20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Leicester City 21/11 kl. 16:00  (Lest 24562 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Leicester City 21/11 kl. 16:00
« Svar #120 på: 21. Nov. 2015, 23:16 »
Du har mye rett Frode. Men å skylde på spillerstallen når vi blir overkjørt av Bournemouth og Leicester i de to siste kampene, samt at vi ligger i gjørma, så er det lov å mene at manager har skylda. Vi har jo ikke et så grusomt elendig spillermateriale at Leicester skal være overlegne mot oss - på vår hjemmebane! At laget ikke presterer er managers skyld. Men er enig i at vi trenger spillere fordi mange ikke er gode nok. Men mange overgangsvinduer uten vilje til å investere så blir  det sånn. Ashley investerte i sommer KUN pga av at det var kritisk nødvendig. Uten investeringer vil vi rykke ned og lide økonomisk. Men pga feil ansettelse av manager så rykker vi uansett ned.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #121 på: 22. Nov. 2015, 00:32 »
Da er avstemningen nullstillet, med litt mer seriøse alternativ.

Ja ;D

Problemet er: Er Moyes for eksempel noko betre?
Ja.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #122 på: 22. Nov. 2015, 00:34 »
Det er konsekvensen av å ansette en manager med dårlig CV og som ikke står for en moderne fotball. Mannen fikk jo fyken i en Championship-klubb. Well done Ashley. Neste manager blir sikkert Curbishley eller noen av det kaliberet.
Leeds har jo sparket en del trenere i det siste, en av dem kunne sikkert tatt jobben billig. Dave Hockaday er sikkert ikke tung å be...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 22. Nov. 2015, 07:54 »
Det er jo helt åpenbart at altfor mange spillere rett og slett ikke er gode nok. Om løsningen alltid er å bytte manager i hytt å pine fremfor å se på spillerstallen er ikke en diskusjon jeg orker eller gidder å ta nå.

Jeg tar gjerne denne diskusjonen nå:) I utgangspunktet synes jeg at bytte av manager ikke er løsningen. Det som taler i mot Mclaren er at han har kjøpt mange spillere, og har sånn sett fått satt sitt stempel på laget. Saken hadde vært en annen om han hadde måtte fortsette med samme svake stall som pardew.

Jeg mener Mclaren har gjort utrolig mange feilvurderinger,som han nå bør ta konsekvensen av.'

1. Ved å gi Dummett drakt nr 3, er det åpenbart han ønsket satse på ham på backplass.  Dummett synes jeg er veldig dårlig fremover. Når man har en tankspiss, er man avhengig av at både backer og vinger kommer i rundt.

2. Mclaren lovet før sesongen mange innlegg. Det er det vanskelig å få hvis man ikke har en sentral midtbane som fungerer. Gini er ikke en Cabaye. Gini er en bedre versjon av Sissoko mener jeg. En spiller som har vist hvor god han er hvis han får rom og kan gå på løp i boks. For meg var det derfor åpenbart at startformasjonen vår, med Colback og anita som dm og Gini sentralt ikke ville fungere. En slik formasjon krever for øvrig veldig av backene, som må komme på løp fremover. Jfr.punkt 1.
At vi ikke har kjøpt en cabayesque midtbanespiller er Mclarens største feil mener jeg.

3. Kompatibilitetsproblemer i forsvar. Mbemba er god. Derimot er han for lik Colo, bortsett fra farten. Resultatet er at vi taper for mange dueller bak der. Mbemba sammen med en Showcross tror jeg derimot er dynamitt. Dette burde McLaren ha sett synes jeg

4. Det er ikke vits å kjøpe en tankspiss hvis man ikke har innlegg. I Mclarens hode ville vi få innlegg med det oppsettet han hadde i utgangspunktet. At han ikke klarte å se at det ikke ville skje, med så mange år på baken som manager, er smått utrolig.

I sum mener jeg altså at denne fyren bør sparkes asap.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 22. Nov. 2015, 09:57 »
Det er jo helt åpenbart at altfor mange spillere rett og slett ikke er gode nok. Om løsningen alltid er å bytte manager i hytt å pine fremfor å se på spillerstallen er ikke en diskusjon jeg orker eller gidder å ta nå.

Men det jeg kan si er at når fansen roper etter og tror at Siem de Jong kan løse problemene våre på ett blunk så må jeg si at jeg er en sterk tviler til det. Han har jo egentlig ikke bevist noenting i PL enda.

Det jeg også kan si er at veldig mange NUFC supportere har ønsket å se Colback ute av laget fordi han er for dårlig til både det ene og det andre. Kan ikke akkurat si at det har båret frukter sånn umiddelbart.

Litt om kampen. Det mest skuffende er at det først og fremst er våre beste og mest erfarne spillere (burde ihvertfall vært det) som svikter mest. Sissoko står som en påle på førstemålet til Vardy. Janmaat svikter fullstendig i markeringen til 2. målet, og innsatsen generelt til disse to sammen med Coloccini, Anita, m.fl er skammelig. De har vært i PL flere sesonger nå og har ingenting å legge skylden på. Det er grenser for hvor mange dårlige kamper man kan prestere. Helt greit at mange av dem har ett passe høyt maksnivå, men det er til syvende å sist det man presterer jevnt over som viser hvor god spiller man er. Om man har 15 dårlige for hver gode, hvor god er man egentlig da?

Jeg vil se flere nye spillere inn i januar, og den jobben bør ha startet for lenge siden. Det må være spillere de er 100% sikre på at vil ta PL nivået med en gang. Det må være vinnere, det må være sterke personligheter og spillere som kan dra de andre med seg. Vi må ha spillere som vinner duellene, vinner 2. ballene, som vinner kampene i kampen, for å si det sånn. Slik det er nå er vi alltid på etterskudd.
Så nye spillere må inn så fort som mulig. Jeg orker ikke å se mange kamper til med den samme gjengen.

Er ganske så enig. Får vi en ny manager blir det nok en av samme ulla. Blir uansett ikke noe stor forbedring i spillet når vi har Tiote-Anita på sentral midtbane og Thauvin-Sissoko på vingene. Avhengig av tilfeldigheter eller at motstanderlaget spiller på 10% for at det skal kunne skapes noe.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 22. Nov. 2015, 11:36 »
Du har mye rett Frode. Men å skylde på spillerstallen når vi blir overkjørt av Bournemouth og Leicester i de to siste kampene,

Altså, spillere som Anita, Tiote, Coloccini, m.fl. ville aldri vært i nærheten av å spille seg inn på noen av de lagene du nevner der. Ihvertfall ikke hos ligaleder Leicester.
Så og si ingen av de nyinnkjøpte har vært gode nok til nå med unntak av Wijnaldum. Mbemba har vært helt ok, men også levert svakt i enkelte perioder av kampene. En ny Titus Bramble? Mens i Leicester har så og si alle de nyinnkjøpte prestert utrolig bra fra dag én.

Det er den store forskjellen på Leicester og Ranieri kontra Newcastle og McClaren. Det er ikke systemet, formasjonen, taktikken, mengde trening eller noe annet. Leicester handlet også utenfor England når de skulle ha forsterkninger, akkurat som NUFC. Summene som er brukt er noenlunde lik.
Okazaki, Fuchs og Kante har alle vært gode. Robert Huth som ble hentet fra Stoke har vært meget solid sammen med kapteinen West Morgan.
Felles for dem alle er at det er rutinerte spillere som Ranieri hentet. Unntaket er Kante. Ellers er resten av gjengen over 30 år eller bikker 30 tallet innen denne sesongen slutter.
De hentet jo også Inler og Benaloune. Tilsammen brukte Leicester ca 20 millioner pund på disse rutinerte herremennene.
I tillegg har Mahrez nå 1.5 sesonger bak seg i PL og har virkelig begynt å levere godt. Vardy er klasse om dagen og truer alle med farten sin. Sammen med Okazaki har disse 2 vært toneangivende offensivt.

Newcastle på sin side henter også spillerne utenfor England stort sett. Men de er vesentlig yngre. De er mindre rutinerte og det er større gambling og risiko. Kjøpene de har gjort kan være gode de, men det kan også ta tid for dem å prestere jevnere på et høyt nok nivå.
Derfor nevner jeg til stadighet at vi må ha rutinerte spillere inn som har nivået inni seg. Det er også mulig å satse litt ungt, men det må være en kombinasjon, og det må være noen ledere utpå der. Det har ikke NUFC nok av idag.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 22. Nov. 2015, 12:10 »
Me burde kjøpt 2-3 spelara med PL erfaring i tillegg til dei andre me kjøpte i sommar.
At me spelar med Anita på midten seier i grunn alt.

Frode, meinar du at det er spelarstallen til Leicester som åleina er årsaken til at dei toppar tabellen? Det kunne like godt ha hatt Pearson som manager?
Her er det tydeleg for meg at Ranieri får dei til å tru på at alt går an. Med dei spelarane du nemne og med den troppen dei hadde frå før so kunne dei lege ned i botnen og ingen hadde sagt at dei har ein for god spelarstall til det.
Huth og Simpson har erfaring ja. Men det har vel Colo og Janmaat og?
Denne sesongen dei har no minnar ekstremt mykje om vår 5.plass sesong under Pardew.

Me manglar ein Cabaye-type sentralt. Samtidig er det altfor mange spelara som prestera ekstremt svakt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 22. Nov. 2015, 13:56 »
Jeg tviler vel egentlig sterkt på at det er McClaren sin feil at vi enda ikke har hentet en ordentlig spillsentral.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 22. Nov. 2015, 13:59 »
Har et håp om at neste manager kan være av kvalitet. Brukte jo 50 mill pund i sommer og dersom Ashley vil beholde dette laget i PL må det handles stort over de 2 neste vinduene også. Slik at en ny manager vil få penger. Flere er jo også vant med en rolle som coach der andre tar seg av kjøp og salg.

Det laget trenger nå er en real utskifting av spillere. Colo, Tiote, Sissoko, Cisse ++ Tror jeg er ren gift. Etter flere år med negative opplevelser både sportslig og med lite vilje fra Ashley tror jeg ikke disse har noe og gi lenger. (Hvertfall ikke for Newcastle) Vekk med de. Trenger inn nytt blod som vil spille for Newcastle og blør for drakten.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 22. Nov. 2015, 14:15 »
Mer enn alt vet jeg ikke helt hva jeg skal synes angående McClaren. Før de to siste kampene så jeg mye av det McClaren har snakket om å få til. Jeg syns også vi spilte langt bedre fotball enn vi har sett på lenge. Så er det ikke til å stikke under en stol at de to siste kampene er langt mer i tråd med hva vi ble servert under Carver og Pardew.
Samtidig må jeg bare gi meg over for Frode - for han har hatt helt rett angående Colback. Ja, han er ingen world beater, men han er vår desidert beste midtbanespiller sentralt - og resten holder ikke PL-nivå engang offensivt. Laget faller sammen som et korthus nå som han er borte. Anita og Tiota er milevis fra gode nok balldistributører, og vi lider ekstremt under dette. Dette laget kommer til å slite så lenge vi ikke får inn mer kvalitet der.
Dernest er det spillere som vi må kvitte oss med. Jeg er kvalm av å se Sissoko spille en eller to gode kamper, for deretter følge opp med en lang rekke bedritne kamper. Det er standarden han har satt i Newcastle. Så please - selg ham til en CL-klubb så han råtne benk der og tjene penger.
Coloccini er også en mann som burde vært borte. Merk at dette var en mann McClaren selv egentlig ville bytte ut i sommer, men da vi ikke fant stopper innenfor de økonomiske rammene ble Coloccini tilbudt en ny kontrakt. Akkurat derfor syns jeg det er like rett å unnskylde McClaren for vanskelige arbeidsforhold som det er å gjøre det for hans forgjengere. Vi må ikke la oss lure av den derre transfer-komiteen McClaren er endel av. Carr identifiserer fortsatt spillerne som er aktuelle og vi kan fortsatt ikke ta oss råd til å hente mer rutinerte spillere fra PL. Hvilket er akkurat det vi trenger.

Slik jeg ser det er symptomene enda de samme. Mest av alt er jeg lei Ashleys måte å styre klubben på. For du kan banne på at det neste vi får inn etter McClaren er enda en middelmådig brite i rekken. som vil få akkurat de samme begrensningene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 22. Nov. 2015, 14:17 »
Frode, meinar du at det er spelarstallen til Leicester som åleina er årsaken til at dei toppar tabellen? Det kunne like godt ha hatt Pearson som manager?

Nei, jeg mener det er veldig sammensatt. Ranieri er en veldig god manager, men samtidig må man også være litt heldig. Da tenker jeg først og fremst på at de nyinnkjøpte slår til umiddelbart og at man unngår skader som veldig ofte kommer når nytt trenerteam starter. Her har Ranieri vært god og heldig.
Angående Pearson så gjorde han det jo helt OK forrige sesong og klarte å snu en helt fortapt Leicester skute. Ikke fikk han de summene å handle for som Ranieri har fått heller. Men Pearson er i mine øyne en typisk "old school" britisk manager med mye kjefting og smelling i alle retninger. Den rake motsetning til Ranieri. Dessuten har Ranieri en rutine og erfaring som Pearson aldri vil få, av flere grunner. Ikke bare fotballfaglig.

Oppi alt skal man ikke glemme at flere av spillerne som Ranieri har i dagens stall var der før han ankom og ble hentet av nettopp Pearson.

Så kan vi stille oss spørsmålet om hva NUFC fansen hadde sagt om det var disse rutinerte litt eldre spillerne som ble hentet for ca 20 millioner pund av McClaren til NUFC. Okazaki, Huth, Fuchs, Benaloune, Inler og Kante. Egentlig ikke veldig spennende før sesongen.

En annen ting er at dette Leicester laget har en ganske høy snittalder. Kanskje den høyeste i PL? Og den ble definitivt ikke yngre etter sommerens handel.

Jeg synes Ranieri er en meget god trener/manager, men også han har slitt veldig i flere av sine tidligere jobber. Et nedrykk med Atletico Madrid i 1999/-00 sesongen som kanskje det verste punktet på CVen.

Så til NUFC og McClaren, jeg ser at de tenker mer langsiktig. Jeg ser at de forsøker og har enkelte perioder der de spiller veldig bra, men så fort det går litt imot faller hele korthuset sammen. Det er ingen som står frem og tar ansvar. Litt typisk en spillergruppe som har blitt "fortalt" gjennom praksis at alt er manager/trenernes ansvar og de blir byttet ut når det går litt imot. Litt som det Mourinho også sa i et intervju for ikke så lenge siden. Gjør det lett for spillergruppen å frata dem alt ansvar og sparke manageren, eller stå bak manageren, da må spillerne gå i seg selv, ta ansvar, prestere optimalt både på trening og i kamp for å oppnå det fansen og klubben krever, og snu en negativ trend.

I NUFC sitt tilfelle så synes jeg også at stallen er altfor svak. Enkelte ville bytte ut Colback og trodde at det ville snu en dårlig start. Nå vil enkelte bytte ut Dummett med Haidara, akkurat som han vil kunne snu dette. Han var jo fryktelig tidligere i sesongen og ble jo rangert som en av de svakeste venstrebackene i PL av en eller annen nettside. Man skal ha relativt store supporterbriller om man mener Haidara er topp 5 materiale i en slik kåring/rangering.
Har også lest her inne at noen mener Abeid kunne bidratt på sentral midtbane. Jeg vet ikke om det var seriøst, men det han har vist i PL tilsier noe helt annet.

Jeg synes ihvertfall stallen til NUFC er fryktelig svak. Den har blitt handlet svakere og svakere for hvert overgangsvindu de siste gangene. Når i tillegg spillere som Sissoko, Cisse, Janmaat, Coloccini, osv leverer svakt og ustabilt så er det ikke mye å skryte av i dette laget. Noen skader topper bare det hele.
« Siste redigering: 22. Nov. 2015, 14:20 av Frode »

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #131 på: 22. Nov. 2015, 15:14 »
Jeg er så enig i at det først og fremst mangel på ferdigheter som gjør at det går så dårlig som det gjør. Anita og Tiote hadde ikke gjort det bra i CC engang. Og det burde selvfølgelig kommet inn en eller to sentrale, erfarne midtbanespillere i sommer. Hvilken rolle McClaren spiller i dette overgangscircuset er en annen sak.

Jeg mener allikevel at McClaren må ta mye av skylden. Hvorfor tilpasser han ikke spillestilen til spillermateriellet? Kunne ikke Sissoko og Wikjnaldum bekledd indreløperroller? Guardiola fikk Lahm til å spille sentralt. Drillo fikk Jostein Flo til å spille høyrekant. Van Gaal fikk Blind til å spille stopper. Det finnes flust av eksempler der managere/trene omskolerer spillere, og jeg skjønner ikke hva McClaren tenker med når det gjelder dagens bruk av spillere. Er det umulig å få Sissoko eller Wijnaldum til å spille sentralt? Eller Siem de Jong for den saksskyld. En annen ting en dyktig manager gjør er å motivere, få spillerne til å løpe sokkene av seg. Jeg kan ikke se at spillerne gjør det. Janmaat og Coloccini ser jo ut som de har gitt opp, og de skal tross alt være capt og vc.

Hele klubben trenger en massiv ryddejobb. Få bort spillere som har vært der lenge og som ikke presterer fra lønningslisten (Les: Coloccini, Sissoko, Cisse, Anita, Gouffran, Obertan, Marveaux, Williamson, Bigirimana, Ferguson, Vukcic, Sammy). Hent Frank de Boer, gi han fordelaktige klausuler for han og et saftig overgangsbudsjett. Gi Carr mindre makt. 
Black and white since 1996

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 22. Nov. 2015, 18:05 »
Frode: Sist gang NUFC spilte bra var da vi hadde Ba, HBA, Cisse, Cabaye og Tiote (i form) på laget mener jeg. Da var vi faktisk i stand til å spille ut et forsvar. I år synes jeg vi har vært svak i de fleste kampene. Jeg mener det ikke eksisterer en plan over det vi gjør fremover.

Haidera har ja vært dårlig i år, men han hadde en rekke gode kamper i fjor. Og det at han tar løp fremover er med på å skape rom for andre. Det samme kan sies om Abeid som var god før han ble skadet under landskamp. Disse to gutta har/hadde potensiale. Det er mer enn vi kan si om Dummett på backplass. At vi savner Colback, som er tvunget til å spille i en posisjon som han egentlig ikke passer i, sier vel sitt.

Jeg tviler vel egentlig sterkt på at det er McClaren sin feil at vi enda ikke har hentet en ordentlig spillsentral.

Der er jeg uenig. McLaren har brukt mye penger. Problemet, tror jeg, er at han trodde at Gini, Tiote, Anita og Colback ville fungere sentralt. Så kjøpte han spillere deretter. Han burde faktisk ha brukt £15 mill på en Cabayeque spiller i stedet for Gini som trives i mellomrommet. Vi har trippel dekning der allerede i de jong, perez og sissoko. Igjen dette mener jeg handler om kompetane: En manager med Mclarens erfaring bør se hvilke spillere som passer sammen og ikke, og hvilke spillertyper han trenger som kan komplettere stallen han allerede har.
« Siste redigering: 22. Nov. 2015, 18:37 av Thomas »

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #133 på: 22. Nov. 2015, 18:16 »
Store problemet slik jeg ser det, er at troppen har spillere som ikke holder mål, samt troppen er veldig skjevt satt sammen. Vindu etter vindu har man oversett posisjoner/roller som har hatt bruk for nytt blod. Santon er ikke erstattet, Cabaye er ikke erstattet, nye midtstoppere har vært et skrikende behov, ingen kreativ midtbane, vingspillere som er gjennomført rævva, ingen dugelig erstatter for Ba på mange vinduer, vi har kun en høyreback, 2 dårlige venstrebacker, spillere brukes fortsatt i feil posisjoner osv, osv....

Klubbens store mål er å utvikle spillere, hvordan i hule skal man utvikle spillere når troppen er så dårlig sammensatt som den er?
« Siste redigering: 22. Nov. 2015, 18:22 av Geordie »
No fate but what you make

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #134 på: 22. Nov. 2015, 22:27 »
Steve McClaren says Newcastle's 3-0 defeat at home to Leicester was his side's worst performance of the season so far.

Og sist kamp mot Bournemouth var vi så mye bedre? Dette forteller bare hvor alvorlig situasjonen i klubben er. Palace (B), Liverpool (H, Spurs (B) venter i de tre neste kampene og trolig forblir vi et bunnlag til jul.

Forutsatt at det er spillermaterialet det er noe galt med og ikke McClaren som enkelte hevder, så er det store spørsmålet hvordan han skal snu dette, eller rettere sagt hvordan han skal få det beste ut av det spillermaterialet han har til disposisjon. Vi får muligens Colback tilbake før romjula, men bedre spillere får vi ikke inn før eventuelle nyerveringer i januarvinduet.

Ashley må åpne lommeboka i januar og gi McClaren den handlefrihet han trenger. Det må hentes kvalitet og det kommer til å koste mye, fordi det generelt er en høyere markedsverdi i januarvinduet.
Personlig tror jeg ikke Ashley er villig til å investere noe særlig dersom det ikke selges spillere som frigjør lønnskostnader. Salgsinntekter av betydning tror jeg vi kan se langt etter. Ashley driver butikk, ikke fotballklubb.