20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich Albion - Newcastle United Football Club 28.12.15 Kl.16.00  (Lest 17931 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Drar i gang denne umiddelbart etter skuffelsen mot Everton!

Håper på følgende lag:

Elliot

Janmaat   Mbemba   Colo   Dummett/Mbabu

Colback/Tiote

Ayoze   de Jong      Gini       Thauvin

Mitro

Få alternativer å velge i, til tross for at sjefsløken McClaren nekta å bytte spillere i Everton-kampen. Mbabu inn for DUmmett muligens?
Tiote/Colback som ryddegutt foran forsvaret.
Ville satset på å bruke de få kreative spillerne vi har i Thauvin, Ayoze og de Jong, sammen med løpskraft/avsutningsegenskaper i Gini, samt Mitro sine egenskaper til å kjempe med og binde opp midtstopperne til WBA. Alternativt byttet ut kreativitet i Ayoze med løpskraft i Sissoko. Må for all del unngå å lage frispark rundt egen 16-meter, da vi er totalt ute av stand til å forsvare oss mot de.

Spyr om vi stiller i samme 4-4-2 som tilfeldigvis har funka ved et par anledninger....
« Siste redigering: 27. Des. 2015, 11:33 av Geordie »
No fate but what you make

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
At oppegående mennesker kan ha Dummett i sitt "håper på"-lag er for meg en gåte. Blandt de dårligste backene i ligaen.

Mitt lag:

Elliot

Janmaat - Mbemba - Coloccini - Mbabu

Anita

Sissoko        Wijnaldum

Perez                                         Thauvin

Mitrovic

Eneste jeg er redd for er orken til Anita/Sissoko/Wijnaldum etter dagens 90min. Alle tre så ganske døde ut på slutten. Kunne kanskje vært en kamp å bruke Tiote i den dype rollen?

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Forsåvidt enig Daniel..... Problemet er at Mbabu har spillt 1 1/2 kamp i PL, men for all del, vel verdt å gi gutten et par kamper til for å se om han klarer opprettholde standarden fra Chelsea-kampen?

Det sagt, håper man går til anskaffelse av en ny venstreback som kan gå rett inn på laget over nyåret. Dummett er crap, Haidara er crap OG skadeutsatt.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Joa, gutten har bare spilt 1 1/2 i PL, men det kan uansett ikke bli dårligere enn Dummett. All in på Mbabu :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Perez må på benken. Fekk ikkje til noko som helst i går.

Skjønnar ikkje heilt dette hatet mot Dummett. Han er ikkje noko dårlegare enn Haidara. Og Janmaat kunne fort vorte utvist i går med to idiotiske fellingar.

Vårt største problem er målet i går eit godt eksempel på, det er me som er i angrep med 1 minutt att av overtida og so mysse me ballen og verte teke i ubalanse. Då er Colo åleina bakerst med Lukaku. Endar nesten med skåring og dei får corner.
« Siste redigering: 27. Des. 2015, 11:59 av lgrinde »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Så argumentet for å bruke Dummett er at han ikke er noe dårligere enn Haidara? Neida så, da er det jo greit...

Og Perez må på benken? Det er mange som må på benken før Perez i mine øyne.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Så argumentet for å bruke Dummett er at han ikke er noe dårligere enn Haidara? Neida så, da er det jo greit...

Jeg skjønner godt at folk vil ha ut Dummett. Offensivt er han helt fraværende. Defensivt synes ikke jeg at vi kan ta han på noe spesielt, ihvertfall ikke igår. Av det lille vi har sett til Mbabu så har ikke han heller bevist at han er en offensiv back. Veldig energisk og raskt i presset/bryte forran, helt på grensen av og til. Offensivt har vi omtrent ikke sett han heller bidra noe særlig. Kan være han gjør det i juniorkampene, men jeg har ikke bitt meg merke i dette det lille jeg har sett av han.

Haidara er kanskje vår mest offensive back. Til gjengjeld er han den desidert svakeste defensivt. Etterlater seg store rom, slår mye feilpasninger/mister ballen, og det blir sjelden noe ut av raidene hans, heller ikke innlegg.

Alle 3 er unge og alle 3 kan bli bedre. Men pr nå skjønner jeg veldig godt de som velger den trygge løsningen med Dummett fremfor en lynfersk sveitsisk 21 åring (snart) på dette nivået.

Er enig i at Ayoze hadde en svak kamp igår. Mistet ballen altfor ofte og altfor lett, spesielt i første omgang. Men synes ikke vi skal benke han etter 1 svak kamp. Nå som Mitrovic er halvskadet og usikker til denne kampen ville jeg kanskje gått for Ayoze som spiss og Siem de Jong bak han.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil

Eg trur at hadde me hatt ein betre back enn Dummett so hadde han vorte brukt. Eg har ikkje noke i mot å sjå Mbabu i staden for Dummett i morgon.

Kven vil du benka av dei offansive spelarane før Perez? Eg meinar det var feil av McClaren å ikkje starta med SDJ i går. Var han sjuk? Kven er det som ikkje brukar byta sine før i det 87 minutt...
Start med begge, på ein eller anna måte.
« Siste redigering: 27. Des. 2015, 14:44 av lgrinde »

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil

Eppa

• NewUtd.no
  • Supersub
    • Vis profil
Mitt lag:

Elliot

Janmaat, Mbemba, Coloccini, Mbabu

Tiote

Sissoko, Wijnaldum, Colback, Thauvin

Mitrovic/Perez

"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
At vi gidder. Møkklaren kjører dvergene sentralt uansett.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Om han ikke endrer litt på laget i dag tror jeg vi får se et Newcastle lag slite etter 60 min. Everton målet var et slag i trynet og med trøtte bein er jeg redd dette ikke går veien.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Vi må ha inn friske bein. Egentlig føler jeg at Colback fortjener benk mer enn Anita etter sist match - han var særdeles svak.
Men Tiote-Anita er om mulig enda tristere enn Colback-Anita. Dermed ser jeg det nok blir naturlig å la Anita hvile denne matchen.

Videre tror jeg at Siem De Jong kan komme inn for Perez som hadde en unormalt svak match sist. Videre syns jeg vi kan vurdere å la Thauvin få en kamp fra start og la Wijnaldum starte på benk i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Wba borte, Arsenal borte og Man U heima. Snart ny krisa i Newcastle? Eller vedvarande. Har jo vart heile 2015 meir eller mindre ;)

I dag har eg ikkje litt trua. Me var so slappe mot Everton at eg trur det er det same i dag. Me vaknar altfor seint og då me fyrst har ein god periode er kampen avgjort.
« Siste redigering: 28. Des. 2015, 14:57 av lgrinde »