20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - WBA, lørdag 6.2.16 - kl.16:00  (Lest 24389 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - WBA, lørdag 6.2.16 - kl.16:00
« Svar #120 på: 06. Feb. 2016, 19:48 »
https://www.whoscored.com/Matches/959586/Live

Shelvey, Janmaat og Tiote best rating med 8,0. For det meste statistikkbaserte ratinger dog.

Shelvey forsøkte hele 16 langpasninger og traff med 13 av dem. Tiote var borti ballen mest (90 ganger), 14 touches mer enn nr. 2 Janmaat.
« Siste redigering: 06. Feb. 2016, 21:27 av Eriksen »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 06. Feb. 2016, 20:10 »
So då kan Townsend vera ein god nok spelar for oss då eller? ;)

Kvifor er laget so av og på? Og det er utruleg kor mange store sjansar me har brent denne sesongen.
« Siste redigering: 06. Feb. 2016, 20:24 av lgrinde »

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 06. Feb. 2016, 23:44 »
Vi er to forskjellige lag på heime og bortebane. Trur det har mykje med inngangen vår til dei ulike kampene.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #123 på: 07. Feb. 2016, 04:02 »
Tror vi er for redde borte jeg! Rett og slett! Tenker for mye konsekvens. Se på bortekampen mot Arsenal, INGEN som tror på Newcastle. Ikke engang vi, klubbes fans...
Lave skuldre, slipper oss løs.

Hvorfor det ikke er slik hjemme, aner jeg ikke. Men borteformen må skjerpes! Vært dårlig de siste 2-3 årene vel?

Herlig ærlighet fra Pulis i dag også: https://mobile.twitter.com/NUFC_Online/status/696044108683612160/video/1
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 07. Feb. 2016, 08:00 »
Match of the day.

http://lasthighlight.com/match-of-the-day-06022016-week-25-full-show/

Vår kamp er fra 1.04.50 og utover. Morsomt å se BigAls analyse av Shelvey. De pasningene han slo i går har vi manglet fra midten i hele år.

For øvrig bør dere se høydepunktene til City - Leic hvor sisnevnte lag hadde kontringsfotball som var helt spinnvill. 

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 07. Feb. 2016, 11:06 »

Jeg var og er veldig skeptisk til Andros Townsend, men i går var han god. Hvis han klarer å spille som i går, hvor han løp ustanselig, bandt opp to-tre forsvarsspillere flere ganger, og kom til flere innlegg - så er han gull verdt.

Men jeg ser fortsatt veldig, veldig mye Gabriel Obertan i den mannen.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #126 på: 07. Feb. 2016, 15:34 »

Men jeg ser fortsatt veldig, veldig mye Gabriel Obertan i den mannen.
De er veldig sammenlignbare spillertyper, men etter å ha sett de to siste kampene er det soleklart at Townsend er flere kaliber over Obertan. Uten at det skal så mye til...

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #127 på: 08. Feb. 2016, 08:27 »
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 08. Feb. 2016, 12:38 »
Kan si hva dere vil om Steven Taylor - men han har noen herlige egenskaper laget trenger. Er vel, dessverre, heller ingen tvil om at han ville vært en særdeles god stopper uten alle skadeproblemene. Godt å se han tilbake.
Ellers er det bare å merke seg at Shelvey har vært blant banens aller beste spillere i halvparten av matchene sine. Så har han i likhet med blant annet Wijnaldum mye å gå på på bortebane. Jeg tror vel problemet ligger i hele laget når vi ser på nivåforskjellen i hva vi presterer borte og hjemme. Shelvey ser uansett ut til å bidra betydelig i kampen om livsnødvendige poeng.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #129 på: 08. Feb. 2016, 14:09 »
Kan si hva dere vil om Steven Taylor - men han har noen herlige egenskaper laget trenger. Er vel, dessverre, heller ingen tvil om at han ville vært en særdeles god stopper uten alle skadeproblemene. Godt å se han tilbake.
Ellers er det bare å merke seg at Shelvey har vært blant banens aller beste spillere i halvparten av matchene sine. Så har han i likhet med blant annet Wijnaldum mye å gå på på bortebane. Jeg tror vel problemet ligger i hele laget når vi ser på nivåforskjellen i hva vi presterer borte og hjemme. Shelvey ser uansett ut til å bidra betydelig i kampen om livsnødvendige poeng.

Trist at Saylor har vært så skadeplaget. På sitt beste er han meget god, og hadde nok hatt landskamper for England uten alle skadene.
No fate but what you make

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 08. Feb. 2016, 15:48 »
Er det som er så fortærende. Har egentlig akkurat de samme egenskapene som John Terry: Lederegenskaper, guts, en enorm offervilje, duellstyrke og manglende intelligens. På sitt beste er han også over gjennomsnittet god med beina. Forskjellen mellom dem er jo i antall ligakamper per sesong, noe som selvsagt gir utslag i det faktiske nivået de har oppnådd.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 08. Feb. 2016, 19:33 »
Kan si hva dere vil om Steven Taylor - men han har noen herlige egenskaper laget trenger. Er vel, dessverre, heller ingen tvil om at han ville vært en særdeles god stopper uten alle skadeproblemene.

Der synes jeg du tar munnen for full. Særdeles god stopper er for meg Woodgate, King, Terry, Ferdinand, Cannavaro med flere. Enig i at han kunne vært en bedre stopper enn han er i dag, hvis det ikke hadde vært for skadene. Som Torfinn er inne på har han innsatsstyrke og guts, men han mangler en viktig ting, fotballintelligens. Taylor kan være god i 89 minutter, men så gjør han en markeringsfeil som koster oss kampen. Det er noe du ikke kan trene mye opp mener jeg. Så selv om han ikke hadde vært skadeplaget, ville han etter mitt skjønn aldri blitt en særdeles god stopper, men en brukbar en, det er kan jeg være enig i.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #132 på: 08. Feb. 2016, 20:00 »
Enig med Kristoffer.
Til tross for mange kamper, he han i utgangspunktet få for sin alder.
Gått glipp av masse kamper hovedsakelig i PL, men kanskje også landslag, og hvertfall Europa League (om ikke CL)...
Føler ikke han ikke skorter så veldig på markering som du skal ha det til å være. Og regner med du egentlig sikter til konsentrasjon.
Føler det i stor grad går på kamperfaring, og gjerne kamptrening. Har blitt færre og færre feil (det jeg kan huske), de senere årene, pga erfaringen. Føler kanskje at de "feilene" henger ved han fortsatt, selv om han gjør færre/ingen lenger.

Alle kan svikte i markering, være seg Thiago Silva eller Tore Reginiussen.
Men konsentrasjonen til Tayls mener jeg er langt bedre nå, enn f.eks det året vi rykket ned. Så får vi bare håpe han holder seg skadefri, og blir enda bedre :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 08. Feb. 2016, 20:38 »
Vi får da virkelig håpe det går ann å trene opp fotballintelligens, ellers er det lite håp for Townsend...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 08. Feb. 2016, 21:53 »
Må presisere at det var intelligens på et langt mer generelt plan jeg mente, ikke nødvendigvis fotballintelligens. Der synes jeg ikke en Taylor i form gjør seg bort.