20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Ham - Newcastle 14/9 kl. 21.00  (Lest 26342 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: West Ham - Newcastle 14/9 kl. 21.00
« Svar #120 på: 15. Sep. 2015, 16:53 »
Jeg er enig med akselho. Selv om Craplaren er ræva, er spillerne helt jævlig ræva om dagen. De er late og nekter å gjøre jobben hverken offensivt eller defensivt. Dette kommer til å gjøre så forferdelig vondt på slutten av sesongen! Skulle tro sommerdvale/ramadan varte hele året for et par av spillerne
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #121 på: 15. Sep. 2015, 17:32 »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 15. Sep. 2015, 17:49 »
Jeg liker Cisse, og ja han var dårlig i går, men jeg synes oppriktig talt synd på karen. I snart to sesonger har han måtte leve på smuler fotballmessig: Han får omtrent et godt innlegg per kamp, og stikkpasningene har vi ikke hatt siden Cabaye dro. Jeg tror ikke Austin hadde klart noe bedre med den midtbanen vi har nå. Dessuten synes jeg det er smått utrolig at verken Pardew eller Mclaren skjønte/skjønner at Cisse ikke egner seg som en alenespiss.

Sissoko bør vrakes til neste kamp synes jeg: For det første har vi holdningene hans og for det andre, vi får ikke noe ut av ham så lenge vi ikke har noen som kan sette ham opp i rom. Han klarer jo ikke enkle mottak.

Jeg tror Anita kommer seg i en riktig formasjon selv om han glemte markeringen på målet i går. Det er rett og slett idiotisk å spille slik vi gjør nå siden det opplagt blir uklar rollefordeling mellom Colback og Anita om de defensive oppgavene. Og Colback, vi vet vel alle min mening om  ham,he he.  Jeg kan nevne et premieeksempel fra første omgang i går som viser hvorfor vi ikke kommer noen vei med ham på laget: Colback får ballen rundt sidenlinjen på midten av banen. Thauvin kommer Colback i møte, han har ingen West Ham-spillere rundt seg og kan vende opp hvis han får ballen. For å nå Thauvin fordrer det at Colback må slå en innsidepasning på 3 meter mellom to West Ham-spillere som står med noen meters mellomrom. En uproblematisk pasning hvis man er rask. Hva gjør Colback? Jo han slår en støttepasning til Colo som står 15 meter på vår egen banehalvdel.  Resultatet av et slikt spill er jo at Gini ikke får noen baller å jobbe med (heller ikke vingene), og  Gini må trekke alt for dypt ned i banen for å bli involvert i spillet (som igjen gjør at cisse isolert), som den godeste Lars Tjernås påpekte i dag:

"Georginio Wijnaldum ble hentet som "trollmann", men har så langt hatt få triks å imponere med. Han blir for stasjonær og for dyp i mange faser av spillet til å utgjøre noen stor trussel."

Jeg er dog uenig i hans påstand at Gini generelt har vært stasjonær i år.

bonoloy

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #123 på: 15. Sep. 2015, 18:23 »
Thomas : Du vil vrake Sissoko pga holdningene hans og det at vi ikke får nok ut av han.

Det er greit nok i seg selv, men samtidig er det bare synd på Cisse? Her snakker vi jo definisjon på det å ikke få nok ut av en fotballspiller. Samtidig så viser vel de 10 kampene han var suspendert i fjor at det er noe galt med holdningene der i gården også.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 15. Sep. 2015, 18:30 »
Problemet med Cisse er at han bidrar med null og niks spillemessig. På hjemmebane hvor vi har litt mer trykk i angrepene er han ok, men som spiss på bortebane må han være et av de verste alternativene i hele ligaen. Han er overhode ikke noe oppspillspunkt og om han en sjelden gang skulle være heldig å få kontroll på ballen så spiller han den bort på neste touchen. Håpløs på bortebane, kan være decent på hjemmebane.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 15. Sep. 2015, 20:06 »
Ser poenget Daniel. Det funka når han hadde et powerhouse som Ba ved siden av seg, og kan funke med Mitrovic da...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 15. Sep. 2015, 20:17 »
Problemet med Cisse er at han bidrar med null og niks spillemessig. På hjemmebane hvor vi har litt mer trykk i angrepene er han ok, men som spiss på bortebane må han være et av de verste alternativene i hele ligaen. Han er overhode ikke noe oppspillspunkt og om han en sjelden gang skulle være heldig å få kontroll på ballen så spiller han den bort på neste touchen. Håpløs på bortebane, kan være decent på hjemmebane.

Helt enig i det. Eneste måten å få noe ut av Cisse på er å sette ham sammen med Mitrovic, som Kristoffer er inne på, eller gå over til en 4-3-3 formasjon.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #127 på: 15. Sep. 2015, 21:20 »
Jeg mener alt maset om formasjonsskifte er tull! Hvertfall kontra 4-2-3-1 og 4-3-3! Det er jo nesten den helt samme formasjonen, bortsett fra at 4-2-3-1 kan være en angripende variant. Fire forsvarsspillere, tre sentrale midtbaner, to vinger og en spiss! Skal vi skifte formasjon, mener jeg vi må gå for 4-4-2.
Men nå er jeg fornøyd med formasjonen, bare ikke spillerne. Men 4-3-3 og 4-2-3-1 er i mine øyne den eksakt samme formasjonen, det er bare de 3 sentralt det står på.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 15. Sep. 2015, 21:59 »
Helt enig med Anders.
Flere av spillerne var skrekkelige igår. Om man ser nærmere på målene imot ser man at det er flere personlige feil hele veien.
Det første målet, Janmaat har mulighet og ball men velger et ganske håpløst tilbakespill på hodet til Mbemba. Klareringen til sistenevnte er ikke mye bedre. Anita har kun fokus på ball og glemmer mannen han skal passe på. Vips, 1-0.
Det andre målet, vi har frispark ved motstanderens 16 meter. 20 sekunder senere ligger vi under 2-0. Thauvin med et elendig frispark. Gjør ingenting for å jobbe opp igjen det feilslåtte frisparket. Janmaat jogger lett på sin side å ser hva lagkameratene kan gjøre for å hindre angrepet. Haidara kolliderer med Anita når de skal stoppe Moses, i tillegg blir han sendt i pølsebua istedenfor å holde seg oppreist å presse han utover.

Hele kampen igjennom var det slappe holdninger til den defensive biten. I tillegg var det heller ingen som gikk på løp offensivt for å åpne opp motstanderen litt. Der forventer jeg Sissoko og Wijnaldum skal gjøre en mye bedre jobb. Fullstendig fraværende igår.

Cisse gidder jeg ikke nevne. Har sagt mitt om han lenge nok nå.

Skal vi ta poeng i PL må alle sammen gjøre sin jobb. Svikter 1 går det utover alle. På dette nivået blir personlige feil hardt straffet. Når enkelte spillere ikke engang gidder å ta et returløp for å redde en farlig situasjon blir det nytteløst. Uansett hvilken formasjon som blir brukt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 15. Sep. 2015, 23:03 »
Kunne tenkt meg å s Wijnaldum/Sissoko litt dypere i banen for enten Anita eller Colback, Thauvin over på høyresiden og de Jong i hullet bak Perez på topp.

Noe sånt:

Krul
Janmaat - Mbemba - Colo - Haidara
Anita - Wijnaldum/Sissoko
Thauvin/Sissoko - de Jong - Aarons/Thauvin
Perez

Burde slippe løs Perez og de Jong nå. Ble langt mer futt over Newcastle med de to på banen og Wijnaldum/Sissoko dypere på banen i går IMO. Og sjansen for at det fungere dårligere enn det fjaset McCLaren har gitt oss til nå er liten. Så hvorfor ikke bare peise på?

Spot on. Enig i alt, og har ingenting å tilføye.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 16. Sep. 2015, 11:43 »
Helt enig med Anders.
Flere av spillerne var skrekkelige igår. Om man ser nærmere på målene imot ser man at det er flere personlige feil hele veien.
Det første målet, Janmaat har mulighet og ball men velger et ganske håpløst tilbakespill på hodet til Mbemba. Klareringen til sistenevnte er ikke mye bedre. Anita har kun fokus på ball og glemmer mannen han skal passe på. Vips, 1-0.
Det andre målet, vi har frispark ved motstanderens 16 meter. 20 sekunder senere ligger vi under 2-0. Thauvin med et elendig frispark. Gjør ingenting for å jobbe opp igjen det feilslåtte frisparket. Janmaat jogger lett på sin side å ser hva lagkameratene kan gjøre for å hindre angrepet. Haidara kolliderer med Anita når de skal stoppe Moses, i tillegg blir han sendt i pølsebua istedenfor å holde seg oppreist å presse han utover.

Hele kampen igjennom var det slappe holdninger til den defensive biten. I tillegg var det heller ingen som gikk på løp offensivt for å åpne opp motstanderen litt. Der forventer jeg Sissoko og Wijnaldum skal gjøre en mye bedre jobb. Fullstendig fraværende igår.

Cisse gidder jeg ikke nevne. Har sagt mitt om han lenge nok nå.

Skal vi ta poeng i PL må alle sammen gjøre sin jobb. Svikter 1 går det utover alle. På dette nivået blir personlige feil hardt straffet. Når enkelte spillere ikke engang gidder å ta et returløp for å redde en farlig situasjon blir det nytteløst. Uansett hvilken formasjon som blir brukt.

Einig. Og slik har det vore meir eller mindre i heile 2015. Det er altfor mange personlege feil og slurv. Cornera og frispark endar i kontring i mot eller beste fall ingenting. Mottak og pasningar sit ikkje. Kor mange gonger har ikkje Krul sine utspel eller klareringar enda opp som innkast? Sissoko og Cisse greier ikkje dempa ballen, uansett kor perfekt dei får han i føtna. Ein kan og setja spørsmålsteikn ved haldingar og form hjå fleire spelara. Janmaat for eksempel. Han får jo kort i kvar kamp han spelar.
På måndag var han veldig aktiv, men skapte han eigentleg noko som helst? Mykje feil val. Både han og Haidara var offansive, men det endar jo i ingenting.
Anita er ein god ballvinnar og kan brukast til å ta ut gode motspelara i kampar, men på måndag sviktar han totalt ved fleire høve. Colback jobbar og slit, men tek ofte feil val og feige val. Verken han eller Anita er noko erstattar for Cabaye, som me framleis saknar sårt.
Det er som McClaren sa, me kan ta 2-3 steg fram og i neste kamp 2-3 steg tilbake.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #131 på: 16. Sep. 2015, 14:23 »
Merket under kampen at jeg ble nervøs hver gang West-Ham angrep. Når vi angrep så økte ikke pulsen i det hele tatt. Er meget skuffende å se laget om dagen, det er fortsatt mye som må gjøres før vi blir bedre enn laget fra ifjor.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #132 på: 16. Sep. 2015, 15:16 »
Jeg gjentar det jeg sa underveis i kampen: Vi virker feige i angrep. Jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene en av våre offensive "stjerner" utfordret en mot en på kant eller skar inn i feltet fra siden. Som regel endte overganger eller angrep i et tidlig innlegg mot en enslig Cisse, eller i noen tilfeller, et TOMT felt. Wijnaldum, Sissoko, Thauvin m.fl. gjorde dette flere ganger, da de hadde gode muligheter til å frese forbi og utfordre inn i feltet. Det skal ikke være nødvendig å være 2 mot 1 hver gang man skal passere en spiller, og jeg føler at individuelle ferdigheter hos de forskjellige spillerne ikke blir utnyttet, og da blir det ekstra vanskelig å få noe ut av en kamp der det kollektive spillet skranter. Nettopp dette reddet oss flere ganger, og er en av årsakene (blant annet) til at vi kom på 5. for noen år siden, da vi hadde spillere som Cabaye, Ben Arfa og Ba som skaffa oss poeng med enkeltprestasjoner i kamper der vi ikke fikk det offensive spillet til å fungere.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #133 på: 17. Sep. 2015, 09:53 »
Jeg gjentar det jeg sa underveis i kampen: Vi virker feige i angrep.

Alt for feige. Det tas alt for lite risiko. Men de gangene det faktisk flyttes opp folk (på dødballer så klart) så blir laget forferdelig lite balansert og alt for sårbare når motstanderen kontrer.

Virker som at McClaren har veldig fokus på den defensive organiseringen og lite plan for den offensive. Synes det ligner veldig Pardew/Carver nå. Men vi får se etter de angivelige 12 kampene som McClaren mente han trengte før det settes en dom på hvordan hans inntreden har preget lagets prestasjoner og spillestil kontra Pardew/Carver. Han har i alle fall mye å jobbe med godeste McClaren..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 17. Sep. 2015, 10:17 »
Venter enda litt til. Han hadde en elendig start i Boro også, men fikk etterhvert orden på det defensive og gjorde de til et vanskelig lag å slå. Offensivt vokste de vel også med tiden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida