20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 15/16  (Lest 97626 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Premier League 15/16
« Svar #165 på: 03. Des. 2015, 12:46 »
Problemet er jo at når klubben er hermetisk lukket blir alle spekulasjoner, vel, spekulasjoner. Skulle gjerne hatt mer innsikt i hvilken rolle Carr har. Lager han rangert liste med spillere han mener de bør hente? Thauvin til 12 mill er jo et merkelig kjøp. Det var en stor sum for en spiller som har til gode å bevise noe som helst. Min FØLELSE er at dette var en spiller Carr gjerne vil ha. Og da var pengeboken åpen. Vet ikke hvilken makt han hadde i City, men det ble kjøpt myyye rart da han var der i tospann med Svennis: Bianchi, Gelson Fernandes, Geovanni, Garrido, Bojinov. Hvis virkelig Carr har så peiling, hvorfor traff han ikke bedre med sine anbefalinger der? Ja, det blir bare spekulasjoner. Lei av å spekulere. Men det er alt vi har å leve med for tiden:)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 03. Des. 2015, 13:39 »
Carr er jo kun så god som sin egen merittliste han også -som alle andre. Hvor mange Gouffran'er går det på én Cabaye for å si det sånn. Eller Riviere'er på én Ayoze?

Såvidt jeg vet så er vel Carr titulert som 'cheif scout' for klubben, med andre ord han farter rundt i Europa og ser på spillere og "bring them to the table" slik jeg har forstått det? Om alle hans anbefalinger blir fulgt, eller om klubben går for alle hans førstevalg er en helt annen sak! Jeg tror nemlig ikke det skjer. Kjøpssum, og videresalgspotensiale er nok meget viktige kriterier i denne prossessen. Like så viktig som det å faktisk bygge et lag med spillere som har komplementære ferdigheter -dessverre.

Tror det er litt av grunnen til at klubben ikke er spesielt god på talentutvikling heller. Man evner ikke å skape et bra prestasjonsmiljø for spillere som skal utvikle seg. Og altfor mange må i altfor ung alder ta altfor mye ansvar et veldig krevende og tøft miljø.

De mest suksessrike klubbene på kontinentet har allerede bevist at man kan lykkes med den modellen (C)Ashely har satt opp eller innført for Newcastle. HVIS det blir gjort på den riktige måten vel og merke. Dvs. de rette folka tar de rette avgjørelsene. Ut ifra dagens gjeldende premisser i Newcastle, så tror jeg dessverre IKKE det er tilfellet.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #167 på: 05. Des. 2015, 12:59 »
Sitter og ser på Stokes lagoppstilling, og tenker at det der hadde passet Newcastle perfekt. Stokelaget er som en reversert hockeysveis; Party up front, business in the back.

Null nonsense i de bakre rekker samt sentralt, og flust av ballartister framover. Perfekt.

(Jævla trist at jeg sitter og misunner stokefansen forøvrig)
Black and white since 1996

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 05. Des. 2015, 16:29 »
For ein flyt Leicester har. Ser føre meg at både Mackems og Villa tek poeng i dag.

Swansea og Norwich sliter. Det er bra. Swansea har jo kollapsa heilt. Dei kan fort blanda seg inn i nedrykksstriden.
« Siste redigering: 05. Des. 2015, 16:32 av lgrinde »

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #169 på: 05. Des. 2015, 16:38 »

"when they don't score, they hardly ever win, and that's their problem"

Michael Owen i studio etter Manchester City sitt tap for Stoke  8)

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #170 på: 05. Des. 2015, 17:28 »
Kloke ord, nok en gang  ;D Får håpe soton putter et par nå da, trenger ikke villa-seier!!

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #171 på: 05. Des. 2015, 19:32 »
Skulle ønske Newcastle spilte som Stoke-om-trent ;)
Black and white since 1996

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 06. Des. 2015, 16:03 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-dont-want-head-coach-10535120

En fin artikkel om hvordan det er begrensa hvor mye en kan skylde på både McClaren og også Graham Carr for klubbens elendighet.
Ansvaret ligger mest av alt på begrensningene de jobber under fra vår egen kjære Mike Ashley.
Saker smått fra saken:

Jeg er ikke enig. Jeg synes det omtrent hele tiden blir plukket feil spillere i feil posisjoner, og all skyld blir skjøvet over på manageren (Pardew, McClaren). Der har Graham Carr et meget stort ansvar som sjefspeider, uansett hvor mye fan han er av NUFC. Selv om han er fan av klubben fritar ikke det ansvaret han har i sin jobb.
Videre mener jeg at Lee Charnley sitter på det største ansvaret, etter sjefen sjøl Mike Ashley. Han forvalter pengene, han ansetter personene eller evt sier opp, han forhandler og godkjenner spillerkjøpene og spillersalgene, han har det hele og fulle ansvaret forjobben som må bli gjort fra dag til dag.

Jeg synes vi må snu litt på alt sammen. Klubben har handlet og hentet spillere de siste overgangsvinduene, klubben har brukt forholdsvis store summer på spillere som er kjøpt, men hva har de prestert? Cabella, De Jong x2, Riviere, Ferreyra, Thauvin, Mitrovic, Mbemba, Gouffran, Sissoko, Haidara, Mbiwa, Anita, m.fl
Det er mye penger her, men det er mye gambling også. Altfor mange spillere er ikke gode nok, leverer for dårlig eller presterer for ujevnt. Noen av dem innrømmer selv at de sliter med tempoet og derav fysikken i PL, andre ønsker seg mer tid på å bevise, men har egentlig NUFC noe tid å miste i klubbens nåværende situasjon?

Det er blitt sagt utallige ganger av "eksperter" fra alle verdens hjørner at managere blir dømt utifra spillerkjøpene og hvordan de presterer fra første stund. Et par sprekker i isen her, laget "underpresterte" og manageren får fyken. I NUFC sitt tilfelle så er det ikke noen sprekker i isen, den er smeltet helt bort. Når dette ikke er manageren sitt ansvar hvem som blir hentet, hvem skal man "ta" da?

Så kan vi diskutere om flere av spillerne kunne blitt bedre med tiden i PL. Jeg tror det, absolutt. Problemet er bare at manageren ikke får den tiden, ikke av fansen heller. De lever av resultatene fra første stund. De kommer fra en god liga, men i PL går alt enda fortere, førstetouchen må sitte perfekt for å ikke ble meiet ned og for å unngå de verste duellene, alt skjer mye raskere enn hva man er vant med fra før. Uansett hvor på banen man spiller. Derfor bruker noen mer tid enn andre på å tilpasse seg, mens andre ikke makter dette i det hele tatt av forskjellige årsaker.

Jeg mener at det å sparke managere hele tiden er en uting på mange plan. Det det går mest utover er ungguttene og nysigneringene. Disse vil automatisk måtte stille seg bakerst i køen igjen fordi nye manager oftere velger de mest opplagte og safe valgene. Jaget etter resultater, som til syvende og sist er det som teller for alle, også fansen, blir for stort til at de tørr å ta noen sjanser.

Selvfølgelig, noen ganger må man gjøre forandringer også på managersiden, av flere grunner. Noen passer rett og slett ikke inn, enten i klubb eller spillergruppe, eller begge deler. Men det er bevist at i det lange løp så taper man på å bytte manager. Man får det løfte i starten, men prestasjonene faller automatisk etter en stund. Dette går igjen og igjen.

Jeg sa hele forrige sesong, og sesongen før der også, kanskje den før der også, at NUFC har det desidert svakeste stopperparet i PL. Det mener jeg enda. Det er ikke hentet inn noen som hever laget her i nuet. Joda, Mbemba kan bli god med tiden han, men akkurat nå så er ikke han bedre enn noen av de andre. Vi kan skylde på alle andre der bak, men også han har levert ustabilt og tidvis svakt. Ja han er ung og trenger mest sannsynlig tid, men NUFC må ha resultater NÅ!!

På midtbanen, hvor lenge siden er Cabaye forsvant? Har vi fått inn en erstatter? Var vi ikke manko også her mens han var i klubben? Å bruke Anita fast er jo krise!!!

Vingposisjonene, hvor mange år har ikke jeg og flere andre her inne mast om å få inn noe nytt! Gouffran og Cabella har jo blitt hentet, men uten særlig suksess. Thauvin trenger mer tid tydeligvis.

Kunne fortsatt med det samme i flere posisjoner.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #173 på: 06. Des. 2015, 17:36 »
Mye enig Frode, imidlertid skal jeg ikke prate om manager/head coach. Her er vi uenige basert på tidligere diskusjoner.

Jeg er enig i mye av filosofien klubben sier de har på spillerrekruttering. Kjøpe spillere som kan utvikles for å evt. kunne selges videre med profitt. Problemet er at de er totalt ubrukelige i utøvelsen. Skal man utvikle spillere, må man ha en infrastruktur, de rette personene på plass i støtteapparat, helt bevisst bygge et lag der det er rom for å utvikle spillere. Da må man ha en stall som er jevnt besatt med komplementære ferdigheter, man har kapable spillere i alle posisjoner, man må ha en filosofi spillerne passer inn i, en blanding av yngre og eldre spillere, man må ha noen lederskikkelser i stallen som kan ta tak når det butter Vi mangler alt! En gjeng spillere som har slitt over flere sesonger, en stall som er meget skjevt satt sammen med store mangler, ingen lederskikkelser total mangel på stil og filosofi osv...

1. Manager/head coach må selv bestemme hvilke posisjoner og hvilke typer han trenger i stallen. Speiding og kartlegging, forhandlinger med klubber osv, trenger han ikke være innvolvert i. "Jeg trenger en venstreback med sånne og slike egenskaper"..... Da får klubben finne noen alternativer, manager sier jeg vil dere prøver å få tak i en av disse to, bla, ba, bla... Hvor jævlig vanskelig er det?
2. Må slutte å være så rigide på denne aldersregelen. Noen ganger trenger man erfaring, da får man bare hente denne type spiller. At vi ikke var etter Huth eller Evans i sommer var skandaløst spør du meg. Rutinerte midtstoppere som kunne gjort en forskjell, ikke kosta de skjorta heller.
3. Må man begynne å vise klare ambisjoner. Når styret sitter i full offentlighet å sier at vi driter i cuper, og vi er ikke i stand til å havne høyere enn en 10.plass, da siver denne holdninga nedover til alle i klubben. How not to motivate people!!!!

Er så mye mer som burde vært sagt og gjort.....
« Siste redigering: 06. Des. 2015, 17:38 av Geordie »
No fate but what you make

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 12. Des. 2015, 16:42 »
Tidligere Lyn spiller Ighalo er i form for tiden. Mye snakk om Vardy, men Ighalo har 10 mål i PL nå. Sterkt.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 12. Des. 2015, 18:12 »
Ighalo har vært i fyr og flamme siden han dro til England. Stor takk til Roald Bruun Hansen for at han ikke klarte å ro i land Ighalo til Brann etter at Helstad ble solgt :D

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #177 på: 12. Des. 2015, 20:02 »
Bournemouth leder 2-1. Med 6 poeng mot Chelsea og Man Utd  så viser de form og man skal være forsiktig med å være så bastant på at dem rykker ned. Forstår godt nå hvorfor de høvlet over oss for noen uker tilbake.

Spørs også om van Gaal fortsatt er manager så lenge..

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 12. Des. 2015, 20:27 »
Bournemouth leder 2-1. Med 6 poeng mot Chelsea og Man Utd  så viser de form og man skal være forsiktig med å være så bastant på at dem rykker ned. Forstår godt nå hvorfor de høvlet over oss for noen uker tilbake.

Spørs også om van Gaal fortsatt er manager så lenge..

Har van Gaal gjort det så galt denne sesongen da? Man Utd er jo bare 2 poeng under tabelltopp..
« Siste redigering: 12. Des. 2015, 20:53 av Eriksen »

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #179 på: 12. Des. 2015, 20:43 »
Har van Gaal gjort det så bra denne sesongen da? Man Utd er jo bare 2 poeng under tabelltopp..
Dersom Tottenham slår oss i morgen så er de utenfor topp 4. Arsenal og Leicester kan rykke i fra dersom de vinner. De er ikke med i ligacupen og røk nylig ut av gruppespillet i CL. Flere av fansen mener de ofte har spilt kjedelig fotball og har spilt mye 0-0. Har scoret 11 færre mål enn Leicester og City.

Men det er klart.. 3 poeng bak tabelltopp så er de fortsatt i posisjon til å bli ligavinner denne sesongen..