20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30  (Lest 18949 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« på: 15. Des. 2015, 13:55 »
Ny kamp, nye muligheter. Denne gang er det bunnlaget Aston Villa som kommer på besøk.

Etter seire mot Liverpool og Spurs så er det vel ingenting som ville vært mer Newcastle enn å tape denne, men la oss håpe at det ikke skjer og at vi tar et skikkelig steg bort fra nedrykkssumpa.

Vanskelig å plukke ut en 11'er nå, men kunne tenkt meg å se noe slikt:

                       Elliot

Janmaat - Mbemba - Colo - Dummett

                       Anita

      Sissoko - Wijnaldum - Perez

             De Jong - Mitrovic

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3027
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #1 på: 16. Des. 2015, 00:02 »
                      Elliot

Janmaat - Mbemba - Colo - Dummett

Sissoko - Anita - Colback - Wijnaldum

          De Jong/Ayoze - Mitrovic

Dont change a winning team? :)

Vi klarer ikke styre kamper, Villa må frem for å få seg noen poeng. Kjør på med samme strategi som mot Liverpool. Press Villa over hele banen, gi faen i dette tullet med å ligge lavt og spille seg ut bakfra, har dette laget aldri vært i stand til. Ender alltid med at vi presses bakover og et elendig utspill fra Krul/Elliot eller balltap og overgangsmulighet til motstander.
No fate but what you make

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #2 på: 16. Des. 2015, 05:59 »
Hallo!

Selv om jeg er en livslang newcastlesupporter så har jeg ikke vært så aktiv inne på forumet, men har bidratt med mitt siste måneden eller så. Ett forslag jeg har er at kamptrådstarter er pliktig til å komme interessant statistiske poenger som trådstart. På denne måten blir starten på tråden ryddig og det er rom for å diskutere interessante historiske hendelser angående motstander og Newcastle, i tillegg til form og McClarens nåværende taktiske vurderinger (forventet lagoppstilling forteller ofte en del).

Slik det er nå, hvis ikke jeg har startet tråden, starter det ofte med ett meget subjektivt laguttak. Hva er greia med det liksom? Folk her inne skal selvfølgelig mene hva de vil og meninger er helt nødvendig i et forum, men jeg mener forumet får bedre kvalitet om folk backer sine finurlige lagoppstillinger med taktiske vurderinger om det først skal menes så sterk om elleveren som bør materialiseres. Kan ikke f.eks. samme kar som lager disse pre-viewsa, lage trådstart? Er vel nesten klipp-og-lim uansett. Hvis det er ønskelig kan også jeg bidra, da jeg er rimelig nerdy når det kommer til statistikk, og Newcastle har vunnet 2/3 ganger jeg har gjort det (for de som tror på sånt).
« Siste redigering: 16. Des. 2015, 12:09 av akselho »
Black and white since 1996

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #3 på: 16. Des. 2015, 09:23 »
Jeg for min del driter i statistikk og annet tull i kamptråden. Jeg leser nok om Newcastle i andre fora, så her er jeg egentlig opptatt av å ha et sted å kunne diskutere lag og følelser rundt denne ene kampen. Men det er kanskje bare meg...

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #4 på: 16. Des. 2015, 10:12 »
Enig med Daniel, men for all del. Hvis flertallet ønsker dette, må man gjerne gjøre det.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #5 på: 16. Des. 2015, 10:44 »
Fair det Daniel. Jeg mener dog at en god trådstart gjerne kan få diskusjonen inn på riktig spor, og med det mener jeg f.eks:
-Vinnersjanser og hvorfor mener du dette (god/dårlig statistikk, skader og karantener på begge lag kan belyse mange argumenter)
-Hvilket lag stiller vi SANNSYNLIGVIS med og hvorfor mener du dette (og når trådstarter poster den trolige startelveren, så har alle i forumet samme diskusjonsgrunnlag, selv de som av en eller annen grunn ikke har sett de siste kampene)

Og litt statistikk utelukker overhode ikke "å kunne diskutere lag og følelser rundt denne ene kampen...", det fungerer bare som litt ekstra krydder for noen av oss (vil jeg tro).

Å forklare hvorfor man vil ha laget slik man har satt opp hadde vertfall gitt innleggene litt mer mening i min bok, i alle fall hvis det knyttes opp mot det som er forventet. F.eks. Daniel, hvorfor mener du at Colback ikke skal starte og at denne formasjonen passer Newcastle bedre?
Black and white since 1996

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #6 på: 16. Des. 2015, 11:03 »
akselho:
For min del så ser jeg helst at kamptråden åpnes så fort som mulig. Dette vil kanskje ikke skje dersom folk føler et press for å måtte lese seg opp på statistikk i forkant. Folk flest pløyer vel gjennom hele kamptråden uansett når de er i gang, så har vel ikke så mye å si i hvilken rekkefølge de detaljerte innleggene kommer.

Dersom du skriver et utfyllende innlegg de gangene du starter en kamptråd så er jo det knall (syns du har gjort en bra jobb til nå), men du får like mye kredz av meg dersom du skriver et slikt innlegg litt uti kamptråden de gangene du ikke rekker å starte den. :)

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #7 på: 16. Des. 2015, 11:41 »
Martin:
Skjønner, og det med press er et bra poeng. Bør, og skal ikke være noe press, men da er det kanskje en idé å la de som gidder starte kamptråden, og gjerne noen dager i forveien? Er i og for seg ikke så viktig dette jeg tar opp, men jeg følte kanskje dette forumet kunne trenge noen nye inputs. Hovedpoenget mitt er uansett at en skikkelig kamptrådstart kunne fått mer orden i diskusjonen og gjort selve diskusjonen mer interessant. Jeg synes vertfall det blir litt kjedelig når det er gjentatte poster med fantasilag og uten særlig rot i et virkelighetsnært scenario. Jeg er ikke her inne for å lese hvordan folk hadde styrt Newcastle på FM liksom, men jeg er interessert i hva andre fans mener er bra/ok/galt med Newcastle Uniteds neste kamp.

Og bare for å presisere det, jeg er ikke ute etter noe credit når jeg bruker noen minutter på en kamptrådstart, er heller det at jeg bare savnet det og tok saken i egne hender. Men selvsagt er det hyggelig å lese at noen syns det er bryet verdt :)
« Siste redigering: 16. Des. 2015, 11:42 av akselho »
Black and white since 1996

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #8 på: 16. Des. 2015, 11:43 »
Hvis man har masse statistikk man vil dele kan man jo gjøre det selv i et svarinnlegg. Synes man skal stå fritt til å skrive akkurat hva man vil i åpningsinnlegget. Og et forslag til en startellever blir jo subjektivt uavhengig av om du backer den opp med statistikk og "taktiske vurderinger". Jeg synes det uansett er mer interessant med et lagforslag for å starte debatten enn å se oversikt over de 40 siste gangene vi har spilt mot Villa. Tror de fleste her inne finner nok av analyse om laget ellers på nettet, okke som.
« Siste redigering: 16. Des. 2015, 11:51 av lefsen »

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #9 på: 16. Des. 2015, 12:06 »
Joda, det ligger vel i selve ordet "forslag". Men forventet lagoppstilling er ikke noe forslag, og det har jeg aldri påstått. Forventet lagoppstilling er hva som er mest forventet av folk flest som har litt innsikt. F.eks. er det forventet at lagoppstillingen til Villa-kampen er Elliot i mål, samme backfirer, samme firer på midten, og at det blir Ayoze eller de Jong i 10'er-rollen og Cisse eller Mitrovic på topp. Er ikke verre enn det. Også kan folk skrive hvorfor det ikke bør være sånn, eller hvorfor Cisse aldri bør starte en eneste kamp igjen noensinne. Der har vi noe å diskutere. Og da blir det selvfølgelig subjektivt...

(Skrev litt klønete i første posten, det jeg mente var at trådstarten burde inneholde noen statistiske kuriositeter, samt forventet XI, og ikke XI basert på statistikk (som ikke gir særlig mening))
Black and white since 1996

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #10 på: 16. Des. 2015, 14:27 »
akselho:
For min del så ser jeg helst at kamptråden åpnes så fort som mulig. Dette vil kanskje ikke skje dersom folk føler et press for å måtte lese seg opp på statistikk i forkant. Folk flest pløyer vel gjennom hele kamptråden uansett når de er i gang, så har vel ikke så mye å si i hvilken rekkefølge de detaljerte innleggene kommer.

Dersom du skriver et utfyllende innlegg de gangene du starter en kamptråd så er jo det knall (syns du har gjort en bra jobb til nå), men du får like mye kredz av meg dersom du skriver et slikt innlegg litt uti kamptråden de gangene du ikke rekker å starte den. :)

Dette. Er flott med grundige trådstarter der det er gjort noe ekstra, men som Daniel sier kan man like gjerne lese det på forskjellige previews rundt omkring på verdensveven. Det viktigste i kamptråden er etter min mening å få luftet sine egne vinklinger på ting og tang. Gode, saklige og informative innlegg blir uansett satt pris på, uansett hvor i tråden de kommer.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #11 på: 16. Des. 2015, 14:35 »
Okei. Skjønner hvor du vil. Men Daniels forslag er vel ganske on point når det kommer til forventet lagoppstilling om man bytter ut Perez med Colback eller De jong:)

Jeg håper han starter med samme lag som forrige gang, men bytter ut Cisse med Mitrovic. Har troen på at De Jong finner formen om han får litt tillit i sin posisjon. Perez vil jeg gjerne ha på laget men tenker at det ikke er plass til han denne gangen. Tror det fort kunne blitt alt for lang avstand mellom sentral midt og to spisser, med tanke på Anita og Colbacks begrensede pasningsføtter. Villa er i horribel form og jeg kan ikke skjønne annet enn at vi bør vinne denne. Men det hadde jo seff vært så uendelig typisk om det ble tap
« Siste redigering: 16. Des. 2015, 14:40 av lefsen »

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #12 på: 16. Des. 2015, 21:57 »
Nå prøvde vel aldri Daniel å komme med den forventede lagoppstillingen, så det er irrelevant sånn sett. Nå er ikke det det verste jeg har sett av forslag, langt der i fra, men jeg kan garantere at det laget ikke mønstrer lørdagskveld. Hodet på blokka :P

Jeg kom med et forslag, og diskusjonen har vært ganske så saklig, så alt i orden. Jeg får bare komme med mine innlegg om det er trådstart eller ikke, for jeg er enig i at det i og for seg spiller lite rolle hvor det er plassert. Grunnen til at jeg liker å sjekke sånne greier er fordi jeg ofte spiller på kampene og sjekker det uansett.

Allrigh! Tatt fra hukommelsen så spilte vi vel 0-0 borte tidlig i sesongen på Villa Parki fjor. Da var Lambert manager og kampen var begredelig. Newcastle hadde vel ikke ett skudd på mål? Eller var det Villa? Uansett, hjemme vant vi vertfall 1-0 etter scoring av Cisse. Dette skulle bli den siste seieren før siste kampen mot Hammers. Sesongen før mener jeg vi vant 2-1 borte og 1-0 hjemme etter scoring av Remy. Sesongen før der igjen mener jeg Sissoko scorte i debuten på Villa Park (?). Og hvem kan vel glemme da vi vant 6-0 og Carroll med hat-trick etter opprykket? Vi har med andre ord godt tak på Aston Villa (med unntak av da de sendte oss ned i CC). Siden opprykket står det 6-3-1 (ikke lenger hentet fra hukommelsen) favør NUFC. Har vanskelig å tro at vi har plukket flere poeng mot noen andre i det tidsrommet.

Når det gjelder laget tror jeg McClaren skal få det vanskelig med å ikke starte Ayoze. Matchvinner mot B'mouth, deretter sleit han, før han ble matchvinner nå sist. Han er vår fremste skapende kraft ved siden av Sissoko og Wijnaldum, og derfor tror jeg ikke godeste Steven lar han være impact-spiller denne gangen. Siem de Jong elskes her inne, og selv om jeg er glad for at han har fått et par starter ser jeg ikke helt hvorfor han skal starte denne på bekostning av Ayoze. Ayoze fra start every day of the week for min del. Cisse har gjort en ok jobb som stedfortreder for Mitro, men nå må Mitro slippes til fra start, noe jeg tror han også gjør. Cisse har en god CV som innbytter, og jeg tror McClaren lever godt med å ha Siem de Jong og Cisse på benken. Aner ikke hva som skjer på treningsfeltet, så analysen er tynn som suppe, men det er da noe. Det hadde vært deilig med litt show fra Thauvin på slutten også nå rett før jul :)

Aston Villa:
LageT har altså ikke vunnet siden serieåpningen. Totalt i andre enden av skalaen enn hva tilfelle var for Tottenham altså, så da burde det blir en enkel hjemmeseier. Det blir det nok ikke, men det er veldig gunstig tidspunkt å møte Villa. Newcastle er på opptur, mens Villa må ha poeng og spiller med stort press på seg.

Guzan starter nok i mål. Hutton og Bacuna startet på backene forrige kamp, og med Amavi ute er ikke konkurransen altfor stor. Richardson er vel nærmeste utfordrer. I midtforsvaret blir det fort Lescott sammen med Richards eller Okore. Richards er usikker, mens Clark ikke har spilt i det siste. Trioen på midten ser ut til å bli Sanchez, Veretout og Gueye. Jeg tror Ayew starter på topp fordi Gestede var direkte svak forrige kamp, og Ayew er kvikkere i beina. Grealish ligger vel an til å ta plassen fra Sinclair, mens Charles Gil og Adama Traore også er aktuelle.

Guzan-Hutton,Richards/Okore,Lescott,Bacuna-Sanchez-Grealish,Veretout,Gueye,Gil-Ayew kan være nært det laget som mønster. Er vanskelig å spå, manageren er tross alt fersk i PL og laget er langt i fra satt.

Med like stor arbeidsmoral og tro på eget spill som i andre omgang forrige kamp bør alle poengene bli værende i Tyne. Jeg har troen. Wijnaldum vil komme til sjanser og vil score, og jeg tror vi holder nullen også. 2-0 er mitt tips. Wijnaldum og Cisse.
Black and white since 1996

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #13 på: 17. Des. 2015, 06:44 »
Teke me lett på denne, so tape me. Og det kan fort skje. No har me to heimekampar på rad der me på vårt beste kan vinna begge. Veldig typisk at me rotar det til.
« Siste redigering: 17. Des. 2015, 06:47 av lgrinde »

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #14 på: 17. Des. 2015, 10:21 »
Håper for all del vi er skjerpa til denne kampen. Frykter som ein del av dere andre at vi kjem til å ta litt lett på oppgava, og da blir det svært vanskelig å få med seg eit godt resultat. På ein anna side, så er dette ein utrulig mulighet til å fortsette vår gode resultatrekke og samtidig finne formen. Vi har slete mot antatt dårligere motstand så langt i sesongen, noko som er ei trend som MÅ snuast.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.