20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Ham - Newcastle 14/9 kl. 21.00  (Lest 26394 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: West Ham - Newcastle 14/9 kl. 21.00
« Svar #105 på: 15. Sep. 2015, 08:03 »
Perez, Aarons og De Jong inn mot Watford. Neste to kampane må vinnast. Ja, ein er mot Chelsea, men på heimabane. På tide me viser at me ikkje spelar i Chapionship neste sesong....

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 15. Sep. 2015, 09:29 »
Kunne tenkt meg å s Wijnaldum/Sissoko litt dypere i banen for enten Anita eller Colback, Thauvin over på høyresiden og de Jong i hullet bak Perez på topp.

Noe sånt:

Krul
Janmaat - Mbemba - Colo - Haidara
Anita - Wijnaldum/Sissoko
Thauvin/Sissoko - de Jong - Aarons/Thauvin
Perez

Burde slippe løs Perez og de Jong nå. Ble langt mer futt over Newcastle med de to på banen og Wijnaldum/Sissoko dypere på banen i går IMO. Og sjansen for at det fungere dårligere enn det fjaset McCLaren har gitt oss til nå er liten. Så hvorfor ikke bare peise på?
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 15. Sep. 2015, 09:30 »

Sjokkerende.
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 15. Sep. 2015, 10:00 »
Mbemba får godkjent, det samme kan seiast om innbytterne. Resten av gjengen skuffer fryktelig i alle faser av spelet. Alle innbytterne kan starte neste kamp.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #109 på: 15. Sep. 2015, 10:19 »
Det andre målet til West Ham - hvor mange ganger har vi sett det før? Hver gang Newcastle får dødball så sitter jeg litt med hjertet i halsen. Spesielt på cornere, som alt for ofte fører til kontring imot (gjerne hvor motstanderlaget kommer i overtall mot forsvaret vårt).

https://www.youtube.com/watch?v=gbWhE78h36M

Her er f.eks. fra Newcastle - Sunderland i fjor hvor Newcastle har corner rundt det 90. minutt. Sunderland snapper ballen og kontrer inn 0-1 alt for enkelt.
he shagged your lass, taylor shagged your lass

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #110 på: 15. Sep. 2015, 10:21 »

Sjokkerende.

Ganske sjokkerende ja. Den brutale men sanne fakta er at vi bare har vunnet 3 ligakamper og tapt 15 i 2015 (totalt 24 kamper). Tabelljumbo og færrest scorete mål etter de fem første kampene denne sesongen. Newcastle er blant de lagene med absolutt færrest skudd på mål, og er som oftest mest skadeutsatt og får flest røde kort og suspensjoner.
Med den tafatte mentaliteten spillerne viste i går så får vi vel bare vente på at McClaren får sving på sakene og de gode tidene kommer..

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #111 på: 15. Sep. 2015, 11:19 »

Sjokkerende.

Det der er drøyt! Spesielt det som blir presisert i teksten. Før kampen så jeg på dette som en skjebnekamp som ville definere sesongen vår. Og jeg tror dessverre jeg har rett. Noen sa så fint om McClaren etter første fanmøte: "He can talk the talk, but can he walk the walk?" Jeg begynner å nærme meg en konklusjon. Så kan man komme med unnskyldninger... Det er ikke heldig med kø og måtte gå til kamp for å møte kortere enn en time før avspark. Men vi har to poeng etter 5 kamper og 2 mål. Høyrebacken står for tre av fire avslutninger totalt på mål de to siste kampene. Mye å rette på!
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 15. Sep. 2015, 12:31 »
Tragisk kamp. Men Perez var litt frisk da han kom inn på. Han var også god borte mot United. No-brainer at han bør inn mot Watford!

Det første jeg tenker på når det kommer til innhoppet til Ayoze er den overgangen 4 mot 2 som han skuslet bort. Forferdelig valg han gjorde da.

Anita hadde en grusom kamp. Janmaat var enda verre. Sissoko og Wijnaldum var anonyme. Haidara viser nok en gang at vi sliter på venstreback posisjonen. Men gi han litt mer tid.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 15. Sep. 2015, 12:37 »
Det andre målet til West Ham - hvor mange ganger har vi sett det før? Hver gang Newcastle får dødball så sitter jeg litt med hjertet i halsen. Spesielt på cornere, som alt for ofte fører til kontring imot (gjerne hvor motstanderlaget kommer i overtall mot forsvaret vårt).

https://www.youtube.com/watch?v=gbWhE78h36M

Her er f.eks. fra Newcastle - Sunderland i fjor hvor Newcastle har corner rundt det 90. minutt. Sunderland snapper ballen og kontrer inn 0-1 alt for enkelt.
Helt enig. Det er ikke første gangen det skjer og et av mange problem som bare hoper seg opp. Røde kort, kontringer imot, billige mål i mot, dødballer i mot. Listen er lang.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 15. Sep. 2015, 12:44 »
Tragisk kamp. Men Perez var litt frisk da han kom inn på. Han var også god borte mot United. No-brainer at han bør inn mot Watford!
Det første jeg tenker på når det kommer til innhoppet til Ayoze er den overgangen 4 mot 2 som han skuslet bort. Forferdelig valg han gjorde da. 
Artig å se hvordan folk velger å vinkle ting. Perez var et frisk, positivt pust i går og du velger ut den ene negative innvolveringen han hadde. Snakker vi om Colback så er du desperat etter å lete etter statistikk og mulige positive ting i hans retning. Spesielt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 15. Sep. 2015, 13:16 »
Gir Janmaat og Haidara godkjent fordi at de forsøker, hvilket er mer enn hva man kan si om enkelte andre utpå der igår. Mbemba syns jeg også på nytt gjør en god figur. Sissoko som angivelig hadde flest balltap, 22(!), får stryk, og det samme gjør en fullstendig umotivert Cisse som dessverre viste seg fra sin aller dårligste side igjen igår. Cisse har dessverre en del sånne kamper og da er han helt forferdelig, Ayoze bør få starte på topp hjemme mot Watford etter min mening. Thauvin var også et sorgnes kapitel igår, men syns fortsatt han må få en del mer tid på seg, allikevel helt greitt at han blir byttet ut.

En annen som må få stryk igår er dessverre McLaren. Han venter altfor lenge med å gjøre endringer, selv om det er helt åpenbart at laget ikke fungere, og jeg syns også han tar ut feil spillere. Hva i all verden var det Sissoko og spesielt Cisse viste utpå der som tilsa at de skulle spille hele kampen?

Og igjen Colback og Anita blir altfor like, eller evt rett og slett ikke gode nok til at vi kan spille 4-2-3-1! Colo måtte jo til tider opp ved siden av dem og prøve å få i gang noe offansivt spill.

Siem de Jong derimot var et meget friskt pust igår, og jeg mener McLaren må ta grep til Watford kampen. Først og fremst må det gjøres noe med midtbanen, og så bør Ayoze starte foran Cisse. Snart på tide med tre poeng nå!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 15. Sep. 2015, 13:59 »
Colback eller Anita må byttes ut til neste kamp dersom planen er å spille med dagens formasjon. Det er håpløst lite kreativitet der, Sissoko forsvarer overhodet ikke noen plass i laget, mens Wijnaldum kan flyttes ned sentralt sammen med Mr. Etterslenger Colback, men kun fordi Anita-Wijnaldum kan bli litt veikt. Føler ikke Colback var bedre enn Anita i går på noen som helst måte. Støtter at Haidara og Janmaat sammen med Mbemba kom best fra det.
Samtidig må vi få inn noe mer kreativt i banen. Jeg ønsker meg følgende angrep neste match dersom vi ska fortsette i denne formasjonen (selv om jeg stadig vil se 4-3-3):

Colback-Wijanldum
Perez-De Jong-Thauvin/Aarons
            Cisse

Det mest kontroversielle her ovenfor er i følge meg selv at Cisse skal få fornyet tillit. Og det er veldig forståelig - men det er kun fordi de andre alternativene på ving har vært såpass svake, og at jeg fortsatt øyner et håp om at Cisse skal bli nyttig dersom han får bedre arbeidsforhold fra de andre offensive spillerne. Trioen bak ham i går gav han alt annet enn dette. Tiden er overmoden for å la De Jong prøve seg.
Ellers må jeg si at jeg begynner også å bli utålmodig på McClarens prosjekt. Mange fine uttalte planer om hvordan vi skal spille, men de 10 kampene han mente laget trengte for å komme skikkelig i gang nærmer seg nå. Foreløpig ser dette ut som en blåkopi av fjorårets bedritne start.

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #117 på: 15. Sep. 2015, 16:00 »
For det første, for en fryktelig forestilling av oss i går! Herregud så flaut..
Når det er sagt, så er eg enig med Kristoffer og flere, som vil ha ut Colback/Anita! Håpløst med begge disse samtidig på banen.. Flytt Wijnaldum ned ja!

Laget skriker etter offensiv styrke/kreativitet!

Wijnaldum-Colback
Thauvin/Obertan-De Jong-Aarons
                         Perez

Og hvor har Newcastle-spillerne (les; Haidara m.f) lært å slå innlegg? Greier jo ikke å løfte ballen!!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 15. Sep. 2015, 16:09 »
Artig å se hvordan folk velger å vinkle ting. Perez var et frisk, positivt pust i går og du velger ut den ene negative innvolveringen han hadde. Snakker vi om Colback så er du desperat etter å lete etter statistikk og mulige positive ting i hans retning. Spesielt.

Nei, men det er jo faktum. Slike overganger må utnyttes mye bedre. Dessuten så skapte vel ikke Ayoze så allverdens med målsjanser han heller. Men han viste sammen med De Jong en veldig god touch og herlig ballbehandling. Dessverre gikk de inn i "klynga" nesten hver gang.

Jeg driter dessuten i hva spillerne heter. Jeg heier på klubben. Colback var ikke stort bedre enn flere andre igår. Men han er heller ikke blant de 2-3 jeg mener hadde en shitter av en kamp.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #119 på: 15. Sep. 2015, 16:22 »
Synes McClaren får vel mye pisk uten at vi kan si for sikkert at han har skylden. Er så enig med Tv2-studio, hva hjelper en "game plan" hvis ikke spillerne prøver eler hører etter?

Anita mistet Payet ja, men i tillegg så vinner han ball oftere enn Colback. Av de to synes jeg Colback skal finne benken. Helt enig at vi er desperate etter en playmaker, og Wijnaldum er det nærmeste vi kommer. Ønsker å se en midtbanetrio med Anita, Sissoko og Wijnaldum neste kamp. De Jong kan spille spiss for min del, trenger en som kan holde ballen oppe og det gjør han tusen ganger bedre enn Cisse. Fy faen Cisse er så dårlig til tider. Bare vimser i offside og tar seg ut som Bambi på isen med en gang ballen nærmer seg. Ayoze på venstre og Thauvin kan få en sjanse til DERSOM han viser passion og løper hjemover når det trengs. Med Aarons vet vi vertfall hva vi får, kanskje han faktisk bør være foran Thauvin i køen. Dette kan bare bli bedre. Men ff så trist det er med spillere som ikke går i krigen.

Herregud som vi savner Gary Speed.
Black and white since 1996