20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United FC - West Ham United 16.01.16 Kl. 16.00  (Lest 28135 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Fyrer i gang denne nå, er det god tid til å komme med betraktninger, vurderinger og synsinger rundt de nye spillerne, formasjoner, taktiske grep osv......

Newcastle med 1 seier, 2 uavgjort og 3 tap på de siste 6 kampene. West Ham er sterke med 3 seire og 3 uavgjort. Payet er tilbake med et smell, mål og assist i siste kamp. Newcastle vant jo 2-0 og reddet plassen i tilsvarende forrige sesong. West Ham i bedre form, Newcastle like uberegnelige som alltid? Helt åpen kamp etter mitt skjønn. Vil tro vi kan se noe slikt fra McClaren på lørdag:

Elliot

Janmaat - Mbemba - Colo - Dummett

Colback - Jonjo

Sissoko  -  Gini  -  Ayoze

Mitro

Tipper Jonjo med PL-erfaring kommer rett inn, Saivet får muligens noen kamper på benk før han starter? Virker imidlertid som de 2 siste kjøpene er handlet inn med en plan, McClaren vet hvor og hvordan han vil bruke de. Intervjuet med Saivet viser det, får vi håpe det følges opp. Colback/Saivet og Jonjo skal rydde og ødelegge for West Ham (Payet), og Jonjo skal bidra med gode pasninger opp fra dypet opp mot de 4 foran. Mye rykter om Tiote skal ut, blant annet fra en seriøs kilde som Sky, regner dermed ikke med at han spiller. Håper Sissoko, Gini og Mitro fortsetter mye av spillet vi fikk se mot Man U, kraft, presisjon, hurtighet, farlige løp, innlegg og vilje. Ayoze må skjerpe seg og gire opp et par hakk. Skulle gjerne sett Thauvin på venstrekant, han er imidlertid tvilsom grunnet skade, og da er det få alternativer. Tviler på Marve eller Gouff får starte. West Ham er gode og i bra form, imidlertid ingen umulighet med poeng og helst en seier her.
« Siste redigering: 13. Jan. 2016, 23:12 av Geordie »
No fate but what you make

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle United FC - West Ham United 16.01.16 Kl. 16.00
« Svar #1 på: 14. Jan. 2016, 13:35 »
   Vi var meget gode mot Arsenal, og ennå bedre mot MU. Vi hadde trøkk, skapte sjanser og spillerne så ut til å ville noe. Vi slo Pool og Spurs. Skulle ledet 0-2 på Etihad. Var uheldige mot Chelsea, og fikk poeng på OT ( ikke at det er så vanskelig).
   Da lurer jeg på: Hvorfor i helskoten er Bournemouth og Norwich de eneste øvrige lagene vi har slått? Hvorfor har Unibet 1.20 på at Newcastle slipper inn et kontringsmål på lørdag etter at Colo er utav posisjon etter en stygg pasning fra Colback? Føler Newcastle aldri klarer gode resultater på rad???

0-2 Payet og Enner!

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14. Jan. 2016, 15:18 »
Credit til trådstarter. Bra start.

MEGET troverdig lagoppstilling! Thauvin kan godt bli i klubben, for han har jo kvaliteter, men han bør ikke få mer enn max. 30 min. Han har vist fint lite.

Wijnaldum i 10-rollen blir det som virkelig redder oss. Tipper vi kommer til å score 50% flere mål andre halvdel av sesongen. Jonjo er jeg rimelig sikker på vil kommer rett inn og forsterke oss. Vet absolutt nada om Saivet, men har en følelse av at han er ganske bra. Syns egentlig Tiote har vært meget bra siste to kampene, og ser helst at han blir ut sesongen. Vi vet hvor god kan være, og nå viser han prov på gamle takter (som Colo i grunn).

West Ham har vært bånn solide i en god periode nå. Payet er sammen med Mahrez og Ozil ligaens klart beste offensive midtbanespillere IMO. Men nå sier det stopp for Hammers. Newcastle kommer til å bruse over av ny giv og går inn i en meget god periode nå. Det tror jeg helt oppriktig. Tipper 3-1. Wijnaldum scorer, og Jonjo putter fra 20 meter pluss.

Også er det deilig at Carroll er skada. Ønsker aldri at han skal score mot oss, også langt har det gått fint.
Black and white since 1996

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. Jan. 2016, 10:00 »
Bra Carroll er skadet ja. Vi sliter med markeringene, og ingen i vårt forsvar er i stand til å hamle opp med Carroll i lufta. 

Dette er virkelig en lakmustest for vår moral. Vi har spilt brukbart de siste kampene mot gode lag. Har vi innstillingen skal vi klare å slå West Ham. Taper vi denne kampen ser jeg mørkt på tilværelsen fremover, spesielt hvis Sland og Swansea vinner.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. Jan. 2016, 11:31 »
Ein kamp vi bør vinne, men blir vanskelig med Payet og co på motsatt banehalvdel. Heilt greitt at Carroll ikkje kan spele, da eg fortsatt har sansen for han. Ellers stiller eg meg bak oppstillinga til Geordie, men blir ikkje veldig overraska om vi stiller uendra. Håper at vi kan allerede i dag sjå at Jonjo kan løfte oss på midten, og at Saivet også tar nivået. Er det for mykje å be om at vi leverer to gode kamper på rad?

Howay the Lads!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. Jan. 2016, 11:40 »
Colback foran Tiote mener jeg er feil. Tiote i slag er en mye bedre spiller enn Colback.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. Jan. 2016, 12:07 »
Ja, enig der, men usikker på kor villig MC er til å benke ein av dei han har brukt aller mest.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. Jan. 2016, 12:11 »
Colback foran Tiote mener jeg er feil. Tiote i slag er en mye bedre spiller enn Colback.

http://www.london24.com/sport/football/clubs/west-ham/newcastle_boss_gives_update_on_shelvey_cisse_and_tiote_ahead_of_hammers_clash_1_4381336

Ikke at jeg gidder fyre opp nok en diskusjon om det er rett eller galt å selge han, imidlertid er Tiote i forhandlinger med kineserne tydeligvis, og ikke tilgjengelig.
« Siste redigering: 16. Jan. 2016, 12:13 av Geordie »
No fate but what you make

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. Jan. 2016, 13:37 »
Tiote har vært god i de to siste kampene, men tror ikke at det er rent tilfeldig at han spiller bra nå i åpningen av overgangsvinduet. Syns det er bra at han får ende NUFC karrieren sin på en opptur sånn som Jonas.

På sitt beste har han vært fantastisk. Kommer aldri til å glemme innsatsen hans mot Man Utd i 3-0 kampen eller målet hans mot Arsenal.
Kommer heller ikke til å glemme alle de farlige balltapene utenfor egen 16 (han hadde et lignende et sist kamp også), alle de gule kortene, det røde kortet som gjorde at vi glapp seieren mot Sunderland og alle de elendige langskuddene hans.

Han kunne kanskje vært med å gjort en jobb for oss ut denne sesongen, men det er også veldig godt mulig at han hadde gått rett tilbake til 2013 formen dersom han ikke fant seg en ny arbeidsgiver dette vinduet. Å kvitte seg med en såpass utelukkende defensiv midtbanespiller er også et steg i riktig retning. Jeg håper angrepspiller vårt kommer til å få en helt ny dimensjon nå som vi har mulighet å starte med Shelvey og Saivet som sittende midtbanespillere.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. Jan. 2016, 13:59 »
Håper vi starter med en nykomponert midtbaneduo. Om Saviet skal macthes forsiktig er det helt håpløst. Han er hentet fordi vi suger, selvom han har vært i klubben i under en uke, har han vel ikke glemt å splle fotball. Vi har rett og slett ikke tid til å matche han forsikitg. Kast han inn! 
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16. Jan. 2016, 14:17 »
De fleste steder setter de to nye spillerne som våre to sittende i dagens kamp. Uten at det selvfølgelig er bekreftet enda.Får vi begge fra start??
Jeg tror det hadde vært positivt men kanskje en stor sjanse å ta.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. Jan. 2016, 14:26 »
Jeg tror det hadde vært positivt men kanskje en stor sjanse å ta.

er enig, men samtidig tenker jeg; kan det bli værre?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 16. Jan. 2016, 14:32 »
Jeg tror vi i beste fall vil få se Shelvey fra start, men jeg tror ærlig talt at McCLaren er for feig til det au.
Nei.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16. Jan. 2016, 14:59 »
100% sikker på at shelvey starter og tror faktisk begge. blir spennende

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 16. Jan. 2016, 15:03 »
Colback og Shelvey starter. Saivet og Aarons på benken. Anita er ikke på benken engang.

« Siste redigering: 16. Jan. 2016, 15:06 av Eriksen »