20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Watford 15/09/15 kl 16:00  (Lest 24226 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

navimer

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Watford 15/09/15 kl 16:00
« Svar #120 på: 20. Sep. 2015, 10:45 »
Hei, er ganske ny på forumet

Ser ut fra kommentarene nedover for denne kampen at det ser ut som dere ser på mens de spiller, hvor ser dere de kampene som ikke blir sendt på TV2Premium?

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #121 på: 20. Sep. 2015, 13:11 »
Vel, prøve å se litt mer objektivt på det etter at de sterkeste følelsene har dempet seg en smule. Saken er vel at det er nok en kamp der ingenting fungerer. Basert på hva jeg orket å så av kampen:

1. Triller mye ball, skjer fint lite av initiativ fremmover
2. Haidara er grusom, håper Dummet snart er klar. Sier litt... Kløner det til før 0-1 og dasser bare tilbake før 0-2.
3. Cisse er grusom, send han på huet og rævva ut 1.januar.
4. Lagdelene henger ikke sammen
5. Noen som ser noe som helst mønster i hva laget prøver på? Om de prøver noe som helst? Ser ikke ut til at noen helt skjønner rollene sine og vet hva de skal gjøre.
5. Hvorfor bruker McClare spillere som har tydelige holdningsproblemer, tenker da spesielt på Cisse.
6. Neste kamp får McC se bort fra prislapp og erfaring, jeg vil se de Jong, Aarons og Ayoze fra start. Er eneste spillerene som ser ut til å kunne utfordre og skape litt.
7. Forsvaret er "all over", løper bare panisk rundt etter ballen og åpner rom for motstanderne

Lovte meg sjøl jeg skulle gi McClaren tid før jeg begynte å høgge løs på han, men den møkka som er servert hittil holder rett og slett ikke.

Skal det sies Cisse skulle hatt straffe tidlig i kampen, blir tydelig holdt igjen av Prødl ved den store sjansen. Samt Aoyze blir feid over ende av Prødl senere i kampen, som burde hatt rødt for de to situasjonene.
« Siste redigering: 20. Sep. 2015, 13:23 av Geordie »
No fate but what you make

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 20. Sep. 2015, 13:22 »
Ser kampene via diverse streamer på nett. Noen ganger helt ok bilde, andre ganger ræva.. Håper en dag det blir mulig igjen at alle kampene lørdager kl. 1600 kan bli vist.

McClaren har hele tiden bedt om 12 kamper, og la oss se hvor vi ligger da. Helt i orden det. Er en ny manager på plass med sitt team og flere nye spillere. Hadde selv også regna med at det kom til å ta litt tid og at prestasjonene kom til å svinge.

Men det som bekymrer meg er at dette har vi sett i flere år nå. Er de samme sykdomstegnene som går igjen og igjen. Sliter faktisk med og se hvordan han ønsker at vi skal spille fotball. Valg av spillere har også gjort meg litt bekymret samt hans evne til å gjøre endringer virker helt fraværende.

Nå kommer nesten 2 umulige kamper. (dog har vel Mourinho aldri vunnet mot oss oppe i nord i PL?) og forsvaret vårt har neppe den evnen til å holde både ut og unna slik som West Ham klarte mot City. Pardew klarte no av og til å fyre opp spillere før kamper selv om det var en sjelden gang. Er spent om McClaren klarer dette til kampen mot Chelsea eller om laget kommer like tafatte i gang som mot Watford.

Ashley må nok vurdere om Lee Charnley er rett mann for stillingen? Vil ta med Carr her også. Begynner å bli veldig lenge siden de har gjort noe riktig nå, om de noen gang har gjort noe riktig. 50 mill pund er svidd av i sommer og en kan ikke se at det utgjør en forskjell. Veldig skeptisk til om de nissene der skal få mer penger i januar og leke med. Når jeg er skeptisk, så må i allefall Ashley begynne å kjenne magesåret fra mai mnd. komme sakte men sikkert tilbake snart.

Taper vi kampen mot Sunderland 25 oct. på en stygg måte tror jeg helvete er løs igjen. (har nok tapt 2-3 kamper før det også)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 20. Sep. 2015, 14:35 »
Vel, prøve å se litt mer objektivt på det etter at de sterkeste følelsene har dempet seg en smule. Saken er vel at det er nok en kamp der ingenting fungerer. Basert på hva jeg orket å så av kampen:

2. Haidara er grusom, håper Dummet snart er klar. Sier litt... Kløner det til før 0-1 og dasser bare tilbake før 0-2.
5. Noen som ser noe som helst mønster i hva laget prøver på? Om de prøver noe som helst? Ser ikke ut til at noen helt skjønner rollene sine og vet hva de skal gjøre.
5. Hvorfor bruker McClare spillere som har tydelige holdningsproblemer, tenker da spesielt på Cisse.
6. Neste kamp får McC se bort fra prislapp og erfaring, jeg vil se de Jong, Aarons og Ayoze fra start. Er eneste spillerene som ser ut til å kunne utfordre og skape litt.
7. Forsvaret er "all over", løper bare panisk rundt etter ballen og åpner rom for motstanderne

Lovte meg sjøl jeg skulle gi McClaren tid før jeg begynte å høgge løs på han, men den møkka som er servert hittil holder rett og slett ikke.

Skal det sies Cisse skulle hatt straffe tidlig i kampen, blir tydelig holdt igjen av Prødl ved den store sjansen. Samt Aoyze blir feid over ende av Prødl senere i kampen, som burde hatt rødt for de to situasjonene.

Synes dette er å overdrive veldig.
Vi blir nok engang felt av personlige feil. Den første til Haidara før 10 min er gått er ødeleggende. Han hadde også en grov feil rundt 5-6 min spilt. Det endte heldigvis ikke i mål.

Cisse er dessverre helt fullstendig ute av det. Han bør få tribuneplass frem til januar.
Trenger å få Mitrovic i slag ganske fort nå. Det samme med Thauvin og Wijnaldum. Siem de Jong må også få en mer fremtredende rolle i laget. Fenomenal ballbehandling og godt overblikk.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #124 på: 20. Sep. 2015, 14:54 »
Vi er nok alle sammen enig i at McClaren har fått for lite tid. Han tok jo over et lag i fritt fall med elendighet på stort sett alle områder. En tøff jobb, men han skal likevel vurderes fortløpende og etter hver kamp. Han fikk mye av sommeren til å ta noen grep for å løfte et lag som knapt vinner kamper og som ikke gidder å prestere på banen. Da var det mange som forventet at vi skulle se forbedringer, særlig når gjelder innsatsviljen. Nå, i siste halvdel av september, så er det ikke mye bedring å se. Selv om enkeltkampene mot Arsenal og Man Utd var akseptable.

McClaren må gjøre noe med sutrekulturen, det elendige bunnivået og innsatsviljen spesielt hos de sentrale spillerne. Eksempelvis er Coloccinis innsats i går nærmest utilgivelig og han står ikke fram som et godt eksempel. Jeg trekker frem Colo fordi han er en erfaren spiller som absolutt burde vite hva dette dreier seg om. Men vi har sett det før at han kan bli helt likegyldig i motgang. Og Mbemba blir ikke noe bedre av å måtte forholde seg til en makker som gir blanke. Det er faktisk en risiko for at klubben er i ferd med å ødelegge utviklingen og selvtilliten til de nye tilkomstene.
Det er denne ukulturen jeg forventer at McClaren tar de nødvendige grep om. At vi ser forbedringer på noe så grunnleggende som innsatsvilje, lagånd og samhandling blant spillerne, ikke at vi ser feiende flott angrepsfotball kamp etter kamp.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #125 på: 20. Sep. 2015, 15:35 »

Synes dette er å overdrive veldig.
Vi blir nok engang felt av personlige feil. Den første til Haidara før 10 min er gått er ødeleggende. Han hadde også en grov feil rundt 5-6 min spilt. Det endte heldigvis ikke i mål.

Cisse er dessverre helt fullstendig ute av det. Han bør få tribuneplass frem til januar.
Trenger å få Mitrovic i slag ganske fort nå. Det samme med Thauvin og Wijnaldum. Siem de Jong må også få en mer fremtredende rolle i laget. Fenomenal ballbehandling og godt overblikk.

Om du syns jeg overdriver her, så hadde det vært fint om du faktisk kom med argumenter i mot?

Haidara er stort sett vært dårlig i samtlige kamper, ikke bare i går. Dårlig ballmottak, elendige innlegg/innspill, og er ofte feilplassert når vi får aangrep i mot. Flere av målene i mot hittil i sesongen har kommet som direkte/indirekte feil av Haidara.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 20. Sep. 2015, 16:09 »
Haidara har helt klart potensiale til å bli en god PL spiller, men han er uferdig i dag og det er svakt av Newcastle at de ikke ser dette. Tror nok vi hadde kjøpt en ny back om vi hadde blitt kvitt mye av daukjøttet denne klubben har. Obertan, Willy, Gouffran, Tiote, Riviere, Taylor, Cisse ++++ listen er lang og ingen klubber vil ha de..

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #127 på: 20. Sep. 2015, 16:37 »
Hovedproblemet vårt i går var elendig press. Vi prøvde å stå høyt, men spillerne i første pressledd stoppet opp to-tre meter unna ballfører. Sånn holdt man på for 20 år siden, men i dagens moderne fotball fungerer det ikke.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #128 på: 20. Sep. 2015, 18:50 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 21. Sep. 2015, 11:17 »
Problemene våre er like de vi har sett alle de foregående årene. Denne sesongstarten føyer seg inn i en rekke av elendige starter vi har sett så jævlig ofte. Problemene er mye av de samme og slik sett føles det som deja vu for min del. Om jeg skal ta frem noen plusser er det at vi  faktisk er hakket mindre håpløse bakover enn forrige sesong. Selv om vi stadig gjør elendige personlige feil som fører til baklengs, så har vi ikke sett slike jævlig kollapser som vi har opplevd så håpløst mange ganger tidligere - eksempelvis mot Soton tidlig i fjor. Kanskje et lite tegn på at moralen er noe bedret.
McClaren har samtidig flere vanskelige utfordringer. Flere av dagens spillere har stagnert og gjerne tatt steg tilbake prestasjonsmessig. Haidara gjør mye rart, Sissoko har vært elendig, Coloccini ser stadig svak ut. Symptomer som har vært alt for synlige for lenge. Alt for mange spilleres form og prestasjoner peker nedover. Ikke minst må også McClaren snu en vond trend der for mange av våre nykommere, spesielt offensivt, ikke makter prestere i PL. Cabella og Riviere i fjor, Thauvin og Wijnaldum sålangt i år. Råtne egg ala Tiote og Cisse må også tas tak i. Når Ben Arfa ble degradert til reservelaget bør en kanskje vurdere det samme, spesielt kanskje i Tiote sitt tilfelle?

Jeg er villig til å gi McClaren de 12 matchene han selv mente han trengte for å implementere sin filosofi og spillestil. Ting tar tid, og utgangspunktet var tross greit med penger brukt vanskelig. Jeg ønsker dog å se at vi etterhvert makter spille vårt eget spill og styre kamper mot overkommelig motstand. Ikke bare at vi presterer godkjente prestasjoner i kamper der ingen forventer noe (Arsenal, ManU). Vil også se at McClaren reverserer den svake utviklingen til flere av spillerne våre. Enda usikker på om han er i stand til dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #130 på: 21. Sep. 2015, 15:19 »
Ein ting er iallefall sikkert. Me treng ikkje eit managerskifte igjen. Det hjelper tydeligvis lite. Utifrå det eg har sett (såg ikkje Watford-kampen) syns eg Siem De Jong har vore frisk, samme syns eg om Mitrovic, Ayoze, Sissoko, Janmaat og Mbemba. Problemet (etter mi meining) er store personlege feil som vert så altfor tydelege når den einaste avsluttaren vår står på høgre back.

Mykje negativitet i forumet, noko som er forferdeleg forståelig med tanke på kun to poeng tatt. Men me har berre spelt 6 serierundar med eit lag som var til dei grader rævkjørt for sommarpausen. Nokon må ta ansvar framover, og eg trur på comboen Mitrovic/De Jong.

Me vinn mot Chelsea. Berre vent.