Det er med en betraktelig større optimisme jeg starter denne tråden, McClaren ut, Rafa inn! En anerkjent manager med vinnervilje, pondus, footballing knowhow, og en klar formening om hvordan lagene hans skal fremstå.
Forventer ingen mirakler til denne kampen, men forventer en bedring, og et lag som byr på innsats og kan be Leicester opp til dans. Ut fra hva jeg har lest om Rafa kan vi forvente følgende:
- Et lag som er langt mer aggresive i presset, noe jeg har savna lenge nå.
- Bedre struktur og klare rollefordelinger
- Et lag som nødvendigvis ikke er defensivt, men balanserte og noe mer forsiktig i sin tilnærming offensivt. "Sets his teams up not to be beat" er en gjenganger
- En manager som tar tak i de som ikke gjør jobben sin
En ting som går igjen hos støtteapparatet også er hardt arbeid, tempo og intensitet. Noe vi har manglet lenge.
Favorittformasjon er ut fra hva jeg leser en 4 - 2 - 3 - 1
Dessverre er ikke alternativene mange, sliter med en del skader, så kan vel forvente noe som dette vil jeg tro, helt som vanlig:
Elliot
Janmaat - Colo/Lascelles - Saylor - Colback/Anita
Saivet - Jonjo
Sissoko - Gini - Perez
Mitro
Forventer dog en eller annen overraskelse, kanskje i form av de Jong eller Doumbia??
Håper på et lag som presser hardt i alle deler, et lag som står på og jobber både offensivt og defensivt. Gjør seg spillbare, skaper rom og åpninger fremover, samt jobber hardt i press og ballgjenvinning på defensiven. Og gleder meg vilt til å se Sissoko få første skyllebøtte når han ikke gidder jobbe hjem igjen!!! Disse ingrediensene vil gjøre oss mye vanskeligere å slå, vil gjøre at motstanderen holder mer igjen. Vi har jo fremstått som rundingsbøyer i lt for mange kamper under Pardew/Carver/McClaren.
Leicester er vel som vanlige, presser som faen, kjappe på overgangene. Viktig at vi er oppi de så fort og hardt som mulig.
Håpe på en U?