering: Nei, Colo er ute. Me treng verkeleg både Colo og Mbemba på sundag :-\
« Siste redigering: 14. Mars 2016, 10:16 av lgrinde »

orderud85

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 14. Mars 2016, 16:59 »
En pakke Newcastle Brown Ale, drakta fra seksognitti og ny giv. Rafalusion here we go.
Howay the lads 🍻 😄

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 14. Mars 2016, 17:37 »
Utrulig spent før denne. Vi trenger alle poenga vi kan få, men blir vanskelig i dag mot eit ekstremt aggressivt Leicester som jager ligatittelen. Er vel mange Spurs-folk som er Nufc-fans for ein dag i dag. Trur ikkje vi får ein revolusjonerende startoppstilling, men er spent kor kor annleis vi framstår på bana.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.