20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Watford 15/09/15 kl 16:00  (Lest 24179 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Watford 15/09/15 kl 16:00
« Svar #105 på: 19. Sep. 2015, 18:58 »
Ja, personene bak sackpardew.com virker bare som større genier jo lenger tiden går.

Unnskyld meg, men for en meningsløs og idiotisk kommentar. Sackpardewalliansen så det åpenbare. At klubben var på vei rett frem. Vi ville opp og tror fremdeles ikke Pardew fikk maks ut av klubben. Det kan ikke du heller mene... At idiotene som styrer skulle ansette McClaren er ikke en avgjørelse som brakte ukuelig optimisme blant fansen. Alt dette sier seg selv, men du kan jo sitte der på den høye hesten din å nyte utsikten med nesa i været. Så blir dette bra.

Men du er sikkert også fornøyd med 15-plasser 1.-2. runde i cupene og halvtom stadion. Med en manager som dytter dommere og skaller motspillere. Vi ville sparke Pardew for å komme videre, ikke gå bakover.
Jeg kan jo si at vi aldri rykka ned da Kinnear var Director of Football. Så da burde vi gjerne beholdt ham også?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 19. Sep. 2015, 19:51 »
Jeg er rimelig sikker Siddis at Pardew ville prestert bedre enn Mclaren om han hadde fått samme beløp til disposisjon. At Pardew aldri har fått bygge et lag fordi våre beste har blitt solgt mener jeg er et ubestridt faktum.  Jeg driter egentlig i om Pardew snakker tull så lenge han leverer. Se på "the special one". Ingen snakke mer bullocks enn ham, men folk tar det som en sannhet fordi han har levert resultater. Han har i tillegg stukket finger'n i øye på en kar, og det er mye verre enn Pardews såkalte "nedskalling."

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #107 på: 19. Sep. 2015, 19:53 »
Ja, personene bak sackpardew.com virker bare som større genier jo lenger tiden går.

Og hva mente du med dette Frode? Du som har vært en glødene beskytter av både Pardew og mcClaren?
No fate but what you make

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 19. Sep. 2015, 20:02 »

Og hva mente du med dette Frode? Du som har vært en glødene beskytter av både Pardew og mcClaren?

Jeg har ikke vært helt enig med Frode i det siste, men akkurat her må jeg ta ham i forsvar. Pardews statistikk med et ok lag på banen er faktisk ikke dårlig. Er få om ingen manager som har blitt tvunget til å bruke så mye søppel synes jeg: Williamson, Simpson, Jonas (liker ham dog pga. innsatsen), Taylor x 2, Obertan og Colback. Raylor og Colback regner jeg med ble hentet inn fordi han ikke fikk kapital til å kjøpe bedre. Hele Pardews korthus mener jeg begynte å falle sammen da Cabaye ble solgt og han ikke fikk hentet inn en erstatter og Tiotes form begynte å svikte. Uten en god midtbane, med en Tiote som beskytter stopperne, og en offensiv midtbane som setter i gang kanter og spisser, fungerer ikke et lag, så enkelt er det mener jeg. I tillegg fikk Pardew heller ikke ressurser til å erstatte Ba som jeg mener er den beste spissen vi har hatt siden Shearer. Han fikk heller ikke penger til å forsterke da vi skulle ut i Europa med dertil mer hektisk kampprogram. Den sesongen hadde Cabaye skader, og det var heller ingen overraskelse at vi da gjorde det dårlig mener jeg. Det er få pm ingen manager som kunne ha prestert bedre under de rammebetingelsene Pardew hadde. Det poenget er det derimot ingen bak sackpardew som skjønner.

« Siste redigering: 19. Sep. 2015, 20:04 av Thomas »

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #109 på: 19. Sep. 2015, 20:14 »
At idiotene som styrer skulle ansette McClaren er ikke en avgjørelse som brakte ukuelig optimisme blant fansen.

Skapte ingen optimisme hos meg i alle fall. Tror ikke McClaren er totalt blottet for fotballforståelse akkurat, men er usikker på om han hadde den autoriteten som trengs. I tillegg er jeg usikker på om McClaren står for en (moderne) fotball som trengs for å ta klubben videre.

Dersom McClaren likevel blir en suksess skal jeg gledelig innrømme at jeg tok feil. Og jeg håper jeg må det. Det er fortsatt for tidlig å kreve hans avgang når han tross alt tok over en pill råtten spillergruppe der majoriteten var overbetalte og underpresterende og som ga blanke i at fansen brukte mye tid og penger på å støtte dem hver bidige kamp. Denne tape- og sutrekulturen har han ikke klart å gjort noe med ennå, dessverre.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #110 på: 19. Sep. 2015, 20:16 »
Hele Pardews korthus mener jeg begynte å falle sammen da Cabaye ble solgt og han ikke fikk hentet inn en erstatter og Tiotes form begynte å svikte.

Støtter den teorien Thomas.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 19. Sep. 2015, 20:25 »
Syns det er tidlig å si at McClaren er like ille/verre enn Pardew enda. Han skal få lengre tid til å bygge noe eget. Jeg har uansett aldri vært overhappy over at McClaren ble ansatt. Anså det som like kjedelig og middelmådig som Pardew.
Det jeg derimot stusser over er at du Thomas ikke legger mer vekt på at Tiotes form sammen med veldig mange andre faktisk falt med Pardew bak roret. Her er noe av nøkkelen - stagnasjonen av så mange spillere under Pardew.
Ja, han hadde vanskelige arbeidsbetingelser, og ja, hadde han fått bestemme hvem vi skulle hente inn hadde laget sett betraktelig mer Stoke-aktig ut med et langt større britisk krigerpreg.
Det som derimot er sikkert er at pilene pekte nedover for alt for mange spillere under Pardew, og tross at han hadde en periode forrige sesong der vi redda inn fortsatt PL-spill, så var det en fortsettelse av elendigheten vi så sesongen før. Pardew skulle aldri vært manager når forrige sesong starta.

Så lar jeg meg uansett irritere meg over at Ashley fortsatt ikke ser verdien i å hente inn spillere som garanterer prestasjoner i PL. Det etterlyste jeg i sommer, og det syns jeg vi ser i innledningen av denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 19. Sep. 2015, 20:36 »
Det jeg derimot stusser over er at du Thomas ikke legger mer vekt på at Tiotes form sammen med veldig mange andre faktisk falt med Pardew bak roret. Her er noe av nøkkelen - stagnasjonen av så mange spillere under Pardew.
Ja, han hadde vanskelige arbeidsbetingelser, og ja, hadde han fått bestemme hvem vi skulle hente inn hadde laget sett betraktelig mer Stoke-aktig ut med et langt større britisk krigerpreg.

Kan det ha noe med at flere av de beste spillerne ble solgt? Er det en vanlig ting som skjer med moralen til spillerne når de ser de beste hele tiden forsvinne?
Krigerske? Inneholdt ikke alle Ferguson sine lag skikkelige krigere?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 19. Sep. 2015, 20:43 »
Jo, jeg har da også etterlyst krigere, og ikke minst mer erfaring fra PL. Vi lider helt klart av at vi også i sommer kun har hentet spillere fra andre ligaer enn PL som da også trenger innkjøringstid i ligaen. Dette og at vi ikke kan hente spillere over 26 år er helt tåpelig. Skulle gjort mye for å eksempelvis ha Carrick i dagens lag. Spillerne som Pardew derimot ifølge media ønsket hente var i beste fall middelmådige.
Og joda - selvfølgelig. Men det får være grenser for hvor mye det kan tilskrives stagnasjonen flere spillere viste. Det er forøvrig helt sant at McClaren per dags dato står seg som en dårligere Newcastle-manager enn Pardew, men det jeg syns var mest feil med Pardew sin tid i Newcastle var at den ble så lang som den ble.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 19. Sep. 2015, 20:53 »

Jeg er ikke en glødende beskytter av noen. Men jeg har hele tiden hevdet at de spillerne vi har ikke kan føre oss til topps i PL, uansett manager.
Der andre mente at NUFC hadde lag til å kjempe i toppen og at Pardew underpresterte mente jeg at spillerne ikke var/er gode nok.

Der andre hele tiden vil ha en ny manager, gjerne så ofte som mulig, synes jeg det er en altfor enkel løsning som sjelden fører noe bedre med seg på lang sikt.

Pardew har fått tak i sin tidligere elev Cabaye i Palace, og har en jevnt over god og spennende stall der.

Jeg håper og tror enda at McClaren er tøff og hard nok for NUFC jobben. Jeg er ihvertfall villig til å gi han lengre tid enn dette her.
Mange nye spillere, nytt trenerteam og ny måte å spille på tar tid å sette skikkelig. De 2 neste kampene mot Chelsea og ManCity forventer jeg derfor ingenting av. Om 1 mnd, nærmere sagt 18. oktober, da kommer Norwich til St James Park. Da MÅ det bli seier. Om ikke blir vi hengende langt bak.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #115 på: 19. Sep. 2015, 21:04 »
Dønn enig med Frode og Thomas. Det kan da vel ikke herske noen tvil om at Pardew fikk ekstremt mye utav dårlige fotballspillere?! Bare se på hva Carver fikk til med samme stall og hva McClaren får til med en forsterket (?) versjon av den.

Ingenting har egentlig forandret seg siden forrige 5års plan ble presentert. Vi kjøper fortsatt investeringsobjekter som ved høye prestasjoner kan selges videre til bedre klubber og med dårlige prestasjoner kan selges videre til middels høye summer til dårligere klubber. Det eneste som er gledelig er at vi har tatt større risiko i overgangsmarkedet og satset på (forhåpentligvis) bedre og flere spillere enn foregående år.

Angående kampen i dag så er det fem ting jeg ønsker å påpeke.

1) Vi har en spiss i Ayoze Perez som er i stand til å skape spill og mål som ikke er en direkte konsekvens av flaks. Likevel bruker vi Papiss Cissé som verken har fart, hodestyrke eller fotballkløkt nok til å spille enslig spiss.

2) Vi eier ingen sentrale midtbanespillere som har kreativitet og pasningsferdigheter nok til å klarer å sette opp de fire offensive spillerene rettvendt.

3) Vi angriper kun ned høyresiden og er ekstremt forutsigbare. Jeg er ikke imponert over det vi har sett av Thauvin, Haidara og forsåvidt Aarons så langt i
år. Mens Aarons har spilt lite og Thauvin er fersk sliter jeg med å finne gode unnskyldninger for at Haidara leverer drit offensivt og skaper mål deffensivt.

4) Vi er feige i dueller, og det gjelder over hele banen. Ikke en gang ser jeg en Newcastlespiller i en manneduell. Det nærmeste du kommer er Janmaat.  Ta tak for faen.

5) Vi eier ingen kaptein som går forran når det butter imot. Opprykkslaget hadde to i Joey Barton og Kevin Nolan. Begge er karismatiske ledere som skaper motivasjon blant medspillere med sin workrate og kommunikasjon. Nå har vi Labbetuss som tilsynelatende holder kjeft hele kampen. Ikke et eneste lag i historien har prestert bra uten bra lederskap fra både manager og spillere. I motgang er dette spesielt viktig. Hvorvidt vi har riktig lederskap fra manager-siden tar jeg ikke stilling til etter seks kamper. Jeg skulle imidlertid gitt venstre ballen min for å ha Kevin Nolan på banen. Det sier litt.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 19. Sep. 2015, 21:07 »
Jo, jeg har da også etterlyst krigere, og ikke minst mer erfaring fra PL. Vi lider helt klart av at vi også i sommer kun har hentet spillere fra andre ligaer enn PL som da også trenger innkjøringstid i ligaen. Dette og at vi ikke kan hente spillere over 26 år er helt tåpelig. Skulle gjort mye for å eksempelvis ha Carrick i dagens lag. Spillerne som Pardew derimot ifølge media ønsket hente var i beste fall middelmådige.
Og joda - selvfølgelig. Men det får være grenser for hvor mye det kan tilskrives stagnasjonen flere spillere viste. Det er forøvrig helt sant at McClaren per dags dato står seg som en dårligere Newcastle-manager enn Pardew, men det jeg syns var mest feil med Pardew sin tid i Newcastle var at den ble så lang som den ble.

Uten å sammenligne for mye, men merkelig at Start ikke har vunnet etter at de solgte han islandske spissen til RBK. Kan det ligge noe i det Mjelde sa at det skjedde noe med troppen da han ble solgt? Eller hvorfor stagnerte alle spillerne sånn plutselig?
Det å sparke Mjelde, blir stallen bedre av det?
Kanskje de kan få et lite løft en kort periode. Troen på noe nytt, men på lang sikt er det fremdeles stort sett de samme spillerne.

Tilbake til NUFC, jeg håper at dette viser seg å være et suksessfullt og langvarig prosjekt. Jeg tror at McClaren er en hard type som tåler det meste. Om han er rett mann gjenstår å se. Men å dømme han etter kun 6 kamper er jo helt bak mål, synes ihvertfall jeg.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #117 på: 19. Sep. 2015, 21:36 »
Helt klart en av kandidatene til årets dummeste innlegg. Pardew hadde en sesong der vi gulla oss til en brukbar plass på tabellen (og der vi alltid bør være). Se hva han gjorde med spillerne våre. De fleste presterte godt i starten, deretter har de vært dynge: Ba (herja i starten, sugde når Cisse kom), Cisse (herja i starten, suger relativt greit nå og da), Sissoko (Han har blitt helt ødelagt etter den gode starten), Ben Arfa (ble funnet for lett, selv om han er den beste vinga siden Robert) osv. osv. Pardew fikk ikke stort ut av laget. Null taktiske egenskaper, stadig bruk av elendige spillere (Willy var en av de faste) og lystløgner av en annen verden. Mcclaren er ikke stort bedre. Preseason fortalte egentlig det meste. Ræva kamper, spillere i feil posisjoner og NULL gameplan (samt "taktiske" bytter som kommer for seint). Dette speiler seg igjen i sesongen hittil. Vi suger, rett og slett. I år blir det nedrykk, dersom ikke manager får en taktisk innsprøytning og spillerne får fingern ut av ræva

PS: Glem heller ikke transfersalgene under Pardew: Cabaye, Ba, HBA, Nolan, Enrique, Mbiwa, Santon...
« Siste redigering: 19. Sep. 2015, 21:38 av ripsgard »
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 19. Sep. 2015, 22:28 »
Det er jo altfor tidleg å kreva McClaren sparka allereie! At det går an å koma med det allereie no. Kandidatane står sikkert i kø for å få jobba i lag med Ashley og Co. Guardiola tek seg sikkert til og med eit "studieår" kunn for å oppleva denne fantastiske klubben og spelarstallen på nært hald.
Det er jo sjokkerande å sjå kor dårleg, på papiret gode spelara, kan prestera. Fy fan eg skulle gitt mykje for Austin no. Ein som har vist at han kan prestera på øvste hylla i PL.

- Kor mange kampar har me spelt? 5. Det vil sei at Colo greier prestera på akseptabelt nivå i 1 av 5 kampar. Det er først i dag Janmaat har vore god.

- Det defansive har vore eit veldig stort problem dei siste sesongane. I lang tid! Me må vera eit av laga som slepp inn mest mål i PL kvar einaste sesong. Haidara er per dags dato ikkje god nok. Og ja han bør få tid på seg, men me er allereie havna i ein posisjon der me ikkje har tid til at folk skal tilpassa seg.

- Me er på eit nivå der spelarane brukar heile hjernekapasiteten sin på heilt enkle oppgåver. All innsats går i å slå ein pasning som skal treffa ein medspelar, all kapasitet i hjarnen til medspelaren går på å dempa ballen. Og likavel går det ikkje. Då verte det vanskeleg drible av ein mann og slå ein gjennombrotspasning. Då verte det vanskeleg treffa mål osv. Derfor er det og lett å sjå at me ikkje kjem til å vinna ein fotballkamp.

- Som Shearer seier det på twitter: "#NUFC awful AGAIN. Charlie Austin looks cheap at £15 million now!"
« Siste redigering: 19. Sep. 2015, 22:42 av lgrinde »

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #119 på: 19. Sep. 2015, 23:47 »
PS: Glem heller ikke transfersalgene under Pardew: Cabaye, Ba, HBA, Nolan, Enrique, Mbiwa, Santon...

Taler vel kun til Pardew sin fordel dessverre, da han vel ikke ville selge hverken Cabaye, Ba eller Enrique, uten å ha noe valg.