20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester Utd - Newcastle 22/8 - 13.45  (Lest 20217 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Manchester Utd - Newcastle 22/8 - 13.45
« Svar #90 på: 23. Aug. 2015, 11:07 »
Synes Coloccini var helt enorm igår. Var en gigant der bak og offensiv i presset. Synes også at Coloccini og Anita fungerte veldig bra sammen da sistenevnte ofte falt ned på stopperplass om Coloccini fortsatte presset sitt videre opp i banen.

Vil også gi Taylor skryt. Særdeles oppofrende spillestil. Herlige inngripener og viktige blokkeringer som han er kjent for.
Krul var også veldig god igår med matchvinner redning i løpet av de siste 10 hektiske minuttene.

Krul, Taylor, Coloccini og Anita var i mine øyne de viktigste spillerne igår og en veldig stor grunn til at vi holdt nullen.

Ellers var Mitrovic og Ayoze gode offensivt og hjalp godt til bakover.
Obertan, Wijnaldum og Colback ble litt for anonyme offensivt. Var ikke helt venn ned ballen og ble presset til å gjøre feil eller miste ballen ved flere anledninger. Obertan var tilbake til sitt gamle med dårlige valg og dårlige innlegg de få gangene han fikk muligheten. Men så har ManU også de 2 beste backene i PL. Men det er ingen unnskyldning for å ikke hjelpe mer til i forsvar.

Vi ser gradvis bedring. Mer viktig å få inn en sentral midtbanemann som kan konkurrere med Colback og Anita og heve den posisjonen noen hakk. Viktigere enn å få inn en stopper.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 23. Aug. 2015, 12:07 »
Tror det kan bli særdeles mye bedre med Sissoko tilbake og Obertan ut av det laget der. Og med en overraskende storsignering av en midtbanespiller som virkelig kan diktere spillet.  ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 23. Aug. 2015, 12:54 »
Du sa du var skuffet over at vi ikke var i nærheten av å kontrollere. For meg blir det å indirekte si at du ønsker at vi skal kontrollere, hvertfall til en viss grad!

At vi er for dårlige til å holde på ballen, og bruker den dårlig når vi har den, kan jeg umulig være uenig i. Men Man Utd har en svært god midtbane, samme med Swansea. McClaren har uttrykt et ønske om mer spillende fotball, og jeg synes jeg ser positiv endring. Men det er tidlig enda, de nye gutta har akkurat kommet, og vi hadde en elendig pre-season. Jeg venter i spenning på lettere kampprogram, og forventer at vi kontrollerer kamper da.
Så ikke Swansea-kampen, men vi var visstnok håpløse der. Så du har sikkert et poeng der. Men store forandringer i spillemåte og -matriell tar tid å samkjøre, og jeg er langt ifra klar til å gjøre meg opp en dom enda.

Sist, er enig i at vi kunne trengt en dyptliggende playmaker, i stedet for to rivjern. Men det kommer ikke  :(

Du er spot on :)

Swanseas mål i går viste nok en gang hva vi mangler, dog var dette i kraft av Ayew som er offensiv midtbane og ikke dyptliggende midtbane. Med mann i rygg møtte han møtte ballen på egen banehalvdel,  og med en genial flikk klarte han å spille ut hele midtbaneleddet til Sunderland

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #93 på: 23. Aug. 2015, 13:59 »
Godt oppsummert Frode!
Er dog enig i at midtbanen vår treng sårt ein dirigent, men både du og eg veit at Saylor og Collo ikkje er skadefri lenge om gangen. Så at ein ny dirigent/ stoppar i forsvar det treng me, og eg meinar det må komma FØR midtbanespelaren.!!!
Forbanna at me ikkje klarte å få Cabaye på plass igjen :-[

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #94 på: 23. Aug. 2015, 17:03 »
Godt oppsummert, Frode. Vil også legge til Mbemba, som hadde desidert flest taklinger i den kampen + et herlig innlegg til Mitrovic. Ikke verst når man får dårlig hjelp av Obertan, er oppe mot Depay + Shaw, og man er helt ny i forsvaret som man ikke en gang kan kommunisere med.  ;D
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 23. Aug. 2015, 20:43 »
Godt oppsummert Frode!
Er dog enig i at midtbanen vår treng sårt ein dirigent, men både du og eg veit at Saylor og Collo ikkje er skadefri lenge om gangen. Så at ein ny dirigent/ stoppar i forsvar det treng me, og eg meinar det må komma FØR midtbanespelaren.!!!
Forbanna at me ikkje klarte å få Cabaye på plass igjen :-[

I forsvaret har vi Coloccini, Taylor, Mbemba og Dummett, i tillegg er Lascelles et ungt alternativ. Jeg synes det er dekning god nok og god nok kvalitet. Da kan vi i tillegg selge Williamson.
Sentralt har nesten Colback og Anita enerett. Tiote er et alternativ, men ikke noe bedre enn de 2 slik McClaren vil vi skal spille. Kemen kan kanskje være et alternativ, men virker som et stykke unna foreløpig. Wijnaldum og Sissoko er bedre når de kan få løpe litt offensivt også. Ikke stå seg fast på en defensiv rolle.
Derfor synes jeg en solid defensiv midtbanespiller er viktig å få inn nå. Kan gjerne selge Tiote.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 23. Aug. 2015, 21:49 »
Mykje positivt i går og eg er kjempenøgd med 1 poeng. Andre som meinar at me slit med presisjonen i pasningsspelet vårt? Alle på laget, Krul inkuldert(!!!!), har litt for mange feilpasningar utan at dei verte særleg pressa. Dette irriterte meg veldig i går, då eg ser kor mykje potensial det ligg i spelarane me har no og kva dei kan få til saman. Håpar verkeleg dette verte betre til neste kamp. Då kan me verkeleg skapa store problem for Arsenal.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #97 på: 23. Aug. 2015, 21:57 »
Mykje positivt i går og eg er kjempenøgd med 1 poeng. Andre som meinar at me slit med presisjonen i pasningsspelet vårt? Alle på laget, Krul inkuldert(!!!!), har litt for mange feilpasningar utan at dei verte særleg pressa. Dette irriterte meg veldig i går, då eg ser kor mykje potensial det ligg i spelarane me har no og kva dei kan få til saman. Håpar verkeleg dette verte betre til neste kamp. Då kan me verkeleg skapa store problem for Arsenal.

Hehe, mange av utspillene fra Krul gikk i hytt og pine. Skal sies at vi fortsatt har noe å gå på når det gjelder å spille seg ut bakfra. Ofte det ender med en ball tilbake til Krul som måker den ut. Noe som også har irritert meg ofte, senest i går, er at spillere så jævlig ofte er feilvendt når de mottar ballen. Ikke rart vi ofte sliter med å sette fart fremover, samt spille oss ut fra egen halvdel.
No fate but what you make

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 24. Aug. 2015, 11:51 »
Da har eg fått sett kampen i opptak, og her er det eg meiner om kampen:

Forsvaret: Vi er solide defensivt og holder nullen på bortebane. Er første gang vi tar poeng på bortebane siden februar når vi møtte C.Palace. Colo og Taylor var verkeleg solide bak der, og hadde svært mange viktige og gode involveringer, der Colo kanskje var hakket bedre. Minte meg veldig mykje om formen hans når vi endte på 5. plass.  Mbemba var ok, møtte tross alt Depay som mest sannsynlig kommer til å plage dei fleste høgrebackene i PL denne sesongen, samtidig som han knapt nok har spilt HB før. Tatt dette i betraktning så gjorde han ein god kamp. Han har også innlegget som Mitro header i tverra. Haidara var også bra, og er mykje med framover, men må bli litt bedre på avleveringene sine. Krul stod bra, og måtte vel gjere 3 gode redninger, ellers blir han ikkje satt altfor mykje på prøve takket være jobben som dei foran han la ned. Digg å holde nullen borte mot ManU!

Midtbana: Anita gjør ein heroisk innsats og gir sjelden vekk ballen, sjølv om dei fleste pasningene hans er "safe". Er også veldig flink til å gjenvinne ballen for oss, og var svært viktig i denne kampen. Synes Colback skuffet, og var klart den svakeste av dei tre sentrale spillerne våre. Har fleire farlige balltap, og enkle pasningsfeil som fort kunne straffet seg, men slepper billig unna på grunn av forsvaret vårt. Skaper heller ikkje mykje framover, og prøver sjeldent eller aldri på gjennombruddspasninger. Gini var også god, og sluttet aldri å springe framover, og var med i angrep så ofte han kunne, og hadde nokon fine involveringer i siste halvdel av 1. omgang. Kommer heilt sikkert til å notere seg for fleire mål og assist denne sesongen. Han har ei fart og teknikk som dei to andre ikkje besitter, noko som kommer godt med når vi ligger litt bakpå og skal kontre.

Angrep: Var kjekt å sjå Mitro fra start. Han har ein fysisk tilstedeværelse som Cisse mangler, og er flink til å møte, å legge igjen ballen. Virker farlig på dei fleste dødballene våre, og er aldri langt unna der ballen lander. Blir viktig å gi han mange innlegg å jobbe med. Samtidig gjorde han ein solid innsats defensivt og var fleire gonger nede ved egen 16 meter og vant tilbake ballen. Perez synes eg viser at han fortjener å starte neste kamp, er god defensivt og offensivt. Er flink til å aktivisere seg, og har nokon fine detaljer i kampen. Sissoko synes eg har vore middelmodig, og kunne kanskje trengt å sitte litt på benken i nokon kamper. Obertan er vår svakeste fremover, mykje balltap, og gjer mykje feilvalg når vi kommer fremover som ødelegger ein del angrep. Håper Thauvin eller Aarons starter neste i stedet for han .

NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 24. Aug. 2015, 15:41 »
Som noen skriver:

4-3-3 with Anita deep and Sissoko and Wijnaldum in front of him. Thauvin and Perez left and right interchaging throughout the game and Mitro the focal point. Being on De Jong, Aarons, Cisse as needed to switch things up.

Dette hadde vært DEILIG å se på, og tror det er det beste vi kan gjøre uten tvil fremover.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 24. Aug. 2015, 15:43 »
Spørs vel om Sissoko blir å se i morra, men jeg liker tanken.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 24. Aug. 2015, 16:09 »

Snakket generelt om vi skal ha et "topplag" som skal definere oss denne sesongen :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 24. Aug. 2015, 16:44 »

Snakket generelt om vi skal ha et "topplag" som skal definere oss denne sesongen :)
Jeg trodde vi var i Northampton-tråden :D