20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00  (Lest 28276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle 28.11 kl. 16:00
« Svar #120 på: 28. Nov. 2015, 20:40 »
Det har selvfølgelig også med lønnen han får.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #121 på: 28. Nov. 2015, 22:14 »
15. mai folkens! Merk dere datoen. Da spiller vi siste kamp for sesongen mot et CL jagende Tottenham. Vi taper og rykker ned!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 28. Nov. 2015, 23:11 »
Sissoko og Colo bør vrakast mot Liverpool. Sissoko har hatt ein god kamp i heile 2015?
« Siste redigering: 28. Nov. 2015, 23:24 av lgrinde »

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 29. Nov. 2015, 00:51 »
Har ikke lest noe til nå. Måtte se kampen i opptakl. Er helt stum.

Jekker en pils (derav manglende analystiske kompetanse), men hvor dåse av en jævla drittmanager klarer å ri en 1-0 ledelse inn til 5 i sekken, og ligge under med to mål til pause og presetere å kjøre et d e f e n s i v t bytte. Å fy faen. Bare avliv meg nå... Sammen med klubben, når jeg tenker meg om

Kan jo legge til en virkelig brannfakkel når jeg er i gang. Wijnaldum. Fy faen.... Burde døpes om til wijnadlum maric. Dumas, eller hvem som helst. Stinker luque signing (og ja jeg vet han er en god spiller, men faen å rævva det lukter til nå)
« Siste redigering: 29. Nov. 2015, 00:59 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 29. Nov. 2015, 08:16 »
Alan Shearer:
'You cannot coach players who do not want to be coached, who are not good enough. They have got too many Monday-to-Friday players: good in training, don't want to perform on a Saturday.

Det er så slapp holdning hos enkelte spillere. Det er skremmende at det er disse vi må bruke i kampen mot nedrykk. Dette NUFC laget kan sammenlignes med QPR sitt lag som rykket ned forrige sesong. Spillere fra over alt i hele verden, men klarer ikke å jobbe for hverandre og stå sammen som et lag. Tenker kun på seg selv.

Strafftrening er ikke nok for denne håpløse gjengen. Hele 2015 har vært en eneste stor tragedie.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #125 på: 29. Nov. 2015, 10:28 »
Alan Shearer:
'You cannot coach players who do not want to be coached, who are not good enough. They have got too many Monday-to-Friday players: good in training, don't want to perform on a Saturday.

Strafftrening er ikke nok for denne håpløse gjengen. Hele 2015 har vært en eneste stor tragedie.
Noen har jo ansvaret for de ikke presterer i kamp. Dessverre lykkes dem åpenbart ikke med den oppgaven. Dette laget kan absolutt prestere bedre på banen. Det blir bare dumt å mene noe annet.

Straffetrening virker for meg bare som et desperat forsøk på å vise overfor ledelse og kritikere at det "tas grep". De godtroende gir det vel en sjanse. To straffetreninger neste uke da eller?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 29. Nov. 2015, 10:41 »
Alan Shearer:

Noen har jo ansvaret for de ikke presterer i kamp. Dessverre lykkes dem åpenbart ikke med den oppgaven. Dette laget kan absolutt prestere bedre på banen. Det blir bare dumt å mene noe annet.

Straffetrening virker for meg bare som et desperat forsøk på å vise overfor ledelse og kritikere at det "tas grep". De godtroende gir det vel en sjanse. To straffetreninger neste uke da eller?

Jeg stiller meg 100% bak det Shearer sier ihvertfall.

Det er jo også en gjenganger her på forumet at spillerne ikke er gode nok og alle har forskjellige spillere å henge ut. Om reservene er så mye bedre kan vel også diskuteres.
« Siste redigering: 29. Nov. 2015, 10:47 av Frode »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 29. Nov. 2015, 11:25 »
Alan Shearer:

Det er så slapp holdning hos enkelte spillere. Det er skremmende at det er disse vi må bruke i kampen mot nedrykk. Dette NUFC laget kan sammenlignes med QPR sitt lag som rykket ned forrige sesong. Spillere fra over alt i hele verden, men klarer ikke å jobbe for hverandre og stå sammen som et lag. Tenker kun på seg selv.

Godt sagt av Shearer.

Heile 2015 viser jo at me meir eller mindre er PL sitt dårlegaste lag.

Eg trur at dei fleste ville hatt ein annan manager enn McClaren og derfor vil dei fleste at han skal få sparken no. Det endrar ikkje på at me har lag som ser ut som dei helst ikkje vil spela i NUFC. Det endrar heller ikkje på at MA har sett Carr og Charnley til å styra dette og kven kan me då forventa at dei hentar inn som erstattar?

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #128 på: 29. Nov. 2015, 12:04 »
Gruppen med spillere er god nok. Det er jeg overbevist om. Det er flust av spillere med CL erfaring blant annet. De vet hva som kreves for å spille på et høyt nivå, men de underpresterer.

McClaren klarer ikke å få en dritt ut av laget. Spillere spiller ikke i sine beste posisjoner og han sverger til et system som ikke har fungert de første 14(!!!!!!) kampene. Da skulle man tro at en erfaren manager tenker endring, men neida. Neste helg er det eksakt samme system og sikkert samme lag også. Da begynner man seriøst å lure på om fyren lider av slag. Sissoko og Wijnaldum er to spiller jeg tror kunne blomstret i en indreløper rolle på midten. Hva med en treer der med Colback som eneste sittende?

Midtbanen er god nok om den blir komponert riktig, angrepet er det samme. Forsvaret derimot, det er så bedritent at jeg har ikke ord. Colo ser ut som Williamson på krykker. Dummet er kanskje historiens dårligste back. Janmaat stikker av fra pliktene sine. Mbemba lider av at han er en del av et møkkaforsvar og ser dermed ut som tidenes bomkjøp.

Gi oss en manager som tenker fotball!!

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #129 på: 29. Nov. 2015, 12:20 »
Gruppen med spillere er god nok. Det er jeg overbevist om. Det er flust av spillere med CL erfaring blant annet. De vet hva som kreves for å spille på et høyt nivå, men de underpresterer.

McClaren klarer ikke å få en dritt ut av laget. Spillere spiller ikke i sine beste posisjoner og han sverger til et system som ikke har fungert de første 14(!!!!!!) kampene. Da skulle man tro at en erfaren manager tenker endring, men neida. Neste helg er det eksakt samme system og sikkert samme lag også. Da begynner man seriøst å lure på om fyren lider av slag. Sissoko og Wijnaldum er to spiller jeg tror kunne blomstret i en indreløper rolle på midten. Hva med en treer der med Colback som eneste sittende?

Midtbanen er god nok om den blir komponert riktig, angrepet er det samme. Forsvaret derimot, det er så bedritent at jeg har ikke ord. Colo ser ut som Williamson på krykker. Dummet er kanskje historiens dårligste back. Janmaat stikker av fra pliktene sine. Mbemba lider av at han er en del av et møkkaforsvar og ser dermed ut som tidenes bomkjøp.

Spiller for spiller så er det mange spillere som i utgangspunktet er bra i denne stallen. Problemet slik jeg ser det er at laget er så elendig satt sammen, med store mangler i både typer og posisjoner. Samt, når man har vært i trøbbel flere sesonger på rad, nytter det ikke å hente yngre spillere som gjerne er i kategorien pinglete primadonnaer a'la Thauvin. De har null mulighet til å kunne tilpasse seg eller utvikle seg når resten av laget sliter som bare faen....

Ledelsen hadde tidenes mulighet i våres/sommer til å få dette på plass etter at katastrofen Pardew forsvant. De kunne hentet en dugelig manager med den riktige erfaringen og kompetansen, de kunne hentet inn 3-4 spillere i sommer som man kunne bygd et lag rundt. De driter seg ut med å hente nok en middelmådighet av en manager, og med å hente uerfarne spillere som har små muligheter til å kunne snu trenden.

Absolutt alt er feil med denne klubben, fra topp til tå! Er styggt redd for at dette er sesongen der det brister totalt. Faen så lite som tyder på at McClaren er i stand til å snu dette, for meg virker det som han har mistet garderoben for å bruke en klisje, og hvem pokker av rutinerte spillere med en viss klasse gidder ta turen til Newcaste på nyåret?
No fate but what you make

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 29. Nov. 2015, 13:31 »

Jeg er stort sett uenig i alt du skriver.
Det er også noe annet jeg legger merke til her. Dummett får så det holder i de siste kamptrådene. Igår var Mbemba delvis eller fullstendig skyld i 2 eller 3 av baklengsmålene. Det aller siste målet fører han ballen fremover, mister kontroll og taper ball. Vi får en kontring imot og Palace får sitt femte for dagen. Akkurat det samme gjorde han mot ManCity rett etter pause.
På 3-1 målet blir han fullstendig rundlurt. Ofrer alt og selger seg fullstendig på en dårlig timet sklitakling. Dette gir Wickham den tiden han trenger til å finne Zaha som ingen markerer. 3-1. Anita ser tydeligvis at Zaha er der flere sekunder før han får ball, men bare luntrer hjemover.

4-1 målet rett etter pause. Hvor ofte har vi sett Janmaat tape en hodeduell? Hvor ofte har vi sett at han ikke gidder å gå i duellen engang? Det er tilfelle her. Delaney finner enkelt en umarkert Bolasie som punkterer kampen. Bolasie er helt alene. Vanskelig å se hvem som skal ha han, men jeg gjetter på Wijnaldum.....

1-1 målet. Hvem slår den håpløse pasningen opp til midtstreken? Mbemba. Coloccini hva gjør han? Fryktelig passiv ihvertfall. Anita løper med hånden i været og vil ha ett eller annet fra dommeren. Colback og Mbemba spurter til for å blokkere skuddet. Dummett er litt nølende da han også har en mann til venstre for seg å passe på (Zaha).

2. målet. Colback taper ballen på midtstreken etter en håpløs pasning fra Cisse? Coloccini velger å legge seg ned inni egen 16 meter av en eller annen grunn. Ingen presser han som får avslutte, selv om vi har flere spillere på riktig side av ballen så er de for langt unna dem de skal passe på. NUFC har 7 spillere!!!! innenfor egen 16 meter, allikevel står Palace spillerne i kø for å få avsluttet. Dette er helt tragisk!!

Slikt jeg ser det har vi ikke gode nok spillere. Alt for mange gjør juniorfeil. Enkelte kan man unnskylde da de er unge og nærmest har et "innkjøringsår" i PL. Mens andre forventer jeg mye mer av.
Det man derimot ikke kan unnskylde er den latskapen flere av spillerne viser. Ta Anita f.eks. hvorfor løper han ikke hjemover for å ta å dekke mann eller rom som han observerer og ser er ledige? Han bare "loffen" etter. Hva slags jobb gjør Sissoko for laget når motstander har ball? Virker som han rett og slett gir blanke f... Hva med Cisse, hvilken jobb gjør han som førsteforsvarer? Se hvordan Vardy, Kane og flere andre spisser stresser forsvaret til motstanderne så de blir tvunget til å slå langt, gjerne en feilpasning. Hvor ofte ser man Cisse gjøre noe slikt?

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 29. Nov. 2015, 13:51 »
Men Frode, Mbemba er en ung stopper (21 år for pokker!!) som akkurat har ankommet PL. At han kommer til å gjøre feil var da klart da vi hentet han. Det gleder meg dog å se at feilene han gjør som regel kommer mens han prøver på noe kreativt og moderne stopperspill. At han selger seg kommer også litt av spillertypen. han er en ung stopper med høy fart og har dermed tro på at farten hans skal avgjøre mange dueller, noen ganger bommer han, og dette går på rutine. Da er det opp til de mer rutinerte bak og sikre for han. Husker en eldre David Luiz gjøre flere lignende feil i sin tid.

Hadde Colocini vist seg som den rutinerte stopperen han skal være hadde han hjulpet med å holde Mbemba i tøylene og sikret for han når han selger seg. Sånn som Colo spiller nå er han verken en lederskikkelse for Mbemba eller noen andre. Mbemba er ikke den skyldige i den bakre fireren. Han har vært den suverent mest stabile uansett hvordan du vrir og vender på det.

Mbemba skal som 21-årig stopper i sin første PL-sesong få lov til å prøve å feile. Det taler i hans favør at han fortsatt prøver å spille kreativt og ikke lar seg skremme av feil. En manager som Klopp og Wenger hdde hyllet dette fra en 21-årig stopper.

Dummett er ikke god nok nei, men husker virkelig ikke folk hvor bedriten Haidara var denne sesongen? Håpløs defensivt. Ny venstreback må kjøpes, Mbabu kan neppe stoles på enda.

Feilen bak ligger i organisering og en fryktelig mangel på kommunikasjon, her er det ikke urimelig å forvente mer av Coloccini og Janmaat. At Mbemba får tyn her synes jeg er urettferdig.

Enig med personen som så for seg en 4-3-3 med Colback som anker og Sissoko og Gini som indreløpere, det kunne vært gøy å sett. Evt, De jong og Gini på kant. Hvis ikke MÅ Colback få en ny makker på midten som kan fordele baller bedre enn han selv.

Akkurat nå er alt galt. Spillerne tar ikke tak og presterer ikke i nærheten av godt nok, samtidig som det virker som om vi har en manager som gjør det samme hver helg med forventning om et annet resultat. "The definition of insanity" om jeg ikke tar helt feil.
« Siste redigering: 29. Nov. 2015, 13:53 av Andymag »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 29. Nov. 2015, 14:39 »
Det tror jeg ikke på altså Daniel.  Cabaye er en kvalitetsspiller som vi ville ha kjøpt om vi hadde fått muligheten.  At en så god spiller dro til lille palace har mer med hans relasjon til Pardew å gjøre

Det har jo vært skrevet flere ganger i sommer at Cabaye var villig til å komme, men at vi ikke var interessert da han ikke passet den forbanna blueprinten til Ashley.
Kan vedde på at McClaren hadde jublet dersom han hadde fått muligheten til å signere Cabaye. Men just som at Pardew ikke hadde stort han skulle si - er det ikke McClaren selv som har plukket spillerne vi har henta.
Ikke at jeg skal gidde forsvare McClaren utover det. Spar meg forøvrig for at det var feil å slippe Pardew. Det var helt rett. Feilen ligger i absolutt det meste som er gjort i ettertid. Og beskriver bare hvor den største feilen i denne klubben ligger: Eieren.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 29. Nov. 2015, 14:48 »
Men Frode, Mbemba er en ung stopper (21 år for pokker!!) som akkurat har ankommet PL. At han kommer til å gjøre feil var da klart da vi hentet han. Det gleder meg dog å se at feilene han gjør som regel kommer mens han prøver på noe kreativt og moderne stopperspill. At han selger seg kommer også litt av spillertypen. han er en ung stopper med høy fart og har dermed tro på at farten hans skal avgjøre mange dueller, noen ganger bommer han, og dette går på rutine. Da er det opp til de mer rutinerte bak og sikre for han. Husker en eldre David Luiz gjøre flere lignende feil i sin tid.

Hadde Colocini vist seg som den rutinerte stopperen han skal være hadde han hjulpet med å holde Mbemba i tøylene og sikret for han når han selger seg. Sånn som Colo spiller nå er han verken en lederskikkelse for Mbemba eller noen andre. Mbemba er ikke den skyldige i den bakre fireren. Han har vært den suverent mest stabile uansett hvordan du vrir og vender på det.

Mbemba skal som 21-årig stopper i sin første PL-sesong få lov til å prøve å feile. Det taler i hans favør at han fortsatt prøver å spille kreativt og ikke lar seg skremme av feil. En manager som Klopp og Wenger hdde hyllet dette fra en 21-årig stopper.

Sier du at man skal drite i resultatene og heller utvikle og gi unge spillere erfaring i PL?
Hvem skal vi da kritisere om resultatene uteblir?

Man utvikler ikke spillere i PL, det gjør man lenge før den tid. Men man gir dem erfaring etter hvordan dem presterer, stort sett. Men til syvende og sist må de også være gode nok.

Dette er toppidrett på det høyeste nivået, da er det selvfølgelig resultater som teller aller mest. Det går jeg utifra at alle er enige i. Da må man også bruke de beste spillerne som er tilgjengelig og de som er i best form, uansett om de er 17 år eller 44 år. Er du god nok så er du nettopp det uansett alder.
Dessverre for NUFC og Mbemba er han pr nå 1 av 2 best tilgjengelige midtstoppere. At han kanskje kunne trengt litt færre kamper, rotert litt mer enn det som er blitt gjort er jeg ikke det minste tvil om. Ung som du selv sier og kommer fra en mye svakere liga.

Det samme kan sies om Mitrovic, Ayoze, m.fl.

Da sier ikke jeg at jeg er imot disse kjøpene, men når det er disse kjøpene som skal løfte laget så er det noe som skurrer veldig.
Når dette er sagt så er ikke Mbemba den svakeste i vårt forsvar. Den æren vil jeg tildele Coloccini. Det sier også mye.

Fra og med januar må det handles. Da kan vi ikke ha spillere på banen som gjør feil etter feil. Uansett om de er unge, gamle, nye i PL, eller hva de enn nå er, da blir vi å se i Championship neste sesong.
« Siste redigering: 29. Nov. 2015, 14:52 av Frode »

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #134 på: 29. Nov. 2015, 16:22 »
Det var aldri noe galt å hente Mbemba, problemet er at han ikke kan benkes. Det er ingen dybde i midtforsvaret og dermed sitter vi igjen med Coloccini og Mbemba. Det er fullstendig ufattelig at dette ikke har blitt ryddet opp i, det har tross alt vært et vedvarende problem siden 11/12-sesongen. Taylor er skadet stort sett hele tiden, og Coloccini har ikke levert siden nevnte sesong. Det er også passe sykt å gå inn i en sesong uten å ha erstattet Santon.

Alle vet at vi trengte en CM og det ble ikke gjort. Når ikke en spiller omskoleres (Sissoko) blir det problemer. Slik jeg ser det skyldes det sportslige tre ting:
Mangler en leder i midtforsvaret
Mangler en habil venstreback
Mangler en leder på midten

Med disse sentrale manglene hjelper det svært lite å ha gode spillere i Wijnaldum, Perez og Janmaat. De mister troen og ingen kan løfte laget. McClaren er heller ikke taktikeren og lederen som kan gjøre det beste ut av rådene spillermateriell. Disse manglene er så prekære at nå faller A-laget som et korthus og nedrykk er nesten uunngåelig. Hentes en manager som får det til og minst tre gode signeringer for nevnte posisjoner, og gjerne Austin i tillegg så er vi ett midt på treet lag i PL. Om det er godt nok for holde plassen med mindre enn en halv sesong igjen når februar kommer er tvilsomt. Og det vil uansett være vanskelig å signere riktig kvalitet når nedrykk virker så nærliggende.
Black and white since 1996