20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00  (Lest 34435 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #151 på: 14. Des. 2015, 07:47 »
Hvorfor skulle McClaren vurdere å ta ut Sissoko eller Dummett? Nå aner ikke jeg hva som skjer på treningsfeltet, men etter de to siste kampene er det kun de to fremste plassene det er noe å lure på. Selv tror jeg han går tilbake til Ayoze og Mitrovic, som jeg er ganske sikker på er hans foretrukne spillere. De Jong har egentlig ikke overbevist noen, annet at han muligens har noe å fare med når han får nok antall minutter i beina. Og Cisse har spilt fordi Mitro trengte en oppvåkning og fokus.

Eg tykkjer det verte heilt feil å benka De Jong no. Han startar jo og finna litt form etter å ha vore ute i ein evigheit. Eg trur det er vikitg ha han i laget. Hadde jo skåra i går hadde det ikkje vore for Cisse!!
Og eg meinar at Mitro skal inn for Cisse og ser helst Ayoze frå start, men og De Jong :)
Det er jo og forskjell på å starta ein kamp kontra det å koma inn på slutten mot ein sliten motstandar. Mot Liverpool gjorde ikkje Ayoze mykje ut av seg etter at han kom inn.
Elliot var veldig god i går.
« Siste redigering: 14. Des. 2015, 09:35 av lgrinde »

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #152 på: 14. Des. 2015, 09:19 »
Hvorfor skulle McClaren vurdere å ta ut Sissoko eller Dummett? Nå aner ikke jeg hva som skjer på treningsfeltet, men etter de to siste kampene er det kun de to fremste plassene det er noe å lure på. Selv tror jeg han går tilbake til Ayoze og Mitrovic, som jeg er ganske sikker på er hans foretrukne spillere. De Jong har egentlig ikke overbevist noen, annet at han muligens har noe å fare med når han får nok antall minutter i beina. Og Cisse har spilt fordi Mitro trengte en oppvåkning og fokus.

Eg tykkjer det verte heilt feil å benka De Jong no. Han startar jo og finna litt form etter å ha vore ute i ein evigheit. Eg trur det er vikitg ha han i laget. Hadde jo skåra i går hadde det ikkje vore for Cisse!!
Og eg meinar at Mitro skal inn for Cisse og ser helst Ayoze frå start, men og De Jong :)
Det er jo og forskjell på å starta ein kamp kontra det å koma inn på slutten mot ein sliten motstandar. Mot Liverpool gjorde ikkje Ayoze mykje ut av seg etter at han kom inn.

Litt luksus problem er alltid godt i et lag.
Enig med at Cisse skal ut for Mitro. De Jong må starte også mot Villa, men er vanskelig å sette noen ut for Perez. Sissoko har hatt et par målgivende og går på gode løp. Gini kan skape noe ut av ingenting. Da gjenstår Anita og Colback. Tviler på at det blir store forandringer mot Villa, tror egentlig bare Cisse og Mitro bytter plass.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #153 på: 14. Des. 2015, 09:21 »

Eg er enig i at Mitro må inn for Cisse, udiskutabelt! Det ser no ut til at det har hatt sin hensikt at Mitro og Ayoze har slitt benken i nokre kampar no! Så kanskje Sissoko kan få føle litt på samme medisinen!!La Ayoze starte neste, og la Sissoko starte på benk!  For sant skal seiast så var han ikkje så veldig  PÅ i 1 omgang. Sjølv om han tok seg veldig opp i 2 omgang SAMAN med resten av laget. Men som nevnt tidligere i tråden så veit ikkje me kva som skjer på treningsfeltet mellom kampane..... Er og enig i at De Jong må fortsette, for det er døfødt å starte med Cisse aleine på topp. Han må ha støtte i ein offensiv midtbanespiller. Og der syntest eg De Jong har blitt bedre og bedre. Forhåpentligvis fungerer han enno bedre med Mitro, 8)
Så må me få vekk dei forferdelege markerings svikta i forsvaret vårt!!!!!

Det er ikkje gitt at alle er som Tottenham og er like gavmilde tilbake ;D

« Siste redigering: 14. Des. 2015, 09:36 av Jonny »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 14. Des. 2015, 11:25 »
Godkjent kamp av Newcastle. Grusom første omgang hvor Newcastle fremstår som baktunge og fryktelig feige. Tør jo ikke å spille ball i det heletatt, og hoofer ballen i ingenmannsland så fort de får sjansen. Men McClaren må ha sagt noe lurt i pausa, for det var et lag med en helt annen innstilling og mentalitet som kom ut igjen. Spilte mye ball langs bakken, og hadde mer eller mindre full kontroll på Tottenham defensivt. Perez was game changeren i mine øyne, og Mitrovic var uendelig god au. Men Perez setter fart på laget, og han er så uforutsigbar. En deilig, liten fotballspiller.

Noen som fikk med seg om Walker kasta en ball i bakhodet til Mitrovic når han dulla rundt med Alli? Villa ikke overrasket meg. Aldri likt Walker. Ufin og kjip fyr. Alli virka som en skikkelig dritt au. Måten han spente bein på Mbemba på var veldig ufin. Kunne fort blitt stygt for Mbembas del.

Mitrovic eller Perez må starte neste kamp. Kunne vært spennende med Mitrovic - de Jong på topp. Trenger flere spillere som kan forandre kampbildet, så det å fortsette med de Jong fra start tror jeg er lurt. Og han har ikke spilt seg ut av laget heller, selv om han ikke har vært helt kanon. Men han glimter til nå og da, og han virker fryktelig smart både med og uten ball. Likandes fyr og spiller.
Nei.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #155 på: 14. Des. 2015, 12:35 »
Kan argumentere for at Mbabu gir mer offensivt enn Dummet, og at han kunne vært en god løsning.
Klarer ikke helt å se hva du baserer dette på. Mbabu var solid defensivt mot City, men upresis og rotete fremover i banen, inkludert et par farlige balltap som førte til kontring i mot.
« Siste redigering: 14. Des. 2015, 18:36 av Pontare »

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #156 på: 14. Des. 2015, 12:46 »
Fekk ikkje med meg at Walker kasta ballen i Mitro, men såg spirrevippen Alli sitt mot Mbemba,  ikkje så pent nei! Walker er og blir ein hardtspillende back som fremstår som ein drittsekk, liker ikkje typen.
Prøvde vel å framprovosere noe hos Mitro då?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 14. Des. 2015, 12:55 »
Så han kasta ballen, ja. Skikkelig rasstapp, han Walker.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #158 på: 14. Des. 2015, 13:56 »
Jeg skjønner ikke resonnementet bak mye av det som skrives her.

Når vi begynte å spille ball var Sissoko glimrende. Måten han drar av folk på for andre kamp gjør få bedre. Tipper McClaren er helt ekstatisk på måten Sissoko spiller. Hvorfor skal han få spesielt unngjelde når hele laget, av taktiske/usikkerhet på egne ferdigheter, spiller like dårlig i første omgang?

At vi starter med de samme fire på midten er hevet over enhver tvil, så den diskusjonen kan legges død. Om det er riktig eller ikke? Seks poeng mot Liverpool og Tottenham forteller alt.

Mbabu imponerte oss, fordi han la igjen alle sine skrupler garderoben og ga det et skikkelig go. Ble dog avslørt mot City utover kampen. Men halvannen kamp er noget tynt grunnlag for å skyve ut en back som i utgangspunktet er foran i køen eller?

Siem de Jong har vært ute en evighet og trenger tid. Nå har han fått to starter og viser helt ok ferdigheter, men viktigst, at han kan ta tak som leder. Det er vel og bra, men konkurransen er skarp og Ayoze har nok mer og bidra med. Om Siem de Jong får en time her og en halvtime der til han blir den spilleren vi hentet, gjøres ting riktig. At han skal starte hver kamp i den formen han er nå er jeg dog fullstendig uenig i. Vi får se hva McClaren vurderer, men jeg tror Ayoze er en kjip motstander for Hutton og co.
« Siste redigering: 14. Des. 2015, 14:00 av akselho »
Black and white since 1996

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 14. Des. 2015, 16:42 »
Jeg synes dette er den mest imponerende kampen denne sesongen, og kanskje siden seierne mot ManU. Tottenham borte og i den formen de er i var dette meget sterkt. Tottenham sitt første tap på WHL denne sesongen. Kan fort bli det eneste også.

Bortsett fra en 10 min periode mot slutten av første omgang da Elliot hadde et par gode redninger og Tottenham scoret sitt eneste mål i kampen, så synes jeg at også første omgangen var godkjent. Tottenham skapte ikke mye utenom den 10 min perioden og NUFC hadde noen få muligheter selv, spesielt den ved De Jong som Cisse blokkerte.
De fortsetter å stå på og holder laget inni kampen. Vanvittig god lagmoral de viste.

Andre omgangen er bare helt fantastisk. Sissoko hevet seg enormt og var stor da på høyresiden sammen med Janmaat. Anita og Colback løp, kriget og kjempet. Coloccini og Mbemba sto i veien for Kane, Alli og Eriksen. Dummett tok Lamela fullstendig ut av kampen, og da Ayoze kom inn begynte han å utfordre forsvaret til Tottenham med en gang. Mitrovic var knalltøff i duellene. Rett og slett fantastisk kamp.

Endelig sier ikke laget seg selv offensivt heller. Vi har flere strenger å spille på, flere som presterer godt nå og endelig er det kamp om plassene. Det får nok de aller fleste til å gi maksimalt hvert eneste minutt de er på banen. Vi har ikke vært bortskjemte der på en stund.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 14. Des. 2015, 18:53 »
Så han kasta ballen, ja. Skikkelig rasstapp, han Walker.

Noen som greier å fikse/fiske opp en gif av dette?
Nei.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #161 på: 14. Des. 2015, 19:22 »
Vi har blitt et bra kontringslag, masse fart i beina til Wijnaldum og Sissoko, og Perez er veldig flink til å plukke ut spillere på tur fremover. Blir en helt annen kamp mot Villa, hvor vi skal dominere mot et lag som ligger lavt.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #162 på: 14. Des. 2015, 19:29 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/stormy-scenes-half-time-led-10593912

Om dette stemmer kan det bli noen bra kamper fremover. Imidlertid helt horribelt at voksne, profesjonelle spillere samt trenere har latt humla suse som de har gjort.
No fate but what you make

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 14. Des. 2015, 19:56 »
"During the opening 45 minutes, Newcastle managed just a 61 per cent pass-completion ratio - the lowest achieved by a Premier League side across an entire half in four years."

Greit at det er borte mot et formsterkt Tottenham, men blir litt dumt med all den hoofingen noe som også påpekes i MOTD.
Det kom seg da Mitrovic og Perez kom innpå, men da var vi kanskje litt heldige av å bare ligge under med 1 mål. Kunne fort ha blitt "too little, too late" Er derfor ikke like fornøyd med McClaren, som mange her har vært, for at han lot Perez og Mitrovic sitte på benken for å "gjøre de sultne". Tror han klarer å motivere spillere på andre måter.
Tror heller ikke at de presterte bedre i går fordi at de har måttet sitte på benken, men fordi laget faktisk klarte å spille fotball i 2. omgang.

That being said, blir utrolig spennende neste kamp mot Villa. Er første gang denne sesongen at jeg har tro på seier, men jeg vet hva som pleier å skje med laget når forventningene stiger.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 14. Des. 2015, 20:19 »
Jepp,MOTD påpeker noe viktig. Polingen tror jeg kommer av en kombinasjon av dårlig selvtillit, som Alan Shearer påpekte, men også på grunn av at vi mangler det trygge ankeret på midten som kan ta i mot ballen og gjøre noe konstruktivt med den. Årsaken til at jeg har vært irritert på Mclaren er at han ikke har sett behov og stall i sammenheng. Alle spillerne vi har fått mener jeg i utgangspunktet har stort potensiale, det er bare det at de ikke passer så godt sammen. Men jeg tror mye kan løses med en dirigent på midten og en litt bedre offensiv venstreback enn Dummet. For mye skapes på vår høyreside, og klarer motstanderen å ta ut den er mye gjort.