20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30  (Lest 19526 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #90 på: 27. Sep. 2015, 08:19 »
Ja. Så jo ut som han knakk nakken da han løp i han. Trenger ikke flere skader, ihvertfall ikke fra våre egne.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #91 på: 27. Sep. 2015, 10:01 »
Så det. Men den passion Mitro viser gir meg gåsehud! Han fyrer opp publikum og blir gæern når laget scorer. Det er noe annet enn Cisse som aldri feirer når andre scorer. I går ble jeg skikkelig glad i Mitro!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 27. Sep. 2015, 11:34 »
"Kloke" ord frå vår ven Jose? Burde vertfall gjer slik som Ed på nufcblog føresler:

Mourinho´s ?Insult? After Game ? Get Those Comments Framed!
 September 27, 2015
 Written by Dr. Ed Harrison
When things don´t go well for Jose Mourinho he can be very difficult in the TV interviews after the game. and he took what seemed to be a cheap shot at Newcastle after the game.

That was after he had admitted the Newcastle players had sweated blood for the team yesterday.

This is what the Chelsea manager said:

?I think maybe one of the reasons why Newcastle over the years doesn?t get good positions is because of this mentality.?

?It?s because they choose some matches to sweat blood and in other matches, they don?t. This is an attitude typical of a team that wins nothing.?

?It?s bad for them because if they play like this, they win many matches at home, and they don?t. but this is their problem.?

This is not the first time it´s been said that good teams are ready for both the good teams and the poor teams.

Mediocre teams like Newcastle only inspired to turn up against the glamor clubs in the league.

And if you look at Newcastle performances this season we have played well against Manchester United, Arsenal and now Chelsea and we have played poorly against West Ham, Watford and second division  Sheffield Wednesday ? with the last two being at home.

What does that tell you?

That Jose is right ? and Steve McClaren should get those comments framed and hung in the dressing room.

We play Manchester City next Saturday but then we play Norwich,Sunderland, Stoke and Bournemouth in the following four games ? they are some of lesser teams in the Premier League.

How will we play against those teams?

That´s the question.

If we don´t turn up for those four games we deserve to stay at the bottom of the league.

Jose Mourinho may have just helped us do a lot better this season.

How you fare in the league depends more on how you play against teams you should beat than on how you fare against the top teams in the league.

At this moment, Newcastle are living proof of that and we are second bottom of the league table and out of the League Cup.

Get those comments framed!

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #93 på: 27. Sep. 2015, 12:00 »
Hehe, er jo spot on av godeste Jose :)
No fate but what you make

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #94 på: 27. Sep. 2015, 13:03 »
Så rett. Mye handler om de kontinentale spillerne som kommer og driter i Tyne-Wear, men trør til mot de lagene og spillerne de har hørt om. Sissoko føler jeg er kroneksempelet på dette.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 27. Sep. 2015, 13:04 »
Helt korrekt. Kan ikke ta av etter denne prestasjonen for dette har vi sett før. Det å heve seg mot gode lag er noe alle gjør. Det vi må jobbe med er å ikke falle ned på intesitet og kvalitet når motstanderen heter Watford, West Brom og Leicester.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 27. Sep. 2015, 17:05 »
Så høydepunktene nå, og må si det så ut som om Sissoko var sjokkerende igjen. Gir bort et HÅPLØST frispark som fører til 2-2, og er et kusehår unna å forære Chelsea alle tre poengene når han gjør det samme noen minutter senere.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 27. Sep. 2015, 17:25 »
Ikke helt enig med han om at det kun er det som er problemet, men at det er ett av punktene er jeg selvfølgelig enig i.

For å se litt på West Ham. De vinner mot topplagene og sliter mot jevnere og dårligere motstand. Spesielt på hjemmebane. Hvordan kan dette ha seg? Er det kun innsatsen og holdning til kampen som er problemet?
Jeg mener nei.

Det å ligge bakpå å forsvare seg og satse på lynhurtige kontringer når motstander er i ubalanse er vesentlig lettere enn å prøve å åpne opp et etablert, godt og tett forsvar.
Dette er noe også West Ham sliter med. De har hurtige spillere som er gode teknisk og alt det der, men det å se muligheter, kunne åpne opp med en strøken pasning, ha spillere som kan gå på løp å finne de ledige rommene, selv om det er litt trangt, er noe helt annet.
På kontringer er rommene større å bevege seg i og ballfører har mye større plass og tid til å finne de medspillerne som er med. Mye av det er innøvd og ofte de samme spillerne som får lov å gå.

Mot etablert forsvar blir det noe helt annet.
Her inne blir det ofte snakket om å ha en spiller som kan slå de pasningene som åpner opp motstanderen. Men for at det skal skje må det også være en bevegelse fra en uten ball, en som kan fullføre et løp, som kanskje får løpt seg fri eller få åpnet opp for en bedre plassert medspiller.
SBR hadde slike i Bellamy, Dyer, Jenas og Solano. Førstnevnte er i særklasse ett veldig godt eksempel.

Jeg mener også at vi i dagens NUFC stall har flere som kan dette. Wijnaldum og Sissoko f.eks. Desverre ser vi altfor ofte spesielt Sissoko bare gjøre dette halvhjertet. Det er ikke godt nok. Når i tillegg Cisse er stillestående blir det ofte til at vi stanger og stanger mot en mur.
Colback, Anita, Siem de Jong, Ayoze og også Coloccini m.fl. er gode nok til å slå disse pasningene. Men viljen til å finne rom og gå på løp, kanskje med litt risiko, er ikke alltid tilstede.

Jeg må også ta med at flere av kjøpene NUFC har gjort fra ligaer utenfor England dessverre ikke har slått til. Mange av dem er kjøpt for en stor sum til NUFC å være og er/var forventet å dra lasset fra starten av. Det har ikke skjedd.
Jeg er også skeptisk til om flere av dem er gjort grundig nok research på i forhold til det å ha og skape en positiv og god kultur innad i spillergruppen. Jeg er skeptisk til om flere, både nåværende og tidligere spillere, i det hele tatt burde vært hentet, uansett hvor gode de var/er.

Til slutt, bare for å vise til Sir Bobby Robson og hva han gjorde da han forandret NUFC fra middelmådighet til topplag. Han hentet spillere han visste var kjent med engelsk fotball. Bellamy, Jenas, Woodgate, Andy O'Brien, Bramble, Bowyer, Milner, osv.
Han hentet selvfølgelig også spillere fra andre ligaer, men størstparten av de som startet og presterte uke inn og ikke ut var britiske.
Den første han signerte var vinnerskallen og kjemperen Kevin Gallagher.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 28. Sep. 2015, 12:07 »
Jeg er på mange måter enig i mye av det Mourinho sier, og ser at også McClaren etterlyser at spillerne viser sammen hungeren mot svakere motstand. Jeg er helt enig i at vi i flere år har slitt med å styre spill mot svakere motstand som Frode rettmessig påpeker, men mot Chelski gjorde vi det vi ikke klarte mot Watford - vi vant dueller, vi vant andreballer. Det går etter mitt skjønn mye på innstilling og vilje.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #99 på: 28. Sep. 2015, 19:10 »
(...) men mot Chelski gjorde vi det vi ikke klarte mot Watford - vi vant dueller, vi vant andreballer. Det går etter mitt skjønn mye på innstilling og vilje.

Ikkje for å på nokon måte unnskylde innstillinga mot Watford og Sheff Wed, men: Det er ganske mykje lettare å sette ein standard, når ein faktisk stiller med ein skikkeleg førsteforsvarar. Mitrovic har vore fantastisk på den fronten, og Ayoze følger godt opp som nestemann. Det er rett og slett eit verdshav i forskjell frå dette og ned til den senegalesiske kjegla som vi har stilt opp i enkelte av dei føregåande kampane. Smitteeffekten ned til neste lagdel er då også merkbar.

Om ein ser på kampprogrammet vi har hatt - og ser for oss at dei foregåande seriekampane er spreidd utover terminlista -, ville vi då blitt forstyrra over poengfangsten? Eitt poeng meir enn ein strengt tatt kan forvente mot både Man Utd og Chelsea (trass historikken til Mourinho), tre poeng mindre enn ein bør krevja mot Watford. Å tape borte mot Swansea og West Ham er ikkje akkurat sjokkerande, ei heller at vi berre klarer ein uavgjort heime mot Southampton. Det ser styggare ut (enn det er) når den labre poengfangsten akkumulerast heilt i startfasen.

Eg trur ikkje dette (den vidare sesongen) blir så infamt jævlig som ein lett kunne førestille seg etter kampen i midtveka. Klart spelarane kjem til å skuffe oss fleire gongar, men det har dei då gjort fleirfaldige gongar i relativt gode sesongar også.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #100 på: 28. Sep. 2015, 20:25 »
(...) men mot Chelski gjorde vi det vi ikke klarte mot Watford - vi vant dueller, vi vant andreballer. Det går etter mitt skjønn mye på innstilling og vilje.

Ikkje for å på nokon måte unnskylde innstillinga mot Watford og Sheff Wed, men: Det er ganske mykje lettare å sette ein standard, når ein faktisk stiller med ein skikkeleg førsteforsvarar. Mitrovic har vore fantastisk på den fronten, og Ayoze følger godt opp som nestemann. Det er rett og slett eit verdshav i forskjell frå dette og ned til den senegalesiske kjegla som vi har stilt opp i enkelte av dei føregåande kampane. Smitteeffekten ned til neste lagdel er då også merkbar.

Om ein ser på kampprogrammet vi har hatt - og ser for oss at dei foregåande seriekampane er spreidd utover terminlista -, ville vi då blitt forstyrra over poengfangsten? Eitt poeng meir enn ein strengt tatt kan forvente mot både Man Utd og Chelsea (trass historikken til Mourinho), tre poeng mindre enn ein bør krevja mot Watford. Å tape borte mot Swansea og West Ham er ikkje akkurat sjokkerande, ei heller at vi berre klarer ein uavgjort heime mot Southampton. Det ser styggare ut (enn det er) når den labre poengfangsten akkumulerast heilt i startfasen.

Eg trur ikkje dette (den vidare sesongen) blir så infamt jævlig som ein lett kunne førestille seg etter kampen i midtveka. Klart spelarane kjem til å skuffe oss fleire gongar, men det har dei då gjort fleirfaldige gongar i relativt gode sesongar også.

Er det ikke poengfangsten man kritiserer i all hovedsak heller, det er en piss dårlig innstilling og innsatsvilje topp til bunn. Er det 10 ander spillere på laget som går å slacker, er det ditt forpu..te ansvar som 11. mann å gå å tuppe de i rævva og få de i gang! Er jo her vår "eminente" kaptein feiler gang på gang, da han er av de første som slacker! Tåler fint tap jeg, om jeg ser at de faktisk prøver og jobber rævva av seg.

Ble drit skuffa når Chelsea putta 2-2 målet, men laget hadde faktisk stått på og vist en innsats kampen gjennom vi ikke har sett siden West Ham-kampen i våres. Mange feil som ble gjort, men klarer godt å se gjennom fingrene med mye av det om de viser tilsvarende vilje i kampene fremover...
« Siste redigering: 28. Sep. 2015, 20:27 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 29. Sep. 2015, 08:09 »
Godt poeng, Hans J. Jeg følger gjerne opp med å si at en skadefri Mitrovic blir ekstremt viktig - for vi har ikke hatt lignende egenskaper der oppe siden Demba Ba dro.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida